nieuw op de site /domme opmerkingen

IUI Forum
elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

nieuw op de site /domme opmerkingen

Bericht door elko » 18 januari 2009, 16:04

Hallo allemaal
Eindelijk heb ik eens de stap gezet om zelf ook eens deel te nemen aan een forum. De vorige maanden (jaren) heb ik alleen maar meegelezen. Het deed altijd deugd om te weten dat je niet alleen staat met je problemen en dat er wel degelijk mensen zijn die dezelfde gevoelens hebben. We zijn nu 2 jaar bezig om zwanger te worden en we hebben al verschillende onderzoeken gehad. Blijkbaar is er niet echt iets mis (frustrerend!) Nu gaan we starten met een eerste behandeling IUI.(Eerst 2x zonder hormonen, dan 2x met hormonen) Morgen ga ik voor de eerste maal voor een bloedafname en echo. Ik zie ontzettend tegenop tegen al het "gedoe". (bloedafnames,afwezigheden op je werk, ...)Maar dat zijn natuurlijk de praktische nadelen, het meeste schrik heb ik weer van de emotionele tegenslagen. Ik moet zeggen dat ik me heel lang sterk gehouden heb, maar de laatste tijd ben ik emotioneel een wrak. Mensen kunnen toch van die "domme" opmerkingen maken!"Hoe oud ben je?" "Amai, dan wordt het wel tijd hé om aan kinderen te beginnen!" Zo'n opmerking kan me volledig onderuit halen. Zo, dat heb ik van me afgeschreven.
:D
Ik wil via deze weg iedereen veel succes toewensen!

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 18 januari 2009, 21:36

Hallo Elko,

Welkom op de site. Ik herken je verhaal helemaal. Na 1,5 jaar zelf proberen hebben wij ook de stap gezet naar behandeling. Na kuren met Clomid en een drietal IUIs zijn we op IVF overgestapt. Pas bij IVF is bij ons de oorzaak duidelijk geworden van onze kinderloosheid. Ik was dus achteraf heel blij dat ik bij mijn arts aangedrongen had niet te lang bij IUI te blijven hangen. De tweede IVF met ICSI is succesvol geweest, we hebben het grote geluk ouders te zijn van een prachtige dochter.
Er is dus hoop!

Het is lastig om die opmerkingen te krijgen, dat weet ik maar al te goed.
Anderzijds, er zijn veel vrouwen die niet beseffen dat leeftijd een rol speelt.
Laatst waren we op mijn werk aan het praten met een groep vrouwen, waarvan een aantal over de 30 jaar. Oud is dat niet, maar het wordt dan wel stilaan tijd om te beslissen, zeker voor wie de gelegenheid heeft (een partner, ...). Doorheen het gesprek, en de luchtigheid waarmee het gevoerd werd, had ik niet de indruk dat er lotgenoten bij waren (ik luister altijd voor tekenen).
Daarom heb ik het toch gedurfd om te zeggen dat uitstel na de leeftijd van 30 jaar het risico verhoogt dat het moeilijk gaat. En dat al die hollywoodsterren die vlotjes zwanger worden na 40 meestal eiceldonatie ontvangen hebben, ook al zeggen ze dat meestal niet (dat is ook privé).
Ik hoop dus dat ik niet ongewild een lotgenote gekwetst heb.

Er zijn jammer genoeg nog veel onprettige opmerkingen. Er is een hele topic over.

Veel succes,

Hanne.lore

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 22 januari 2009, 20:43

he elko,
hoe was je echo? weet je al wanneer je iui is??? spannend he
we duimen !!!

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 23 januari 2009, 21:09

Hey Lisa en Hanne.Lore

Leuk dat je ernaar vraagt! Ik moet zeggen dat ik serieus gestresseerd was vorige maandag. Vooral het drukke verkeer en toch nog op tijd komen op het werk heeft me erg opgejaagd. En dan zeggen ze dat je stress moet vermijden! :?
Maar uiteindelijk zat ik nog maar op dag 4 van mijn cyclus. Ik mag dus nu maandag terug (dag 10) voor mijn tweede echo. Ik hoop alleen dat ik niet meer zo zenuwachtig ga zijn. Ben wel benieuwd naar wat ze gaan zeggen en wanneer mijn IUI zal zijn. Ik heb er spijtig genoeg niet veel vertrouwen in dat het op deze manier zal lukken, je leest zo weinig succesverhalen over IUI. En als het wel een succes is, is dat meestal na 4 tot 6 pogingen.Dus ik heb deze dagen een dipje gehad, maar ben er nu terug bovenop. Oef!
We zullen wel zien hoe het verder gaat...
Bedankt voor jullie bemoedigende berichtjes!
Groetjes Elko

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 24 januari 2009, 16:59

ja vervelend he, wachten, naar ZH gaan, weer wachten.... ik vind het ook stresserender dan gedacht!

wat betreft slaagkansen: onze gyn zei dat we met 6 pogingen 70% slaagkans hebben... Mijn baas heeft 2 kinderen via IUI: het eerste was van de eerste keer prijs, het tweede de zesde keer. Zo zie je maar, je weet nooit!

geniet van het weekend!

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 26 januari 2009, 14:59

en Elko, hoe was de echo? wanneer is je IUI???
We duimen

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 26 januari 2009, 19:10

elko weet je al meer ?

hier is het ook vaak een heel gestress rond de iui wanneer gaat het zijn moet ik dan werken kan ik dat regelen ? enz.en idd dat geeft heel veel stress die je zogezegd moet vermijden

heel veel succes

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 27 januari 2009, 19:37

Hallo

Amai, het is ineens snel gegaan. Gisteren dus terug voor 2de echo: follikel van 2 cm, dat was dus goed nieuws. Ik mocht dus 's avonds pregnyl spuiten (mijn moeder is verpleegster) en morgen om 11 uur is de inseminatie. Ik ben echt bloednerveus, maar tegelijk ook heel nieuwsgierig wat morgen zal brengen. Ik houd jullie op de hoogte!!

Groetjes Elko

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 27 januari 2009, 20:32

oooo wat spannend :D

maar om de zenuwen te kalmeren: je moet maar denken, t stelt niks voor, even naar daar, op tafel, hup inseminatie, 10 minuutjes later mag je al weer weg!

daarna moet je alleen maar gewoon 2 weken wachten :wink: grapjeu-eu-eu!

succes hoor, ik hoop dat die zwemmers weten waarnaartoe!

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 4 februari 2009, 16:43

Yep! Spannend, zit nu inderdaad in de gruwelijke wachtweken... Ik voel in elk geval nog niks, helemaal niks, heb er dus niet te veel hoop op. Ik durf precies niet meer echt hopen om mezelf te beschermen, dat leer je wel hé!
Allee, ik probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn. Nu gaat dat nog, volgende week zal weer anders zijn. :o
En Lisa, ben je nu ook bezig met een volgende ronde?

Groetjes Elko

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 4 februari 2009, 17:31

jaaaaa, probeer maar aan iets anders te denken, hahaha :D

niks voelen wil niks zeggen, maar ik begrijp je heel goed, niet teveel hopen, maar ook niet teveel wanhopen he! alles kan nog, 50/50... wanneer krijg je je bloedtest of zou je ongesteld moeten worden?

ik moet maandag weer voor de eerste follikelmeting, dag 9, dus ik vermoed in de loop van volgende week ook de eerste IUI!

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 4 februari 2009, 18:18

Aha, dan kan jij ook beginnen aftellen naar de volgende ronde!
Ik heb vorige woensdag de inseminatie gehad, dus ik veronderstel dat die verdomde regels vanaf woensdag kunnen doorkomen. Ik moet gewoon afwachten tot ik mijn regels krijg, dus geen bloedtest. Wanneer ik een halve week overtijd ben, mag ik teruggaan voor een bloedtest.
Leuk dat ik je mee kan volgen! Gedeelde smart is halve smart, zeggen ze toch.
Moet jij hormonen nemen?

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 5 februari 2009, 21:00

nee, ik moet geen hormonen nemen. Omdat bij mijn man en ik alles ok is, gaan we eerst 3 IUIs hebben zonder hormonen, als het dan nog nodig zou zijn, 3 keer met.
ik hoop dat het zover niet komt, want ik zie die hormonen niet zitten :?

en jij?
heb je je zenuwen nog onder controle?

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 6 februari 2009, 10:54

hey
Ik ga ook gewoon 2 keer zonder hormonen en 2 keer met hormonen moeten ondergaan. (Bij ons lijkt ook alles in orde)Het gaat eigenlijk redelijk goed tot nu toe, maar zoals ik al zei: puur zelfbescherming!
Ik heb het ook niet zo voor de hormonen, maar langs de andere kant verhoogt dat wel de kans natuurlijk...
Ik zou het niet erg vinden mocht ik er ineens twee hebben. Hup! Ineens twee! Gezien mijn leeftijd zou dat geen kwaad kunnen. Ik zou ertegenop zien om na een eerste nog eens al die moeite te moeten doen, pfff!
Maar we zullen wel zien, eerst afwachten of er eentje komt! :roll:
Lieve groetjes Elko

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 6 februari 2009, 12:34

groot gelijk, jezelf beschermen, een beetje weerstand opbouwen!

1 of 2, maakt mij ook niet uit, ik zal al lang blij zijn ALS er eens eentje komt, maar dat zal wel.
En aangezien ik al eens een miskraam heb gehad (spontaan zwanger geworden!) , durf ik nog niet teveel verder denken, eerst zwanger worden, dan zwanger blijven....

Maar ja, we doen stap voor stap!
hoe oud ben je als ik vragen mag :) Ik ben er 31, de gyne zei dat dit nog jong is hoor! :P

plan maar iets leuks dit weekend, zodat de tijd vlug passeert!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten