nieuw op de site /domme opmerkingen

IUI Forum
elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 6 februari 2009, 18:37

Ik ben ondertussen 34 jaar. Dat begint toch te tellen hé. Het spijt me te horen van je miskraam, dat moet echt verschrikkelijk zijn. Ik begrijp je angst, ik ben daar ook ontzettend bang voor. Het komt inderdaad ook heel veel voor, ik denk dat ik (wanneer ik ooit zwanger zal zijn misschien) nooit gerust zal zijn, wat eigenlijk wel spijtig is natuurlijk.
Maar eventjes positief denken hé, we kunnen allebei een beetje aftellen nu. Ik ga wel genieten van het weekend, dat is geen probleem. Deze avond eerst gaan fitnessen en dan met een goed gevoel(van het sporten) in de zetel ploffen met een zak chips. Mijn vriend gaat stappen vanavond, dus kan ik zalig genieten van echte vrouwenprogramma's. :P
Voor jou ook een tof weekend gewenst!

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 10 februari 2009, 9:58

Elko,

is morgen D-Day?? we duimen mee hoor!

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 10 februari 2009, 18:13

Zo lang heb ik zelfs niet moeten wachten... :( Zaterdag was de voorbode er al van de Russen, zondag nog steeds een klein beetje, gisteren in volle aantocht! Ik vind het wel vroeg, ze zeggen toch dat de tweede helft van de cyclus steeds 14 dagen is?Maar ja, langs de ene kant ben ik we blij dat ze vroeger zijn dan later, want dan is de spanning niet te houden denk ik. Ik had van de pregnyl wel pijnlijke borsten. Eigenlijk kan je lichaam je toch nogal voor de zot houden he.Dus voor ons is het op naar de tweede ronde...
En hoe gaat het met jouw follikeltje? :)
Ik had bij een ander toppic gelezen dat je vrijdag terug mag?
Toy toy toy!!

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 10 februari 2009, 20:31

verdoeme he! k vind het heel jammer voor jou! Baal maar eens goed en daarna weer met volle moed naar de volgende ronde he!

ik heb een beetje aangedrongen en ik mag donderdag al terug :P

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 11 februari 2009, 9:37

Ik heb een vraagje ivm de lengte van het tweede deel van de cyclus.
Wisselt dat? Tussen 10 (of is dat te kort?) en 14 dagen? Of is dat bij één persoon meestal ongeveer hetzelfde.
Ik bedoel, bij mijn vorige twee cyclussen had ik mijn regels na ongeveer 10-11 dagen. Zou dat dan nu ook zo zijn, of kan het evengoed nu wel 14 dagen duren?
En heeft Pregnyl daar invloed op?

Lise

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 februari 2009, 9:42

Hoi,

Tweede deel van je cyclus varieert normaal gezien, afhankelijk van de persoon, tussen de 10 en 16 dagen. Bij eenzelfde persoon is het vrij constant. De pregnyl heeft daar geen invloed op, utrogestan wel.

Ik heb meer dan twee jaar getemperatuurd, en mijn luteale fase is bijna altijd 11 of 12 dagen. Op die twee jaar tijd is het één keer 10 dagen en één keer 13 dagen geweest.

Zit je al aan je 11 dagen?

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 11 februari 2009, 9:56

Bedankt voor het antwoord.
Ik zit nu nog maar op 9, nog even afwachten dus.

groetjes
Lise

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 11 februari 2009, 11:07

Ik heb ook altijd gelezen dat deze vrij constant is, maar ik heb de indruk dat die bij mij toch ook soms enkele dagen schommelt. Het vervelende is inderdaad dat je nooit zeker weet wanneer je je regels mag verwachten, wat het allemaal nog wat zenuwslopender maakt natuurlijk.

Ilse, nog eventjes volhouden dus. Toy, toy, toy!Hopelijk blijven ze hééééél lang weg!

Lisa, veel succes morgen, ik hoop dat je een mooie follikel hebt!

Zelf ga ik morgen terug voor een eerste bloedafname en echo.We beginnen er dus terug aan...

Groetjes Elko

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 11 februari 2009, 11:31

aan het witverlies te merken ( :oops: ), zal het idd morgen of overmorgen zijn. Ik hoop vrijdag, da's iets praktischer voor mijn man, anders moet ik hem morgen bellen op zijn werk dat hij nog zijn potteke moet komen brengen...
Stom he, dat je soms zo heel praktisch moet denken.

het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie is altijd hetzelfde. Het zijn de dagen voor je eisprong die kunnen variëren en die dus je cyclus langer of korter kunnen maken.
bij mij is dat precies 14 dagen. Dus als ik op vrijdag mijn eisprong heb, weet ik dat ik 2 weken later op vrijdag (soms zaterdag) mijn regels doorkrijg

Welke dag zit je dan morgen? da's precies al zo vroeg? Jij ook succes he!

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 11 februari 2009, 14:16

Hey ,

Het zal toch iets langer zijn. Ik heb het juist nog even bekeken en ik was vergeten dat de temperatuur pas de dag na de eisprong stijgt.
Ik denk dat het dus één keer dag 11 was, en de andere dag 13. Och ja, we zien wel wat het wordt...

Succes aan iedereen!!

liefs,
Lise

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 11 februari 2009, 20:45

Morgen zit ik op dag 4. Ik moet tussen dag 2 en 5 al voor de eerste keer bloed en een echo laten nemen. In de namiddag moet ik dan bellen en zeggen ze wanneer ik moet terugkomen. Vorige keer was dat op dag 11. Ik mocht toen diezelfde avond nog pregnyl spuiten en woensdag(dag 13) was de inseminatie. Toch wel vroeg dan he dat mijn regels er zijn doorgekomen? Ik begin nu zelf ook al te denken dat ze mijn eisprong gemist hebben.(ik had op dag 11 een follikel van 20 mm) Misschien waren ze te laat met de inseminatie? Ik zal het morgen wel eens vragen of dat dat kan ...
Groetjes Elko

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 februari 2009, 8:57

Ze kunnen zien in je bloedwaarden of je al aan een eisprong bezig bent. Bij jou zal dat niet het geval geweest zijn, en dan zorgt de pregnyl daar wel voor.

Als je IUI op dag 13 was, wanneer komen je regels dan normaal gezien? Als die periode te kort zou zijn, dan zeggen ze je dat wel hoor, daar letten ze wel op. Het is pas eventueel een probleem als het minder is dan 10 dagen.

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 12 februari 2009, 9:24

wow, op dag 4 al, dat is vroeg
maar beter te vroeg dan te laat he :wink:

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 12 februari 2009, 18:13

Hey
Blijkbaar is dat (zoals ik de dokter vandaag hoorde zeggen) om et controleren op cysten... . Maar aangenaam is het niet hoor als je je regels nog hebt. :oops:
Dat is verstand op 0 zetten.

Nog eens succes morgen Lisa!

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 16 februari 2009, 13:57

weet je al wanneer je je IUI hebt?
ik duim!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten