nieuw op de site /domme opmerkingen

IUI Forum
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 februari 2009, 16:10

Ja Elko, moest ik ook iedere keer, op dag 1 of 2 van de cyclus zelfs. De basisecho heet dat, om te controleren op cysten.

Gezellig ist idd niet, maar ze zijn dat daar gewoon hoor, niks om je voor te schamen. We vragen er zelf niet om he. 8)

elko
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 januari 2009, 15:48

Bericht door elko » 16 februari 2009, 21:11

Ik moet woensdag (dag 10) terug voor de 2de echo. De dokter zei eerst donderdag, maar toen zag hij dat ik vorige keer ook al "gepiekt" had op dag 11, dus dan kon ik toch maar beter woensdag komen. Maar ik denk zelf dat mijn cyclus deze keer wel langer zal duren. Ik heb precies "compensatiecyclussen" :lol: Wanneer ik een kortere cyclus gehad heb, heb ik de volgende keer een extra lange (en andersom). Ik zal het woensdag dus wel horen ...
Gaat het een beetje met je, Lisa?

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 17 februari 2009, 14:57

Weet er iemand waarom er soms wordt overgeschakeld van Clomid naar Menopur?
Of wat het verschil tussen beide juist is?

Bedankt!
Lise

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 17 februari 2009, 16:02

Hoi Lise

Ik heb eerst een aantal pogingen Clomid gebruikt, maar had hier heel weinig reactie op. Zelfs op 150 mg per dag! Ook mijn baarmoederslijmvlies werd erdoor afgebroken.
Dan ben ik overgeschakeld op een hrf-pompje! Daarop reageerde ik in het begin heel goed, zelfs op de laagste dosis. De volgende poging heb ik na weer weinig beweging in de eierstokken moeten bijstimuleren met Menopur en dat werkte! Mijn follikel reageerde onmiddellijk. Bovendien groeide mijn baarmoederslijmvlies ook beter aan!

Om dus een antwoord op je vraag te geven: volgens mij:
1) als je geen of weinig reactie hebt op Clomid
2) als bms niet goed aangroeit

Hopelijk heb je hier iets aan!
Groetjes
Snolleke

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 17 februari 2009, 16:32

Je kan ook overschakelen op Menopur als Clomid teveel bijwerkingen geeft. Menopur geeft nl. veel minder bijwerkingen.

Mijn eerste IUI was toevallig met Menopur, omdat ik meedeed aan een studie die het verschil testte tussen Clomid en Menopur en ik door het toeval in de Menopur groep terecht gekomen was.
Bij m'n tweede IUI hebben ze me op eigen initiatief niet meer laten deelnemen aan de studie (ik dacht eerst dat ik niet mocht maar dat bleek niet te kloppen), en meteen Menopur voorgeschreven. Ik dacht eerst dat er iets mis was met mij ofzo, dat ik geen Clomid "mocht", maar de uitleg was dat er veel vrouwen verontwaardigd waren als ze van Menopur naar Clomid moesten, omwille van de bijwerkingen. Daarom zetten ze standaard op Menopur als je eenmaal Menopur gehad hebt.

Clomid kan idd een negatief effect hebben op de groei van je baarmoederslijmvlies. Of sommige mensen reageren gewoon niet op Clomid.

Het verschil : Clomid laat je hersenen geloven dat er niet genoeg hormonen aangemaakt worden, waardoor je extra gaat produceren. Menopur stimuleert rechtstreeks de eierstokken tot het aanmaken van meer hormonen. Dus de "oorsprong" is helemaal anders, maar het effect is in principe hetzelfde.

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 17 februari 2009, 16:45

Hey dames, bedankt voor de antwoorden!

Lise

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 18 februari 2009, 21:23

Elko,

hoe was de echo? wanneer heb je je volgende IUI?

loreke
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 februari 2009, 18:10

Bericht door loreke » 18 februari 2009, 23:24

hoi damens
ik heb ook al wat gelezen op het forum om zelf toch wat meer te weten te komen over allerlei medicatie en behandelingen. Na bijna 2 jaar te proberen en het niet lukken om zwanger te worden zijn wij ook uiteindelijk bij de dokter belandt (april 2008)en aangezien het lange proberen en de leeftijd (32)zijn we gestart met iui in juni en de maand nadien is er een 2e poging gebeurd maar beiden helaas zonder resultaat. Daar ik meestal "honds"ziek :mrgreen: ben als ik mijn regels krijg had ik dit nogmaals meegedeeld aan de gyni en zij stelde voor om toch maar een kijkoperatie te doen owv symptonen van endo.en hierdoor 50% minder kans op een zwangerschap. Dus zo gezegd zo gedaan.
De operatie is op 16 september gebeurd met als gevolg al een verkleving met de blaas (waar ik ook de laatste maanden last van had ondervonden maar op den duur weet je niet meer wat wel of niet normaal is)
Na de operatie heb ik gedurende 3 mnd per maand 1 spuit decapeptyl gehad en vorig weekend (yep juist na valentijn) zijn eindelijk mijn regels doorgekomen, (weer ziek geweest maar ook toch blij :lol: omdat we nu weten dat we terug kunnen opstarten.

Maar ik stel mij vragen over de data's.
Als ik vorige keren mijn regels had op 30/5 tot 1/6 en op 13/6 voor echo en op 18/6 spuit pregnyl en op 19/6 iui stel ik me vragen of dat dit juist is of toch niet te laat is.
De 2e poging was identiek: 1/7 tot 3/7 regels en echo op 16/7 en inseminatie op 20/7 dus een 19a20 dagen telkens na mijn maandstonden
Is er iemand die dit kan bevestigen? of andere ervaringen meedelen of mij kan vertellen hoe ik best de dagen in mijn cyclus kan tellen??

allemaal nog veel succes en toi toi toi
groetjes

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 19 februari 2009, 7:08

Hoi Loreke

Natuurlijk kan dit!
Niet bij elke vrouw duurt de cyclus even lang, 28 dagen van maandstonden tot maandstonden is het gemiddelde, maar een paar dagen langer of korter is geen probleem!
Ikzelf heb vorige maandag mijn 6e iui poging ondergaan. De tijd tussen begin van mijn ms en de pregnyl spuit is altijd ongeveer 3 weken! Ik heb dus een cyclus van een 34 a 35 dagen!

Hopelijk ben je wat gerustgesteld!

loreke
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 februari 2009, 18:10

Bericht door loreke » 19 februari 2009, 22:50

bedankt voor je reactie snolleke, ik heb ook een vrij regelmatige cyclys van rond de 29 a 30 dagen maar na de inspuitingen van decapeptyl weet ik dus niet of iets aan de cyclus kan veranderen.

ik denk dat ik morgen maar ga bellen naar de dokter en hem bevragen wanneer ik best kan langskomen voor een echo, en dan ga ik alles nog eens goed bevragen hoe het juist in mekaar zit. Aan de ene kant heb ik soms het gevoel van pfff ik moet het allemaal niet weten en zal wel zien wat komt maar aan de andere kant wil ik precies weten wat ze eigenlijk allemaal doen want veel info krijg je toch niet hoor (of tegen dat ik thuis ben weet ik al niet meer wat er gezegd is, als je in een wachtzaaltje zit met meer dikke bolle buiken als platte dan zakt de moed me meestal in de schoenen hoor)

Maar voor jullie is het nu afwachten geloof ik hé, ik zal voor je duimen en hopen dat je 6e poging een Groot Succes mag worden.

groetjes loreke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten