iui en buikpijn

IUI Forum
I.
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 januari 2009, 15:13

iui en buikpijn

Bericht door I. » 21 januari 2009, 15:32

Hey allemaal,

Ondanks dat ik eigenlijk weet dat het bij iedereen anders werkt...en ook bij mezelf bij elke iui poging...toch een vraag.
Vanmorgen de vierde iui poging ondergaan.
Heel de middag al een zeurderig gevoel in mn onderbuik. Wat zou dat kunnen zijn?
Reactie op verwijderen speculum? Benieuwd naar jullie ervaringen

gr ingrid

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 21 januari 2009, 16:14

Ingrid

welkom!
Ik heb ook deze voormiddag mijn vierde iui ondergaan en heb ook last van zeurderige pijn in mijn onderbuik en een stekende pijn ter hoogte van mijn eierstokken. Ik denk dat het mijn eisprong is. Door de pregnyl is die extra voelbaar.... heb jij ook pregnyl moeten spuiten?

Veel succes in de komende wachtweken! We kunnen samen aftellen!

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 21 januari 2009, 17:09

hey ingrid,

hier nog eentje met een iui deze middag :)
heb sinds gisteren steken en nu ook beetje zeurende buikpijn , zal wel door de pregnyl komen denk ik
anders eens vragen aan de gyn

allé met 3 aftellen das leuker dan alleen hé

I.
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 januari 2009, 15:13

Bericht door I. » 21 januari 2009, 17:31

hey Janne, Melika en anderen:

Ja, gisteravond m'n pregnyl injectie gekregen.
Zou het daardoor komen? Klachten bij mij zijn namelijk ontstaan na inseminatie en na 5 uur is het weer weg.
Ik kan me van de eerste poging ook nog herinneren dat ik deze "pijn" had, maar andere keren totaal niet.

Ach ja waar het ook vandaan komt tis maar weer gewoon wachten he..tis niet anders. En inderdaad samen aftellen heeft wel iets.
Succes en sterkte
I.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 22 januari 2009, 8:41

Hey Ingrid,

Ik heb eigenlijk nooit pijn bij de IUI. Alé op het moment van de IUI zelf lichte ongipijn. En afhankelijk van welke kathether te gebruiken (ze hbb drie van de vier keer een straffere moeten gebruiken) doet het meer pijn. De laatste keer was het zelfs redelijk pijnlijk, maar dat kwam doordat mijn baarmoederhals een bocht van 90° maakte. Het was nogal moeilijk om de zwemmertjes binnen te laten.
Maar nadien heb ik nooit pijn. Soms een heel heel heel lichte ongipijn (ik heb endometriose dus heel erg pijnlijke maandstonden - dus perceptie van pijn kan anders zijn hé).

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 22 januari 2009, 12:07

Helemaal normaal, ik heb dat ook. Ongi-achtige pijn na de IUI, een paar uur tot een dag of twee dagen zelfs. Heb het eens gevraagd en das een reaktie op de vloeistof waarin de zaadjes zitten die ze in je baarmoeder spuiten. Niks om je zorgen over te maken, kan helemaal geen kwaad.

De pregnyl kan idd steken geven maar eerder in je eierstokken. Op je baarmoeder zelf werkt dat niet echt in denk ik.

sandra24
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 september 2008, 13:38

Bericht door sandra24 » 23 januari 2009, 13:10

Vorige week vrijdag eerste IUI gehad in de voormiddag en in de namiddag ook erg buikpijn.
Heb ook Pregnyl moeten spuiten en daardoor inderdaad meer pijnlijke eisprong (het waren ook twee eitjes).
Na de IUI heb ik ook 2 dagen lichtbruin vochtverlies gehad. Hebben jullie dat ook? Volgens iemand op internet is dat omdat de gyn mss weefsel heeft geraakt of zo, klopt dat?

Allé we zitten allemaal hier in dit topic vol spanning! Laten we allemaal duimpjes draaien voor elkaar! :D

Liefs,
San

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 januari 2009, 13:15

Ik heb zelfs al rood bloedverlies gehad, dat is gewoon dat ze je baarmoedermond een beetje geraakt hebben.

Hihi, kheb intussen al wel alles gehoord van vochtverlies na een IUI. Doorschijnend, roze, bruin, geel, rood, ... Alles kan blijkbaar! :roll:

Georgette
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 januari 2009, 19:39

6e IUI poging en buikpijn....

Bericht door Georgette » 28 januari 2009, 19:48

Hallo allemaal,
Blij te lezen dat ik niet de enige ben (niet blij voor jullie en mezelf voor de pijn natuurlijk..)

Ik ben vandaag voor de 6e IUI poging geweest en heb na de inseminatie (twee uur daarna) ook heftige pijnen in mijn buik. Van mijn navel tot aan schaambeen en zijkanten ook. Ik heb dit bij de 1e inseminatie ook gehad en toen zeiden ze dat het de pregnyl zou kunnen zijn --> darmen kunnen hier heftig op reageren. Als ik op mijn buik druk voelt het als een ontsteking, maar ja geen koorts dus zal wel niet! En ja misschien dat het ook door de vloeistof komt die bij het sperma zit. Vorige keer heeft de pijn 1 dag geduurd.

Ik had nu in ieder geval twee eiblaasjes, dus misschien heeft dat er ook mee te maken...

Nou toi toi toi ben benieuwd hoe het ondertussen met jullie gaat!

grt, G. :D

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 4 februari 2009, 10:06

Heb ook 2 maal een totaal andere ervaring met IUI. De eerste enorm pijnlijk tot 2 dagen nadien, ook met een gekantelde baarmoeder en dan moeten ze meer prutsen. Ook bloedverlies ed. De tweede was veel beter, enkel op het moment zelf een beetje ongemak en enkele uurtjes nadien op het gemak gedaan. Bij mij hebben ze ook gezegd van de vloeistof waarin het sperma zit, spanning, ... . Wat ze ook vertelde is dat je geen lichamelijke pijn moet hebben, tis psychisch al zwaar genoeg. Ik mocht tegen de pijn dafalgan nemen, de gewone rode, kon geen kwaad voor de innesteling, ook niet voor de eisprong, ook niet voor een eventuele vrucht.

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 4 februari 2009, 10:19

Ik heb nog geen ervaring met IUI, maar ook wel heel pijnlijke eisprong gehad na Pregnyl. Ik wist niet dat het daarvan was, weer wat bijgeleerd.

Lise

I.
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 januari 2009, 15:13

Bericht door I. » 5 februari 2009, 12:35

pff het wachten is weer voorbij... :cry:
Ik heb vanaf dag 1 er deze keer geen goed gevoel bij. Had na de inseminatie ook niet veel geloof in deze behandeling meer. Twee dagen na inseminatie vertelde een goede vriendin (ook met grote zwangerschaps wens) het nieuws: zwanger.
Vreselijk om te denken en te voelen...maar de zo dichtbij staande "lotgenoot"...ik ben ze even kwijt...het lukte me de eerste dagen amper niet om blij te reageren. Gelukkig hebben we er goed over gesproken maar toch...
Vorig weekend voelde ik al aan mijn lijf dat menstruatie er aan zat te komen en ja wel...
Raar (of niet) nu de 4e keer minder verdriet dan de keren ervoor? Temaken met feit dat ik moed wat laat zakken of reeeler er in sta....? voor jullie herkenbaar?
Nu toch maar besloten volgende reeks een 1/2 tabl clomit in te nemen. (tot nu toe steeds 1 eitje zonder medicatie) Nadat ik na 2 tabl clomit overstimulatie had....
pff volhouden maar weer..........

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 5 februari 2009, 19:19

Ingrid,

spijtig van het negatieve resultaat en dan nog het nieuws van je vriendin :?
ik had elke keer veel verdriet na het resultaat maar eens ik terug aan het spuiten enzo was had ik weer hoop en moed
deze keer lijkt het wel wat moeilijker te zijn
dikke knuffel en veel succes nog !

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 5 februari 2009, 21:48

I.,

Dikke knuf meisje. Het is niet gemakkelijk om een negatief resultaat te horen en dan de draad weer op te pakken. Ook het nieuws van je lotgenoot dat ze zwanger is, doet er geen goed aan. Het is alsof je je "buddy" kwijt bent hé. Goed dat je er toch over gepraat hebt.
En ja hoor, bij mij was het van de derde keer al eigenlijk IUI zonder hoop, zonder geloof, of toch heel weinig. Bij de vierde IUI hoopte ik zelfs op cystes zodat ik ze niet door moest. Heel stom, ik weet het, maar ik kon het niet helpen. En wat bleek, ik ben zwanger. Dus het kan toch. Maar ik vind dat je moet doen wat je wil: wil je hopen, dan hoop je; wil je niet hopen, dan hoop je niet. Maar weet dat wij hier altijd hopen voor je en duimen voor je!

Melika,

Dikke knuffel. Maar je zal ook door deze poging doorgaan. Met veel hoop en moed of weinig hoop en moed, het zal je lukken.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 februari 2009, 9:28

We gaan er gewoon door meiden, want er is geen alternatief, zo simpel is het. Wat moeten we anders? Ons op een bolletje rollen en huilen? Al lijkt dat misschien aanlokkelijk voor een dag of een week, maar niet voor een hele cyclus hé!

En ja, soms lijkt het alsof het makkelijker wordt. M'n eerste IUI mislukt, dat vond ik spijtig. Bij de tweede mislukte IUI zijn er wat traantjes gevallen. En bij de derde mislukte IUI heb ik mijn schouders een keertje opgehaald. Hopelijk hoef ik m'n eerste mislukte IVF nu niet mee te maken, want dat gaat toch weer moeilijker zijn, maar dat is gewoon omdat IVF "de laatste stap" is hé.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten