Zie je aankomende eisprong in bloed

IUI Forum
Plaats reactie
Lieze
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 november 2008, 10:50

Zie je aankomende eisprong in bloed

Bericht door Lieze » 2 maart 2009, 22:52

Hoi,

Wij gaan deze maand voor iui met Menopur. Ik was uiteindelijk niet meer tevreden bij mijn vorige gyn en ben nu overgegaan naar het fertiliteitscentrum van Hasselt.
Ik heb op dag 4 een bloedname gehad (dag 1 was een vrijdag en kreeg ik pas in de namiddag mijn regels, vandaar BN de maandag erop). Mocht vervolgens vanaf dag 8 tem 10 menopur spuiten. Vandaag, dag 11 weer BN gehad, en moest vandaag en morgen nog bijspuiten, en woensdag (dag 13) heb ik nogmaals een BN en een echo. Ik voel sinds daarnet mijn eierstokken enorm stuwen en heb nu maar schrik dat ik mijn eisprong al zou krijgen. Maar dat zouden ze toch gezien hebben in mijn bloed? Of niet?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 3 maart 2009, 8:30

Hoi Lieze,

Normaal zien ze dat idd in het bloed. In Jette doen ze wel altijd bloed en echo samen en op basis van die twee onderzoeken samen bepalen ze wanneer de pregnyl moet gezet worden. Maar als ik het goed begrepen heb, baseren ze zich vooral op het bloed. Of heb je ook een echo gehad al?
Ik zelf voelde ook nooit iets aan mijn eierstokken. Enkel aan het slijmverlies kon ik het zien en dan nog. Ik vertrouwde op hen. Ik denk dat je er wel gerust kan in zijn dat je eisprong er nog niet aan zat te komen. En ze laten maar twee dagen tussen de controle, dus dat lijkt me ook ok.

Liefs,

Bokje

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 3 maart 2009, 10:36

Lieze,

Ik heb IUI met clomid gedaan en ik had ook al vrij snel zo een stuwende druk in mijn eierstokken. Best lastig maar ook ik vertrouwde op het centrum. Ik denk dat bloed nog steeds de beste weergave is van je hormoon spiegel.

Veel succes

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 3 maart 2009, 13:46

Lieze,

Ze zien dat inderdaad perfect in je bloed. Je LH-hormoon is dan ineens veel hoger.

Dat je je eierstokken zo fel voelt, dat is net typisch voor de stimulatie. Dat wil zeggen dat alles goed groeit, heeft niks met een eisprong te maken.

No worries!

Jove
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 februari 2009, 19:01

Bericht door Jove » 3 maart 2009, 18:44

Ik had ook die vrees: heb vrijdagavond pregnyl moeten spuiten, en voelde zaterdagmorgen veel activiteit in mijn onderbuik. Zondag ben ik dan voor de IUI behandeling gegaan. De dokter heeft mij daar gerustgesteld dat het onmogelijk was dat ik zaterdagmorgen al een eisprong had gedaan, omwille van de hormonenwaardes in mijn bloed.

Succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten