Bij mijn tweede IUI met Menopur had ik op de eerste controle vijf follikels van 11 ofzo klaarzitten. Ook te veel. Ik was toen gestart met 1 ampulle. Ik moest toen één dag niet spuiten, en dan een halve ampulle, weer op controle. En zo is dat een tijdje doorgegaan. Soms één ampulle, soms een halve, afhankelijk van de bloedwaarden, en uiteindelijk had ik één grote follikel en één van 14 en nog wa kleintjes die niet meededen.
Ik vind het raar dat ze je laten bijspuiten hoor, is dat aan dezelfde dosis?
Of ze allemaal doorgroeien is heel moeilijk te zeggen, het kan ook zijn dat je lichaam zelf de "overtollige" follikels eruit haalt hoor. Of ze groeien allemaal door. Die van 10 en 11 kunnen zeker nog afvallen, die van 12 trouwens ook. Kheb ook al gehad dat de grootste wegviel en dat er een kleintje ineens dominant werd... Kan allemaal.
In GHB doen ze IUI met max 2 follikels (hebben ze me gezegd). Als je er meer hebt, kunnen ze die wel wegprikken als je wil, dan kan de IUI toch doorgaan.
Bokje in Jette heeft nog een IUI gehad met 3 follikels (een heeeeeeeeeeeeeeeele goeie IUI

).
Als ze je IUI aflassen, moeten ze je ook adviseren geen gemeenschap te hebben. Anders zijn ze niet consequent. Wat je dan met dat advies doet, kan je zelf nog beslissen hé. In ieder geval heb je dan wel gewoon de pregnyl en de eisprong, en is het gewoon wachten op de russen.
Duphaston ofzo moet je alleen nemen als je follikels bijvoorbeeld niet meer groeien, das dan echt om je regels op te wekken.