vooronderzoeken IUI

IUI Forum
florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 4 februari 2008, 7:18

eerste IUI-poging mislukt...
zonet een zwangerschapstest uitgevoerd en er komt maar 1 streepje...
:( :( :(

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 4 februari 2008, 17:38

Florence,

Heb je al tekenen dat je maandstonden op komst zijn ? Zoniet, misschien best bloedafname afwachten. Als je 'vroeg' test, kan de test soms vals negatief zijn.
In ieder geval, als deze poging mislukt is, ween dan eens goed door. En na enkele dagen, als je regels voorbij zijn, zal je je opnieuw wat beter voelen en terug moed hebben om aan een nieuwe poging te beginnen.
Laat je nog iets weten ?

Groetjes,

Anneleen

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 4 februari 2008, 20:46

dag anneleen,

nee ik voel nog geen maandstonden aankomen maar ik voel me ook totaal niet zwanger.

nu ik gestopt ben met m'n utrogestan verwacht ik elk moment m'n maandstonden (na hoeveel dagen stoppen zouden die moeten komen eigenlijk?).

mocht ik bijvoorbeeld tegen het einde van de week nog altijd geen regels hebben dan zal ik misschien toch een bloedtest laten uitvoeren (maar ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn).

bedankt voor de steun in elk geval

groetjes
florence

Wendy Sliggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2008, 12:29

Bericht door Wendy Sliggers » 5 februari 2008, 12:13

Hey Dames

Ik heb gisteren mijn eerste IUI gehad.
Ben nu zo fier als ne gieter :D

Nu is het twee weekjes wachten en dan terug bloed laten prikken.
Mijn kaarsje brandt thuis zene :wink:

Hadden jullie na die IUI ook zo'n raar gevoel in jullie buik?
Is niet iets dat je als pijn kunt omschrijven maar voelde gisteren gewoon heel de rest van de dag heel raar aan.

Moet wel eerlijk toegeven dat de spanning er bij mij nu voor een groot stuk af is.


Florence

Ik hoop echt voor jou dat je regels niet gaan doorkomen.
Mijn kaarje brandt mee voor jou !!

Hou ons op de hoogte he !!


Groetjes
Wendy

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 9 februari 2008, 11:22

@ Florence,

Sorry dat ik nog niets liet horen, maar ben maandag met spoed opgenomen in het ziekenhuis, ik bleef maar overgeven en was al 7 kg kwijt. Heb 60 uur aan infuus gelegen en ben sinds gisterenavond terug thuis.

Heb even moeten bijlezen. Ik las dat je maar 1 streepje had... maar je maandstonden waren er nog niet. Hoe staat het er nu voor?
Zoals Anneleen zegt, als het niets zou zijn deze keer even goed doorwenen en je herpakken, want de start van je maandstonden is ook de start van je tweede IUI.
Veel sterkte en succes.

@ Wendy Sliggers

Ik zelf had ook raar gevoel na IUI, dit vooral omdat ik redelijk heftig reageerde op de pregnyl die ingespoten was (gerommel in buik, lage rugpijnen, zeer gevoelige borsten, ...).

Veel succes,

grtjs
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 9 februari 2008, 14:23

hallo iedereen,

gisteren heb ik uiteindelijk toch mijn maandstonden gekregen.. 5 dagen overtijd.
helemaal niet leuk natuurlijk maar diep in m'n binnenste wist ik het al en zoals roxy zegt: mijn maandstonden zijn dan ook weer het begin van onze 2de poging.

we hebben al onze moed samengeraapt zodat we er weer ten volle voor kunnen gaan!

groetjes
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 19 februari 2008, 14:56

Florence,

Hoe staat het er mee? Al eicelmeting gehad?

grtjs
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 19 februari 2008, 22:15

hey roxy,

ja ik heb maandag eicelmeting gehad maar dat is een dag in mineur geworden uiteindelijk...
mijn progesteron bleek veel te hoog te zijn wat erop wees dat mijn eisprong reeds voorbij was. dit was helemaal niet logisch, we verstonden er niks van. de verpleegkundige zei dat de kans groot was dat ik wel zwanger geweest was maar dat ik ondertussen al een miskraam gehad had. ik was in alle staten natuurlijk (en dat telefoontje was in een vergaderzaaltje op m'n werk). 'k heb dan gebeld met mijn gynaecologe hier in oostende en zij heeft dan onmiddellijk mijn hcg-hormoon laten meten op het bloed van die ochtend.
's avonds kreeg ik dan te horen dat m'n zwangerschapshormoon laag stond (gelukkig geen miskraam dus) maar dat ik eigenlijk nog altijd in het tweede deel van m'n 'vorige' cyclus zit. mijn regels die ik onlangs kreeg waren dus m'n regels niet (ik vond het al verdacht dat ik maar 2 dagen heel weinig bloedverlies had). in principe kwam het erop neer dat ik een zeer late eisprong gehad heb maar normaal kan dit niet aangezien ik pregnyl gekregen heb. ik bracht dit direct in verband met die rampzalige avond waarop die verpleegster van het wit geel kruis moest komen voor de pregnyl. aangezien ze een half uur te laat was, was ze volledig overstuur en heeft ze echt gesukkeld met die ampules. ik heb nadien nog gezegd dat ik mij niet kon herinneren dat zij die 2 ampules gemengd had in haar spuit. de dokter vermoedt nu ook dat de pregnyl niet goed werd toegediend. mijn eerste iui is dus voor niks geweest en voorlopig kunnen we niet met een tweede poging beginnen, ik moet nu (weeral) wachten op m'n regels.. de echte dan....
dit is echt frustrerend, ik keek zo erg uit naar onze volgende poging maar nu is alles weer zo onduidelijk.. pfff :(

Wendy Sliggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2008, 12:29

Bericht door Wendy Sliggers » 20 februari 2008, 12:34

Hey dames

Wilde jullie even meedelen dat ik maandag bloed heb laten prikken om te kijken of ik zwanger ben na onze eerste IUI poging.
Het antwoord was wpijtig genoeg negatief.
Nieuwe moed verzamelen en op naar de volgende poging.


Florence

Ik vind het echt zeer erg voor je dat alles zo in het honderd blijkt te lopen voor jou.
En die zogezegde miskraam :?
Ik zou ook helemaal gek worden denk ik...

Hou de moed erin he vrouwke !!!


Groetjes
wendy

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 21 februari 2008, 14:10

Florence,

Amai zeg zo'n raar verhaal. Ik leef echt met je mee. Ocharme. Zo vreemd met die twee dagen tussenbloeding. Maar als iedereen er bijna van overtuigd is dat die pregnyl niet juist gegeven is dan kan dat wel hé. Je moet er echt op letten hoor, ik heb die thuisverpleegster bij mij ook moeten duiden op feit dat het poedertje eerst gemengd moet worden en dan samen in worden gespoten. Want de meesten nemen inderdaad enkel het vloeistofje.

Ik blijf met je meeduimen, hopelijk komen je echte maandstonden er vlug door. Ik hoop dat je je al een klein beetje beter voelt.

Vele groetjes
Roxy

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 21 februari 2008, 17:46

Hallo,

Het lijkt me wel straf dat een verpleegkundige niet weet dat ze het oplosmiddel en het poedertje moet mengen! Dat het misschien per vergissing eens vergeten wordt, dat is menselijk, maar een verpleegkundige (en daar moet je zelfs geen supperverpleegkundige voor zijn) weet dat gewoon.
Pregnyl is absoluut niet het enige geneesmiddel dat opgelost moet worden.

Maar waarom zetten jullie niet gewoon zelf jullie spuitje? Wat je zelf doet, doe je meestal beter! Vraag desnoods aan de vroedvrouw van het fertiliteitscentrum dat ze je de eerste keer bijstaat of vraag het aan een thuisverpleegkundige die je vertrouwt! Zo moet je ook geen schrik hebben dat ze te laat of te vroeg zijn of zo.

Ok, je moet een eerste drempel over om jezelf te prikken en leuk is het nooit, maar het doet zeker niet minder pijn als je het door een verpleegkundige laat doen!

Veel succes

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 26 februari 2008, 10:28

Een hele kleine reactie van mij.

7 jaar geleden heb ik ook IUI laten doen waarbij de verpleegster de spuiten zette. (goh, als ik het zo schrijf verschiet ik dat het zo lang geleden was)Het was altijd een geloop om optijd thuis te zijn, verjaardagsfeestje van m'n neefje werd afgesloten door de spuit van een verpleegster van het gentse terwijl ik in Brabant woon. Kortom ik was eigenlijk meer opgedraaid door de spuiten en het geregel dan van de hormonen zelf.
Nu ben ik opnieuw bezig en het eerste dat ik vroeg was om de spuiten zelf te mogen zetten. Het geeft je zo veel meer vrijheid want je bent al zo gebonden aan de uren van onderzoeken etc ... en wie weet hoe lang nog. Het valt reuze mee, en je kan op weekend terwijl je de spuitjes meeneemt. Terug de batterijen opladen :-)
In ieder geval heel veel succes meiden !!! ik duim heel hard

mama van een bengel en een engeltje

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 2 maart 2008, 14:01

hallo roxy,

ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden. morgen bel ik m'n dag 1 door. nu we weer kunnen uitkijken naar de volgende poging voel ik me wat beter, het is weer wat duidelijker en concreter.

hoe is het met jou? de ergste misselijkheid over nu? nog op controle geweest?

@ wendy sliggers,

bijna aan je 2de poging toe? succes in elk geval!

@ JD,

ik heb er idd ook al aan gedacht om zelf m'n pregnyl in te spuiten maar... ik weet dat het niet evident is om het produkt in de spuit te trekken zonder luchtbel.
ik denk dat ik de volgende keer gewoon naar de spoed zal gaan, dat is hier toch op 5 minuutjes van m'n deur.

groetjes,
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 4 maart 2008, 8:47

Florence,

Amai zeg, ze hebben echt wel op zich laten wachten. Nu je weet dat ik blijf duimen voor jullie. Veel geluk !!! Ik hoop dat je je moed niet bent verloren en dat je er terug voor 100% voor gaat. Anders alles ok?

Met mij gaat het ondertussen beter. Ik ga donderdag mijn 12de week in, de tijd gaat echt vlug. Mijn gewicht is nog steeds gelijk (8,5 kg minder dan voor mijn zwangerschap) maar mijn buikje is al een flink bolleke hoor. Maandag moet ik opnieuw voor een echo... ben benieuwd.

Ik las dat je naar de spoed zou gaan voor je pregnylspuit. Misschien is dit wel de beste oplossing, zo zal je je misschien ook minder gestresst voelen. Ik zou wel eens horen vooraf of je dan stipt om 21u kan worden ingespoten, want als je daar dan nog lang moet wachten is het ook geen oplossing.
Zelf zetten, daar heb ik nooit aan gedacht. In het ziekenhuis hebben ze daar eigenlijk ook nooit over gesproken, maar direct over de thuisverplegingsdienst.

Vele groetjes
Roxy

Wendy Sliggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2008, 12:29

Bericht door Wendy Sliggers » 4 maart 2008, 23:28

Hey iedereen,

Ik heb morgen mijn tweede poging. Afwachten en hopen hé !

Ik laat mijn pregnyl spuit ook op de spoed zetten en ze houden daar echt rekening mee. Ik zorg wel dat ik echt een half uur opvoorhand ga en dan kunnen ze dat meestal mooi incalculeren.

Groetjes
Wendy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten