vooronderzoeken IUI

IUI Forum
florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

vooronderzoeken IUI

Bericht door florence » 24 november 2007, 9:22

hallo,

volgende week hebben wij een afspraak met de gynaecoloog om de 'procedure' van IUI te kunnen beginnen. zij stelt voor om de vooronderzoeken door haar te laten uitvoeren. nadien moeten we dan met de resultaten naar de fertiliteitskliniek in brugge.
ik las hier nu echter op het forum dat de fertiliteitscentra dan bepaalde onderzoeken willen overdoen. tijds- en geldverlies dus volgens mij..
stappen we dan beter direct naar de fertiliteitskliniek? heeft iemand ervaring met de manier van werken in brugge?

groetjes
florence

tanja

Bericht door tanja » 24 november 2007, 12:04

Hoi,

Zelf zit ik in jette, dus van de werking van Brugge ben ik totaal niet op de hoogte.
Maar met wat ik nu weet, zou ik geen enkel onderzoek doen bij mijn gewone gynaecoloog als ik nadien met de resultaten naar een fertiliteitskliniek moet stappen. Zijzelf doen ieder onderzoek opnieuw. Heb het nog nooit anders geweten, ben ook van gewone gyn naar de iuiprocedure overgestapt, heb dus twee keer dezelfde onderzoeken ondergaan. :wink:

groetjes,
Tanja

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 25 november 2007, 10:05

bedankt om iets te laten weten tanja. ik zal het er eens over hebben met mij gyne volgende week.

groetjes
florence

ANNELEENTJE
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 juli 2007, 11:09

Bericht door ANNELEENTJE » 27 november 2007, 15:35

Dag Florence

Wij zijn ondertussen 9 weken zwanger na 5 inseminaties. Hiervoor zijn we in behandeling geweest bij crg (centrum reproductieve geneeskunde) in het az sint-jan brugge en we waren er super tevreden over.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat we daar niet "volgens de procedure" terecht gekomen zijn.

Onze gynaecoloog heeft ook zoveel mogelijk zelf gedaan en ons pas naar crg gestuurd op het moment van de inseminatie. Daar aangekomen bleek dan dat wij geen dossier hadden, dat er een aantal onderzoeken nog niet gebeurd waren die zij standaard doen alvorens met inseminatie te beginnen, ...
en ze hebben mij toen ook letterlijk gezegd dat het steeds de bedoeling is dat wanneer er fertiliteitsproblemen zijn de gynaecoloog je gelijk doorstuurt naar hen en dat vanaf dan alles daar wordt opgevolgd (wat ze ook zeer goed doen).

Zeker eens over spreken met je gynaecoloog dus. Het zou ons in elk geval veel stress bespaard hebben mocht de gynaecoloog ons direct doorverwezen hebben.



groetjes een veel succes.
Wees positief maar blijf toch realistisch.
Hopelijk mag het binnenkort lukken!!
Wij duimen alvast.

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 28 november 2007, 8:57

eerst en vooral proficiat met je zwangerschap!! :D

en bedankt voor je uitleg en je bemoedigende woorden. dat kan eens deugd doen want zoals je waarschijnlijk ook al ondervonden hebt, begrijpen mensen die niet hetzelfde meegemaakt hebben niet ten volle wat het is om te smachten naar een kindje in je buik en om te leven per 2 weken: van eisprong naar maandstonden en omgekeerd...

in elk geval, vrijdag ga ik naar de dokter en ik zal 'eisen' om alle onderzoeken direct in brugge te laten doen.

geniet nog van je zwangerschap, nu mag je leven van dag tot dag!

groetjes
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 28 november 2007, 11:22

Florence,

Ook wij zijn ondertussen vaste klant bij Birth te Brugge. Mijn gynaecoloog is verbonden aan dit centrum. Dus onze onderzoeken waren onmiddellijk gelinkt met de juiste dienst. Ons dossier werd direct opgemaakt en na de resultaten werd de procedure onmiddellijk bepaald.

Ik moet zeggen dat alles eigenlijk heel vlug gaat. We zijn op 13/06 gaan melden bij de gynaecoloog dat we al meer dan jaar aan het oefenen waren zonder resultaat en overmorgen sta ik al voor mijn derde IUI poging. Dus op 5 maand hebben mijn man en ik alle onderzoeken ondergaan en hebben we al 2 kansen gekregen en overmorgen weer opnieuw. Het kan echt vlug gaan, dus ik zou zeggen stap direct over, want zoals je zegt het is puur tijdsverlies. Het is ook niet nodig om je geduld nog een beetje extra op de proef te stellen, we moeten al geduld genoeg hebben
:-).

Veel succes en laat maar weten hoe het verder verlooopt, wie weet komen we elkaar wel eens tegen.

Vele grtjs
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 28 november 2007, 12:56

hey roxy,

wat bedoel je met 'stap direct over'?

niet via mijn gynaecoloog gaan maar onmiddellijk een afspraak maken in brugge?

groetjes
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 28 november 2007, 15:12

Florence,

Met stap direct over wil ik zeggen dat je niet alle onderzoeken meer moet laten uitvoeren door je eigen gynaecoloog (=tijdsverlies). Ik zou hiervoor direct naar Brugge gaan. Als je vrijdag toch een afspraak hebt kan je dit misschien eens opwerpen? Doorverwijsbrief laten opmaken ofzo?

Wat je ook kan doen is misschien eens informatief bellen naar Birth de contact gegevens kan je vinden op www.birth.be. Wie weet stellen ze daar voor om direct een afspraak te maken.

Je kan steeds overstappen naar een andere gynaecoloog, niets zegt dat je bij de jouwe moet blijven. Maar ik weet uiteraard niet waar je woont, dus misschien is de trip naar Brugge steeds te ver om, wanneer je zwanger bent gewoon opgevolgd te worden. Dus in dit geval kan je misschien wel de relatie met je huidige gynaecoloog behouden en enkel het 'reproductieve' gedeelte overlaten aan Brugge en dan tijdens de zwangerschap gewoon terugkeren bij je eigen gynaecoloog. Dus bespreek het gewoon met je gynaecoloog vrijdag.

Hopelijk ben je iets wijzer geworden :-)

grtjes
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 28 november 2007, 19:13

roxy,

ik woon in oostende. op consultatie naar brugge gaan zie ik nog wel zitten maar ik wil zeker in oostende bevallen. vandaar dat ik liever bij mijn gynaecoloog blijf.
vrijdag zal alles zeker duidelijker zijn.

bedankt voor je uitleg!

groetjes

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 28 november 2007, 20:10

Florence,

Dat is graag gedaan. Het is inderdaad makkelijker om dan later in oostende te bevallen, dus kan je na de behandeling in Brugge gewoon door je eigen gynaecoloog worden opgevolgd.
Veel succes vrijdag !

grtjs
Roxy

ANNELEENTJE
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 juli 2007, 11:09

Bericht door ANNELEENTJE » 29 november 2007, 18:14

Hoi Florence,

Je moet het inderdaad zelf meemaken om te weten wat het is en dan nog, iedere persoon, ieder koppel, is uniek en beleeft het toch op zijn eigen manier.

Eerlijk gezegd ben ik op dit moment vooral content dat dat ellendige "per 2 weken leven" eindelijk achter ons ligt. Het is een heel intense periode geweest en het eerste wat ik iedere morgen dacht was "vandaag zijn we "zover" in de cyclus ..."

Die zwangerschap houdt me op dit moment alvast veel minder bezig dan voorheen dat "zwanger worden".

Ik wens je een goed gesprek morgen.
Mijn advies is ook vragen om een doorverwijsbrief.
Alles laten opvolgen in Brugge en eenmaal zwanger terug naar gynaecoloog in Oostende (om onder water te bevallen?)




groetjes!

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 2 december 2007, 9:41

goeiemorgen,

ik wilde nog even laten weten hoe het vrijdag verlopen is bij de gynaecoloog.
we hebben dus gevraagd om sowieso alle vooronderzoeken in brugge te laten verlopen en dat was geen probleem (al verzekerde ze ons ervan dat brugge de onderzoeken geen 2de keer zou uitvoeren als wij alle resultaten bij ons zouden hebben).
maandag moeten we een afspraak maken voor het sperma onderzoek (de resultaten laten 2 weken op zich wachten.. wel lang..) en daarna met de gynaecoloog in brugge.
het ziet er dus naar uit dat we 'vertrokken' zijn :) .

het is toch wel een beetje een last die van onze schouders gevallen is.

groetjes
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 3 december 2007, 9:49

Florence,

Blij te horen dat het gesprek vrijdag goed verlopen is. Ik zal duimen dat je vlug langs kan gaan. Uiteraard dien je steeds beetje rekening te houden met de duur die nodig is om de resultaten te bekomen, maar ik vond dat dat eigenlijk nog meeviel. Die veertien dagen zullen voorbij vliegen !

Succes
grtjs
Roxy

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 9 januari 2008, 18:04

Florence,

Al nieuws???

Ik wens je langs deze weg een fantastisch 2008.

grtjs
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 10 januari 2008, 18:21

dag roxy,

ook voor jou een spetterend nieuwe jaar toegewenst!!

wel, we zijn deze morgen naar brugge geweest voor het intake gesprek.
op 19/1 mag ik gaan voor m'n echo en om bloed te prikken om te weten wanneer ik de pregnyl mag laten inspuiten.
dat is wel bij m'n 'gewone' gynaecologe.

ik ben blij dat we er EINDELIJK aan begonnen zijn. hopelijk met succes.

hoe is het bij jou ondertussen?

ik moest aan je denken toen we in de wachtzaal zaten want misschien was de dame die daar ook zat wel jij :)

groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten