vooronderzoeken IUI

IUI Forum
Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 14 januari 2008, 16:32

Florence,

Fijn te horen dat het intakegesprek reeds achter de rug is. Dit wil echt zeggen dat jullie van start gegaan zijn hé ... welkom :wink:

Welke verloskundige hadden jullie voor de uitleg? Wij hadden een heel goed gevoel na dit gesprek, hopelijk hadden jullie dit ook. Wij hadden nog tal van vragen, maar die werden zonder probleem beantwoord.

Dus binnenkort bloedprikken en echo!! Rekenen ze 10,11 of 12 dagen na de start van je cyclus? In het begin ging ik de 10 de dag, maar moest steeds 3 keer terugkomen om te prikken. Nu weten we het dat ik laat ben met mijn eisprong (pas de 18 de dag van de cyclus) dus ga ik vanaf nu pas de 12de dag en dan 2 dagen later pregnyl. Mijn eitjes rijpen een beetje traag :)

Wij hebben nu 3 IUI pogingen achter de rug. Onlangs evaluatie en er is beslist dat ze er nog 3 zullen volgen. Dus nu ben ik vol ongeduld aan het wachten op mijn maandstonden, maar ze hebben geen zin. Ben al 2 dagen te laat, maar ja voor die pregnyl behandeling kan cyclus ook wat schommelen. We hebben nu een maandje stil gelegen en het deed wel eens deugd. Maar nu terug met volle moed er tegenaan.

Groetjes en veel succes de 19de !!!
Roxy

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 14 januari 2008, 16:48

Roxy,

Sorry dat ik me hier even meng in 't gesprek, maar je zegt dat je steeds een late eisprong hebt.
Ik dacht dat ook, moest ook regelmatig opnieuw bloed laten prikken. Maar bij de 4de IUI-poging bleek ik reeds op dag 8 m'n eisprong te hebben, waardoor de IUI niet meer kon doorgaan :cry: .
Dus beter een keertje te veel laten prikken, dan weer een kans voorbij zien gaan.
't Kan soms heel erg wisselen hoor.

Succes nog !

Anneleen

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 14 januari 2008, 17:31

Anneleen,

Bedankt voor de tip. Nu ja we zien wel, ik ben niet zo'n fan van bloedprikken, maar ik heb het er wel voor over. Ben van de 7 keer bloednemen nog maar 1 keer slecht geworden :? . Is ook afhankelijk van wie je bloed afneemt op de fertiliteitsafdeling.


Hoe is jouw situatie nu? Ook IUI of al stapje verder (zwanger?) of IVF of ICSI?

grtjs
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 14 januari 2008, 18:10

hey roxy,

de 19de is dag 11 bij mij. in het begin is dat waarschijnlijk wel een beetje zoeken om te weten welke dag je het beste begint bloed te prikken (tenzij dat het direct lukt natuurlijk maar daar ga ik zeker niet van uit).
wij hadden 'pascale' voor ons gesprek. zo'n lieve en vriendelijke, amai! maar toen ik de eerste keer belde voor een afspraak vond ik ook al dat ik zo'n aangenaam persoon aan de lijn kreeg.
tijdens het gesprek kreeg ik zelfs een koffietje :D .
het is precies alsof die vroedvrouwen en dokters rekening houden met het feit dat de meeste mensen die daar komen al een lijdensweg en veel stress achter de rug hebben.

ik ben daar iets vergeten te vragen, misschien weet jij het wel: moet er voor de inseminatie ook een aantal dagen onthouding zijn of is dat enkel voor het sperma-onderzoek?

allé, ik zal voor je duimen dat je maandstonden snel komen zodat je kunt gaan voor je 4de poging!

groetjes,
florence

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 14 januari 2008, 18:27

@Roxy,
Ik heb ondertussen 7 IUI-pogingen,1 verse IVF en 1 cryo-cyclus achter de rug. Nu ben ik bezig met de 2de IVF, vandaag nl terugplaatsing gehad.
Nog steeds vind ook ik 't bloed prikken en die naaldjes niet echt fijn. Al moet ik zeggen dat 't nu stilaan wel went.

@Florence,
Wij kregen bij IUI steeds advies: 3 tot 5 dagen onthouding.

Succes dames !

Anneleen

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 15 januari 2008, 8:53

Anneleen,

Ik wens je veel succes... duimen maar!!!!


Florence,

Het zijn inderdaad heel lieve mensen die daar rondlopen. Het is altijd aangenaam als je smorgensvroeg een lachend gezicht ziet :) .

Allé nog 4 keer slapen en je mag gaan testen. Ik zal duimen dat je een mooi follikeltje hebt zitten.
De termijn van onthouding en de 'regels' waaraan je je moet houden voor het sperma onderzoek (capacitatietest) en voor de IUI zijn gelijk. Is dezelfde test die ze uitvoeren. In de bundel die je gekregen hebt zouden er normaal documenten moeten zitten die je dan moet invullen bij aflevering van het staal.

Hoeveel pogingen gaan ze proberen?

Nog altijd geen maandstonden te zien. Wel sinds gisteren enorme rugpijn. Maar ja kan hier moeilijk op mijn werk met een kersenpitkussentje rondlopen.

grtjs
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 15 januari 2008, 10:54

hey roxy,

ik zal mijn vriend op de hoogte brengen van de 'onthoudingsregels'. hij zal het niet tof vinden maar ja, het is voor 't goeie doel é :)

ze gaan 6 pogingen doen en dan beslissen of er moet worden overgeschakeld naar ivf.

en idd, een kersenpitje op 't werk is nogal onhandig :) . hier zou dat ook niet lukken :) .

groetjes
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 15 januari 2008, 12:15

hey Florence,

Die mannen hé... af en toe wat gepruttel maar ja. Nu ik snap het wel dat het niet zo makkelijk is om eerst niet te mogen en dan ineens op commando te moeten presteren.
Ik vind het soms wel moeilijk hoor. Want je telt dan vb maandag bloedprikken en echo dus kan zijn IUI de woensdag of donderdag, dus moet je vanaf zondag/zaterdag onthouden. Maar kan dan zijn, zoals bij mij dat follikel te klein is en dan schuift alles op dus dan moet je ventje tussendoor soms eens zijn best doen anders te lang onthouding... man man man...

Maar zoals je zegt het is voor het goede doel.

groetjes
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 18 januari 2008, 10:12

ik vind het wel vervelend om excuses te moeten uitvinden op m'n werk. er zijn maar 2 collega's die op de hoogte zijn. stel dat ik maandag om 12h moet gaan voor de inseminatie dan kan ik 's morgens niet gaan werken want om 11h 'weglopen' is zéker raar.

kan ik dan in de namiddag gaan werken of blijven jullie dan telkens heel de dag thuis?

groetjes
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 18 januari 2008, 15:23

Florence,

Voor het gemak heb ik mijn diensthoofden ingelicht, zo was het zeer makkelijk om eens een uurtje te laat te komen of een dag niet te komen werken. Voor smorgens kreeg ik steeds een briefje van de dienst dat je daar aanwezig moest zijn en voor de inseminatie kreeg ik er eentje voor de ganse morgen.
Je kan gaan werken, maar ik vond dat niet handig met dat cupje. Dus ik bleef ganse dag thuis. Smiddags met briefje van huisarts (hij is heel begrijpend).

Ik heb fantastisch nieuws : deze morgen bericht gekregen dat ik 5 weken zwanger ben. Op natuurlijke wijze tijdens ons maandje 'rusten' :wink:

Ik blijf voor je duimen.

grtjs
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 18 januari 2008, 16:01

PROFICIAT ROXY!! :D

ik ben heel content voor je! ik zal duimen voor een probleemloze zwangerschap.
geniet er maar van!

groetjes,
florence

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 18 januari 2008, 16:03

Florence,

Bedankt. Doe dat goed hé morgen bij het bloedprikken en de eicelmeting. Hou je me op de hoogte?

groetjes
Roxy

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 19 januari 2008, 9:08

hi roxy,

voilà, net mijn follikelmeting laten uitvoeren en bloed laten prikken.
ik moet zeggen dat ik wel wat verschoten ben: er zaten 4 (4!) follikels klaar! en dit in een natuurlijke cyclus!
er waren er wel maar 2 rijp maar de gynaecoloog vond het toch ook wel uitzonderlijk.
(er zit clomid in mijn drinkwater zeker... :shock: )

deze namiddag bellen voor de bloedresultaten maar mijn pregnylspuit zal dus hoogstwaarschijnlijk vanavond gebeuren.

hoe is het met jou? ben je misselijk en zo of ben je tot nu toe nog bespaard gebleven van de lastige zwangerschapskwaaltjes?

groetjes
florence

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 19 januari 2008, 10:12

He Roxy proficiat met je zwangerschap. Tof zeg, op natuurlijke wijze. Dat moet nogal een verrassing geweest zijn. Zo onverwacht. Proficiat, geniet ervan. Nu ik had nog een vraagje, in je vorige mail :
Roxy schreef:Florence,


Je kan gaan werken, maar ik vond dat niet handig met dat cupje. Dus ik bleef ganse dag thuis.

grtjs
Roxy
Wat bedoel je met cupje ?

groetjes

Katy

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 20 januari 2008, 9:56

@ Florence,

Amai zeg 4 ! Ik had bij mijn eerste IUI ook 2 natuurlijke aangemaakte follikels zitten... De gynaecoloog moest eens ferm lachen... ja ja direct een tweeling ! Ik was een natuurlijk broedkipje :D

Waren de bloedresultaten gisteren goed? Hoe groot waren je follikels?
Dus ondertussen de pregnylspuit al gekregen :)
Als ik het goed heb dan morgen om 12u de IUI. Spannend hé, ik zal zeker duimen.

@ Katy,

Bedankt. Ja was een enorme verrassing. 3 mislukte IUI pogingen achter de rug, dan maandje rust ifv evaluatiegesprek en dan begin januari boodschap gekregen dat we nog 3 IUI pogingen mochten ondergaan.
Dus ik maar wachten op mijn maandstonden, normaal 13de maar ja met die pregnyl die nu ineens weg viel dacht ik dat mijn cyclus wat ontregeld zou zijn, dus ik maakte mij niet druk. Maar de 18de kon mijn man het niet meer houden. Ik ging eigenlijk nog wachten tot nu maandag... maar sjans dat ik het advies van mijn man gevolgd heb hé :wink:
We hebben echt 2 testen gedaan want we konden het niet geloven. Nu eigenlijk nog niet hoor, ook al zijn de bloedresultaten positief. Ik denk dat ik het pas zal geloven als ik volgende week maandag het hartje zal zien kloppen :)

Mijn behandelingen liepen via Birth - AZ Brugge. Na de IUI plaatsen ze een plastieken cupje over je baarmoedermond om zo het terugvloeien van het ingebrachte sperma tegen te gaan. 3 uur na de IUI mag je dit verwijderen. Ik weet dat niet elk ziekenhuis dit doet.
Dit cupje zit niet zo aangenaam. De nylon draadjes die uit je baarmoeder hangen snijden een beetje als je gaat en als je dit er uit moet halen is dit wel even worstelen, want dit zit vacuum. Als je dit op je werk moet verwijderen is dit niet zo makkelijk (stress, beetje bloederige bedoening...).

grtjs
Roxy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten