IUI-ers in Imelda Bonheiden?

IUI Forum
Plaats reactie
frulleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 augustus 2012, 10:49

Bericht door frulleke » 4 oktober 2012, 14:37

Oef, ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die ooit afgesnauwd is geweest door dr Bosteels.

Ik heb de brief met behandeling vorige week gehad, en heb er nog een paar vragen bij. Hij heeft er bv niet bijgezet wat ik met die pregnyl moet doen, of wat ik moet doen als mijn menstruatie weer superlang uitblijft (héél onregelmatige cyclus)...

Twee weken geleden belde ik om iets te vragen, en hij was vreselijk kort en heeft me echt afgeblaft. Nu durf ik dus niet meer terug bellen, stom he :oops:

Weet iemand of je gewoon van dokter kan veranderen? Dat ik gewoon een afspraak kan maken bij Pelckmans, als ik al 2x bij Bosteels ben geweest?

Bedankt alvast voor jullie reactie!
En heel veel moed nog bij jullie pogingen!

toekan
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 juli 2012, 11:29

Bericht door toekan » 4 oktober 2012, 17:14

Of je van dokter kan wisselen weet ik niet... Op zich denk ik van wel, maar ik denk niet dat het echt veel verschil maakt, want voor fm hangt het er vanaf wie er zo vroeg begint denk ik.... Maar je kan altijd proberen. En gewoon bellen meid, hij moet maar antwoorden! Je hebt recht op een antwoord op je vragen!

Bertbibber
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 juni 2012, 8:28

Bericht door Bertbibber » 11 oktober 2012, 9:20

wij hadden gisteren een soort van evaluatiegesprek met dokter Pelckmans na de helft van onze IUI pogingen. Ik moet zeggen dat ze heel uitgebreid haar tijd genomen heeft om de voorbije pogingen te bespreken en daarna ook onze opties voor de toekomst. We voelden ons alleszins weer een pak beter na het gesprek en doen nu vol goede moed verder.

toekan
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 juli 2012, 11:29

Bericht door toekan » 26 februari 2013, 14:52

Voor de komende iui'ers in imelda toch een hart onder de riem te steken:

Wij werden zwanger tijdens onze derde iui!
We hadden een week voor de uitslag bekend was een opvolggesprek, met dokter Pelckmans. Wat een geweldige vrouw! Echt waar! Wij hadden aangegeven dat we iui niet meer zagen zitten en ze begreep dat en heeft toen samen met ons de ivf- procedure opgestart... Gelukkig is dit dus niet nodig geweest, want uiteindelijk was ik toen eigenlijk al zwanger maar wist ik het niet... Maar wat ik hier vooral mee wil zeggen is: er is hoop met iui en durf je eigen gevoelens uitspreken bij dokter P. Ze heeft er echt oren naar en staat er voor open!

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Bericht door Hopeful82 » 26 februari 2013, 15:11

Ik ben ook patiente bij Dr. Pelckmans, eerst 4 IUI's en nu 1 IVF (met succes). Ik ben enooooorm content van haar, superlief en bekwaam (en niet alleen omdat ze ons zwanger heeft gekregen ;-)).

Claire
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 januari 2013, 8:30

Bericht door Claire » 27 februari 2013, 16:07

Ik ga zelf bij Bosteels en Pelckmans. Ik heb met beiden zeer positieve ervaringen. Ze hebben elks hun eigen stijl, maar ik heb 't gevoel dat je bij beiden terecht kan met je vragen en bedenkingen.

We gaan nu overstappen naar IVF - ik zie er tegen op om dan naar GHB te moeten gaan. We zijn nu ongeveer een jaar in behandeling bij B & P, ik ben nu met hen vertrouwd en zou 't liever volledig bij hen doen.

Silinde
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 maart 2013, 18:46

Bericht door Silinde » 10 maart 2013, 18:51

Ik zou normaal in maart beginnen met IUI maar de mutualiteit heeft terugbetaling geweigerd. Vermits het bij ons om een tweede wondertje gaat, denk ik dat het dan ook einde verhaal is. Mijn wederhelft vindt het eigenlijk ook niet zo nodig om een nummer 2 te hebben, ik wil onze nummer 1 een speelkameraadje geven.
Van Gasthuisberg was ik niet zo tevreden, erg lang wachten na het uur van afspraak (en niet 1 keer maar systematisch), dan 5 min. bij de assistente (die soms grof uit de hoek kon komen) en dan weer wachten en dan 5 min. de prof die hetzelfde kwam zeggen.
Bij Dr. Pelckmans in Bonheiden voel ik me veel beter, hoewel ze de eerste keer niet echt gelukkig was dat ik overstapte had ik de indruk, maar de keer erna geen raar gevoel meer. Het voordeel was ook wel dat Dr. Pelckmans mijn dossier op GHB kon inzien (wist ik op voorhand niet) en dat ik dus meteen verder kon i.p.v. alle onderzoeken opnieuw te moeten laten doen. Het gaat in Bonheiden veel vlotter en ik moet nooit zo lang wachten in de wachtzaal. Voor mij veel beter dan GHB dus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten