IUI-ers in Imelda Bonheiden?

IUI Forum
Plaats reactie
Jo'tje

IUI-ers in Imelda Bonheiden?

Bericht door Jo'tje » 5 mei 2009, 18:08

Ik las net de verhalen van de IVF'fers in Bonheiden bij dr. Pelckmans en dr. Bosteels. Zijn er ook mensen hier op het forum die daar momenteel met IUI bezig zijn?
Zoals ik?

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 10 mei 2009, 18:23

Pruts'ke dus!
Welkom!

kellyke1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:48

Ik ook!

Bericht door kellyke1983 » 27 mei 2009, 16:53

Hey meiden,

Ik zit ook in behandeling bij Dr. Pelckmans en heb reeds 4 IUI-behandelingen achter de rug zonder enige resultaat! Nu heb ik een rustmaand gehad en start ik met menopur, dan iui en pregny. Dit mag ik 2 tot 3 x doen, lukt het dan nog niet, raadt ze IVF aan, maar zover ben ik nog niet. ik ben in hun ogen een unexplaind geval. Ze snappen het zelf niet. Ben in 2007 zwanger geweest, maar heb een miskraam op 13 weken gehad. Ben nu sinds vorig jaar april gestopt met de pil, en geraak ik gewoon niet zwanger.
Afwachten wat het menopur wordt, want clomid pakte bij mij niet. Tot in wz 16!!

groetjes

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 27 mei 2009, 20:29

Er werd helemaal niks afwijkends gevonden bij jou? Deden ze al een kijkoperatie?
Een miskraam op 13 weken, dat moet een klap geweest zijn.. Was er een gekende oorzaak?

Ik heb op 10 juni een evaluatie gesprek na drie IUI pogingen. Tot zover waren alle onderzoeken oké, maar nog geen kijkoperatie gehad. Ik nam dus enkel Clomid 50mg dag 3 tot 7, en dan een pregnyl spuit als er een follikel zat zonder dat er reeds een LH piek was.

Foxke
Berichten: 117
Lid geworden op: 1 juni 2009, 12:30

Bericht door Foxke » 1 juni 2009, 12:35

Hey dames,

Deze week zal er voor de eerste keer iui plaatsvinden. Ik ben in behandeling bij dr Bosteels. Wij zijn nu 10 maanden aan het proberen zwanger te worden. Bij ons 1ste kindje heeft het ook een jaar geduurd. Toen was ik na 11 maanden proberen na 1 ronde met clomid en pregnyl zwanger. Toen we voor een 2de spruit gingen, hebben we eerst enkele maanden zo geprobeerd, dan 3 keer met clomid en pregnyl. Nu zitten we in de 1ste ronde met Menopur. Vorige week vrijdag ben ik op controle geweest bij dr Pelckmans, maar waren de follikels nog te klein. Vandaag de laatste keer Menopur en morgenvroeg terug op controle. Dan ga ik met dr Bosteels de inseminatie bespreken, dus zal normaal woensdag of donderdag doorgaan, spannend!

Mijn vriend had maar 2% zaadcellen met een goeie vorm. Ik vond dit persoonlijk zeer weinig, maar volgens dr Pelckmans zou dit geen probleem mogen zijn. Raar vind ik.

Spannend allemaal, maar ben toch toe aan eens goed nieuws hoor.

Dames, veel succes allemaal!

groetjes
foxke

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 23 september 2009, 14:50

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum!
Ik zal even mijn situatie schetsen:

Mijn ventje en ik zijn al een geruime tijd (4jaar gestpt met de pil) aan het proberen om een klein ukje te 'maken', dit zonder enig succes. Nu we getrouwd zijn willen we er echt voor gaan. We zijn naar het imeldaziekenhuis getrokken en nu dus in behandeling bij Dr Pelckmans. bij mij is de diagnose PCO en bij mijn man sperma van iets mindere kwaliteit!
Volgende stap is IUI, dat was wel even schrikken!

Nu had ik wel wat graag info gehad van de mensen die ook in behandeling zijn in het imelda ziekenhuis en dan vooral bij dokter Pelckmans. Hoe verloopt de behandeling?Valt dit goed te combineren met een job? Was er bij jullie snel resultaat? Wat kunnen wij verwachten van het kostenplaatje en is er tussenkomst van de mutualiteit?
Jullie zien het, wij zitten nog met vele vragen :)

Naast de vele vragen ook vooral met veel angst maar dat zal wel normaal zijn zeker?

Groetjes

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 23 september 2009, 16:12

Dag Molly,
over PCO weet ik persoonlijk niks, maar elders op dit forum vind je daar vast en zeker vanalles over. Er zitten echte kenners bij!

Dr. Pelckmans is een hele vriendelijke en de dienst draait ook heel vlot vind ik zelf.
Voor follikelmetingen of bloednames kan ik steeds terecht voor 9u. De besprekingen zijn doorgaans op een woensdagnamiddag denk ik.
De inseminatie-tijdstippen kunnen wat variëren, maar waren steeds in de voormiddag bij mij. 1 uur of 2 uur na het indienen van het spermastaal.
Het grootste gedeelte van de kosten wordt terugbetaald door het ziekenfonds. Zeker wat de labokosten betreft; De consultaties bij de dokters zelf zijn wat duurder omdat ze "niet-geconventioneerd" werken, dat wil zeggen dat ze meer mogen vragen dan wat de ziekenkas voorschrijft. Laat je desnoods vooraf informeren. Ik vond het steeds nog meevallen. Enkel bij de laparoscopie verschoot ik van de meerkost, gelukkig heb ik een goeie hospitalisatieverzekering die alles terugbetaalde.

Zelf zal ik mijn vierde IUI starten in oktober bij dr. Pelckmans. Met Menopur en Utrogestan als medicaties. De eerste 3 pogingen waren met Clomid en Pregnyl.

Veel succes met je behandeling en welkom op het forum van DVO!

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 24 september 2009, 16:22

hallo Jo'tje,

persoonlijk vind ik Dr pelckmans ook wel een lieve, maar ben er nog maar 2 keer geweest dus dat zegt niet veel hé.Weet jij waar ik voor praktische info rond IUI en IVF enz terecht kan in het Imelda ziekenhuis? Ik heb een verzekering via mijn werk bij Fortis (AG-Care, super verzekering voor deze dingen maar beide partners moeten 2 jaar aangesloten zijn en dat is bij ons niet het geval. Mijn man is pas in dec 2008 aangesloten dus moeten nog tot dec 2010 wachten willen we kunnen gebruik maken van onze verzekering, waar we dus niet zullen op wachten :)
laparoscopie? Waarom heb je dit moeten laten doen? Is dit standaard?
Hopelijk start ik mijn eerste IUI in oktober dus dan zien we mekaar mischien nog in wachtzaal 16 hé; ik wens je alvast erg veel succes toe met de 4e poging!

groetjes
molly

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 24 september 2009, 16:45

hallo Molly,

Ik wens je heel veel succes. dr. Pelckmans is echt een lieve en goede dokter. Ik heb zelf ook PCO. ik begon op dag 3 te spuiten met 1 ampulle menopur, dan na 7 dagen echo en dan nog een paar keer (1 à 2 keer ) een echo tot het moment dat ik pregnyl moest zetten (voor een eisprong op te wekken) en dan was het 36 u later de IUI (voorzie een halve dag hiervoor, meestal voormiddag). IUI was meestal ongeveer op dag 14.
Ik kon steeds tussen 7.30u - 8.30u bij haar terecht voor echo. was hierdoor meestal wel wat te laat op het werk, maar daar waren ze op de hoogte van het "waarom". Het is goed combineerbaar met het werk. Van de hormonen heb je normaal geen bijwerkingen.

Kosten vallen heel goed mee. Totale kost is ongeveer 600 euro (natuurlijk afhankelijk van hoe vaak je voor een echo moet gaan), maar daar trek je zeker 500 euro van terug.

als onderzoeken heb ik voorafgaand aan de IUI een onderzoek van de doorgankelijkheid van de eileiders gehad en tijdens de pogingen nog een hysteroscopie.
Een laparoscopie heb ik niet nodig gehad. Afhankelijk van welk onderzoek voor jou geschikt is, zal dr. Pelckmans jullie hier wel in begeleiden.

voor mij persoonlijk heeft het geen positief nieuws mogen opleveren, wij starten vanaf volgende week met onze eerste poging IVF. Maar dit is persoonlijk natuurlijk. Er zijn tal van dames die wel via IUI kunnen zwanger worden.

super veel succes

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 25 september 2009, 9:11

dag Molly,

ja, praktische info over IUI en IVF in Imelda.. ik weet het niet. Bij de dokteres zelf?
Nu heb ik wel horen waaien dat ze bezig zijn om meer een "dienst" op te richten om de patiënten beter op te vangen. Ale, ik bedoel, naast de dokters nog een verpleegkundige of zo. Ik weet wel niet voor wanneer dat voorzien is. Feit is, dat met de komst van dr. Pelckmans, het allemaal toch wat aan het veranderen en uitbreiden is.
Mijn laprascopie kwam na 3 IUI pogingen als bijkomend onderzoek, en om belemmerende endometriose uit te sluiten. Dat wordt allemaal besproken, want soms heb je de keuze over of en wanneer een laprascopie. Afhankelijk van je probleem.

Vooraf stel je je vele vragen, maar gaandeweg wordt het allemaal duidelijk. Je moet niet bang zijn dat je dingen zal vergeten te doen of zo, dat wordt allemaal op het juiste moment goed uitgelegd!

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 30 september 2009, 9:13

MOrgen op dag 3 van mijn cyclus mag ik dus eens op consultatie voor het vervolg.. deze keer dus allicht met Menopur en Utrogestan.

Beetje teleurgesteld dat het morgen dr. Bosteels is, en niet dr. Pelckmans.. Van hem heb ik ooit eens een vervelend antwoord gekregen, en ik durf hem bijna niet te vragen of invriezen van mijn man z'n sperma een mogelijkheid is om de maanden dat hij weg is toch een IUI te kunnen doen... Aan dr. Pelckmans zou ik dat veel makkelijker vragen.

Dus morgenvroeg (8u45) zit ik in wachtzaal 16!

Kathleen1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 8 april 2009, 13:27

Bericht door Kathleen1981 » 2 oktober 2009, 18:59

Hallo iedereen,

Ik ben Kathleen, net geen 28 jaar, en sinds april 2008 "bezig" voor een eerste kindje. Helaas lukt het hier ook niet zoals we hadden gedroomd... We hebben al drie rondes Clomid/Pregnyl achter de rug, helaas zonder succes. We gaan nu ook beginnen met IUI in Bonheiden.

Ik ben zelf in behandeling bij dokter Bosteels. Ik heb van anderen inderdaad al gehoord of gelezen dat hij soms cru tot zelfs grof uit de hoek kan komen, maar daar hebben wij (gelukkig) nog niks van ondervonden. Tijdens de raadplegingen is hij altijd vriendelijk en geruststellend. 't Is wel een speciale, hij kan zo langs zijn neus droogweg een opmerking maken waarvan je denkt, is dit nu om te lachen en moeten wij nu reageren, maar nooit beledigende dingen voor ons persoonlijk of in't algemeen.

Ik ben al twee keer bij dokter Pelckmans geweest en ik vond haar heel lief en vriendelijk. Ik had direct het gevoel dat je haar altijd alles kon vragen en ook dat je eens iets kon zeggen als het emotioneel wat moeilijk was, bij Bosteels blijft het veelal zakelijk, puur bij het medische. Dat vind ik wel jammer bij hem.

Wat mij in't algemeen wel danig stoort, is de manier waarop er gecommuniceerd wordt met de patiënten. Ik kan Bosteels niet rechtstreeks bereiken als ik een vraag heb, want ik heb zijn nummer niet. Het duurt ook altijd zo vreselijk lang vooraleer ze iets laten weten van resultaten van onderzoeken en afspraken en zo. Ze beloven dat iets er op dat tijdstip zal zijn, maar dat blijkt dan niet het geval. Ik heb al dikwijls aan de lijn gehangen bij het secretariaat van de dienst gynaecologie om te vragen waar ze met de resultaten bleven. Ook lastig, want dan ben je precies zo'n zaagmens, maar anders kan je blijven wachten tot je een baard hebt.

Enerzijds begrijp ik wel dat ze het daar heel erg druk hebben, maar anderzijds is het ook wel storend, want de tijd gaat voorbij en voorbij zonder dat je ook maar een stap vooruit geraakt. Ik bedoel maar, onze laatste Clomid-poging dateert van maart. We hebben toen bewust 1,5 maand niks kunstmatigs gedaan omdat we een beetje rust wilden, maar dan begon het allemaal opnieuw met afspraken regelen en onderzoeken hier en daar, en ondertussen is het (eind) september voor we een definitieve "go" voor IUI krijgen.

Als ik dan lees dat ze bezig zouden zijn met een soort dienst op te richten om patiënten beter op te vangen, kan ik dat alleen maar toejuichen :)

Achja, ik hoop dat het nu snel eens mag lukken voor ons. De laatste maanden hebben we het wat van ons af kunnen zetten omdat we toch in die onderzoekcarrousel zaten en daar kan je toch niks aan veranderen, maar het steekt bij momenten serieus hard.

Ik wens iedereen alvast heel veel succes en goeie moed, en hopelijk mogen we allemaal binnen onafzienbare tijd een kindje verwelkomen!

Groetjes,

Kathleen

skiwi
Berichten: 223
Lid geworden op: 10 mei 2009, 19:38

Bericht door skiwi » 2 oktober 2009, 22:22

Kathleen1981 schreef:Hallo iedereen,
Enerzijds begrijp ik wel dat ze het daar heel erg druk hebben, maar anderzijds is het ook wel storend, want de tijd gaat voorbij en voorbij zonder dat je ook maar een stap vooruit geraakt. Ik bedoel maar, onze laatste Clomid-poging dateert van maart. We hebben toen bewust 1,5 maand niks kunstmatigs gedaan omdat we een beetje rust wilden, maar dan begon het allemaal opnieuw met afspraken regelen en onderzoeken hier en daar, en ondertussen is het (eind) september voor we een definitieve "go" voor IUI krijgen.
bizarre, bij ons ga je gewoon 's morgens op consultatie op dag 12 van je cyclus .. en als je een maandje rust wilt, dan zeg je dat gewoon aan gynea en je komt gewoon de volgende keer op dag 12 terug ....

als ik gynea wil spreken bel ik 's avonds gewoon naar de nummer van de praktijk .... voor resultaten moeten we tussen 15 en 16u bellen (en dat is dan ook alleen maar als je een GO hebt voor IUI, bij gewone controleconsultaties moet je niet bellen, dan is bloedonderzoek ook niet echt belangrijk).

Ik ga in't Middelheim ... heb er totaal nog geen problemen van ondervonden.

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 3 oktober 2009, 10:49

Katleen,

ik heb wat resultaten betreft, niet dat dat er al vele waren, nog nooit moeite gehad. Dr.Pelckmans geeft 's ochtends haar nummer mee en het uur dat je haar mag bellen voor bvb in mijn geval het resultaat van een bloedname bij follikelmeting.

Na mijn vervelende afspraak donderdagochtend bij dr. Bosteels, heb ik haar vrijdag ook gebeld om wat te vragen en dan is ze steeds zeer begripvol. Ik ben blij dat ik volgende week een dagje vroeger mag gaan voor de opvolging van het menopur effect, en zo weer bij haar terecht kom. Dr. Bosteels heeft het volledig verknoeid bij mij. Heb er steeds niet te veel bij nagedacht, maar genoeg is genoeg. Ik zit zelf in de zorgsector, en een moeilijk iets is, dat je je eigen problemen niet mag reflecteren op de patiënten. Je kan slechtgezind zijn, ziek, triestig, de persoon die bij jou komt voor behandeling is daar niet verantwoordelijk voor en mag dat dus ook niet zo aanvoelen.

Afin, ik wilde dus eigenlijk zeggen dat je het rechtstreekse telefoonnummer zeker krijgt als je het vraagt, dacht ik toch! Ik heb steeds mogen bellen 's middags. Heb wel enkel nog maar clomid en pregnyl IUI's gehad (3) en nu de eerste met Menopur, na enkele maanden stilte op eigen initiatief en door overmacht (mijn man werkt in het buitenland).

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 5 oktober 2009, 12:27

jo'tje; jammer om te horen dat het niet goed is gegaan bij dr Bosteels. Ik begrijp je hier in hoor. Ben vroeger ook bij hem gegaan, nooit iets slecht meegemaakt met hem maar het klinkte toch niet. Dr Pelckmans is veel beter op dit vlak. Alles ok voor de rest? Hoe vlot de behandeling?

kathleen1981: als ik in behandeling was bij Dr Bosteels kon ik naar het onthaal bellen en dan verbonden ze mij door. Misschien de volgende keer zijn telefoonnummer vragen? ik heb van Dr Pelckmans haar nummer gekregen waar ik ze dan kan opbellen als ik vragen heb.

Woendag heb ik een afspraak bij Dr Pelckmans, 's morgens bloed trekken en dan in de namiddag bespreken wat we nu gaan doen. Ik wil dan graag al starten met IUI, zou dit zo snel lukken? (hebben al 2 spermaonderzoeken achter de rug en dan 1 keer bloed getrokken bij mij + inwendige echo)
Ik laat dan 's morgens bloed trekken en ik hoop dat ze dan in de namiddag al de resultaten hebben zodat ze een beeld kan schetsen van onze situatie. Was er bij jullie veel tijd tussen de 'situatieschets' en de start van de behandeling? Ik ben gewoon erg ongeduldig aan het worden en het mag echt gaan starten :D

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten