pff...de 2jaar voorbij...

IUI Forum
missy
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 november 2007, 22:43

Bericht door missy » 19 december 2007, 14:00

hallo JD,

en hoe gaat het met u?
vandaag weet je de uitslag zeker?
dus mocht je dit lezen...laat dan eens iets weten hé.

vele groetjes missy

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 21 december 2007, 10:34

Missy,

't is weer niets geworden... maar ik had al zo'n voorgevoel. Ik voelde namelijk al een paar dagen ongipijn...
Maar 't doet wel pijn, zeker nu de feestdagen er aankomen en er steeds zwangeren mee aan tafel zitten.

Moet nu weer wachten tot na m'n laparoscopie om weer te mogen starten.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 21 december 2007, 15:03

HOi JD

Ik voel met je mee, ik volg je verhaal hier op het forum en ik zie enorm veel gelijkenissen met mijn situatie.
Als je het even moeilijk krijgt, denk dan aan al die andere vrouwen hier op het forum, die hetzelfde meemaken, dat verzacht de pijn een beetje.
het is niet fijn dat wij zoveel moeite moeten doen om iets dat normaal zo gemakkelijk zou moeten gaan.
Maar denk dan maar eens aan ons, je bent niet alleen.

groetjes

katy

missy
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 november 2007, 22:43

Bericht door missy » 26 december 2007, 9:11

dag JD,

oh ik vind het verschrikkelijk voor je... :(
maar wat bedoel je met ongipijn?

nee het is zeker geen pretje zo met die feesten, iedereen wenst je meestal het zelfde (hopelijk een vruchtbaar jaar?) maar soms kan je dat gewoon niet meer horen hé! ook al weet je dat ze het niet slecht bedoelen.

ik heb zondag 23dec mijn IUI gekregen.
alles is goed verlopen maar heb wel veel pijn gehad deze keer.
de dokter denkt dat het komt omdat ik 2 folikels zitten had en dus 2 eisprongen heb gekregen.
ik hoop alleen dat dit nu geen invloed zal hebben op de rest...
nu wéér afwachten...zoals we al zo lang doen hé.
maarja je wordt dat wel een beetje gewoon hé.

veel sterkte meisje... :wink:
groetjes missy xxx

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 27 december 2007, 9:01

Missy,

Dat is goed nieuws zeg!! Twee eisprongen is ook twee kansen meid!

En met de feestdagen die er ondertussen zijn, zal de wachtperiode ook wat sneller voorbijgaan.

't Is inderdaad vreselijk al die goedbedoelde wensen. Komt daar dan nog eens bij dat iedereen 'met goed nieuws' op de proppen komt. Dit jaar zijn er 10 koppels in onze familie en vriendenkring bevallen. Ik had gehoopt dat het in 2008 wat minder zou zijn, maar naast mijn schoonzus en een neef, heb ik gisteren gehoord van mijn oma dat er nog een nicht zwanger is... en zij maar happy doen, en ik maar slikken, slikken en slikken om niets te laten merken. Heb het gevoel dat het bij iedereen zo vlot gaat en dat wij de enige zijn die achterblijven... wordt er bij momenten zot van.

De harde realiteit is echter dat we geduld moeten hebben en volledig afhankelijk zijn van het lot en de medische wereld.
Voor mij passeren de dagen, en ik sleep me erdoor... ik hoop dat ik ooit weer echt gelukkig mag worden!

Veel moed!

PS: ongipijn = ongesteldheidspijn

missy
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 november 2007, 22:43

Bericht door missy » 27 december 2007, 11:32

dag JD,

ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
in mijn vriendenkring is ook bijna iedereen al eens mama geworden. nu is enkel mijn beste vriendin zwanger, ik ben echt wel content voor hen maar het is zoals je zegt...enorm hard om altijd maar te doen alsof je super gelukkig bent...
ik heb wel het voordeel dat zij van mijn 'probleem' weet, zij weet ook wel dat ik niet elke dag even goedgezind loop en heeft daar alle respect voor.
het enige waar ik enorm bang voor ben is dat de rest straks aan ronde twee zal beginnen, ik weet niet of ik dat nog eens aankan! :cry:

maar weet je, ook al moeten wij veel langer wachten dan de anderen...wil dat daarom niet zeggen dat zij geen problemen hebben hoor...
mijn schoonmoeder zegt altijd dat iedereen wat tegenslagen moet tegenkomen in hun leven.
en wie weet, eens alles achter de rug is, zullen we misschien blij zijn dat onze tegenslag het lange wachten was...

ik ben heel zeker dat we vroeg of laat zullen beloont worden en dat we een schat van een kindje zullen hebben!!!

vooral de moed niet opgeven,
je weet dat je niet alleen bent hé :wink:

vele vele groetjes missy x

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 27 december 2007, 16:58

Missy,

Bedankt voor de bemoedigende woorden!

Ook al is het zwaar, toch blijf ik er voor gaan. Er is namelijk geen andere optie het is ofwel via de medische mallemolen proberen zwanger te worden of beslissen om onze droom op te geven.

Het is inderdaad 'goed' om te weten dat we niet alleen zijn!

JD

missy
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 november 2007, 22:43

Bericht door missy » 31 december 2007, 10:46

hallo,

pff...die stomme wachtweken!
ik voel me weer verdrietig tot en met! ook al zegt mijn man dat ik nog geen reden heb om te huilen, toch doe ik het! alsof ik weeral voel dat we weer een slechte uitslag zullen krijgen! :cry: :cry: :cry:
ik weet echt niet of ik het nog eens aankan!!!
wat heb ik misdaan om als enige in mijn vriedenkring te moeten sukkelen om hetgeen te krijgen wat bij anderen gaat gelijk niets!!!
ik vind het echt niet eerlijk, wat moet ik toch doen omdat mijn wens eindelijk zou uitkomen...
ik ben echt kapot...zie alles negatief...
ik hoop dat 2008 een gelukkiger jaar wordt...

missy...

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 2 januari 2008, 16:02

Hey Missy,

't Wordt ons zeker niet gemakkelijk gemaakt hé.

Ook ik heb het de voorbije dagen lastig gehad. Na 10 koppels in onze vriendenkring en familie die in 2007 bevallen zijn had ik gehoopt dat 2008 wat rustiger zou zijn, maar ondertussen weten we al van 3 koppels die ook in blijde verwachting zijn.
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag 'waarom wij', ik kan enkel zeggen dat niemand van ons het verdient... En als je dan hoort dat een 22-jarige haar kindje het zwijgen probeert op te leggen door er een kussen op te duwen, dan wordt ik misselijk en boos!!! Waarom kunnen zo'n mensen niet 'onvruchtbaar' zijn???

Mijn man zei het gisteren nog: als wij ooit het geluk hebben zwanger te mogen worden, dan worden wij waarschijnlijk wel goede ouders, we weten dat dat 'wondertje' er niet zomaar per ongeluk komt. Ik vrees dat ik dat 'wondertje' ook zal rotverwennen.

Veel sterkte, binnen een paar dagen is het zover en weet je meer. En als het niets zou zijn, laat je dan maar eens goed gaan, na een paar weken zal het wel weer beginnen kriebelen om opnieuw te starten.

missy
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 november 2007, 22:43

Bericht door missy » 6 januari 2008, 20:14

hallo,

t'is zoals ik had gedacht...
vandaag zijn mijn regels terug doorgekomen... :cry:
ik had toch gehoopt dat 2008 een nieuwe start zou zijn. niet dus!
waarom toch... :cry:
ik had nu 2eitjes (dubbele kans dacht ik)
ik zit vol onbegrip wat scheelt er toch met me!
kon iemand mij maar zeggen waarom het niet lukt! :?:

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 6 januari 2008, 21:13

Missy,

Ik begrijp je frustratie en verdriet heel goed. Ik heb me ook al zo vaak afgevraagd waarom 't ons niet gegund is. Waarom ... dat is nu 't meest frustrerende woord hé. Want een antwoord daarop, krijgen we (meestal) niet.
Laat je tranen maar even vloeien en wees maar eens goed boos.
En dan ... een nieuwe kans grijpen.

Groetjes,

Anneleen

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 9 januari 2008, 13:47

Missy,

Het spijt me te moeten horen dat het weer op een teleurstelling uitgedraaid is!
Spijtig genoeg kan ik je ook geen antwoord geven op het 'waarom' van de hele situatie.
Ik kan je alleen maar veel sterkte toewensen en veel moed om aan een nieuwe poging te beginnen.
Ik veronderstel dat het nu weer spannende tijden worden om te zien of er al dan niet cystes achtergebleven zijn... wanneer mag je weer op controle?

Veel sterkte!

missy
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 november 2007, 22:43

Bericht door missy » 11 januari 2008, 23:27

dag JD,

volgende week mag ik terug op controle,
maar ik heb het niet goed op want ik heb terug dat gevoel in mijn buik van toen ik die cyste had :(
tjah...we zien wel...

hoe gaat het met jullie?
hebben ze nu je cyste weg gehaald?

groetjes missy

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 12 januari 2008, 10:49

Hey Missy,

Ik duim met je mee dat alles goed is volgende week!

Bij mijn zijn de cystes er dus uitgehaald, ahoewel de gynaeco die de ingreep uitvoerde zei dat ze heel voorzichtig geweest is om niet teveel eierstokweefsel mee te hebben en dat de kans dat ze terugkomen dus niet onbestaande is...

Volgende week vrijdag mag ik op controle, om de draadjes te verwijderen en om het verder verloop te bespreken. Wij zullen waarschijnlijk overstappen naar IVF, in de hoop zo die cystes te kunnen vermijden.

Groetjes,

JD

missy
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 november 2007, 22:43

Bericht door missy » 13 januari 2008, 16:38

dag JD,

ik hoop echt dat ze wegblijven uw cystes,
Als je ze kan vermijden met IVF dan zou ik het zelf ook wel proberen.
want als ik het niet verkeerd op heb,
heb je meer kans op een zwangerschap bij IVF dan bij IUI.
dus dan heb je terug wat nieuwe moed om verder te gaan hé! :)

vele groetjes,
missy...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten