IUI-clubje

IUI Forum
ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 19 maart 2019, 10:58

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag dames!

Even de tijd gevonden om wat neer te schrijven. Vrijdagavond (tijdens ons jaarlijks vrouwenweekend) mijn bloedonderzoek doorgekregen. Helaas opnieuw niet zwanger. En daar stond ik dan, op weekend zonder mijn man in een huis vol uitgelaten vrouwen en met de tranen in m’n ogen. Aangezien sommige onder ons elkaar maar jaarlijks zien, was ik bang om de leuke sfeer te ‘verpesten’ met mijn niet zo fijn nieuws (gelukkig sliep mijn dierbaarste vriendin bij me en heb ik wel heel even mijn hart kunnen luchten). Uiteindelijk kon ik niets anders dan doen alsof alles ok was. Maar aan de emotionele rollecoster kwam geen einde. Aangezien ons huisje maar een uur rijden was van waar sommige onder ons wonen is er een zwangere vriendin de zaterdagavond op bezoek gekomen. Ik had haar even niet gezien en toen
ze binnen kwam moest ik toch even slikken bij het zien van haar buik. Aangezien op 4 mensen na iedereen mama is moet ik jullie niet vertellen waarover er de hele avond gepraat werd, om nog maar te zwijgen over hoeveel keer de ‘wanneer beginnen jullie eraan vraag’ me werd gesteld. Maar nu komt de kers op de taart. De zondag tijdens de wandeling wist mijn schoonzus te vertellen dat ze zwanger is (begrijp me niet verkeerd ik ben heeeel blij voor haar want ook zij heeft een lang traject afgelegd) en dat ik thuis niets mag zeggen aangezien mijn man z’n broer het zelf tegen hem wil vertellen (wat ik zeker begrijp). Met mijn fake-happy-gezicht ben ik ‘s avond naar huis gereden. Eenmaal thuis was ik zodanig overstuur dat ik zelfs tegen mijn man niet meer uit mijn woorden kwam.

Deze ochtend ben ik uiteindelijk in zombie-modus richting school gereden. En tijdens de middagpauze volledig ingestort. Aangezien ik lesgeef en zo niet voor een klas kan staan ben ik voor de eerste keer sinds mijn schoolcarrière ‘ziek’ richting huis gegaan. Na een middag vol paniek en tranen heb ik mijn huisarts opgebeld. Mijn bloedruk en hartslag stonden veel te hoog. Aangezien ik woensdag start met mijn ivf traject wou hij me geen medicatie geven, maar wel een weekje rust om tot mezelf te komen en alles te verwerken.

Sorry voor mijn niet zo positief verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik ben er zeker van dat ieder van ons hier ooit een zeer positief verhaal zal neerschrijven.

Ik duim alvast voor jullie!

PS: welkom nieuwe dames!

Liefs GJM
Ik heb me dit weekend nog zitten afvragen hoe het was met je.

Ik begrijp volkomen hoe je je voelt, ook bij het nieuws van je schoonzus, dat is zo confronterend.

Gebruik de week maar om echt te rusten en sta jezelf toe om je verdrietig te voelen zodat je erna de moed kan vinden om positief het ivf traject te starten.
Dikke knuf.

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 19 maart 2019, 20:31

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag dames!

Even de tijd gevonden om wat neer te schrijven. Vrijdagavond (tijdens ons jaarlijks vrouwenweekend) mijn bloedonderzoek doorgekregen. Helaas opnieuw niet zwanger. En daar stond ik dan, op weekend zonder mijn man in een huis vol uitgelaten vrouwen en met de tranen in m’n ogen. Aangezien sommige onder ons elkaar maar jaarlijks zien, was ik bang om de leuke sfeer te ‘verpesten’ met mijn niet zo fijn nieuws (gelukkig sliep mijn dierbaarste vriendin bij me en heb ik wel heel even mijn hart kunnen luchten). Uiteindelijk kon ik niets anders dan doen alsof alles ok was. Maar aan de emotionele rollecoster kwam geen einde. Aangezien ons huisje maar een uur rijden was van waar sommige onder ons wonen is er een zwangere vriendin de zaterdagavond op bezoek gekomen. Ik had haar even niet gezien en toen
ze binnen kwam moest ik toch even slikken bij het zien van haar buik. Aangezien op 4 mensen na iedereen mama is moet ik jullie niet vertellen waarover er de hele avond gepraat werd, om nog maar te zwijgen over hoeveel keer de ‘wanneer beginnen jullie eraan vraag’ me werd gesteld. Maar nu komt de kers op de taart. De zondag tijdens de wandeling wist mijn schoonzus te vertellen dat ze zwanger is (begrijp me niet verkeerd ik ben heeeel blij voor haar want ook zij heeft een lang traject afgelegd) en dat ik thuis niets mag zeggen aangezien mijn man z’n broer het zelf tegen hem wil vertellen (wat ik zeker begrijp). Met mijn fake-happy-gezicht ben ik ‘s avond naar huis gereden. Eenmaal thuis was ik zodanig overstuur dat ik zelfs tegen mijn man niet meer uit mijn woorden kwam.

Deze ochtend ben ik uiteindelijk in zombie-modus richting school gereden. En tijdens de middagpauze volledig ingestort. Aangezien ik lesgeef en zo niet voor een klas kan staan ben ik voor de eerste keer sinds mijn schoolcarrière ‘ziek’ richting huis gegaan. Na een middag vol paniek en tranen heb ik mijn huisarts opgebeld. Mijn bloedruk en hartslag stonden veel te hoog. Aangezien ik woensdag start met mijn ivf traject wou hij me geen medicatie geven, maar wel een weekje rust om tot mezelf te komen en alles te verwerken.

Sorry voor mijn niet zo positief verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik ben er zeker van dat ieder van ons hier ooit een zeer positief verhaal zal neerschrijven.

Ik duim alvast voor jullie!

PS: welkom nieuwe dames!

Liefs GJM
Ik vind het zo erg voor jou... Dikke knuffel.
Dit forum is er net om ook de niet positieve verhalen neer te schrijven. Niemand anders als de mensen hier op dit forum kunnen begrijpen wat je allemaal moet doorstaan. Dus zit er niet mee in en schrijf zo veel bedenkingen, twijfels, ervaringen en droevige gedachten neer als waar jij behoefte aan hebt.
We zijn er voor jou! <3 xx

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 19 maart 2019, 20:36

Lieve dames!

Bedankt voor jullie lieve woorden! Blij dat ik hier mijn ei(cel) kwijt kan :wink:!

Morgen intake IVF, ik hoop dat ik direct mag starten —> STRESS!

Als het ok is voor jullie zou ik in dit groepje actief blijven tijdens mijn IVF traject.

Hoe is het met iedereen voor de rest?

PS: ik heb me het boek de innesteling aangeschaft! Vol met goeie tips als je in to gezonde voeding bent!

Liefs GJM

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 19 maart 2019, 22:30

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lieve dames!

Bedankt voor jullie lieve woorden! Blij dat ik hier mijn ei(cel) kwijt kan :wink:!

Morgen intake IVF, ik hoop dat ik direct mag starten —> STRESS!

Als het ok is voor jullie zou ik in dit groepje actief blijven tijdens mijn IVF traject.

Hoe is het met iedereen voor de rest?

PS: ik heb me het boek de innesteling aangeschaft! Vol met goeie tips als je in to gezonde voeding bent!

Liefs GJM
Natuurlijk! Dat moet je toch niet vragen, ik denk dat wij allemaal graag willen horen hoe het verder met jou gaat!
Veel succes morgen in elk geval :!:

Gisteren 2de poging IUI gehad, ik probeer om alle gedachten omtrent alles zo veel mogelijk uit te schakelen.
Dag 1 verliep toch al vrij vlot, ik hoop dat vol te houden.
Voor het moment alleen een ander vraagstuk. Bij de behandeling gisteren zag de Dr. dat ik een erosie heb in de baarmoederhals. Hij zij me dat ik een uitstrijkje moet gaan laten doen. Maar dat het niets is om me zorgen om te maken...
Iemand hier ervaring mee?

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 20 maart 2019, 8:08

Gjm, absoluut moet je hier blijven!
Sesampje, als ik me niet vergis heb jij vandaag je eerste echo? Veel succes!

Kathy, nee, daar heb ik geen ervaring mee.
Succes met de wachtweken! Mij lukte het goed er niet al te veel mee bezig te zijn tot de periode rond de innesteling eraan kwam, dan was het eraan :)

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 20 maart 2019, 8:19

Kathy: Ik heb daar ook geen ervaring mee. Veel succes deze ronde :) Zeggen ze jullie ook hoeveel spermacellen ze insemineren?
Bij ons zat ze gelijk wel serieus verschil op tussen 1ste inseminatie en 2de...

Hebben jullie veel last van utrogestan? Sinds gisteren weer pijnlijke borsten en zeer emotioneel over kleine dingen die me dan direct doen wenen. Normaal kreeg ik altijd een pregnyl
spuit extra week na eisprong mr overgestapt op utrogestan.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 20 maart 2019, 10:16

GDN: Nee, ze geven eigenlijk weinig info mee over het sperma. Nu dat is misschien anders bij als het je man is of met een donor zoals bij mij.
Dit keer heb ik er wel aan gedacht om te vragen of het nu een Belgische of buitenlandse donor is. :)

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 20 maart 2019, 10:40

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
GDN: Nee, ze geven eigenlijk weinig info mee over het sperma. Nu dat is misschien anders bij als het je man is of met een donor zoals bij mij.
Dit keer heb ik er wel aan gedacht om te vragen of het nu een Belgische of buitenlandse donor is. :)

Kathy, van mij is het ook met een donor.

Bij het opstarten van de behandeling had ik een intake gesprek met de vroedvrouw voor het bestellen. Zij had mij gezegd dat ze wat rekening houden me je uiterlijke kenmerken, in mijn geval blond met blauwe ogen en het van mij dus 90% van de gevallen van een Scandinavisch land ging komen. Veelal studenten om hun studies te betalen blijkbaar  :)

Ze had me ook gezegd dat je wat meer info ging krijgen over de donor wanneer je zwanger blijkt te zijn (geen naam, maar ik vermoed nationaliteit, beroep, leeftijd of zo) dus ik heb opgebeld naar crg toen ik zwanger bleek te zijn en de persoon aan de telefoon viel uit de lucht. Ha, meer info over de donor?? Helemaal niet!! Wie heeft jou dat gezegd??

En ik eum, jullie!  :roll:
Dus ja, ik weet helemaal niks…

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 20 maart 2019, 12:36

ShH schreef:
1 januari 1970, 1:00
Kathy, van mij is het ook met een donor.

Bij het opstarten van de behandeling had ik een intake gesprek met de vroedvrouw voor het bestellen. Zij had mij gezegd dat ze wat rekening houden me je uiterlijke kenmerken, in mijn geval blond met blauwe ogen en het van mij dus 90% van de gevallen van een Scandinavisch land ging komen. Veelal studenten om hun studies te betalen blijkbaar :)

Ze had me ook gezegd dat je wat meer info ging krijgen over de donor wanneer je zwanger blijkt te zijn (geen naam, maar ik vermoed nationaliteit, beroep, leeftijd of zo) dus ik heb opgebeld naar crg toen ik zwanger bleek te zijn en de persoon aan de telefoon viel uit de lucht. Ha, meer info over de donor?? Helemaal niet!! Wie heeft jou dat gezegd??

En ik eum, jullie! :roll:
Dus ja, ik weet helemaal niks…
Ah ja, die informatie heb ik ook gekregen. Dat er gekeken word naar uiterlijke kenmerken enzo.
In mijn geval dus bruin haar, bruine ogen :) Dus was enigszins verrast dat mijn donor nu toch een Deense donor is.
Blijkbaar zijn de Belgische spermadonoren nogal dun gezaaid...
Dat is dus ook het enige dat ik weet en zal weten waarschijnlijk.

Anoniem26
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 februari 2019, 15:22

Re: IUI-clubje

Bericht door Anoniem26 » 20 maart 2019, 21:33

Vorige week vrijdag begonnen met poging 2 IUI. 6 dagen spuiten menopur gezet en vandaag de controle echo. Jammer genoeg waren het deze keer allemaal kleine eicellen en geen enkele grote. Bijgevolg moet ik extra spuiten menopur toedienen. Ik word hier toch wat onzeker van, de 1e poging reageerde ik wel ineens goed op menopur.Zijn er nog onder jullie die dit hebben meegemaakt?
22/02/2019 : 1e IUI —> neg
05/04/2019 : 2e IUI —> Zwanger

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 21 maart 2019, 22:01

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
ShH schreef:
1 januari 1970, 1:00
Kathy, van mij is het ook met een donor.

Bij het opstarten van de behandeling had ik een intake gesprek met de vroedvrouw voor het bestellen. Zij had mij gezegd dat ze wat rekening houden me je uiterlijke kenmerken, in mijn geval blond met blauwe ogen en het van mij dus 90% van de gevallen van een Scandinavisch land ging komen. Veelal studenten om hun studies te betalen blijkbaar :)

Ze had me ook gezegd dat je wat meer info ging krijgen over de donor wanneer je zwanger blijkt te zijn (geen naam, maar ik vermoed nationaliteit, beroep, leeftijd of zo) dus ik heb opgebeld naar crg toen ik zwanger bleek te zijn en de persoon aan de telefoon viel uit de lucht. Ha, meer info over de donor?? Helemaal niet!! Wie heeft jou dat gezegd??

En ik eum, jullie! :roll:
Dus ja, ik weet helemaal niks…
Ah ja, die informatie heb ik ook gekregen. Dat er gekeken word naar uiterlijke kenmerken enzo.
In mijn geval dus bruin haar, bruine ogen :) Dus was enigszins verrast dat mijn donor nu toch een Deense donor is.
Blijkbaar zijn de Belgische spermadonoren nogal dun gezaaid...
Dat is dus ook het enige dat ik weet en zal weten waarschijnlijk.
Ik weet ook niks over de donor maar denk wel Belgische aangezien buitenlandse duurder zijn, dacht ik.
De overheid is bezig met het opzetten van een organisatie waar alle donors en donorkinderen zich kunnen aanmelden. Dus donors die nu verplicht anoniem zijn maar er geen probleem mee hebben om gevonden te worden, zouden op termijn misschien toch gevonden kunnen worden.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 21 maart 2019, 22:02

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
ShH schreef:
1 januari 1970, 1:00
Kathy, van mij is het ook met een donor.

Bij het opstarten van de behandeling had ik een intake gesprek met de vroedvrouw voor het bestellen. Zij had mij gezegd dat ze wat rekening houden me je uiterlijke kenmerken, in mijn geval blond met blauwe ogen en het van mij dus 90% van de gevallen van een Scandinavisch land ging komen. Veelal studenten om hun studies te betalen blijkbaar :)

Ze had me ook gezegd dat je wat meer info ging krijgen over de donor wanneer je zwanger blijkt te zijn (geen naam, maar ik vermoed nationaliteit, beroep, leeftijd of zo) dus ik heb opgebeld naar crg toen ik zwanger bleek te zijn en de persoon aan de telefoon viel uit de lucht. Ha, meer info over de donor?? Helemaal niet!! Wie heeft jou dat gezegd??

En ik eum, jullie! :roll:
Dus ja, ik weet helemaal niks…
Ah ja, die informatie heb ik ook gekregen. Dat er gekeken word naar uiterlijke kenmerken enzo.
In mijn geval dus bruin haar, bruine ogen :) Dus was enigszins verrast dat mijn donor nu toch een Deense donor is.
Blijkbaar zijn de Belgische spermadonoren nogal dun gezaaid...
Dat is dus ook het enige dat ik weet en zal weten waarschijnlijk.
Ik weet ook niks over de donor maar denk wel Belgische aangezien buitenlandse duurder zijn, dacht ik.
De overheid is bezig met het opzetten van een organisatie waar alle donors en donorkinderen zich kunnen aanmelden. Dus donors die nu verplicht anoniem zijn maar er geen probleem mee hebben om gevonden te worden, zouden op termijn misschien toch gevonden kunnen worden.

Hoeveelheid sperma was ook sterk verschillend.
Bij de laatste keer zei de gynaecoloog ook dat het een zeer goed staal was. Blijkbaar delen ze dat dan toch nog in in goed, heel goed en super goed ofzo?

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 21 maart 2019, 22:04

GJM: perfect verstaanbaar, zorg goed voor jezelf
Hoe was de ivf intake?

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 21 maart 2019, 22:06

ShH schreef:
1 januari 1970, 1:00
Gjm, absoluut moet je hier blijven!
Sesampje, als ik me niet vergis heb jij vandaag je eerste echo? Veel succes!
Echo was goed! Ik moest bijna wenen, zeg.
Ook rust voorgeschreven gekregen. Slechte dag vandaag. Hopelijk morgen beter!
Wanneer is jouw echo?

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 21 maart 2019, 22:26

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
ShH schreef:
1 januari 1970, 1:00
Gjm, absoluut moet je hier blijven!
Sesampje, als ik me niet vergis heb jij vandaag je eerste echo? Veel succes!
Echo was goed! Ik moest bijna wenen, zeg.
Ook rust voorgeschreven gekregen. Slechte dag vandaag. Hopelijk morgen beter!
Wanneer is jouw echo?
Och da's suoer nieuws! Rust maar goed!
Mijn echo is 1/4.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten