IUI-clubje

IUI Forum
Aline80
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2019, 9:20

Re: IUI-clubje

Bericht door Aline80 » 5 juni 2019, 11:44

Ik moet het ook effe van me af kunnen schrijven. 2 weken geleden inseminatie gehad dus vandaag mocht ik testen. De voorbije week deed mijn lichaam zo anders! Heel gevoelige borsten en de laatste 2 dagen ook met vlagen heel misselijk en steken in mijn lies, voorzichtig begon ik te hopen...
net een test gedaan en duidelijk niet zwanger 😢
Vandaag is de misselijkheid en de steken ook wel over dus vermoed dat de regels er aan komen 😞
Maar hoe kan mijn lichaam mijn dan zo voor de gek houden! Het voelde echt zo anders dan anders, onmogelijk toch om er dan niet mee bezig te zijn. Ik ben hier niet voor geschikt denk ik, elke keer weer die teleurstelling.
En dan zondag weer een communie in de familie van mijn vriend waar iedereen maar kinderen krijgt alsof het het gemakkelijkste ter wereld is.

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 5 juni 2019, 23:08

Aline80 schreef:
5 juni 2019, 11:44
Ik moet het ook effe van me af kunnen schrijven. 2 weken geleden inseminatie gehad dus vandaag mocht ik testen. De voorbije week deed mijn lichaam zo anders! Heel gevoelige borsten en de laatste 2 dagen ook met vlagen heel misselijk en steken in mijn lies, voorzichtig begon ik te hopen...
net een test gedaan en duidelijk niet zwanger 😢
Vandaag is de misselijkheid en de steken ook wel over dus vermoed dat de regels er aan komen 😞
Maar hoe kan mijn lichaam mijn dan zo voor de gek houden! Het voelde echt zo anders dan anders, onmogelijk toch om er dan niet mee bezig te zijn. Ik ben hier niet voor geschikt denk ik, elke keer weer die teleurstelling.
En dan zondag weer een communie in de familie van mijn vriend waar iedereen maar kinderen krijgt alsof het het gemakkelijkste ter wereld is.
Knuffel! Het is echt een strijd hè! :(
Onvoorstelbaar hoe je eigen lichaam zo valse signalen kan geven.
Ik heb datzelfde ook al gedacht van dat geschikt zijn, maar we moeten erdoor om onze wens te laten uitkomen. <3

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 6 juni 2019, 8:57

JustmeKathy schreef:
3 juni 2019, 21:49
Baaldag... De tijd gaat niet vooruit.
Nu de HyFoSy goed gegaan is moet ik weer wachten tot de volgende cyclus en dan weer aan de Clomid.
Nog een week geduld dan zijn mijn regels weer daar (normaal gezien).
Dan weer wachten tot echo, dan weer wachten tot inseminatie, dan weer wachten voor te testen.
Al dat wachten ik word er zo ambetant van... :x
Vandaag het goede nieuws gekregen van mijn beste vriendin en haar vriendin dat ze zwanger zijn na de 2de inseminatie.
Ze zijn na mij begonnen, en nu al zwanger. Ik ben mega blij voor hen. En ik ben tegelijk echt zwaar ik-weet-het-niet. Pfff
Ze willen het nog niet geweten hebben dus ik mag ook zwijgen, fantastisch.

Ik had gehoopt dat de acupunctuur wat rust in mijn hoofd zou brengen.
Niet dus :P

Hoe is het met de ladies voor de rest??
xx

Al dat wachten vreet veel energie he en is zo slopend!Ik word er ook echt gek van!
Hopelijk komen je ms snel! En dan maar duimen voor een geslaagde ronde!

Dat is erg dubbel he, je bent wel blij voor goede vrienden maar je wil het gewoon zelf zo graag dat het allemaal niet eerlijk lijkt. Ik probeer mezelf in te prenten dat er ni ons zoveel moeite, tijd en geduld bij komt kijken omdat ons kindje het meest fantastische moet worden op de hele aarde 🙈 niet dat dat altijd zo goed lukt maar bon 😒
Bij ons mocht er na de eerste eicelpunctie geen TP doorgaan wegens plots heel ziek erna, zelfs op spied beland 🤦🏼‍♀️ Bloed zat vol infectie volgens de huisarts.. nu net weer m’n ms gedaan, beginnen met progneva en ustrogan..dus ook weer wachten en hopelijk vind er dan toch een eerste terugplaatsing van een eerste cryo plaats binnenkort..

Veel succes!

Hannah87
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 juni 2019, 12:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Hannah87 » 7 juni 2019, 10:34

Dag iedereen


Mijn eerste post (na heel wat lezen...).
Morgen is er bij ons 2e IUI. Geen echte oorzaak voor verminderde vruchtbaarheid.

Ik vind het wachten ook echt vreselijk. Als je je regels hebt, weet je wat er gebeurt. De tweede week is er veel 'actie' (onderzoek of alles weg is, of eicel genoeg gegroeid etc.). Allez, bon, ook niet evident om alles te regelen met werk enzo. Maar nu heb ik terug wat schrik om te wachten, omdat je je inderdaad focust op je veranderende lichaam, maar dit gewoon de tekenen zijn van die Clomid en Pregnyl. Lastig om niet meer te kunnen 'vertrouwen' op je lichaam.

Ik vind het ook jammer dat ik steeds meer last heb om oprecht blij te zijn als vriendinnen vertellen dat ze zwanger zijn. Ik voel soms de moeite om in groep af te spreken omdat ik dan denk: 'Wie zal vandaag een aankondiging doen?'.

Soms denk ik alleen aan alle rampscenario's (als ik het voor één kind als zolang duurt, terwijl ik er min. 2 wil; wat als de grootouders nooit onze kleinkinderen zien; wat als ik zwanger ben, maar dan nog miskraam krijg...)
Terwijl we nog veel hoop hebben... Het is maar de 2de IUI, we zijn nog geen 2 jaar bezig etc.

Alleszins, veel succes iedereen!!!
Al 5 jaar geen pil/ring meer
november 2017: start proberen
mei 2019: 1e IUI: negatief
juni 2019: 2e IUI

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 7 juni 2019, 22:39

@ LINN89
Oh jee, op spoed zelfs! Dat zal ook wel even schrikken geweest zijn :shock: Het was toch geen gevolg van de eicelpunctie zeker??
Ik wens je alleszinds héél veel succes bij het vervolg nu. Komt er nu opnieuw een punctie dan?

@Hannah87
Welkom :)
Ik ben ermee bekend, die doemscenario's! In je binnenste weet je dat het geen zin heeft om zo te denken, maar toch!
Afspreken met vrienden zelfs niet alleen, het lijkt wel alsof de halve wereld zwanger is of net bevallen is...
Ik denk omdat we ons er op dit moment heel erg op focussen. En gewoon omdat we in dat stadium van ons leven zijn dat iedereen rondom ons in de "huisje, tuintje, kindje" fase zit. Gelijk ik tegen de ouders op mijn werk altijd zeg als de kindjes door een moeilijke fase gaan "Daar kunnen we niet omheen, we moeten er even door"
Maar oesje, sommige dagen is het toch wel erg zwaar hè!
Héél veel succes morgen met je iui!! <3

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 7 juni 2019, 23:45

Dames, alles wat jullie voelen, herken ik ook zo hard!
Enkele maanden geleden liep ik rond op Batibouw waar het in mijn ogen vol zwangere vrouwen liep. Ik had er al zeker 6 (op 2 uur tijd!) gespot. Toen ik dit zei aan mijn vriendin antwoordde ze 'oei, ik heb er nog maar 1 gezien'. Het bewijs dus van hoe gefocust ik er op ben...

Ik ben ook stikjaloers tov mijn omgeving die onmiddellijk zwanger wordt. Hoe doen die dat toch? Is het dan zo moeilijk? Waarom faal ik daar dan toch steeds in?

Morgenavond moeten we naar een trouw van vrienden die hun huwelijksreis hebben moeten annuleren omdat ze oeps, vroeger dan verwacht, zwanger zijn. Ik kijk er al weken tegenop. Moet morgenavond Pregnyl inspuiten voor de IUI op maandag. Probeerde dit al als excuus te gebruiken om niet mee te moeten naar de trouw. Maar mijn man had er ook niet veel zin in om alleen te gaan. We vinden er dus wel iets op.

3de keer is voor ons hopelijk goede keer! De dag van de uitslag zal het onze 2de huwelijksverjaardag zijn. Dit zou toch zo mooi zijn als het dan raak zou zijn! Het moet gewoon lukken! OH, maar hoe zwart zal het wel niet zijn als het negatief is.
Blijven hopen zeker...
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Hannah87
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 juni 2019, 12:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Hannah87 » 10 juni 2019, 19:37

Succes morgen! Hopelijk was het toch een beetje een leuke trouw!
Al 5 jaar geen pil/ring meer
november 2017: start proberen
mei 2019: 1e IUI: negatief
juni 2019: 2e IUI

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 12 juni 2019, 17:39

Hoi iedereen, ben een beetje rustig geweest, maar ik ben wel jullie verhalen komen lezen en op de een of andere manier doet het wel deugd om te lezen dat jullie hetzelfde denken en voelen. Een kleine troost op onze moeilijke weg.
Ik had negen dagen na mijn inseminatie mijn regels al, zware domper. Ik heb wel even liggen wenen, alhoewel ik mezelf niet wil laten gaan. Hoe sterk moet je u soms blijven voordoen...

Nu moet ik vrijdag op controle voor men ei en dan is het poging 4 al.
Jammer genoeg moet ik bij iemand anders omdat mijn gyn niet aanwezig is, wat ook jammer is omdat ze toch over IVF wil praten, nu schuift het weer op. Zelf heb ik niet het idee dat het met inseminatie gaat lukken bij ons.
Ik ga eens praten met de vervangster, kan nooit kwaad om een tweede gedacht te horen, positief denken zeker.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en hoop dat jullie mij ook snel goed nieuws kunnen brengen.
Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 13 juni 2019, 9:46

JustmeKathy schreef:
7 juni 2019, 22:39
@ LINN89
Oh jee, op spoed zelfs! Dat zal ook wel even schrikken geweest zijn :shock: Het was toch geen gevolg van de eicelpunctie zeker??
Ik wens je alleszinds héél veel succes bij het vervolg nu. Komt er nu opnieuw een punctie dan?

@Hannah87
Welkom :)
Ik ben ermee bekend, die doemscenario's! In je binnenste weet je dat het geen zin heeft om zo te denken, maar toch!
Afspreken met vrienden zelfs niet alleen, het lijkt wel alsof de halve wereld zwanger is of net bevallen is...
Ik denk omdat we ons er op dit moment heel erg op focussen. En gewoon omdat we in dat stadium van ons leven zijn dat iedereen rondom ons in de "huisje, tuintje, kindje" fase zit. Gelijk ik tegen de ouders op mijn werk altijd zeg als de kindjes door een moeilijke fase gaan "Daar kunnen we niet omheen, we moeten er even door"
Maar oesje, sommige dagen is het toch wel erg zwaar hè!
Héél veel succes morgen met je iui!! <3


Ja wegens veel te groot aantal witte bloedcellen zei m’n dokter dat dat kon wijzen op infectie of perforatie na eicel pick up.. man man, toch even paniek hoor! Infectie kwam dan vooral door keelontsteking en zo nog wat kleinere dingetjes die dan leken op iets groots.. op de afdeling zeiden ze dan eerst rust en bloedwaarden terug normaal, bij m’n regels was m’n bloed al veel beter, morgen opnieuw bloed en echo en als het dan weer helemaal oké is zal hopelijk ergens volgende week een TP volgen. We hebben 3 embryootjes van goede kwaliteit in de vriezer zitten. Ik hoop heel hard dat daar eindelijk toch een kindje mag uit voort komen 😁
Hoe staat het nu bij jou?

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 17 juni 2019, 23:59

Amai! :o
Ik hoop voor jullie dat het van hieraf beter zal gaan <3
Tumbs up in ieder geval.

Mijn lichaam is een beetje aan het dwarsliggen.
Nu is mijn cyclus plots weer 5 dagen langer geweest dan anders!
Maar vandaag doorbraak de rode ridders zijn gearriveerd, ik heb niet dikwijls voor dat ik daar blij om ben :lol:
Vanaf morgen 2x/dag clomid voor 5 dagen. 28 juni terug voor bloedname en echo...
Ik hoop dat alles goed gaat, al probeer ik echt heel erg om me er niet te hard op te focussen. Zucht :)

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 18 juni 2019, 18:57

Dat is dan vaak weer ‘typisch’ dat je er dan langer op moet wachten. Steeds geduld op de proef. Maar goed dat je kan beginnen nu 👍🏼
Normaal dat we er eens aan denken. Ik duim in ieder geval voor je.

Ik mag mij morgen voor poging 4 om 11:00 aanmelden in Leuven.
Vrijdag ook langs de gyn om ivf te bespreken.
Dan zouden we ook papieren invullen.
Natuurlijk hopen we dat zo nog lukt, maar ik heb er weinig hoop op.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Kito » 20 juni 2019, 10:15

Gisteren pregnyl gezet
Morgen voor de 2de keer iui
Hoop dat deze keer toch ne goeie keer kan zijn 🙈
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 20 juni 2019, 17:00

Ashton schreef:
18 juni 2019, 18:57
Dat is dan vaak weer ‘typisch’ dat je er dan langer op moet wachten. Steeds geduld op de proef. Maar goed dat je kan beginnen nu 👍🏼
Normaal dat we er eens aan denken. Ik duim in ieder geval voor je.

Ik mag mij morgen voor poging 4 om 11:00 aanmelden in Leuven.
Vrijdag ook langs de gyn om ivf te bespreken.
Dan zouden we ook papieren invullen.
Natuurlijk hopen we dat zo nog lukt, maar ik heb er weinig hoop op.
Hoe is het geweest in Leuven??
En je gesprek met de gyn.?
Kito schreef:
20 juni 2019, 10:15
Gisteren pregnyl gezet
Morgen voor de 2de keer iui
Hoop dat deze keer toch ne goeie keer kan zijn 🙈
Thumbs up!!

Hannah87
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 juni 2019, 12:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Hannah87 » 20 juni 2019, 20:03

Kito schreef:
20 juni 2019, 10:15
Gisteren pregnyl gezet
Morgen voor de 2de keer iui
Hoop dat deze keer toch ne goeie keer kan zijn 🙈
Succes!
Al 5 jaar geen pil/ring meer
november 2017: start proberen
mei 2019: 1e IUI: negatief
juni 2019: 2e IUI

Hannah87
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 juni 2019, 12:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Hannah87 » 20 juni 2019, 20:04

Kito schreef:
20 juni 2019, 10:15
Gisteren pregnyl gezet
Morgen voor de 2de keer iui
Hoop dat deze keer toch ne goeie keer kan zijn 🙈
Succes! Ik duim mee
Al 5 jaar geen pil/ring meer
november 2017: start proberen
mei 2019: 1e IUI: negatief
juni 2019: 2e IUI

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten