IUI-clubje

IUI Forum
ANGELAA
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 juli 2009, 20:12

Bericht door ANGELAA » 15 september 2009, 8:09

Welkom Kippie en Kleinke. Jammer inderdaad dat jullie je aan moeten sluiten. Heel veel succes!

haha Liezeke, ik hoop op een goede HSG voor jullie en uit eigen ervaring weet ik dat een explosieve reactie op het "doorklungelen" best wel eens kan helpen :D .

Meiden, ik heb een ontzettend goed gevoel over de "vibes" hier op het forum. Volgens mij gaat het een mooie maand worden.

Kippie
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 september 2009, 21:53

Bericht door Kippie » 15 september 2009, 10:05

Inderdaad, vandaag al dinsdag.... ik moet zeggen, de weken vliegen, maar de laatste 2 zijn toch al de spannendste...
Mag ik jullie eens vragen wat jullie zo voelen na de IUI.... ik voel vanalles, maar soms denk ik dat het dingen zijn die ik me inbeeld...

@kleinke: tegen mij hebben ze in Jette gezegd dat je de eerste 3 dagen geen zware dingen mag heffen voor de innesteling. Ik heb me dan ook dat weekend laten dienen door mijn ventje....:-)

dank je voor jullie lieve steun, blij dat ik jullie geovnden heb.... :lol:

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 15 september 2009, 11:52

Welkom aan de nieuwelingen! Jullie zullen zien dat je veel steun krijgt van het forum, het is een echte vriendinnenclub.

Kleinke, het lijkt me ook niet ideaal in jou geval om te gaan werken na de IUI. Lichte inspanningen kunnen niet echt kwaad, maar om nu echt te gaan sleuren met dozen dat is toch iets anders.
De IUI zelf stelt niet veel voor, bij mij toch niet. Op drie minuten is het gepiept. Ik moet zelfs nooit even blijven liggen of zo. Veel succes!

Kippie, ik denk dat het wel normaal is dat je vanalles voelt na de IUI. Ik weet niet of je iets van hormonen hebt genomen, dat kan al een factor zijn. Maar ik had vorige keer ook dat ik vanalles voelde ("ja deze keer is het echt anders dan anders") en toch bleek het niks te zijn. Er zijn er ook al geweest op het forum die niks voelden en toch zwanger bleken. Best zo weinig mogelijk proberen op te letten denk ik, je maakt jezelf alleen maar gek. Nog twee dagen op je tanden bijten, ik duim voor een goed resultaat!

Angelaa, ik hoop dat je gelijk hebt over deze maand! Mijn ellendige wachtweken gaan ook weer in vandaag, laat het deze keer eens goed nieuws zijn alsjeblieft!!!

L***, voor jou ook nog maar twee dagen! Duim duim duim!!

Kippie
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 september 2009, 21:53

Bericht door Kippie » 15 september 2009, 12:12

Hey Vereltje en co,

Ik neem helemaal niets van hormonen.
't probleem zou bij mijn ventje liggen, zijn zwemmertjes zijn niet groot genoeg :-)
Enfin, toen ze de inseminatie gedaan hebben zei de verpleegster dat er 18 miljoen zwemmertjes waren... Weten jullie iets meer of da goed is?

Weten jullie ook wat er zou moeten gevoeld worden bij eventuele zwangerschap in week 4?

grjts,

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 15 september 2009, 12:20

Het wordt hier lekker druk in het iui clubje! Welkom aan de nieuwe leden....
Vereltje, Kleinke en Kippie, ik hoop mee op een positief resultaat voor jullie iui's.

Ik durf ook al lang niks meer te voelen of te hopen. Mijn lijst van "dingen die je kan voelen ZONDER zwanger te zijn" is al veel te lang naar mijn goesting. Elke keer weer moet ik er een of ander nieuw pijntje of symptoompje aan toevoegen. Dan dacht ik "die stekende pijn hier, dat had ik vorige keren precies toch niet" of "nu heb ik plots precies toch wel wat last van acne" maar ach, altijd bleek het achteraf toch weer niks te zijn.

Wat ik wel precies al voel nu is beginnende ongi-pijn. Geen goed teken dus voor mijn bn van donderdag... We shall see....

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 15 september 2009, 13:05

ja, t wordt gezellig hier!! leuk!
niet te veel fixeren op allerlei lichaamstekens: een beginnende zwangerschap kan evengoed lijken op een beginnende menstruatie. (een zwangerschap kan zelf starten met bloedverlies). je kan helemaal niets of net heel veel voelen. gewoon die BN afwachten, dat is het enige dat zekerheid geeft.
spannende week zeg!
ik voel me elke dag beetje beter.
t is wel nog 3 dagen tot de controle en FM: vrijdag. ik hoop meer en meer dat we nog op tijd zijn om deze maand terug inseminatie te doen! helemaal geen zin om een maand te wachten eerlijk gezegd. misschien ne keer bellen of ik donderdag niet al kan gaan om de laparo-draadjes eruit te halen? goh nee, beetje berusten in toeval, heeft me al meer geholpen. en anders een natuurlijke poging wagen, nie waar?
lieve meiden, thumbs up, t is al dinsdag vandaag, donderdag meer nieuws voor sommigen.
doen jullie ook mee aan het chocoladetaart-verhaal? wie zwanger wordt, bakt taart voor alle DVO-meiden :D allez, liezeke doet doet dat alleszins, wij zien nog wel é :wink:

Teetje
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2009, 14:30

Bericht door Teetje » 15 september 2009, 13:50

hi, ik wil hier ook graag mee komen hopen op een positieve zwschapstest ;-) Hier alweer 5de iui achter de rug en gisteren alweer eerste spotting. ik weet dat het niets zal zijn deze maand: voel ook wat ik steeds voel en temperatuur is al naar beneden gegaan dus ik hoop niet meer.
heb een eerste kindje na 5 iui's en nu ondertussen al een jaar weer aan het proberen. de laatste maanden dus met hulp. deze keer de eerste poging met clomid, de 3 vorige al met Pregnyl. toen ik op controle (dag 11 of 12) ging zaten er links en rechts (rechter eileider zit toe blijkt na HSG voor vorige zwangerschap) twee follikels: één van 23 en een ander van 26 mm klaar! BM slijmvlies maar liefst 10mm maar in mijn bloed bleek er nog geen eisprong aan te komen. die avond pregnyl en twee dagen later 's morgens IUI. volgens mij was het weer allemaal teveel van het goeie want de follikels zullen wel tegen de 3cm geweest zijn eer ze sprongen. deze keer moeten ze me maar wat sneller een echo geven! vorige keer wegens verlof eigen gyn en verlof vervanggyn allemaal wat later.
begin wat moedeloos te worden maar ga hier mee wat duimen voor jullie en me weer wat minder alleen voelen door al de anderen die hier aan het wachten zijn mee te volgen. wat zijn jullie voorgeschiedenissen eigenlijk? zijn er hier nog die al een kindje hebben? wat maakt dat het zwanger worden moeilijk loopt? of ben ik nu meteen al te nieuwsgierig? ;-)
zien jullie het zitten om een lijstje te starten zodat wel elkaar wat makkelijker kunnen opvolgen? voel jullie niet verplicht maar als jullie het willen, zal ik alvast beginnen.

Aftellen naar NOD:
Teetje, 5de iui (clomid en pregnyl), NOD rond 17/09

Aftellen naar IUI:

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 15 september 2009, 14:01

Teetje, de voorgeschiedenis van de meeste onder ons kan je lezen in het onderdeel "algemeen", daar staat een topic "who is who".

Ik doe mee met het lijstje!

Aftellen naar NOD:
Teetje, 5de iui (clomid en pregnyl), NOD rond 17/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9

Aftellen naar IUI:

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 15 september 2009, 14:17

Teetje, fijn dat we hier gezelschap krijgen van iemand bij wie iui al gelukt is. Dat geeft moed!

Aftellen naar NOD:
Teetje, 5de iui (clomid en pregnyl), NOD rond 17/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Lyse, 4de iui (pregnyl & Utro), NOD & bn 17/09

Aftellen naar IUI:

Teetje
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2009, 14:30

Bericht door Teetje » 15 september 2009, 15:16

ah, wist niet van een "wie is wie" lijstje.zal daar eens piepen ;-)
ja, iui kan dus wel degelijk resulteren in een heerlijk kind ;-) hoewel ik nu toch wel twijfel of het ooit nog eens effect gaat hebben.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 15 september 2009, 15:26

Au au au ik heb zo'n buikpijn! Had ik vorige keer niet, wel een beetje gespannen van de pregnyl maar nu is het echt erg! Ik word er helemaal misselijk van... :cry: Heeft er nog iemand dit ooit gehad?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 september 2009, 15:33

Hey Vereltje,

Je hebt vanmorgen IUi gehad hé? Kheb dat ook al gehad hoor, na 'n IUI, zo'n buikpijn dat ik er mottig van werd. En draaierig enzo. Bij mij beterde het redelijk snel als ik lekker ging liggen en rusten.

Kan zijn dat je baarmoeder reageert op de vloeistof waar 't sperma inzit.

Probeer wat te rusten en als 't niet betert, toch eventjes bellen misschien hé, anders zit je vanavond met de onzekerheid en kan je ze niet bereiken.

Voor je embyke in spé kan 't helemaal geen kwaad hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Knuff en de duimpjes staan omhoog hier hé!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 15 september 2009, 15:43

Bedankt Loeki voor de geruststelling! Ik ga toch maar even een pauze nemen dan. Gelukkig kan ik dat nu he :D lekker even op de zetel gaan liggen!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 september 2009, 15:51

Zeker doen meid!

Veel beterschap hé!

Teetje
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2009, 14:30

Bericht door Teetje » 15 september 2009, 15:52

ik heb het in elk geval ook al ooit gelezen, nog bezorgde mammie in spé die dezelfde vraag stelde en enkel geruststellende antwoorden kreeg ;-) rust ze!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten