IUI-clubje

IUI Forum
Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 20 februari 2021, 14:15

Smorrebroodje schreef:
20 februari 2021, 13:44
Jena schreef:
20 februari 2021, 10:54
Smorrebroodje schreef:
19 februari 2021, 17:26
Hey Jena! Is alles gelukt? Pregnyl-spuit vlot verlopen? Zelf nog maar 1 keer moeten doen en megahard voor zitten stressen maar uiteindelijk... stelde dat echt niets voor. 😅
Is je inseminatie vandaag al geweest of morgen pas?
Alleszins veel succes!!
Hey, ja idd wat stress voor spuit te zetten maar al bij al cava😁🙈 Brandde wel een beetje in mn buik. Net inseminatie achter de rug🤞 was wel wat moeizaam zoals eerste keer. Ze geraken moeilijk aan mijn baarmoederhals, zit op moeilijke plaats.. heb eigenlijk niets gevoeld van inseminatie. Vorige keer herinner ik mij dat ik zo instant krampjes had (contracties baarmoeder zeiden ze me toen). Jullie ook soms niets van gevoel of die instant krampen? Eerste ervaring is al vaag bij mij... Merci! Voor jou en de rest hier ook veel succes🍀
Ik heb nu de laatste keer ook wel echt steken gehad nadien, maar ik denk eerder dat dat mijn eisprong zelf was (was duidelijk aan de rechterkant - waar mijn follikel klaarzat).

Moeilijke te bereikbare baarmoedermond: ik ken er alles van! Ik heb een sterk naar voor gekanteld exemplaar waardoor ik bij elke inseminatie echt met een overvolle blaas moet toekomen of ze geraken er amper/moeilijk aan. De eerste keer was dat 10min gepeuter en gezoek en 3x wisselen van speculum eer ze the holy grail vonden. Nu zorg ik er dus altijd voor dat ik keiveel water gedronken heb het uur voor de inseminatie... helpt keihard! Misschien lukt het bij jou dan ook beter?
Oh bedankt voor de tip! Mijn blaas is altijd helemaal leeg.. ik ga altijd nog eens naar toilet ginds voor ik aan de beurt ben 🙈 Eerste keer ook allerlei speculums moeten gebruiken (3 of 4x wissel) en veel gepeuter. Bij tweede iui en vandaag zei ik meteen 'gebruik best de grootste speculum'..maar was vandaag idd weer veel gezoek en als ze het vond, veel gepeuter om erbij te kunnen... Bij mij naar achter gekanteld tegen blaas of urineleider..
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 20 februari 2021, 21:02

Jena schreef:
20 februari 2021, 14:15
Smorrebroodje schreef:
20 februari 2021, 13:44
Jena schreef:
20 februari 2021, 10:54

Hey, ja idd wat stress voor spuit te zetten maar al bij al cava😁🙈 Brandde wel een beetje in mn buik. Net inseminatie achter de rug🤞 was wel wat moeizaam zoals eerste keer. Ze geraken moeilijk aan mijn baarmoederhals, zit op moeilijke plaats.. heb eigenlijk niets gevoeld van inseminatie. Vorige keer herinner ik mij dat ik zo instant krampjes had (contracties baarmoeder zeiden ze me toen). Jullie ook soms niets van gevoel of die instant krampen? Eerste ervaring is al vaag bij mij... Merci! Voor jou en de rest hier ook veel succes🍀
Ik heb nu de laatste keer ook wel echt steken gehad nadien, maar ik denk eerder dat dat mijn eisprong zelf was (was duidelijk aan de rechterkant - waar mijn follikel klaarzat).

Moeilijke te bereikbare baarmoedermond: ik ken er alles van! Ik heb een sterk naar voor gekanteld exemplaar waardoor ik bij elke inseminatie echt met een overvolle blaas moet toekomen of ze geraken er amper/moeilijk aan. De eerste keer was dat 10min gepeuter en gezoek en 3x wisselen van speculum eer ze the holy grail vonden. Nu zorg ik er dus altijd voor dat ik keiveel water gedronken heb het uur voor de inseminatie... helpt keihard! Misschien lukt het bij jou dan ook beter?
Oh bedankt voor de tip! Mijn blaas is altijd helemaal leeg.. ik ga altijd nog eens naar toilet ginds voor ik aan de beurt ben 🙈 Eerste keer ook allerlei speculums moeten gebruiken (3 of 4x wissel) en veel gepeuter. Bij tweede iui en vandaag zei ik meteen 'gebruik best de grootste speculum'..maar was vandaag idd weer veel gezoek en als ze het vond, veel gepeuter om erbij te kunnen... Bij mij naar achter gekanteld tegen blaas of urineleider..
Haha oh dat is vreselijk al ze het niet vinden. Ik moest echt van de vroedvrouw/counselor expres hoesten zodat zijn het kon zien/vinden/voelen, vuisten onder mijn billen steken, die stoel in 17 verschillende posities gezet,... Echt zot 😅 De inseminatie daarna met supervolle blaas was op 3 seconden baarmoedermond gevonden!
Wel, hopelijk is het natuurlijk helemaal niet meer nodig en is het deze keer prijs (ik duim!!), maar moest je toch doorgaan naar een volgende ronde lijkt het mij zeker het proberen waard! 😁
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 20 februari 2021, 21:44

Hey,
In Leuven waar ik ging, werd zelfs expliciet gevraagd om bij de inseminatie met een volle blaas te komen. Dit zorgt ervoor dat baarmoeder 'rechter' komt te liggen en ze overal gemakkelijker bij kunnen.

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 20 februari 2021, 22:03

In Antwerpen hebben ze me dat ook geadviseerd.
Ik moet voor mijn inseminaties naar Gent en durf na de inseminatie nooit direct te gaan plassen... (stom, hé? :lol: :oops: )
Ik moet dus altijd dringend als ik weer thuis ben. :lol: Deze week ben ik zelf onderweg moeten stoppen omdat ik het niet meer volhield....
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 21 februari 2021, 12:39

Zal dat dan ook maar doen volgende keer, bedankt voor de tip allemaal!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 21 februari 2021, 16:44

Negatieve test 😢 dag 12 van de buikpijn, maar nog geen ms.
Nog wat afwachten dus maar het zal wel weer niets zijn.
Volgende week dan maar afspraak maken met de fertiliteitsarts om het verdere verloop te bespreken. Omdat er een consultatie moet zijn en er nieuwe rietjes besteld moeten worden zal er dus een cyclus overgeslagen worden. Maar mss is dat nog niet zo slecht. Even wat rust in mijn hoofd krijgen. En m’n lichaam ook wat rust gunnen. De teleurstelling is redelijk groot voor ons. Maar we kunnen er niet veel aan veranderen dus kop omhoog en doorgaan zeker?

Groetjes

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 21 februari 2021, 17:16

O, verdekke toch! Zo spijtig!
Inderdaad hop naar de volgende poging!
Hou de moed erin!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 21 februari 2021, 17:34

Sproetje. Kan me voorstellen dat de teleurstelling hoog is, het raakt je toch elke keer weer omdat je altijd hoop krijgt. Even rust kan best goed zijn. Ik heb nu een maandje rust gehad en ik moet heel eerlijk zeggen , dat was super fijn. Want ik heb nu de kracht om door te gaan voor mijn icsi traject. Het belangrijkste, en dat klinkt heel gek, maar dat ben jij. Ik dacht ook elke door gaan en doorgaan want prioriteit van zwanger raken is het belangrijkste maar ik voel me nu sterker en dat is ook belangrijk. Zet hem op meid
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 22 februari 2021, 15:34

Oh sproetje!

Ik zit vandaag op dag 12 na inseminatie. 36u op voorhand pregnyl gespoten en dag na inseminatie gestart met utrogestan (3x/dag).

Ik was echt hoopvol en eigenlijk ook eventjes overtuigd dag ik zwanger was: buikpijn rond dag 6 na inseminatie. Na paar dagen ook pijnlijke borsten.

Maar gisteren een vroege test gedaan (ja ik weet het veel te vroeg maar zou wel al iets moeten aangeven omdat het een extra vroege is). Vroege test is negatief... dan beginnen opzoeken en blijkbaar kan je dus van utrogestan pijnlijke borsten krijgen? Nog iemand dit?

Sinds vandaag ook buikpijn en het gevoel of mijn menstruatie gaat doorkomen. Woensdag bloedname dus dan weet ik het zeker!
Als ik zwanger zou zijn zou ik 12w en 3d zwanger zijn op de uitgerekende datum van ons eerste vruchtje... het idee dat ik dan toch op die datum dan het eerste trimester al door Ben gaf mij zo een goed gevoel! Ik word er echt verdrietig van dat Ik mss opnieuw kan starten met een nieuwe cyclus binnen een paar dagen...

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 22 februari 2021, 15:35

Ooh LeRo toch!
Carole schreef:
18 februari 2021, 16:03
@ LeRo: IUI 3 helaas negatief :(

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 22 februari 2021, 15:47

Roossje schreef:
22 februari 2021, 15:35
Ooh LeRo toch!
Carole schreef:
18 februari 2021, 16:03
@ LeRo: IUI 3 helaas negatief :(
Was een berichtje van Carole, Roossje. :wink:
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 22 februari 2021, 15:52

Oh Ja sorry met snel te zijn!

Veel moed Carole! 🍀
LeRo schreef:
22 februari 2021, 15:47
Roossje schreef:
22 februari 2021, 15:35
Ooh LeRo toch!
Carole schreef:
18 februari 2021, 16:03
@ LeRo: IUI 3 helaas negatief :(
Was een berichtje van Carole, Roossje. :wink:

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 22 februari 2021, 17:25

Roossje schreef:
22 februari 2021, 15:34
Oh sproetje!

Ik zit vandaag op dag 12 na inseminatie. 36u op voorhand pregnyl gespoten en dag na inseminatie gestart met utrogestan (3x/dag).

Ik was echt hoopvol en eigenlijk ook eventjes overtuigd dag ik zwanger was: buikpijn rond dag 6 na inseminatie. Na paar dagen ook pijnlijke borsten.

Maar gisteren een vroege test gedaan (ja ik weet het veel te vroeg maar zou wel al iets moeten aangeven omdat het een extra vroege is). Vroege test is negatief... dan beginnen opzoeken en blijkbaar kan je dus van utrogestan pijnlijke borsten krijgen? Nog iemand dit?

Sinds vandaag ook buikpijn en het gevoel of mijn menstruatie gaat doorkomen. Woensdag bloedname dus dan weet ik het zeker!
Als ik zwanger zou zijn zou ik 12w en 3d zwanger zijn op de uitgerekende datum van ons eerste vruchtje... het idee dat ik dan toch op die datum dan het eerste trimester al door Ben gaf mij zo een goed gevoel! Ik word er echt verdrietig van dat Ik mss opnieuw kan starten met een nieuwe cyclus binnen een paar dagen...
Ik had allerlei symptomen, ook gezwollen pijnlijke borsten. Aangezien het ook zo lang bleef duren, denk ik ook dat het door de utrogestan was. Eerst dacht ik door de pregnyl maar het kan niet eeuwig in je lichaam blijven natuurlijk...

Hopelijk was de vroege test toch echt te vroeg en krijg je woensdag nog een positief resultaat! Veel succes nog met wachten... 🍀
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 22 februari 2021, 17:26

Sproetje schreef:
21 februari 2021, 16:44
Negatieve test 😢 dag 12 van de buikpijn, maar nog geen ms.
Nog wat afwachten dus maar het zal wel weer niets zijn.
Volgende week dan maar afspraak maken met de fertiliteitsarts om het verdere verloop te bespreken. Omdat er een consultatie moet zijn en er nieuwe rietjes besteld moeten worden zal er dus een cyclus overgeslagen worden. Maar mss is dat nog niet zo slecht. Even wat rust in mijn hoofd krijgen. En m’n lichaam ook wat rust gunnen. De teleurstelling is redelijk groot voor ons. Maar we kunnen er niet veel aan veranderen dus kop omhoog en doorgaan zeker?

Groetjes

Sproetje
Ohnee, zo jammer! Hopelijk doet de rust jullie deugd en dan kunnen jullie erna met volle moed terug tegenaan...
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 22 februari 2021, 19:06

Die symptomen van de hormonen maakt het echt niet makkelijker eh...
Een echte mindfuck om het zo te zeggen!

Ja stiekem hoop ik dat ook! Bedankt...
Lore1 schreef:
22 februari 2021, 17:25
Roossje schreef:
22 februari 2021, 15:34
Oh sproetje!

Ik zit vandaag op dag 12 na inseminatie. 36u op voorhand pregnyl gespoten en dag na inseminatie gestart met utrogestan (3x/dag).

Ik was echt hoopvol en eigenlijk ook eventjes overtuigd dag ik zwanger was: buikpijn rond dag 6 na inseminatie. Na paar dagen ook pijnlijke borsten.

Maar gisteren een vroege test gedaan (ja ik weet het veel te vroeg maar zou wel al iets moeten aangeven omdat het een extra vroege is). Vroege test is negatief... dan beginnen opzoeken en blijkbaar kan je dus van utrogestan pijnlijke borsten krijgen? Nog iemand dit?

Sinds vandaag ook buikpijn en het gevoel of mijn menstruatie gaat doorkomen. Woensdag bloedname dus dan weet ik het zeker!
Als ik zwanger zou zijn zou ik 12w en 3d zwanger zijn op de uitgerekende datum van ons eerste vruchtje... het idee dat ik dan toch op die datum dan het eerste trimester al door Ben gaf mij zo een goed gevoel! Ik word er echt verdrietig van dat Ik mss opnieuw kan starten met een nieuwe cyclus binnen een paar dagen...
Ik had allerlei symptomen, ook gezwollen pijnlijke borsten. Aangezien het ook zo lang bleef duren, denk ik ook dat het door de utrogestan was. Eerst dacht ik door de pregnyl maar het kan niet eeuwig in je lichaam blijven natuurlijk...

Hopelijk was de vroege test toch echt te vroeg en krijg je woensdag nog een positief resultaat! Veel succes nog met wachten... 🍀

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten