IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 22 februari 2021, 19:11

Mijn regels komen door en ik heb best wel heftige buikpijn aanvallen... ik heb altijd al pijnlijke maandstonden gehad maar deze keer wel erger precies of de laatste 2 maanden.
Volgende week dinsdag al een afspraak bij de gynaecoloog-fertiliteitsarts. Ook gebeld naar het CRG om rietjes bij te bestellen. Ben benieuwd wat me nog te wachten staat. Wellicht stimulatie met hormonen denk ik. Ik ga ergens ook blij zijn als ik eens wat vragen kan stellen, mijn bezorgdheden kan uiten en er eens tijd voor me gemaakt wordt. Ik zal ook eens polsen naar het COVID vaccin. Heb geen idee wat ik moet doen. Ik weet niet eens wanneer ik aan de beurt zal komen..

Aan iedereen die al een negatieve test had deze maand. Kop op. Niet opgeven. Ooit is het onze beurt. Dat kan niet anders. Volhouden!

Ook voor iedereen die wel prijs heeft. Dikke proficiat! Geniet ervan! Jullie verdienen het!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 23 februari 2021, 7:31

Hoe verloopt de IUI eigenlijk bij jullie?

Er wordt bij mij op bepaalde dagen bloed genomen en echo’s.
Maar op de dag van IUI wordt er geen echo eerst uitgevoerd. Alleen de inseminatie zelf...
maar ik stel mij nu de vraag, hoe weten die dan dat het zeker de juiste moment was? Mss was het te vroeg of te laat... en met zo een echo zouden ze dat toch kunnen inschatten voor een 2e ronde.

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 23 februari 2021, 8:20

Sproetje schreef:
22 februari 2021, 19:11
Mijn regels komen door en ik heb best wel heftige buikpijn aanvallen... ik heb altijd al pijnlijke maandstonden gehad maar deze keer wel erger precies of de laatste 2 maanden.
Volgende week dinsdag al een afspraak bij de gynaecoloog-fertiliteitsarts. Ook gebeld naar het CRG om rietjes bij te bestellen. Ben benieuwd wat me nog te wachten staat. Wellicht stimulatie met hormonen denk ik. Ik ga ergens ook blij zijn als ik eens wat vragen kan stellen, mijn bezorgdheden kan uiten en er eens tijd voor me gemaakt wordt. Ik zal ook eens polsen naar het COVID vaccin. Heb geen idee wat ik moet doen. Ik weet niet eens wanneer ik aan de beurt zal komen..

Aan iedereen die al een negatieve test had deze maand. Kop op. Niet opgeven. Ooit is het onze beurt. Dat kan niet anders. Volhouden!

Ook voor iedereen die wel prijs heeft. Dikke proficiat! Geniet ervan! Jullie verdienen het!
Ooooh zo jammer, die teleurstelling blijft echt elke keer zo groot hé! Maar inderdaad niet opgeven! Ik ben net als jou nu ook aan inseminatie nummer 3 (test volgende woensdag maar ik ga dit weekend al eens proberen met een vroege) en als dat weer njet is, moet ik ook weer rietjes bijbestellen... Maar we geven niet op!!
Efkes hoofd vrijmaken en dan er weer voor gaan!
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 23 februari 2021, 8:24

Roossje schreef:
23 februari 2021, 7:31
Hoe verloopt de IUI eigenlijk bij jullie?

Er wordt bij mij op bepaalde dagen bloed genomen en echo’s.
Maar op de dag van IUI wordt er geen echo eerst uitgevoerd. Alleen de inseminatie zelf...
maar ik stel mij nu de vraag, hoe weten die dan dat het zeker de juiste moment was? Mss was het te vroeg of te laat... en met zo een echo zouden ze dat toch kunnen inschatten voor een 2e ronde.
Op de dag zelf is geen echo nodig hoor. Het is niet dat ze die follikel echt willen zien springen ;)
Vanaf dat er een dominante follikel is die groot genoeg is (min 17mm op moment van eisprong en groeit tot dan ongeveer 1-2mm per dag) is die “good to go”. Dan is het enkel het bloed dat nog moet aangeven wanneer die juist zal openspringen. Als daar een LH-piek te zien is, springt uw ei binnen de 36-48u ofzo. Dat hangt echt puur af van hoe hoog dat hormoon is in je bloed en dan kunnen ze dat vrij accuraat inschatten qua tijd.
Niet dat ik een dokter ben ofzo, maar ik stel continu belachelijk veel vragen bij elk onderzoek 🤣
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 23 februari 2021, 9:24

Eigenlijk hebben ze zelfs het allerliefst dat je eicel net gesprongen is op de moment van de inseminatie, zodat ze al begonnen is aan haar weg door de eileider naar de baarmoeder.
Daarnaast doen ze niet graag een vaginale echo op het moment van de inseminatie omdat de gel die ze daarbij gebruiken niet goed is voor de zaadcellen.
Op basis van de echo met je bloedwaardes kunnen ze redelijk nauwkeurig bepalen wanneer je eisprong precies zal zijn.

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 23 februari 2021, 9:29

O smorrebroodje, goed dat ge dat doet! Ik durf nooit veel vragen te stellen en dan zit ik achteraf nog met heel veel vraagtekens....

Zoals nu! Ik heb gisteren nog Pregnyl (5000) moeten spuiten.
Normaal gezien mag ik volgende week dinsdag testen, maar ik vermoed dat dat nu niet kan omdat het Hcg-gehalte dan nog te hoog is....
Kan ik dan wel een bloedtest laten afnemen? Of heeft dat dan ook geen zin en moet ik nu echt nog 7 tot 10 dagen wachten tot ik een test kan doen?
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 23 februari 2021, 9:51

Roossje schreef:
23 februari 2021, 7:31
Hoe verloopt de IUI eigenlijk bij jullie?

Er wordt bij mij op bepaalde dagen bloed genomen en echo’s.
Maar op de dag van IUI wordt er geen echo eerst uitgevoerd. Alleen de inseminatie zelf...
maar ik stel mij nu de vraag, hoe weten die dan dat het zeker de juiste moment was? Mss was het te vroeg of te laat... en met zo een echo zouden ze dat toch kunnen inschatten voor een 2e ronde.
De laatste keer was er bij mij maar 1 echo, toen was er 1 groot follikel te zien waardoor ik diezelfde avond nog pregnyl heb moeten zetten en 2 dagen erna was de inseminatie.

De keer ervoor toen het niet doorgegaan is, werd er wel meermaals bloed getrokken maar vorige keer niet. Geen idee waarom ze het soms wel of niet doen...
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 23 februari 2021, 9:51

LeRo schreef:
23 februari 2021, 9:29
O smorrebroodje, goed dat ge dat doet! Ik durf nooit veel vragen te stellen en dan zit ik achteraf nog met heel veel vraagtekens....

Zoals nu! Ik heb gisteren nog Pregnyl (5000) moeten spuiten.
Normaal gezien mag ik volgende week dinsdag testen, maar ik vermoed dat dat nu niet kan omdat het Hcg-gehalte dan nog te hoog is....
Kan ik dan wel een bloedtest laten afnemen? Of heeft dat dan ook geen zin en moet ik nu echt nog 7 tot 10 dagen wachten tot ik een test kan doen?
Als ik het mij goed herinner is Pregnyl 5000 al na 4-5 dagen uit je bloed dus dat zou helemaal ok moeten zijn!
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 23 februari 2021, 9:52

Aan iedereen die net een negatieve test heeft, heel veel moed en verlichting voor jullie. Het kan echt nog lukken, alles is nog mogelijk. En balen, angst rond de onzekerheid, verdriet, frustratie kennen we allemaal.

Ik heb een heel fijne job. Maar sinds die crisis net voor mijn eisprong heb ik tot op heden nog niet kunnen slapen en zit ik vol met stress en gedachten. Ik eet amper. Ik laat normaal het werk echt achter mij, maar nu is er echt iets zwaar gebeurd.
Ik heb dus al van de dag voor inseminatie tot nu drie dagen erna niet geslapen, weinig gegeten en heel veel stress gedachten en verkramping gehad. Ergens denk ik nu van 'djuu normaal zou ik nu heel gezond willen leven, maar stress nam de bovenhand. Ik was ook totaal niet echt bezig met inseminatie maar dwangmatig met wat er gebeurd was. Ergens denk ik nu ook wel dat ik deze maand aan mij zal moeten laten passeren misschien. Ook al weet ik het nog niet, toch jammer weer mijn geduld en verwachtingen te moeten opschuiven.

Heel veel kracht voor iedereen gewenst!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 23 februari 2021, 9:56

Ik las dat iemand iets over covid vaccin had geschreven het na te vragen maar vind het niet terug. Ik zou normaliter volgende week gevaccineerd worden. Maar Jette raadt het af. Arbeidsgeneesheer en bevriende gynaecologe raden het dan weer wel aan. Moeilijke keuze...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 23 februari 2021, 11:00

LeRo schreef:
23 februari 2021, 9:29
O smorrebroodje, goed dat ge dat doet! Ik durf nooit veel vragen te stellen en dan zit ik achteraf nog met heel veel vraagtekens....

Zoals nu! Ik heb gisteren nog Pregnyl (5000) moeten spuiten.
Normaal gezien mag ik volgende week dinsdag testen, maar ik vermoed dat dat nu niet kan omdat het Hcg-gehalte dan nog te hoog is....
Kan ik dan wel een bloedtest laten afnemen? Of heeft dat dan ook geen zin en moet ik nu echt nog 7 tot 10 dagen wachten tot ik een test kan doen?
Ik heb met mijn laatste IUI iets eerder met een gewone test gekeken of de pregnyl al uit mijn lijf was. Als je dan een witte test hebt en een paar dagen later wel een streep, dan weet je dat je geen vals positieve test vast hebt!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 23 februari 2021, 11:36

Jena schreef:
23 februari 2021, 9:52
Aan iedereen die net een negatieve test heeft, heel veel moed en verlichting voor jullie. Het kan echt nog lukken, alles is nog mogelijk. En balen, angst rond de onzekerheid, verdriet, frustratie kennen we allemaal.

Ik heb een heel fijne job. Maar sinds die crisis net voor mijn eisprong heb ik tot op heden nog niet kunnen slapen en zit ik vol met stress en gedachten. Ik eet amper. Ik laat normaal het werk echt achter mij, maar nu is er echt iets zwaar gebeurd.
Ik heb dus al van de dag voor inseminatie tot nu drie dagen erna niet geslapen, weinig gegeten en heel veel stress gedachten en verkramping gehad. Ergens denk ik nu van 'djuu normaal zou ik nu heel gezond willen leven, maar stress nam de bovenhand. Ik was ook totaal niet echt bezig met inseminatie maar dwangmatig met wat er gebeurd was. Ergens denk ik nu ook wel dat ik deze maand aan mij zal moeten laten passeren misschien. Ook al weet ik het nog niet, toch jammer weer mijn geduld en verwachtingen te moeten opschuiven.

Heel veel kracht voor iedereen gewenst!
Hey Jena,

Dat klinkt niet leuk.
Maar misschien door net op iets anders gefocust te zijn, komt dit de bevruchting wel ten goede!
Hou de moed erin!!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 23 februari 2021, 11:37

Sara1987 schreef:
23 februari 2021, 11:00
LeRo schreef:
23 februari 2021, 9:29
O smorrebroodje, goed dat ge dat doet! Ik durf nooit veel vragen te stellen en dan zit ik achteraf nog met heel veel vraagtekens....

Zoals nu! Ik heb gisteren nog Pregnyl (5000) moeten spuiten.
Normaal gezien mag ik volgende week dinsdag testen, maar ik vermoed dat dat nu niet kan omdat het Hcg-gehalte dan nog te hoog is....
Kan ik dan wel een bloedtest laten afnemen? Of heeft dat dan ook geen zin en moet ik nu echt nog 7 tot 10 dagen wachten tot ik een test kan doen?
Ik heb met mijn laatste IUI iets eerder met een gewone test gekeken of de pregnyl al uit mijn lijf was. Als je dan een witte test hebt en een paar dagen later wel een streep, dan weet je dat je geen vals positieve test vast hebt!
Ok! Het proberen waard!
Bedankt voor de tip!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 23 februari 2021, 11:39

Jena schreef:
23 februari 2021, 9:56
Ik las dat iemand iets over covid vaccin had geschreven het na te vragen maar vind het niet terug. Ik zou normaliter volgende week gevaccineerd worden. Maar Jette raadt het af. Arbeidsgeneesheer en bevriende gynaecologe raden het dan weer wel aan. Moeilijke keuze...
Ik vind het toch ook wat riskant.
Op de site van BSRM staat er wel wat info over de Corona-vaccinatie en zwangerschap/kinderwens.
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 23 februari 2021, 15:52

Goh, zowel mijn gyn als mijn fertiliteitsarts raden het sterk af. Fertiliteit zei zelfs: als je eerst je vaccin wenst dat kan maar we starten dan pas met IUI 2 maanden na je laatste vaccin... dus ik zou het onzekere voor zeker nemen en gewoon geen risico lopen!

De gyn van een vriendin van mij die zei dat ze het wel in haar laatste trimsester... maar die durft niet.
Jena schreef:
23 februari 2021, 9:56
Ik las dat iemand iets over covid vaccin had geschreven het na te vragen maar vind het niet terug. Ik zou normaliter volgende week gevaccineerd worden. Maar Jette raadt het af. Arbeidsgeneesheer en bevriende gynaecologe raden het dan weer wel aan. Moeilijke keuze...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten