IUI-clubje

IUI Forum
Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 24 februari 2021, 22:07

LeRo schreef:
24 februari 2021, 14:21
Hey dames,

Ik moet even mijn hart luchten. Sorry voor mijn gezaag, maar ik weet dat ik daarvoor bij jullie terecht kan.

Ik zit echt een beetje in een dipje....
Dat is nu al elke maand rond dag 9 geweest, dus het zal wel hormonaal zijn, denk ik. Maar ik heb deze ochtend ook nog eens naar de vroedvrouw gebeld....
Zij zei dat je na een Pregnyl-spuit 15 (!!!) dagen moest wachten vooraleer je een juiste test (urine of bloed, maakt niet uit!) kan doen.... Dat zou willen zeggen dat ik pas 7 of 8 maart mag testen!!! Dwz 3 weken na IUI!!!!
Zolang kan ik echt niet meer wachten!!!

Met wat testen jullie zodat je het verschil in hcg-waarde kan zien aan licht/donker streepje?
Ik heb gewoon zo'n test van het Kruidvat.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik daar een heel lichte plus, maar ik had wel al direct een hoge Hcg-waarde....

Kunnen jullie me advies geven?
Ik ben nogal ongeduldig en zeker op punt van zwanger worden (en vooral omdat het dan ook nog eens de 7e poging al is.... :? )

Als ik pas maandag 8/3kan testen, moet ik sowieso de Amelgen ook doornemen tot dan en waarschijnlijk komt mijn menstruatie dan maar pas door rond 12 of 13/3..... Dan duurt het ook weer langer om opnieuw te kunnen starten aan poging 8 .... :cry:

Pfff, ik heb het even gehad!!!!!
Ooh LeRo, idd heel spannend dat wachten, en ambetant. Maar je weet nooit wat er gebeurt🤛🏻 Positief nieuws is het wachten waard dan zeker🤷🏻? Nu als je drie weken na iui zou mogen testen, kan het dan zijn dat je pas mag testen op vijf weken om zeker te zijn? Ik ken er niets van hoor. Heb je dan per sé langere cyclus of latere moment van testen en cyclus is dan al terug bezig in geval van minder fijn nieuws.. Nu, voorlopig nog niet denken dat je langer moet wachten als het zou mislukken, zover ben je echt nog niet. Dat is je zorgen maken over dingen die er nog niet zijn (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, en heb ik soms ook last van). Da's pure energieverspilling. Nog heel veel moed!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 25 februari 2021, 3:20

Smorrebroodje schreef:
24 februari 2021, 17:40
Ik ben hier superhard aan’t twijfelen... ik zit morgen op 9 dpo en ik had mij voorgenomen maar ten vroegste te testen op 10 dagen en nu wil ik toch precies morgen al proberen maar dan is dat zo ‘n teleurstelling als het dan negatief is maar dan toch heeeeel misschien nog positief kan worden of ook niet en dan is’t valse hoop of valse teleurstelling en da’s ook niet goed maar ik heb echt beetje “testdrang”. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ben ik de enige die daar zo mee geobsedeerd is? 😅 Zijn er nog die echt al heel vroeg testen, gewoon, omdat het kan..? Of wachten jullie allemaal braaf en moedig tot 14 dagen later?
Ik test altijd 14 dagen na de iui. De arts heeft me 3 jaar geleden gezegd dat ik niet vroeger mag testen vanwege al de hormonen...
Maar ja, als ik lees dat anderen het wel doen....waarom dan niet vroeger testen??

Ik heb nu besloten toch dinsdag 2/3 al een test te doen, ondanks de Pregnyl! Als de test dan (vals) positief is, doe ik enkele dagen weer een test....
Maar ik vrees weer negatief! Ik lig nu al een hele tijd wakker van vrij hevige menstruatiepijn (en dan vooral de gedachten errond). Heeft het nog wel zin dat ik verder ga met iui?? 7 pogingen!!! Dan wil het toch gewoon écht niet lukken???
Ik lig nu dus heel erg te twijfelen of ik de arts niet ga vragen ineens met ivf te starten.
Ik ga straks alvast een mail sturen naar Gent om te vragen of ik het staal dat ik voor iui reserveerde ook voor ivf mag gebruiken.

Sorry alweer voor mijn gezaag, maar ik begin echt wanhopig te worden na al die maanden/pogingen!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 25 februari 2021, 8:41

LeRo schreef:
25 februari 2021, 3:20
Smorrebroodje schreef:
24 februari 2021, 17:40
Ik ben hier superhard aan’t twijfelen... ik zit morgen op 9 dpo en ik had mij voorgenomen maar ten vroegste te testen op 10 dagen en nu wil ik toch precies morgen al proberen maar dan is dat zo ‘n teleurstelling als het dan negatief is maar dan toch heeeeel misschien nog positief kan worden of ook niet en dan is’t valse hoop of valse teleurstelling en da’s ook niet goed maar ik heb echt beetje “testdrang”. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ben ik de enige die daar zo mee geobsedeerd is? 😅 Zijn er nog die echt al heel vroeg testen, gewoon, omdat het kan..? Of wachten jullie allemaal braaf en moedig tot 14 dagen later?
Ik test altijd 14 dagen na de iui. De arts heeft me 3 jaar geleden gezegd dat ik niet vroeger mag testen vanwege al de hormonen...
Maar ja, als ik lees dat anderen het wel doen....waarom dan niet vroeger testen??

Ik heb nu besloten toch dinsdag 2/3 al een test te doen, ondanks de Pregnyl! Als de test dan (vals) positief is, doe ik enkele dagen weer een test....
Maar ik vrees weer negatief! Ik lig nu al een hele tijd wakker van vrij hevige menstruatiepijn (en dan vooral de gedachten errond). Heeft het nog wel zin dat ik verder ga met iui?? 7 pogingen!!! Dan wil het toch gewoon écht niet lukken???
Ik lig nu dus heel erg te twijfelen of ik de arts niet ga vragen ineens met ivf te starten.
Ik ga straks alvast een mail sturen naar Gent om te vragen of ik het staal dat ik voor iui reserveerde ook voor ivf mag gebruiken.

Sorry alweer voor mijn gezaag, maar ik begin echt wanhopig te worden na al die maanden/pogingen!
Dag LeRo,

Vroedvrouw tijdens laatste iui raadde mij nu al aan om met de dr (normaal na drie mislukte pogingen heb ik een consult, maar heb er eentje binnenkort nog voor ik weet of het prijs is) ivf te overwegen. Daar zijn dan ook weer wachttijden voor zei ze(tot mei in Jette, maar Jette is ook echt wel een megafabriek), en ondertussen doe je verder met iui. Nu, dit is wat vroedvrouw me zei, weet niet of het klopt, is een heel open vrouw... Lijkt mij dus mogelijk ivf onderzoeken etc te plannen en ondertussen iui te doen...

Ik geef mss volledig verkeerd advies, maar heb je al gelezen over kinderasperine en kinderwens? Ik ging dat nu eens proberen maar vind je veel + en - reacties op en ik weet bijna zeker dat ik nu niet zwanger kan zijn. Echt teveel stress en ongezond geleefd...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 25 februari 2021, 9:47

Even geobsedeerd hier!
Ik test vroeger. Maar wel met vroege testen... de ene keer dat ik zwanger was gaf die ook al positief aan op 9d na eisprong! Dus nu altijd teleurgesteld als ik negatief zie ongeveer 9d Na eisprong... ook al is dit eigenlijk veel te vroeg
Smorrebroodje schreef:
24 februari 2021, 17:40
Ik ben hier superhard aan’t twijfelen... ik zit morgen op 9 dpo en ik had mij voorgenomen maar ten vroegste te testen op 10 dagen en nu wil ik toch precies morgen al proberen maar dan is dat zo ‘n teleurstelling als het dan negatief is maar dan toch heeeeel misschien nog positief kan worden of ook niet en dan is’t valse hoop of valse teleurstelling en da’s ook niet goed maar ik heb echt beetje “testdrang”. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ben ik de enige die daar zo mee geobsedeerd is? 😅 Zijn er nog die echt al heel vroeg testen, gewoon, omdat het kan..? Of wachten jullie allemaal braaf en moedig tot 14 dagen later?

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 25 februari 2021, 9:54

Roossje schreef:
25 februari 2021, 9:47
Even geobsedeerd hier!
Ik test vroeger. Maar wel met vroege testen... de ene keer dat ik zwanger was gaf die ook al positief aan op 9d na eisprong! Dus nu altijd teleurgesteld als ik negatief zie ongeveer 9d Na eisprong... ook al is dit eigenlijk veel te vroeg
Smorrebroodje schreef:
24 februari 2021, 17:40
Ik ben hier superhard aan’t twijfelen... ik zit morgen op 9 dpo en ik had mij voorgenomen maar ten vroegste te testen op 10 dagen en nu wil ik toch precies morgen al proberen maar dan is dat zo ‘n teleurstelling als het dan negatief is maar dan toch heeeeel misschien nog positief kan worden of ook niet en dan is’t valse hoop of valse teleurstelling en da’s ook niet goed maar ik heb echt beetje “testdrang”. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ben ik de enige die daar zo mee geobsedeerd is? 😅 Zijn er nog die echt al heel vroeg testen, gewoon, omdat het kan..? Of wachten jullie allemaal braaf en moedig tot 14 dagen later?
Haha ik heb het toch niet kunnen laten en toch getest vandaag op 9 dagen met een supervroege (die clearblue met “6 dagen vroeger”) maar duidelijk negatief dus nu ben ik mij al mentaal aan’t preppen voor 2 maanden pauze, onderzoeken, nieuwe rietjes bestellen, wachten,... dan komt de klap misschien minder hard aan als het effectief vast staat en ook dit een mislukte poging was!
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 25 februari 2021, 22:26

@ Jena, in verband met de Corona vaccinatie, wanneer heb je advies gevraagd in Jette? Want de richtlijnen rond vaccinatie bij zwangeren/zwangerschapswens zijn de laatste weken wel veranderd.
Vaccinatie wordt op dit moment nog niet systematisch aangeraden tijdens de zwangerschap maar moet individueel afgewogen worden. Als je een groot risico loopt op een coronabesmetting of je hebt medische aandoeningen die het risico op een zware Corona infectie vergroten, is het advies om je wel te laten vaccineren.

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 26 februari 2021, 13:38

malu schreef:
25 februari 2021, 22:26
@ Jena, in verband met de Corona vaccinatie, wanneer heb je advies gevraagd in Jette? Want de richtlijnen rond vaccinatie bij zwangeren/zwangerschapswens zijn de laatste weken wel veranderd.
Vaccinatie wordt op dit moment nog niet systematisch aangeraden tijdens de zwangerschap maar moet individueel afgewogen worden. Als je een groot risico loopt op een coronabesmetting of je hebt medische aandoeningen die het risico op een zware Corona infectie vergroten, is het advies om je wel te laten vaccineren.
Hallo,

Tijdens inseminatie vorige week zei vroedvrouw, dat het bij pfizer 5 dagen wachten is tot na de tweede spuit om terug erna behandeling te mogen opstarten en bij astra zenica twee maand na tweede spuit. Serieus in twijfel want heb al corona gehad in mei en had toen niets, dus dan denk ik dat ik ook wel niet zo zal afzien van de spuit (allez dat mn lichaam niet teveel koorts zal maken ofzo tijdens innesteling?).. Op het werk dringen ze ook wel hard aan en met dat coronapasport ter sprake nu in de media... Normaal zou ik volgende week gevaccineerd kunnen worden, maar is vijf dagen voor nod (denk niet dat het nu zal prijs zijn), heb nu gisteren afgezegd, maar kan me tot maandag nog bedenken...ik zei ook echt dat het op mijn werk heel fel aangeraden wordt en bijna iedereen het neemt, en dan was zij heel resoluut van 'stop dan paar maanden met je behandeling 🙈'. Wil niet egoïstisch klinken maar heb mij eind januari aamgemeld in '20 en ben pas in december gestart met inseminatie.. toen al superveel geduld moeten hebben 🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 27 februari 2021, 7:34

Pfoe ik heb weer getest deze ochtend en na 2 dagen duidelijk negatieve test zie ik vandaag precies echt een meeeeeeegalicht streepje ma zodanig licht dat ik denk dat het in mijn hoofd zit ofzo. Ben vandaag op dag 11 dus het zou nu nog wel gewoon te licht kunnen zijn om zeker te zijn maar nu wordt het dus nog 24uur nagelbijten tot de volgende test om uitsluitsel te krijgen. 😬😬😬
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 27 februari 2021, 7:46

Smorrebroodje schreef:
27 februari 2021, 7:34
Pfoe ik heb weer getest deze ochtend en na 2 dagen duidelijk negatieve test zie ik vandaag precies echt een meeeeeeegalicht streepje ma zodanig licht dat ik denk dat het in mijn hoofd zit ofzo. Ben vandaag op dag 11 dus het zou nu nog wel gewoon te licht kunnen zijn om zeker te zijn maar nu wordt het dus nog 24uur nagelbijten tot de volgende test om uitsluitsel te krijgen. 😬😬😬
🤞🏻🍀🤛🏻!!! Je weet het nooit...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 27 februari 2021, 8:11

Klinkt al positief!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 27 februari 2021, 13:39

Yeeeeeessssss net nog een test gedaan en die was duidelijk: ik ben zwanger! Pfoe kan het nog altijd niet zo goed geloven en loop hier al een uur als een kieken zonder kop rond dus het moet allemaal nog een beetje bezinken en vooral fingers crossed dat het blijft plakken! 🤞🏼 Nu voorzichtig overgelukkig!!
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

LeRo
Berichten: 44
Lid geworden op: 2 februari 2021, 10:07

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 27 februari 2021, 14:36

Super!!!
Proficiat!!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 27 februari 2021, 14:59

Idd waaw, proficiat!!! Had je iets door? Voelde je je anders? Symptomen of niets?
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Smorrebroodje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 februari 2021, 21:54

Re: IUI-clubje

Bericht door Smorrebroodje » 27 februari 2021, 15:20

Jena schreef:
27 februari 2021, 14:59
Idd waaw, proficiat!!! Had je iets door? Voelde je je anders? Symptomen of niets?
Eigenlijk wel! Ik ben al 2 avonden na elkaar in de zetel in slaap gevallen (en dat gebeurt anders nooit) en ben echt wel heel moe ondanks goede nachtrust en had donderdagavond ook heel plots steken in mijn onderbuik, ma echt heel pijnlijke - ook iets waar ik normaal nooit last van heb. Kan misschien dan innesteling ofzo geweest zijn? Was toen op dag 9 dus timing klopte...
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 27 februari 2021, 17:56

Smorrebroodje schreef:
27 februari 2021, 13:39
Yeeeeeessssss net nog een test gedaan en die was duidelijk: ik ben zwanger! Pfoe kan het nog altijd niet zo goed geloven en loop hier al een uur als een kieken zonder kop rond dus het moet allemaal nog een beetje bezinken en vooral fingers crossed dat het blijft plakken! 🤞🏼 Nu voorzichtig overgelukkig!!
Proficiat! Geniet maar van dat gevoel!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten