IUI-clubje

IUI Forum
Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 15 maart 2020, 10:20

Pindanootje schreef:
14 maart 2020, 21:17
Oh wat jammer Celinie :( ik zou inderdaad ook wel even checken of ze echt doorzetten want anders ga je voor niks clomid slikken..
Wij hadden vanmorgen de inseminatie, eigenlijk vlak voor hier 't ziekenhuis ook besloot alles stil te leggen. Ik neem aan dat de behandeling van m'n vader wel gewoon zal aanvangen dinsdag..
Ik heb ook besloten dat als deze poging mislukt, ik tot na de trouw en pa' s herstel even niks meer ga doen van iui. De combinatie van de hormonen en alle stress die nu leeft is gewoon teveel. Ik verdraag niks meer. M'n vriend en ik hadden de hele ochtend ruzie en de rit naar en van 't ZH geen woord meer tegen elkaar willen zeggen. Op deze manier wil k het niet.. Ga pas in juni weer starten denk k. En dan wil ik ook eerst eens een gesprek met Ombelet om te zien of er niks moet worden aangepast in onze aanpak...

Amai Josie, van spullen ophalen naar blijven overnachten, dat is goed meegevallen dan :) Mooie wending denk ik!? Betekent dit dat er weer een deur open staat voor je relatie denk je?
Het is wel goed dat je inseminatie nog net is kunnen doorgaan :) ik hoop met je mee dat het goed komt!
Het is wel zwaar hè, ik kan ook soms met mezelf geen weg.
Is er iemand van jullie die bij dokter Coetsier gaat in AZ Sint Lucas?
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 15 maart 2020, 12:33

Ja ik besef nu wel hoeveel geluk we eigenlijk hadden dat de inseminatie gister ochtend nog viel, met de corona toestand nu. Wie weet hoelang dat nu allemaal stil ligt daar.. M'n bloedname over 2 weken zal dus ook niet doorgaan maar ik merk vanzelf wel of het wel of niet is geslaagd natuurlijk.
Het staal was goed zei ze, 50 miljoen, ik vroeg of dat niet wat weinig is, ze zei "Na het wassen? Nee dat is toch goed! " dus we hopen het maar...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 15 maart 2020, 13:12

Hi allemaal 🙋🏻‍♀️

Eerst zal ik me kort even voorstellen.
Ik ben bijna 32, mijn partner 36. Ikzelf heb 1 kindje uit een vorige relatie. Toen spontaan zwanger geraakt, maar wel 3 miskramen aan vooraf gegaan (2013).

Wij hebben nu de stempel onverklaarbaar onvruchtbaar gekregen (eind december 2019). Wij zijn ‘klant’ bij dr. Pelckmans in Imelda.

De volgende stap is IUI. Hier zijn we dan ook deze maand mee begonnen. 5 dagen 25mg Clomid en Pregnyl. Na de IUI Utrogestan en cardioaspirine.

Wij hebben morgen (maandag 16/3) onze eerste IUI. Gisteren heeft het ziekenhuis me nog gebeld dat dit zeker doorgaat 😊. Ik weet uiteraard niet of dit overal zo gaat zijn, maar in Imelda alvast wel.

Ik lees graag met jullie mee en hou jullie mee op de hoogte.
Veel moed allemaal! X
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 15 maart 2020, 15:43

Pindanootje: succes met je nieuwe inseminatie! Ik hoop van harte dat het deze keer lukt.

Josie: heb nu VGZ mindfulness ook geïnstalleerd. Gisteren al eens de ademhalingoefening geprobeerd. Ik viel erna meteen int slaap ^^. Wat moet jij nu doen nu je hcg 50 is? Nog steeds afwachten en nieuwe bloedtest?

Celinie: Wat jammer van je negatieve uitslag :( hopelijk kan je volgende cyclus opnieuw een poging doen.

Melissa: Welkom! Ik ben ook in behandeling bij dr Pelckmans in Imelda. IK had vrijdag al gemaild of ze doorgingen en voorlopig wel. Ik moet ook telkens een half tabeltje clomid nemen en daarna pregnyl. Mijn eerste inseminatie gebeurde door Pelckmans, mijn tweede door de assistente Lisbeth. Waarom moet jij Utrogestan en cardioaspirine nemen? Dat moet ik niet...

Gisteren dag 10, steken in bm en af en toe in borsten. Hopelijk een goed teken. MIjn mama zei dat het bij haar ook zo begon. Wel zo weer continu lichte zeurige buikpijn.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 15 maart 2020, 16:15

Hi Laura,

Die Utro en Aspirine is om een miskraam te voorkomen denk ik.
Morgen vraag ik het nog eens 😉.

Ik weet nog niet wie die inseminatie zal doen. Pelckmans belde me vrijdag zelf dus miss doet zij het wel. Maar Lisbeth vind ik ook een hele aangename. Die stelt je altijd op je gemak.

Voor jou nog een paar daagjes aftellen, ben benieuwd! De symptomen lijken in elk geval al positief.

Nog een klein vraagje, gaan jullie na de inseminatie gewoon werken of blijven jullie een dagje thuis?
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 15 maart 2020, 18:00

Laura: Ik hoop het zo hard voor je dat de steekjes een beginnende zwangerschap zijn.

Pindanootje: indd... veel succes met de wachtweken

melissa: Welkom! Net zoals Laura ga ik ook bij Dr Pelckmans. graag had ik terug opgestart maar met corona weet ik niet of dit kan. ik ga morgen een mail sturen.
Veel succes met inseminatie 😀

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 15 maart 2020, 18:22

@Laurake Ik hoop met je mee dat het de eerste tekenen zijn van iets positiefs :) Goed dat de ademhalingsoefening meteen zo'n ontspannend effect op je had. Ik moet idd wachten tot vrijdag en dan opnieuw bloedafname om te zien of het hcg voldoende daalt. Ik zie wel enorm op tegen dat lange wachten op mijn volgende ms nu...

@Melissa Welkom in ons groepje! Goed nieuws dat je inseminatie morgen kan doorgaan en lief van het ziekenhuis dat ze je bellen om te bevestigen. Jammer te horen dat je al heel wat verliezen hebt moeten verwerken. Utro schrijven ze idd voor bij vrouwen die al enkele miskramen hebben gehad om dit te voorkomen in de toekomst. De aspirine werkt bloedverdunnend en zorgt voor een betere doorbloeding van de baarmoederwand als ik het goed heb. Dat zou dan weer een positief effect hebben op de innesteling. Heel veel succes met je eerste IUI!

@Pindanootje Ivm mijn relatie: ik weet het allemaal even niet meer. Het zijn zo'n emotionele dagen geweest en ik vond het heel fijn en bewonderenswaardig dat ze er voor me was, maar ik durf nu even geen beslissingen nemen.Ik ben mezelf echt wat kwijt en kan precies niet vertrouwen op mijn eigen intuïtie. Ik deel hier eigenlijk veel meer over mezelf dan dat ik met eender wie doe. Misschien omdat het anoniem is en omdat jullie het best begrijpen hoe ik me voel.
Als ik de impact van alle stress op jouw leven lees, begrijp ik het helemaal dat je een pauze zou inlassen moest deze poging negatief uitdraaien. Heel het traject is al niet niks en dan nog eens de ziekte van je papa er bovenop, een mens vraagt zich voor minder af wat hij allemaal kan dragen zonder er onderdoor te gaan. Chapeau voor alles wat je doet en dat je ook inziet waar je grenzen liggen. Wel al tof dat ze je konden geruststellen ivm het staal dus hopelijk is die pauze dan helemaal niet nodig.

@Celinie Gaat het wat met je? Ik zou idd eens bellen om te informeren of je volgende inseminatie kan doorgaan, hopelijk wel e.

Sorry als ik iemand vergeet, het wordt hier precies nogal druk in ons groepje. Kort samengevat wens ik hier iedereen zo snel mogelijk een gezonde baby toe!
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 15 maart 2020, 20:37

Ja het gaat wel, had het ergens wel verwacht, maar blijft toch pijnlijk hè. Mijn regels komen er nog niet door ook ☹️
Dank je wel voor de steun dames ❤️

Welkom aan degene die er zijn bijgekomen.

Ik duim net zoals Josie mee dat we binnenkort allemaal mogen verlangen naar ons wondertje!
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 16 maart 2020, 9:34

Ik vind het erg pijnlijk dat alles nu uitgesteld wordt, maar ik begrijp het ergens wel. Ik heb bericht gekregen van Jan Palfijn dat de behandelingen waarbij medicatie werd opgestart, nog afgehandeld worden. Dus wie nu al is moeten starten met het nemen van medicatie, zouden ze nog verder zetten. Er wordt niemand in een nieuwe cyclus opgestart.

Laten we hopen, als iedereen mooi de richtlijnen volgt, dat we 20/4 allemaal terug mogen starten (wat gaat het 9 maanden later druk zijn!)...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 16 maart 2020, 16:23

@Melissa: Hoe was de inseminatie vandaag? Was het door Pelckmans? Hebben ze nog info gegeven over of ze open blijven of niet? Lisbeth (en ook Veerle) zijn allebei superlief. Geen enkele vraag is hen teveel.
Ik ga steeds werken erachter. De eerste IUI had ik om 9u de inseminatie (vrijdag). Dan ben ik daarna gewoon gaan werken, was een uurtje te laat maar was wel heel onder de indruk met wat op me afkwam en mijn concentratie op het werk was niet meteen wat het moest zijn. De tweede IUI was een donderdag en dan is het later (om 11u pas de inseminatie). Dan heb ik wel verplicht verlof moeten nemen van mijn baas en was ik wel blij dat ik nog een uurtje thuis kon rusten voor ik in de namiddag ging werken.

@Minosh: jij al antwoord gekregen op je mailtje naar Imelda?

De steken zijn helaas wat weg. Als ik serieus duw op mijn borsten dan doen ze wel een beetje pijn. Mijn buik doet nu gigantisch veel pijn. Gelukkig moet ik nu van thuis werken, dus gemakkelijke broek en opt gemakske ;)
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 16 maart 2020, 17:05

@Laura
Alles heel vlot verlopen ☺️. Ik was verrast hoe snel het gedaan was en dat er geen echo meer aan vooraf ging.
Het was Pelckmans die geïnsemineerd heeft.

Momenteel weten ze niet of ze doorgaan met behandelen. Ze bekijken het van dag tot dag. Als ik niet zwanger blijk te zijn moet ik hen eerst bellen vóór ik terug opstart met Clomid dus.. Aftellen tot 30/03🤞🏼.
Benieuwd naar jouw uitslag, komt dichtbij!

@Celinie
Heb je je regels ondertussen al doorgekregen? X
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 16 maart 2020, 17:16

@sara: inderdaad het is spijtig dat alles wordt stopgezet, maar ik kan het ook wel begrijpen.

@laura: Ze hebben me gemaild dat alles wordt stopgezet😓! Ik mag hen bellen wanneer mijn cyclus terug heropstart volgende maand en dan gaan ze herbekijken.

@melissa: Super om te horen. Veel succes met de wachtweken.

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 16 maart 2020, 21:18

Ja mijn regels zijn er sinds deze middag doorgekomen.

Ik ben wel kei hard aan het balen want ik kreeg ook een mail dat de overheid fertiliteitsbehandelingen geen dringende zaak vindt en dat alles afgelast is..

We waren nu net begonnen en nu wordt het alweer stilgelegd, kan eventjes met mezelf geen weg 😭

Succes aan iedereen in de wachtweken! Hopelijk goed nieuws voor jullie 👍🏻
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 17 maart 2020, 9:51

@Melissa: goed dat alles goed verlopen is en dat je nog net voor de sluiting de inseminatie hebt gekregen! Hopelijk is het positief! Gaat inderdaad allemaal snel. Maar ik blijf wel steeds tussen het afgeven van het staal en de inseminatie dus dat is steeds 2u wachten in de cafetaria. Lang leve netflix :p

@Minosh: bedankt om ons te laten weten. Jammer maar te begrijpen. Ik vraag me nu af of we niet mogen blijven doorgaan met de clomid. Mijn cyclus is erdoor regelmatiger en heb je meer kans op mooie follikel en dan kunnen we het zo natuurlijk eens proberen. Ga toch eens bellen als ms er door is gekomen. Aan buikpijn te voelen, niet lang meer... :(

@Celinie: is inderdaad balen... je bent niet alleen!
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 17 maart 2020, 9:54

Ik snap je gevoel Celine. Ik heb net een test gedaan, negatief zoals te verwachten en nu wachten tot deze crisis is gaan liggen om terug te herstarten. Ik hoop dat jullie met positief nieuws kunnen komen.
Veel succes meiden in deze periode.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten