IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 17 maart 2020, 13:02

Wat jammer Célinie en Minosh :(
En Laura, jij beter nieuws ? Klinken toch als goede signalen..
Ik zelf zit er beetje doorheen merk ik. De hele corona toestand maakt dat we m'n papa niet kunnen helpen in zijn behandeling die vandaag start. We mogen niet mee naar het ziekenhuis, zelfs niet bezoeken als hij na de operatie 10 dagen opgenomen moet blijven. Voel me heel machteloos. Ben zonet z'n boodschappen gaan brengen, aan de poort afgezet en hij mag ze nemen als ik weggereden ben. Onwerkelijke tijden. Had liever elke dag bij hem geweest nu, het is al zwaar genoeg.. Ik voel me echt futloos en down, ik hoop niet eens erop dat deze inseminatie gelukt zou zijn, alles zit toch tegen precies..
Ik besef hoe pessimistisch ik klink en wil hier niet de sfeer verzieken maar het is even de zwarte bril die ik op heb. Zit ook al van vrijdag thuis vh werk. Een paar uur per dag is gevuld met online werken en even de hond uitlaten maar de rest is piekeren en geen blijf met mezelf weten. En dan te bedenken dat we nog een maand vd piek vh virus afzitten? Mijn vriend is overbezorgd dat iemand me zou besmetten en het eventuele vruchtje zou laten verliezen, wat ik snap, maar ook dat werkt langzaam op m'n zenuwen..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 17 maart 2020, 17:56

Ik werk op de sociale dienst van een WZC en draai momenteel dagen van 11 of 12u, om de familie van onze bewoners maar up-to-date te houden, om maar bij te blijven met alle richtlijnen. Langs de ene kant zou ik er nu de stress rond het over en weer rijden naar de gynaecoloog misschien ook niet bij kunnen gebruiken, maar langs de andere kant weet ik niet of het emotioneel zo fijn gaat zijn om cyclus na cyclus over te slaan. Langs de andere kant moet ik deze cyclus toch over slaan en zijn mijn MS er nog niet. Als het dan even wil uitkomen, dan moet ik maar één cyclus extra overslaan. Ach ja, ik zou precies toch ook niet graag Corona krijgen en net zwanger zijn. Lijkt me ook niet zo'n goed idee...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 18 maart 2020, 9:19

Minosh, jammer te horen dat je negatief hebt getest. Veel succes met de verwerking hiervan. Hopelijk is dit alles snel voorbij en kunnen we opnieuw starten.

Pindanootje, ik vind het niet meer dan normaal dat jij je nu down voelt. Moest ik in je plaats zijn, zou ik net hetzelfde denken/voelen. Probeer in je achterhoofd te houden dat het allemaal voor een groter doel is, moest je toch besmet raken is dat het laatste dat je aan je papa wil doorgeven he. Misschien kan je jezelf wat afleiden door zijn lievelingseten voor hem te maken en dat dan aan zijn deur te zetten, misschien met een mooie brief erbij waarop je wat van je gevoelens kwijt kan? Of een boek om te lezen, waarin je aantekeningen maakt wat jouw favoriete stukjes zijn? Ik weet niet of hij nogal technisch is ingesteld, maar ik FaceTime of bel nu vaker met mijn mama.

De inseminatie kan nog steeds gelukt zijn e en moest het niet zijn, hoef je je alvast geen zorgen te maken over een mogelijke besmetting tijdens je zwangerschap. Heel deze situatie suckt geweldig hard en ik probeer je nu even te helpen relativeren en terug wat de positieve kantjes te zien, maar je hebt elke reden om hier boos/verdrietig/... over te zijn. Laat jezelf toe je gevoelens te voelen.

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan allemaal en het thuis zitten, is helaas heel bevorderlijk voor piekeren. Ik wens je alle moed en sterkte die je nu nodig hebt!

@Sara Chapeau voor al het werk dat je doet. Ik begrijp je frustratie rond de extra wachttijd die we nu opgelegd krijgen. Ik wacht ook op mijn ms (gaat nog wel ff duren), maar ik deel ook het dubbele gevoel ivm mogelijke besmetting tijdens de zwangerschap. Er is nog niet veel over geweten, de twee websites die ik raadpleegde, spraken elkaar al tegen en je wil toch van je zwangerschap kunnen genieten en niet starten met stress. Daarmee probeer ik mezelf nu dan maar wat te sussen.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 19 maart 2020, 8:32

Bedankt meiden. Het is balen, maar zoals Josie sus ik mezelf ook dat het misschien beter zo is tijdens deze crisis.
@Sara en alle zorgverleners: Merci voor al het harde werk dat jullie nu doen! Veel moed de komende weken.

@iedereen: Het wachten zal niet altijd gemakkelijk worden, maar ik hoop en wens dat we dit jaar zwanger mogen worden en blijven. Hou jullie goed. :D

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 19 maart 2020, 10:10

@Minosh: jammer te horen dat je negatief testte :( we hopen hier allemaal op een beetje goed nieuws nu in deze absurde tijd.

@Sara: chapeau wat je allemaal doet!!

@Pindanootje: Sterkte met het gemis van je vaders aanwezigheid. Hopelijk is de start van de behandeling goed verlopen. Wanneer is zijn operatie? Het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn. Knuffel!

Ik ben in de war. Heb vanmorgen getest. Ik zie een streepje, mijn vriend niet (zijn lenzen waren wel uit en zijn bril is niet zo scherp als zijn lenzen :p ). Maar ik heb zoveel buikpijn (ms pijn) dat ik er niet in geloof. Heb een foto gemaakt maar weet niet hoe ik hier een foto kan toevoegen.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 19 maart 2020, 10:11

Gelukt van foto, sorry, ik kan die niet kleiner maken precies.
Zien jullie iets? Ik heb waarschijnlijk al een streepje op mijn netvlies gebrand zodat ik altijd een streepje zie :wink:

Afbeelding
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 19 maart 2020, 11:53

Laurake, bij mij staat er een rechthoekje met een vraagteken erin, maar ik kan de foto niet zien.

Ik wil je geen valse hoop geven maar buikpijn die lijkt op ms pijn, kan ook voorkomen aan het begin vd zwangerschap, dus zolang de ms er niet doorkomen is niets zeker ;)

Een heel licht streepje is er ook een he, dat staat ook zo in de bijsluiter. Misschien over 48 opnieuw testen, dan zou het al iets duidelijker kunnen zijn, maar ik weet dat het wachten vreselijk is.

Het zou in ieder geval supergoed nieuws zijn, ik duim mee voor een donkerder streepje op je volgende test.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 19 maart 2020, 16:13

Ah jammer dat je de foto niet ziet.
Het was een heel licht streepje. Een vriendin zag het ook...
Ik weet dat buikpijn kan bij zwangerschap maar is die dag even hevig als je precies je ms zou krijgen?
Alvast bedankt om mee te duimen ;) Als ik morgen geen ms heb gekregen, test ik zaterdag ochtend nog eens.
Gelukkig heb ik er nog wel enkele in voorraad nu het kruidvat gesloten is.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

HannahLara
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 februari 2020, 0:55

Re: IUI-clubje

Bericht door HannahLara » 19 maart 2020, 23:56

Dag iedereen , Dag Celinie . Mijn 1ste IUI februari 2017, 2de Iui maart 2017 en de 3de IUI april 2017 was ook in AZ Sint Lucas. En ook door dokter Tom Coetsier ( 3de keer gelukt ) mama van een prachtige meisje 🧒, Dokter Coetsier is super lief en goed. Nu terug in Sint Lucas voor tweede baby, vorige maand terug gestart met clomid maar mislukte iui. ( 6 maart mijn tweede iui ) dus morgen mag ik testen om te zien dat ik zwanger ben of niet. Maar niet bij hem deze keer, ze zijn met 3 dokters. Veel succes iedereen

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 20 maart 2020, 10:58

HannahLara schreef:
19 maart 2020, 23:56
Dag iedereen , Dag Celinie . Mijn 1ste IUI februari 2017, 2de Iui maart 2017 en de 3de IUI april 2017 was ook in AZ Sint Lucas. En ook door dokter Tom Coetsier ( 3de keer gelukt ) mama van een prachtige meisje 🧒, Dokter Coetsier is super lief en goed. Nu terug in Sint Lucas voor tweede baby, vorige maand terug gestart met clomid maar mislukte iui. ( 6 maart mijn tweede iui ) dus morgen mag ik testen om te zien dat ik zwanger ben of niet. Maar niet bij hem deze keer, ze zijn met 3 dokters. Veel succes iedereen
Dag HannahLara,

Dank je voor reactie! Na het Corona gedoe ga ik me eens informeren ☺️
Zijn er lange wachttijden daar?

Veel succes met de test! 🍀
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 20 maart 2020, 11:01

Pindanootje schreef:
17 maart 2020, 13:02
Wat jammer Célinie en Minosh :(
En Laura, jij beter nieuws ? Klinken toch als goede signalen..
Ik zelf zit er beetje doorheen merk ik. De hele corona toestand maakt dat we m'n papa niet kunnen helpen in zijn behandeling die vandaag start. We mogen niet mee naar het ziekenhuis, zelfs niet bezoeken als hij na de operatie 10 dagen opgenomen moet blijven. Voel me heel machteloos. Ben zonet z'n boodschappen gaan brengen, aan de poort afgezet en hij mag ze nemen als ik weggereden ben. Onwerkelijke tijden. Had liever elke dag bij hem geweest nu, het is al zwaar genoeg.. Ik voel me echt futloos en down, ik hoop niet eens erop dat deze inseminatie gelukt zou zijn, alles zit toch tegen precies..
Ik besef hoe pessimistisch ik klink en wil hier niet de sfeer verzieken maar het is even de zwarte bril die ik op heb. Zit ook al van vrijdag thuis vh werk. Een paar uur per dag is gevuld met online werken en even de hond uitlaten maar de rest is piekeren en geen blijf met mezelf weten. En dan te bedenken dat we nog een maand vd piek vh virus afzitten? Mijn vriend is overbezorgd dat iemand me zou besmetten en het eventuele vruchtje zou laten verliezen, wat ik snap, maar ook dat werkt langzaam op m'n zenuwen..
Ik begrijp je volledig! Dit moet een heel moeilijke situatie zijn ☹️ Het is zowiezo al hard en nu je elkaar niet mag zien maakt dat het er allemaal nie makkelijker op.
Ik hoop met je mee dat deze periode snel voorbij gaat en dat alles goed komt 🍀
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 20 maart 2020, 12:16

Hey allemaal!

Pindanootje Hoe gaat het ondertussen met je? Kan je je gedachten wat verzetten?

Laurake Heb je nog getest? En nog veel last van de buikpijn?
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 20 maart 2020, 12:26

Dank je wel voor jullie lieve reacties allemaal 💕 Dat doet me echt goed!! Heb me de laatste dagen weer wat bij elkaar gekrabbeld. Ik zit thuis en mn vriend ook vanwege corona, had eerst wat schrik dat 24/7 op elkaars lip zitten in deze stressvolle tijden nog meer vuurwerk zou geven 🙄 Maar gelukkig trekken we ons goed op aan elkaar. Veel wandelen, vd zon genieten, afleiding zoeken.. Voel me wel weer wat rustiger, positiever en slaap weer beter.
Vanmiddag moet mijn vader naar 't ziekenhuis, horen we eindelijk de datum vd operatie en de bestralingen. Gelukkig is toegezegd dat bij het stralen mama met hem mee mag. Maar hij klinkt heel slecht. Vanmorgen even gebeld. Volgens mij zit hij er helemaal doorheen.. Heel slecht in z'n vel, hij kon amper iets zeggen. Maak me wel grote zorgen :(

Laura ik krijg de foto helaas ook niet open, maar hou de moed erin!!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

HannahLara
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 februari 2020, 0:55

Re: IUI-clubje

Bericht door HannahLara » 20 maart 2020, 12:43

@celinie
Neen alles gaat zo snel daar, Super goed. Ja inderdaad beter naa de corona ☹️ danku wel ik durf nie testen 🤦‍♀️ 4 dagen negatieve test had dus spannend 🤷‍♀️

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 21 maart 2020, 7:27

Ik heb net getest, donderdag was testje van de action, nu eentje van kruidvat. De test kan niet duidelijker zijn.... Ik ben zwanger :D jammer dat ik het jullie niet kan laten zien.
Ik ben nog steeds in de war want heb nog heel veel ms buikpijn. Ik weet dat je ook pijn kunt hebben tijdens zwangerschap maar zoveel... Ik ben voorzichtig. Jammer dat mijn vriend net gaan werken is (een van de weinige dagen dat hij moet gaan). Ik ga een clearblue proberen net voor hij thuiskomt tegen half 4. Zou dat gaan met niet ochtend urine?
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten