IUI-clubje

IUI Forum
JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 15 februari 2019, 23:14

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Wist ik in het begin ook niet hoor :wink:
Oef... Ik ben overal zo onzeker over. Als mijn vriendinnen over hun zwangerschappen bezig zijn wordt ik zo ongerust dat ik te weinig weet. Ik staar mezelf gek naar de computer om maar alles op te zoeken omdat ik maar bang heb iets te missen of iets fout te doen.
Langs de andere kant durf ik niet te fel vooruit te lopen uit bang teleurgesteld te worden als het niet moest lukken allemaal...
Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Aftellen tot testdag (NOD):
- GJM, 31j, kinderloos, poging tot 1,5j, 2 de IUI (clomid + pregnyl + utrogestan), NOD 18/2.
Sesampje, 33j, 1 zoon van 5j, 3e iui pregnyl + utrogestan, NOD 27/2

Aftellen tot volgende IUI:
- Solary,31j, kinderloos, lesb koppel, 1ste poging enkel pregnyl, fm 21/03


(Voorzichtig) zwanger:
Meedoen aan het lijstje?
Aftellen tot testdag (NOD):
- GJM, 31j, kinderloos, poging tot 1,5j, 2 de IUI (clomid + pregnyl + utrogestan), NOD 18/2.
Sesampje, 33j, 1 zoon van 5j, 3e iui pregnyl + utrogestan, NOD 27/2

Aftellen tot volgende IUI:
- Solary,31j, kinderloos, lesb koppel, 1ste poging enkel pregnyl, fm 21/03
- JustmeKathy, 29j, kinderloos, BAM, 1ste poging enkel Pregnyl, fm 16/02

(Voorzichtig) zwanger:

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 15 februari 2019, 23:21

Komt wel goed.
Durf ook vragen stellen aan de gynaecoloog. Ze gaan er soms te veel van uit dat het voor jou even duidelijk en begrijpelijk is als voor hen.

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 16 februari 2019, 18:33

Vandaag fm gehad, was nog te vroeg 11 mm
Dinsdag terug gaan

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 16 februari 2019, 18:38

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Maandag mag ik testen. Ik gebruik nu physiomer, helpt wel een beetje. Voor de rest (inderdaad) paracetamol en kruidenthee op basis van tijm en honing. Dat ik maar vlug beter ben, ik haar ziek zijn.
GJM Al wat beter intussen??

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 16 februari 2019, 19:50

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Maandag mag ik testen. Ik gebruik nu physiomer, helpt wel een beetje. Voor de rest (inderdaad) paracetamol en kruidenthee op basis van tijm en honing. Dat ik maar vlug beter ben, ik haar ziek zijn.
GJM Al wat beter intussen??
Hoi!

Lief dat je aan me denkt! Sinds vandaag beter, veel geslapen, want dat is het enige wat helpt.
Gisteren al eens getest (ik hield het niet meer), maar de test was negatief. Manlief zei dat het te vroeg was (12 dagen na iui). Wat denken jullie? Ik geloof er momenteel niet echt meer in.

Btw dames! Ik ben vrijdag eens langs geweest bij mijn osteopaat die ook acupunctuur doet. Ik ken die mens al heel lang en hij heeft me in het verleden al veel geholpen (nierproblemen). Ik dacht ik bespreek ons “probleem” eens met hem. Na heel wat vragen en aan de hand van mijn dossier was zijn uitleg waarom het niet lukte eigenlijk echt logisch. Om een lange uitleg kort te maken... Blijkbaar spelen de nieren en lever een belangrijke rol bij vruchtbaarheid, deze zijn bij mij niet in balans (voorbeeld symptomen: nierproblemen ✔️, ontstoken klieren in de hals ✔️, enz), alsook heb ik een koude baarmoeder (voorbeeld symptomen: koude handen en voeten, moeilijk opwarmen, slechte doorbloeding, zware en pijnlijke maandstonden, enz). Samengevat = ik ben dus helemaal uit balans :lol:. Zolang dit niet ok is is de kans op een zwangerschap klein. Het klinkt misschien allemaal een beetje van de pot gerukt, maar ik heb er momenteel alles voorover en met acupunctuur kan ik op zich niets verkeerd doen. Dus waarom niet even proberen. Volgende week start ik, ik hou jullie alvast op de hoogte!

TIP: Wat ik intussentijd moet doen is elke avond voor ik ga slapen een kersenpitkussentje op mijn baarmoeder en nieren leggen. Helpt de innesteling.

Liefs, GJM

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 16 februari 2019, 19:52

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
Vandaag fm gehad, was nog te vroeg 11 mm
Dinsdag terug gaan
Ooooh spannend! Zal wel een mooi eitje worden! Spannend hè! Hoe is het met de zenuwen? Kunnen er met iemand over praten?

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 17 februari 2019, 0:51

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
Vandaag fm gehad, was nog te vroeg 11 mm
Dinsdag terug gaan
Ooooh spannend! Zal wel een mooi eitje worden! Spannend hè! Hoe is het met de zenuwen? Kunnen er met iemand over praten?
Ja het is echt spannend. :) Nu vallen de zenuwen weer eventjes mee. Probeer zowat mijn gedachten te verzetten.
Praten is precies toch moeilijker nu het zo "echt" begint te worden, ook voor de mensen rond mij.
Mijn ouders zijn héél begripvol en steunen me wel, maar blijven precies van die gekke vragen stellen. En zijn dan verwonderd dat ik soms al eens defensief reageer.
Daarstraks aangedurfd om tegen iemand in mijn vriendenkring te vertellen. Ook aanvankelijk verrast positief. Totdat het woord solomoeder haar deed denken aan soloboter :? Nja... Tot zover is het praten erover geslaagd. :lol:

Die acupunctuur moet je zeker doen als je er een goed gevoel bij hebt! Baat het niet dan schaad het niet hè.
Het zal toch wel niet voor niets zijn dat zoveel mensen geloven in alternatieve geneeskunde, en het heeft toch al geholpen voor andere dingen zei je? Dus zeker het proberen waard!
Ik hoop met je mee dat de test toch nog positief zal uitdraaien.

Groetjes! xx

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 17 februari 2019, 7:08

Aftellen tot testdag (NOD):
- GJM, 31j, kinderloos, poging tot 1,5j, 2 de IUI (clomid + pregnyl + utrogestan), NOD 18/2.

-Eekhoorntje3, 33j, zoontje van 4, 2,5jaar bezig, 3 iui met donorzaad, geen medicatie, NOD 18/2

Aftellen tot volgende IUI:
Solary,31j, kinderloos, lesb koppel, 1ste poging enkel pregnyl, fm 21/03

Sesampje, 33j, 1 zoon van 5j, 3e iui pregnyl + utrogestan, iui 15/02

(Voorzichtig) zwanger:

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 17 februari 2019, 9:44

Eekhoorntje3 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Aftellen tot testdag (NOD):
- GJM, 31j, kinderloos, poging tot 1,5j, 2 de IUI (clomid + pregnyl + utrogestan), NOD 18/2.

-Eekhoorntje3, 33j, zoontje van 4, 2,5jaar bezig, 3 iui met donorzaad, geen medicatie, NOD 18/2

Aftellen tot volgende IUI:
Solary,31j, kinderloos, lesb koppel, 1ste poging enkel pregnyl, fm 21/03

Sesampje, 33j, 1 zoon van 5j, 3e iui pregnyl + utrogestan, iui 15/02

(Voorzichtig) zwanger:
Eekhoorntje! Welkom! Ik zie dat we dezelfde NOD hebben! Hoe voel jij je momenteel?

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 17 februari 2019, 10:06

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
Vandaag fm gehad, was nog te vroeg 11 mm
Dinsdag terug gaan
Ooooh spannend! Zal wel een mooi eitje worden! Spannend hè! Hoe is het met de zenuwen? Kunnen er met iemand over praten?
Ja het is echt spannend. :) Nu vallen de zenuwen weer eventjes mee. Probeer zowat mijn gedachten te verzetten.
Praten is precies toch moeilijker nu het zo "echt" begint te worden, ook voor de mensen rond mij.
Mijn ouders zijn héél begripvol en steunen me wel, maar blijven precies van die gekke vragen stellen. En zijn dan verwonderd dat ik soms al eens defensief reageer.
Daarstraks aangedurfd om tegen iemand in mijn vriendenkring te vertellen. Ook aanvankelijk verrast positief. Totdat het woord solomoeder haar deed denken aan soloboter :? Nja... Tot zover is het praten erover geslaagd. :lol:

Die acupunctuur moet je zeker doen als je er een goed gevoel bij hebt! Baat het niet dan schaad het niet hè.
Het zal toch wel niet voor niets zijn dat zoveel mensen geloven in alternatieve geneeskunde, en het heeft toch al geholpen voor andere dingen zei je? Dus zeker het proberen waard!
Ik hoop met je mee dat de test toch nog positief zal uitdraaien.

Groetjes! xx
Goed dat je het aangedurfd hebt om er met enkele mensen over te praten. Voor hen is dat natuurlijk ook even wennen. Ik heb ondervonden dat je alles goed moet uitleggen. Heel vaak weten mensen niet wat iui is of wat het allemaal inhoud. Beetje jammer van je vriendin dat ze het wat in het belachelijke trekt. Ik vind je heel erg moedig en je mag trots zijn op jezelf. Mijn steun heb je alvast!

Heb je de film ‘the back-up plan’ al gezien? Overlangs gezien en ik moest aan je denken!

Ik zie net dat jij niet meer tussen het lijstje staat?

Ik ben zooooo zenuwachtig voor morgen! Gelukkig een drukke dag vandaag!

Liefs, GJM

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 17 februari 2019, 16:36

Aftellen tot testdag (NOD):
- GJM, 31j, kinderloos, poging tot 1,5j, 2 de IUI (clomid + pregnyl + utrogestan), NOD 18/2.

-Eekhoorntje3, 33j, zoontje van 4, 2,5jaar bezig, 3 iui met donorzaad, geen medicatie, NOD 18/2

Sesampje, 33j, 1 zoon van 5j, 3e iui pregnyl + utrogestan, NOD 27/02

Aftellen tot volgende IUI:
Solary,31j, kinderloos, lesb koppel, 1ste poging enkel pregnyl, fm 21/03



(Voorzichtig) zwanger:

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 17 februari 2019, 16:37

Die utrogestan is toch wel viezigheid vind ik. :oops:

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 17 februari 2019, 17:26

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Die utrogestan is toch wel viezigheid vind ik. :oops:
Oh inderdaad! Om nog maar te zwijgen van de bijwerkingen. Hoeveel neem je er per dag en hoe is je iui verlopen?

Liefs, GJM

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 17 februari 2019, 18:46

Ik voel niet veel maar probeer het ook echt uit mn gedachten te zetten... vorige keren buikpijn en allerlei dingen gevoeld maar kan voor zowel regels die doorkomen of eventueel vroege zwangerschap.. maar ik vraag me af of je iets voelt zo vroeg...
mijn regels meestal tussen dag 28 en dag 32 dus bang afwachten... bijna einde dag 30... maar alles kan nog... zot zou je worden...

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 17 februari 2019, 18:48

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Die utrogestan is toch wel viezigheid vind ik. :oops:
Oh inderdaad! Om nog maar te zwijgen van de bijwerkingen. Hoeveel neem je er per dag en hoe is je iui verlopen?

Liefs, GJM
Bijwerkingen vallen goed mee nu. *Hout vasthouden*
wel pas vrijdagavond begonnen. Maar de vorige keer had ik na 1 dag al bijwerkingen.
Ik neem er een 's ochtends en een 's avonds.
Iui is goed verlopen. Gynaecoloog zei dat het heel vlot ging. Ik weet niet goed wat ik mij moet voorstellen als het niet vlot zou gaan.
Ik heb wel echt niks gevoeld.
Maandagavond was ik naar de osteopaat geweest en daar ook gevraagd om eens te checken of er mogelijk problemen waren die negatief zijn voor zwanger worden.
Heb een heel eenvoudige oefening gekregen om de regio heupen en onderbuik te ontspannen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten