IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 12 juni 2021, 12:29

Hey dames.

Vandaag dag 12 een follikelmeting gehad. Links is duidelijk in actie geschoten en er was al een follikel van 14mm te zien. Endometrium al 9,5mm wat ook goed is zei ze.

Maandag terug voor 2de meting en bloedname. Blij dat er eentje is. En blij dat hij goed groeit. Zou kunnen de grootste zijn in al die tijd.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Ekita » 12 juni 2021, 14:00

Sproetje schreef: ↑
12 juni 2021, 12:29
Hey dames.

Vandaag dag 12 een follikelmeting gehad. Links is duidelijk in actie geschoten en er was al een follikel van 14mm te zien. Endometrium al 9,5mm wat ook goed is zei ze.

Maandag terug voor 2de meting en bloedname. Blij dat er eentje is. En blij dat hij goed groeit. Zou kunnen de grootste zijn in al die tijd.
Waaw, endometrium 9,5 mm! Goed hé. Ik heb rond die dag altijd maar 6,5-7 mm. Klinkt goed allemaal! 😊

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 12 juni 2021, 14:02

Dat is fijn nieuws, Sproetje! Het is altijd een opluchting om een follikel te zien.

@virgo88: Ik heb zelf geen ervaring met utrogestan. In welke situatie wordt dat genomen?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 12 juni 2021, 14:09

Sproetje schreef: ↑
12 juni 2021, 12:29
Hey dames.

Vandaag dag 12 een follikelmeting gehad. Links is duidelijk in actie geschoten en er was al een follikel van 14mm te zien. Endometrium al 9,5mm wat ook goed is zei ze.

Maandag terug voor 2de meting en bloedname. Blij dat er eentje is. En blij dat hij goed groeit. Zou kunnen de grootste zijn in al die tijd.
Super goede meting dus volgende week een inseminatie, spannend! 🀞
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❀️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❀️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 12 juni 2021, 16:47

Ja idd. Volgende week een inseminatie. Mss de laatste IUI, dus hopelijk de goeie.

@Ekita ja hij is altijd wel goed dik precies. Dus dat zit wel goed. Hormonen ook altijd goed en ook altijd een follikel. Nu hopen dat er een zaadcelletje wil binnendringen en het vruchtje wil innestelen! πŸ™‚πŸ€

@virgo88 ik neem zelf geen medicatie dus daarin kan ik je niet helpen. Ik kan wel bevestigen dat het mentaal heel zwaar is. De wachtweken, de teleurstellingen en de mindf*ck (sorry voor mijn woordkeuze maar het is echt wel zo)
Je lichaam die spelletjes speelt met je geest... het is verschrikkelijk! Maar onthou goed dat het voor het goede doel is. Niet opgeven.Ik denk dat het dat allemaal waard is als je uiteindelijk beloond wordt. Sommigen moeten jammergenoeg wat langer wachten dan anderen. Maar we moeten vertrouwen hebben dat het ons uiteindelijk ook wel lukt.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 12 juni 2021, 17:03

Virgo88 schreef: ↑
12 juni 2021, 8:16
Hey dames!
Ik heb donderdag mijn IUI gehad en moet vanaf vandaag met utrogestan beginnen.. nu kom ik er net achter dat ik best wel wat bruin slijmverlies heb...voor mij betekent bruin altijd slecht nieuws normaal.. zowel als toen met miskraam als bruinverlies voor menstruatie.. of zal t wat hebben geraakt met t slangetje.. pff heeft iemand dit wel eens gehad? X
Het komt waarschijnlijk nog van de inseminatie, iets geraakt, als het de baarmoedermond is zal het eerder de dag zelf zijn, maar het is mogelijk van het bms en dan duurt het wat langer eer je het merkt.
Het kan ook zijn dat je bij het opsteken van de utro iets raakt en daardoor wat bruinverlies hebt.

@glow, Utrogestan is progesteron, dit zorgt ervoor dat het bms in stand wordt gehouden. Als je luteale fase te kort is dan kan het embryo niet innestelen en utro zorgt er dan voor dat het bms niet vroegtijdig afbreekt .
Groot nadeel, utro houdt meestal je ms tegen waardoor je onterecht kunt denken dat je zwanger bent.

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 12 juni 2021, 17:07

Sproetje schreef: ↑
12 juni 2021, 12:29
Hey dames.

Vandaag dag 12 een follikelmeting gehad. Links is duidelijk in actie geschoten en er was al een follikel van 14mm te zien. Endometrium al 9,5mm wat ook goed is zei ze.

Maandag terug voor 2de meting en bloedname. Blij dat er eentje is. En blij dat hij goed groeit. Zou kunnen de grootste zijn in al die tijd.
Spannend! En 9,5 al! Top!!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 12 juni 2021, 17:08

Sproetje schreef: ↑
12 juni 2021, 16:47
Ja idd. Volgende week een inseminatie. Mss de laatste IUI, dus hopelijk de goeie.

@Ekita ja hij is altijd wel goed dik precies. Dus dat zit wel goed. Hormonen ook altijd goed en ook altijd een follikel. Nu hopen dat er een zaadcelletje wil binnendringen en het vruchtje wil innestelen! πŸ™‚πŸ€

@virgo88 ik neem zelf geen medicatie dus daarin kan ik je niet helpen. Ik kan wel bevestigen dat het mentaal heel zwaar is. De wachtweken, de teleurstellingen en de mindf*ck (sorry voor mijn woordkeuze maar het is echt wel zo)
Je lichaam die spelletjes speelt met je geest... het is verschrikkelijk! Maar onthou goed dat het voor het goede doel is. Niet opgeven.Ik denk dat het dat allemaal waard is als je uiteindelijk beloond wordt. Sommigen moeten jammergenoeg wat langer wachten dan anderen. Maar we moeten vertrouwen hebben dat het ons uiteindelijk ook wel lukt.
Ja ik zit er mentaal even helemaal doorheen.. ben er zo klaar mee allemaal..’weer t wachten.. en dan weer de angst of
Ik weer een miskraam krijg:( pff dagen als vandaag zou ik t liefst gewoon ermee stoppen maarja.. hopelijk morgen weer n betere dag!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 12 juni 2021, 17:10

mich75 schreef: ↑
12 juni 2021, 17:03
Virgo88 schreef: ↑
12 juni 2021, 8:16
Hey dames!
Ik heb donderdag mijn IUI gehad en moet vanaf vandaag met utrogestan beginnen.. nu kom ik er net achter dat ik best wel wat bruin slijmverlies heb...voor mij betekent bruin altijd slecht nieuws normaal.. zowel als toen met miskraam als bruinverlies voor menstruatie.. of zal t wat hebben geraakt met t slangetje.. pff heeft iemand dit wel eens gehad? X
Het komt waarschijnlijk nog van de inseminatie, iets geraakt, als het de baarmoedermond is zal het eerder de dag zelf zijn, maar het is mogelijk van het bms en dan duurt het wat langer eer je het merkt.
Het kan ook zijn dat je bij het opsteken van de utro iets raakt en daardoor wat bruinverlies hebt.

@glow, Utrogestan is progesteron, dit zorgt ervoor dat het bms in stand wordt gehouden. Als je luteale fase te kort is dan kan het embryo niet innestelen en utro zorgt er dan voor dat het bms niet vroegtijdig afbreekt .
Groot nadeel, utro houdt meestal je ms tegen waardoor je onterecht kunt denken dat je zwanger bent.
Ja want ik had idd de vorige 2x bij iui ook de dag zelf na t plassen beetje bruin en toen kon ik t wel plaatsen maar 2 dagen erna... ben meteen al de hele dag van slag:( alsof deze ronde alweer voorbij is ofzo..
Met t opsteken van utro kan niet want had t daarvoor al.. t is ook echt slijm lijkt wel vruchtbaar slijm, heel apart!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 12 juni 2021, 17:12

Glow schreef: ↑
12 juni 2021, 14:02
Dat is fijn nieuws, Sproetje! Het is altijd een opluchting om een follikel te zien.

@virgo88: Ik heb zelf geen ervaring met utrogestan. In welke situatie wordt dat genomen?
Ik heb utrogestan gekregen na mn eerste miskraam..
Dat geeft extra ondersteuning idd..

Maar de medicatie heeft niks te maken met t bruinverlies want ik had dit al voor dat ik de eerste pil opstak!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 12 juni 2021, 17:17

Virgo88 schreef: ↑
12 juni 2021, 17:10
mich75 schreef: ↑
12 juni 2021, 17:03
Virgo88 schreef: ↑
12 juni 2021, 8:16
Hey dames!
Ik heb donderdag mijn IUI gehad en moet vanaf vandaag met utrogestan beginnen.. nu kom ik er net achter dat ik best wel wat bruin slijmverlies heb...voor mij betekent bruin altijd slecht nieuws normaal.. zowel als toen met miskraam als bruinverlies voor menstruatie.. of zal t wat hebben geraakt met t slangetje.. pff heeft iemand dit wel eens gehad? X
Het komt waarschijnlijk nog van de inseminatie, iets geraakt, als het de baarmoedermond is zal het eerder de dag zelf zijn, maar het is mogelijk van het bms en dan duurt het wat langer eer je het merkt.
Het kan ook zijn dat je bij het opsteken van de utro iets raakt en daardoor wat bruinverlies hebt.

@glow, Utrogestan is progesteron, dit zorgt ervoor dat het bms in stand wordt gehouden. Als je luteale fase te kort is dan kan het embryo niet innestelen en utro zorgt er dan voor dat het bms niet vroegtijdig afbreekt .
Groot nadeel, utro houdt meestal je ms tegen waardoor je onterecht kunt denken dat je zwanger bent.
Ja want ik had idd de vorige 2x bij iui ook de dag zelf na t plassen beetje bruin en toen kon ik t wel plaatsen maar 2 dagen erna... ben meteen al de hele dag van slag:( alsof deze ronde alweer voorbij is ofzo..
Met t opsteken van utro kan niet want had t daarvoor al.. t is ook echt slijm lijkt wel vruchtbaar slijm, heel apart!
Het kan echt wel 2 dagen later.

En met de utro bedoelde ik eigenlijk dat het nog zou kunnen gebeuren tijdens de ww of erna als je zwanger bent. Het is telkens schrikken terwijl er niets aan de hand is.

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 12 juni 2021, 17:24

mich75 schreef: ↑
12 juni 2021, 17:17
Virgo88 schreef: ↑
12 juni 2021, 17:10
mich75 schreef: ↑
12 juni 2021, 17:03


Het komt waarschijnlijk nog van de inseminatie, iets geraakt, als het de baarmoedermond is zal het eerder de dag zelf zijn, maar het is mogelijk van het bms en dan duurt het wat langer eer je het merkt.
Het kan ook zijn dat je bij het opsteken van de utro iets raakt en daardoor wat bruinverlies hebt.

@glow, Utrogestan is progesteron, dit zorgt ervoor dat het bms in stand wordt gehouden. Als je luteale fase te kort is dan kan het embryo niet innestelen en utro zorgt er dan voor dat het bms niet vroegtijdig afbreekt .
Groot nadeel, utro houdt meestal je ms tegen waardoor je onterecht kunt denken dat je zwanger bent.
Ja want ik had idd de vorige 2x bij iui ook de dag zelf na t plassen beetje bruin en toen kon ik t wel plaatsen maar 2 dagen erna... ben meteen al de hele dag van slag:( alsof deze ronde alweer voorbij is ofzo..
Met t opsteken van utro kan niet want had t daarvoor al.. t is ook echt slijm lijkt wel vruchtbaar slijm, heel apart!
Het kan echt wel 2 dagen later.

En met de utro bedoelde ik eigenlijk dat het nog zou kunnen gebeuren tijdens de ww of erna als je zwanger bent. Het is telkens schrikken terwijl er niets aan de hand is.
Ja laat ik er maar vanuit gaan dat t dat is..’iets anders zou ik me ook niet kunnen bedenken! Dankje:)
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 12 juni 2021, 17:28

Ik heb trouwens ook een operatie gehad aan de baarmoeder 4 weken geleden dus misschien is t wel extra gevoelig..
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 13 juni 2021, 11:15

Sproetje schreef: ↑
12 juni 2021, 12:29
Hey dames.

Vandaag dag 12 een follikelmeting gehad. Links is duidelijk in actie geschoten en er was al een follikel van 14mm te zien. Endometrium al 9,5mm wat ook goed is zei ze.

Maandag terug voor 2de meting en bloedname. Blij dat er eentje is. En blij dat hij goed groeit. Zou kunnen de grootste zijn in al die tijd.
Oh goed nieuws he! Soms raar he, hoe je lichaam anders reageert dan de andere pogingen.
Veel succes! Ik duim!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 13 juni 2021, 11:19

Pff hier opgestaan met lage buikpijn.
Ik heb de indruk dat ik eisprong heb gevoeld ofzo, geen idee. Eigenlijk was het ook al te laat voor ei sprong als je na pregnyl binnen de 36u eisprong hebt.
Maar dus nu al de hele ochtend pijn. Ik denk dat ik mij een dafalgan ga nemen.. Mss ook wat klachten van de stress. Je zou denken dat het na een paar pogingen went ofzo, maar is duidelijk niet het geval.
Nog een halfuurtje en we vertrekken voor de inseminatie.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten