IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
ANGELAA
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 juli 2009, 20:12

Bericht door ANGELAA » 17 september 2009, 22:00

Welkom bij ons clubje A*****. Jammer dat het bij jou ook zover is gekomen.

Bah Lyse en Teetje. Dat is weer slecht nieuws........ :( Dan moeten jullie maar gaan voor een bevruchting in september.....(dat kan volgens mij op t nippertje dan) en dan de positieve test in oktober... :wink: Sja, en zo schuift je wondertje steeds weer een maand verder naar achteren..................

Kippie weet je al wat? Ben voor je aan het duimen!!

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 17 september 2009, 22:01

hey A welkom in ons clubje.
zoals je ziet ben je zeker niet alleen. int begin is het even schrikken als je hoort dat je iui moet beginnen maar als dat kan helpen om zwanger te worden, waarom niet dan... zo denk ik er toch over
ik wens je veel succes en moed en dat het rap mag lukken

Teetje
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2009, 14:30

Bericht door Teetje » 17 september 2009, 22:36

Verdikke Lyse, ik had het je echt gegund!
Hey Kippie, al nieuws????
krijgen de meesten hier een bloedname? Is er iemand die naar een acupuncturist of homeopaat gaat in het kader van het zwanger worden?

lijstje wordt hier lang! dat vergroot de kans dat het lijstje van niet zwangere korter wordt! het zou voor iedereen bemoedigend zijn als het bij iemand lukt he? maar zie: ik ben het levende bewijs dat het echt wel kan, tis al bijna 3 jaar geleden maar kom ;-)

de laatste twee keren dat het mislukte moet ik eerlijk zeggen dat het me precies minder raakte. gewenning zeker ;-) Neen, het is al even geleden dat ik er nog eens emotioneel over was. raar.
Bovendien was mijn zus zwanger van IVF en heeft ze deze week een MK gekregen dus net nu zwanger zijn, zou voor mij niet moeten!

Een aantal onder jullie beginnen al te denken aan IVF maar daar ben ik eerlijk gezegd nog niet aan toe. stom misschien want misschien verlies je zo kostbare tijd (zitten alletwee al aan de tweede helft van de 30) maar ik vind het zo griezelig. toch eens goed over praten met de gyn...
Ik moet zeggen dat ik deze keer om de één of andere manier de knop wat heb omgedraaid. daarnet eigenlijk dus misschien is het van zeer korte duur maar het MOET niet nu onmiddellijk. liefst wel hoor maar eerst hoopte ik op twee kindje met max 2 jaar verschil maar dat kan toch al niet meer dus ja...

even het lijstje aangepast:
Aftellen naar NOD:
Kippie, 1ste iui (pregnyl) NOD 17/9
Lyse, 4de iui (pregnyl & Utro), NOD & bn 17/09
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, afwachten recuperatie laparo, 18/9
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro) +/- 22/09
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM:?

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 17 september 2009, 23:34

good evening ladies,

ook hier post ik nog even t volgende (ook al elders op t forum, missch weten jullie meer):

voel mij ambetant.
helemaal gerecupereerd v laparo intussen, alleen nog beetje moe.
morgenvroeg mogen de draadjes eruit en kunnen we zien voor een volgende inseminatie.
MAAR omdat ik bang ben dat dat nét te laat zal zijn, kon ik he niet laten om een ovulatietest te doen deze namiddag. en wat blijkt??? 2 dikke strepen, dus de LH-piek. dat wil zeggen dat de ovulatie er zit aan te komen. en dus morgenvroeg om 10u al gepasseerd kan zijn. of toch zeker dat morgen te laat is om met de hele bataclan pregnyl-inseminatie-utro te starten!!
djuudjuudjuudjuuu
of ben ik mis?
kan iemand me het tegendeel uitleggen?
zal wel niet, want gewoon logischerwijs kan het gewoon niet meer. een natuurlijke sessie? ja, dat zullen we dan wel doen, maar ik geloof daar intussen niet meer in.
of insemineren ze soms ook zonder pregnyl te spuiten vooraf? want daarvoor kan het morgen natuurlijk wel nog op tijd zijn...
stomstom! ik twijfelde nog om nu te bellen naar mijn gyn om te vragen om vanavond nog te mogen gaan voor controle, zodat ze morgenvroeg kunnen spuitje zetten. maar ik wil me ook niet aanstellen. en wat moet ik haar secretaresse dan zeggen? "ik ben ah ovuleren, madam!!" ?
wat zouden jullie doen?

k heb dan toch gebeld, maar heb niemand meer kunnen bereiken. en me dann maar neergelegd bij t toeval... we hebben wel gesext voor de zekerheid :oops: en morgen hoor ik wel wat de gyn zegt. misschien ineens inseminatie, alleen zal ventjes sperma dan niet fantastisch zijn natuurlijk...

bon, we zien wel.

trouwens ivm 'alternatieve' behandelingen: ik ga bij een homeopaat sinds enkele maanden en die heeft mijn cyclus optimaal gekregen: veel korter en regelmatiger. alleen is die nu door de utrobollen weer ontregeld :cry:
ik overweeg binnenkort oook een accupuncturist aan te spreken. we proberen alles é!? elders op het forum lees je daar ook over. sommigen hebben goeie ervaringen en sowieso: baat het niet, dan schaadt het niet!

slaapwel allemaal

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 18 september 2009, 9:20

Aftellen naar NOD:
Kippie, 1ste iui (pregnyl) NOD 17/9
Lyse, 4de iui (pregnyl & Utro), NOD & bn 17/09
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, afwachten recuperatie laparo, 18/9
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro) +/- 22/09
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM:?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 18 september 2009, 11:09

verplichte maand rust hier.
eisprong is vandaag, dus te laat voor pregnyl ed., wat de gyn zeker wil doen, want ik heb lichte endometriose een beetje overal en dat kan de eisprong tegenhouden. volgende maand dus 2de IUI en zéker vroeg genoeg gaan voor FM...
géén zin in maand rust :( :(

Kippie, jij al nieuws? ik duim voor je!

Aftellen naar NOD:
Kippie, 1ste iui (pregnyl) NOD 17/9
Lyse, 4de iui (pregnyl & Utro), NOD & bn 17/09
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, recuperatie laparo, FM midden oktober
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro) +/- 22/09
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM:?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 18 september 2009, 11:43

Jammer L***, zo'n verplichte maand rust is nooit leuk he. Kom maar veel meetetteren, dan zal de tijd snel voorbij gaan. (who am I kidding? :wink: )

Voor mij nog 11 dagen tot NOD... Gaat zo traag he. :?

Aftellen naar NOD:
Kippie, 1ste iui (pregnyl) NOD 17/9
Lyse, 4de iui (pregnyl & Utro), NOD & bn 17/09
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, recuperatie laparo, FM midden oktober
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro) +/- 22/09
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM:?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 18 september 2009, 12:28

L*** en Vereltje, het gaat idd allemaal zo traag... Om zot van te worden.

Gisteren naar de gyn geweest voor de eerste echo en heb 2 follikels! Ikke kweetniehoeblij! Ik weet wel dat er meer vrouwen zijn die meerdere follikels hebben bij een IUI maar bij mij is dat de eerste keer. K'mag morgen al terug voor echo (14 en 15 mm). Leve de menopur!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 18 september 2009, 14:13

Glenys, ik heb ook maar 1 keer meerdere follikels gehad en toen was het prijs. Dus go for it. Ik duim!

Liefs,

Bokje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 18 september 2009, 14:31

ik duim ook!!
het wordt tijd voor n succesverhaal zeg!
ik ben intussen een beetje bekomen van de wacht-boodschap. ventje en ik zullen dit weekend wel ons best doen. en we zien volgende maand dan wel.
toch erg é, rationeel weet je wel dat dat maandje geen verschil maakt, maar emotioneel ben je dat wachten gewoon kotsbeu en is elke maand er één te veel.
bon, ik volg intussen jullie mee op en duim vollen bak.
straks vertrekken we weekendje naar ardennen, dus tot zondag of zo!

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 18 september 2009, 15:32

Thx Bokje en L***! Wat een lieve aanmoedigingen!

L***, dat wachten is er echt wel teveel aan hé! Ik vertelde aan mijn vriendinnen dat er best wel een fast-forward knop aan mijn leven zou mogen zitten zodat ik al die wacht-momenten niet moet meemaken. Zo'n beetje als digitale TV: we spoelen de ww gewoon verder en als we dan zwanger zijn dan kijken we terug met "net gemist" ;-)

Kippie
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 september 2009, 21:53

Bericht door Kippie » 18 september 2009, 17:45

Hey allemaal,

Ik heb vandaag mijn ventje naar het ziekenhuis doen bellen en ze zeiden tegen hem 'ik zou graag proficiat zeggen, maar kunnen we pas na tweede bloedafname'

Ikke ewa paniek, eigenlijk ben ik zwanger, maar ze moeten dus nog een tweede positief bloedresultaat hebben, ze mogen geen risico's nemen....
Morgen ga ik nog eens voor een bloedafname en zondagnamiddag willen zijn dan pas 'echt' zeggen...
Ik heb voor alle zekerheid nog eens naar verpleegster gebeld en zij heeft mij gerust gesteld..........

Dus: ik ben ZWANGER!

Ge ziet hé jongens allé meisjes, volhouden.........

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 18 september 2009, 19:13

proficiat kippie!!!

ge geeft me een beetje hoop dat het bij mij misschien ook van de eerste keer iui gelukt is

geniet van je zwangerschap!!

Suze
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:38

Bericht door Suze » 18 september 2009, 20:45

Hallo
mag ik me ook bij jullie clubje aansluiten? Eerst en vooral wil ik proficiat zeggen tegen Kippie!!!!

Nu kort mijn eigen situatie: vandaag mijn tweede iui gehad, de eerste was in eerste instantie gelukt maar is uitgelopen op een mk. Hopelijk nu meer geluk en hopelijk overleef ik de twee wachtweken!!
succes aan iedereen hier ( en elders).


groetjes Suze

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 18 september 2009, 22:56

natuurlijk mag je erbij
hoe meer zielen, hoe meer vreugde :)

veel succes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten