IUI-clubje

IUI Forum
Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 2 juli 2020, 12:44

Pindanootje schreef:
2 juli 2020, 11:12
Ben even compleet over m'n toeren.. Ik moest dus vandaag op consult gaan bij Ombelet om de uitslag te horen van de 2 extra testen op het spermastaal van m'n vriend, namelijk dna fragmentatie en hpv. Op basis van die uitslag zou een 4e en laatste Iui of een ivf traject worden besloten. Om de een of andere reden was ik kapot vd stress voor deze afspraak. En wat gebeurd er. Hij roept me binnen na enige tijd wachten, en zegt "was voor een echo zeker he?", dus ik antw dat het om de labo uitslagen ging. "oh maar dat is echt nog niet binnen hoor" zegt hij al op de gang.. Dus we lopen naar binnen, en hij lijkt helemaal verbaasd dat ik hier ben voor de resultaten want dat is veel te snel om al iets te weten. Ik val uit de lucht. Hij belt voor de zekerheid even naar het labo in Antwerpen maar niks dus. Ik zeg dat ik dat jammer vind en hij reageert heel geïrriteerd "ja wat denkt ge dan, met die covid, die hebben het daar super druk, mensen snappen niet hoe hard we werken zeker, we zijn continu bezig, als het zo verder gaat gooien we een maand gewoon alles stop!".
Ik snap heel goed dat er drukte en stress is voor mensen in deze sector door corona, maar voor mij is dit hele traject net zo goed stressvol. Ik maak er m'n hele ochtend voor vrij ivm werk, hadden ze me toch even kunnen afbellen als er geen labo uitslagen waren? Ik word gwn afgeblaft over iets waar ik helemaal geen fout aan heb.. Nu moet ik over 2 weken nog maar eens bellen zei hij of er al iets binnen was en dan kon ik vertrekken.
Wat onaardig! Hij zou toch moeten weten dat mensen in dit traject onder enorme stress staan... Ik denk af en toe dat dokters ook een lesje tact en empathie zouden moeten krijgen, want dat hebben ze niet allemaal meegekregen. Ik vind het chapeau wat ze allemaal doen in de zorg en kan alleen zeggen dat ze in Gent echt wel super begripvol zijn. Bij mij werd de IUI in maart 1 dag van te voren geannuleerd door corona, toen had ik het onwijs moeilijk en de arts was heel vriendelijk en begripvol. Het is voor niemand leuk he die corona :(
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door paulien94 » 2 juli 2020, 14:51

Josie86 schreef:
1 juli 2020, 13:56
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier... Ik zit ondertussen in de '2 wachtweken' van mijn 3e iui poging met menopur en utrogestan. Hierna kunnen we normaal nog een 4e en laatste iui poging doen alvorens we over moeten gaan naar de volgende stap... In mijn hoofd zit ik al veel te denken over die 'volgende stap' en lijkt die 4e iui poging mij nogal zinloos. We proberen nu 1j en 6m en er is tot nu nog geen bevruchting geweest...

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie allemaal het aantal voorgestelde pogingen uitgedaan of zijn sommige van jullie al 'eerder' overgestapt naar de volgende fase?

Hebben jullie ook wat adviezen om beter om te kunnen met die 2 eindeloze 'wachtweken'?
Ik heb elke normale cyclus last van PMS symptomen en met name pijnlijke borsten en krampen. Ik voel nu, 6 dagen na de iui, al lichtjes tekenen van die pijnlijke borsten. Daardoor geraak ik al helemaal ontmoedigd... 😩

Ik hoop dus op wat reacties van lieve dames die in hetzelfde schuitje zitten 😉

Groetjes

Sofie
Hoi Sofie,

Ik zit ook voor het eerst in mijn wachtweken! Heb afgelopen maandag de eerste poging IUI gehad. Waar ik op voorhand dacht dat ik er heel nuchter in ging zijn, merk ik nu dat ik er toch verrassend veel mee bezig ben, en dat alle clichés over de wachtweken waar te zijn :wink:

Ik heb mezelf alvast voorgenomen om zo weinig mogelijk aandacht te schenken aan 'signalen' van mijn lichaam. Elk symptoom van PMS kan net zo goed een symptoom van een beginnende zwangerschap zijn. Maar is gemakkelijker gezegd dan gedaan he... Volgende week heb ik een weekje verlof, en na mijn verlof is de testdatum ineens al heel erg dichtbij.

Veel succes, ik duim voor je!

Groetjes
Paulien
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Svezso » 2 juli 2020, 17:59

Josie21 schreef:
30 juni 2020, 22:23
Fie1992 schreef:
30 juni 2020, 19:43
Josie21 schreef:
30 juni 2020, 12:39
@Sara Yes, geweldig nieuws!

@Fie Wat vervelend dat ze zo reageren bij fertiliteit. Je zou inderdaad wat meer begrip verwachten. Hopelijk gaat alles goed. Weet je al meer van je huisarts?

Ik heb mijn maandstonden eergisteren gekregen en ben vandaag dus weer met Clomid gestart. De 9e heb ik een afspraak voor meting en bloedname en op 20 juli een informatief gesprek om IVF op te starten in augustus als de vierde iui op niets uitdraait...
Daarnet telefoon gekregen van de huisarts. Hcg stond op 20740, geen tekenen van ontsteking. Dus ik mocht terug wat gerust zijn, zei hij. O e f !

@Josie, ik hoop dat je dat gesprek op 20 juli niet meer zal nodig hebben! Succes met de nieuwe poging!
Bedankt! Dat hoop ik ook :)

Oef, wat een geluk! Nu genieten maar!
Blijkbaar volgen we eenzelfde traject. Ook ik heb op 9 juli follikelmeting voor een 4e iui. Het dossier voor ivf wordt wel al voorbereid ondertussen. Hoop natuurlijk ook dat de 4e keer goede keer is maar ben al mentaal aan het voorbereiden op ivf. Grootste angst voor mij daar is de pick up. Hoor zo vaak dat dat pijnlijk is...

Josie86
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 april 2020, 9:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie86 » 2 juli 2020, 18:15

Pindanootje schreef:
2 juli 2020, 11:12
Ben even compleet over m'n toeren.. Ik moest dus vandaag op consult gaan bij Ombelet om de uitslag te horen van de 2 extra testen op het spermastaal van m'n vriend, namelijk dna fragmentatie en hpv. Op basis van die uitslag zou een 4e en laatste Iui of een ivf traject worden besloten. Om de een of andere reden was ik kapot vd stress voor deze afspraak. En wat gebeurd er. Hij roept me binnen na enige tijd wachten, en zegt "was voor een echo zeker he?", dus ik antw dat het om de labo uitslagen ging. "oh maar dat is echt nog niet binnen hoor" zegt hij al op de gang.. Dus we lopen naar binnen, en hij lijkt helemaal verbaasd dat ik hier ben voor de resultaten want dat is veel te snel om al iets te weten. Ik val uit de lucht. Hij belt voor de zekerheid even naar het labo in Antwerpen maar niks dus. Ik zeg dat ik dat jammer vind en hij reageert heel geïrriteerd "ja wat denkt ge dan, met die covid, die hebben het daar super druk, mensen snappen niet hoe hard we werken zeker, we zijn continu bezig, als het zo verder gaat gooien we een maand gewoon alles stop!".
Ik snap heel goed dat er drukte en stress is voor mensen in deze sector door corona, maar voor mij is dit hele traject net zo goed stressvol. Ik maak er m'n hele ochtend voor vrij ivm werk, hadden ze me toch even kunnen afbellen als er geen labo uitslagen waren? Ik word gwn afgeblaft over iets waar ik helemaal geen fout aan heb.. Nu moet ik over 2 weken nog maar eens bellen zei hij of er al iets binnen was en dan kon ik vertrekken.
OH... Wat vreselijk om mee te maken! Het is sowieso al allemaal allesbehalve gemakkelijk, stressvol en emotioneel. Het minste wat ze kunnen doen is vriendelijk blijven. Ik ben zelf ook in behandeling bij het ZOL, wel bij een andere arts. Er zijn bij mij ook al geregeld dingen fout gelopen en dat is erg frustrerend. Zeker als, zoals jij zelf zegt, je er je waardevolle tijd voor vrij moet maken.
Waarschijnlijk is er daar ergens een communicatie fout geweest waar jij de dupe van bent...

Niet gemakkelijk om dit zomaar 'naast je neer te leggen' maar probeer je energie er maar niet teveel aan te verspillen...

Josie86
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 april 2020, 9:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie86 » 2 juli 2020, 18:19

paulien94 schreef:
2 juli 2020, 14:51
Josie86 schreef:
1 juli 2020, 13:56
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier... Ik zit ondertussen in de '2 wachtweken' van mijn 3e iui poging met menopur en utrogestan. Hierna kunnen we normaal nog een 4e en laatste iui poging doen alvorens we over moeten gaan naar de volgende stap... In mijn hoofd zit ik al veel te denken over die 'volgende stap' en lijkt die 4e iui poging mij nogal zinloos. We proberen nu 1j en 6m en er is tot nu nog geen bevruchting geweest...

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie allemaal het aantal voorgestelde pogingen uitgedaan of zijn sommige van jullie al 'eerder' overgestapt naar de volgende fase?

Hebben jullie ook wat adviezen om beter om te kunnen met die 2 eindeloze 'wachtweken'?
Ik heb elke normale cyclus last van PMS symptomen en met name pijnlijke borsten en krampen. Ik voel nu, 6 dagen na de iui, al lichtjes tekenen van die pijnlijke borsten. Daardoor geraak ik al helemaal ontmoedigd... 😩

Ik hoop dus op wat reacties van lieve dames die in hetzelfde schuitje zitten 😉

Groetjes

Sofie
Hoi Sofie,

Ik zit ook voor het eerst in mijn wachtweken! Heb afgelopen maandag de eerste poging IUI gehad. Waar ik op voorhand dacht dat ik er heel nuchter in ging zijn, merk ik nu dat ik er toch verrassend veel mee bezig ben, en dat alle clichés over de wachtweken waar te zijn :wink:

Ik heb mezelf alvast voorgenomen om zo weinig mogelijk aandacht te schenken aan 'signalen' van mijn lichaam. Elk symptoom van PMS kan net zo goed een symptoom van een beginnende zwangerschap zijn. Maar is gemakkelijker gezegd dan gedaan he... Volgende week heb ik een weekje verlof, en na mijn verlof is de testdatum ineens al heel erg dichtbij.

Veel succes, ik duim voor je!

Groetjes
Paulien
Hoi Paulien!

Zo spannend... Maar inderdaad, de stress kan al eens de overhand nemen.
Probeer maar goed te genieten van je verlof!
Ik wens je veel succes! Hopelijk is het van de 1e keer raak 😉

Groetjes

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 2 juli 2020, 18:21

Thanks voor de lieve reacties dames! Ik moest het echt even kwijt, was er zo van aangedaan.. Ben op de terugweg aan de kant vd weg gaan staan met de auto en flinke huilbui gekregen. M'n vriend belde me toen ff. Daarna was 't wel van me af gelukkig. Bijgeschminkt, verder gereden en verder gelukkig nog wel een leuke dag gehad. Maar vind 't wel onprofessioneel om zo heftig op me te reageren terwijl hij zelf niet afgebeld heeft.
Anyway.. Hoort er allemaal bij zeker :) Hopelijk over 2 weken meer nieuws!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 2 juli 2020, 21:37

Nog even een tip delen die ik net lees, ivm bevorderen innesteling : er schijnt fysiotherapie te bestaan (dus bij de kine) die eigenlijk speciaal voor je baarmoeder bedoeld is, massages die maken dat deze spier soepeler is en dus meer kans heeft om zijn "taak" tot een goed einde te brengen..
https://www.vrouwengeneeskracht.nl/beha ... -therapie/
Hier lees je er iets meer over bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Pindanootje op 2 juli 2020, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 2 juli 2020, 21:51

Pindanootje schreef:
2 juli 2020, 21:37
Nog even een tip delen die ik net lees, ivm bevorderen innesteling : er schijnt fysiotherapie te bestaan (dus bij de kine) die eigenlijk speciaal voor je baarmoeder bedoeld is, massages die maken dat deze spier soepeler is en dus meer kans heeft om zijn "taak" tot een goed einde te brengen..
Goeie tip!
Seg wat een boertige opmerking van je gyn 😑! Ik hoop dat je je inmiddels als wat beter voelt. Knuffel!
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 3 juli 2020, 8:29

Pindanootje schreef:
2 juli 2020, 18:21
Thanks voor de lieve reacties dames! Ik moest het echt even kwijt, was er zo van aangedaan.. Ben op de terugweg aan de kant vd weg gaan staan met de auto en flinke huilbui gekregen. M'n vriend belde me toen ff. Daarna was 't wel van me af gelukkig. Bijgeschminkt, verder gereden en verder gelukkig nog wel een leuke dag gehad. Maar vind 't wel onprofessioneel om zo heftig op me te reageren terwijl hij zelf niet afgebeld heeft.
Anyway.. Hoort er allemaal bij zeker :) Hopelijk over 2 weken meer nieuws!
Ik zat even achter met te lezen maar amaaaai wat een reactie van je dokter?! Waar is het menselijke aspect naar toe? Is dat hij die ook op tv was bij topdokters? Toen al dacht ik: “oei weinig empathie” 😏
In ieder geval, kom op voor jezelf en ik lees dat je steun heb bij je familie dus trek je daaraan op. Niet opgeven 👊🏼
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 3 juli 2020, 18:11

@Sara1987: al nieuws van de bloedtest?
Ik duim zo hard dat al die positieve Action-testjes nu ook resulteren in een mooie eerste bloedname!
❤ feb 2021

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 3 juli 2020, 18:13

Babske84 schreef:
3 juli 2020, 8:29
Pindanootje schreef:
2 juli 2020, 18:21
Thanks voor de lieve reacties dames! Ik moest het echt even kwijt, was er zo van aangedaan.. Ben op de terugweg aan de kant vd weg gaan staan met de auto en flinke huilbui gekregen. M'n vriend belde me toen ff. Daarna was 't wel van me af gelukkig. Bijgeschminkt, verder gereden en verder gelukkig nog wel een leuke dag gehad. Maar vind 't wel onprofessioneel om zo heftig op me te reageren terwijl hij zelf niet afgebeld heeft.
Anyway.. Hoort er allemaal bij zeker :) Hopelijk over 2 weken meer nieuws!
Ik zat even achter met te lezen maar amaaaai wat een reactie van je dokter?! Waar is het menselijke aspect naar toe? Is dat hij die ook op tv was bij topdokters? Toen al dacht ik: “oei weinig empathie” 😏
In ieder geval, kom op voor jezelf en ik lees dat je steun heb bij je familie dus trek je daaraan op. Niet opgeven 👊🏼
Ik had hetzelfde gevoel als ik naar die afleveringen keek. Hij is wel echt rechtuit. Je kan redeneren: je weet waar je aan toe bent, maar er komen zoveel emoties op je af tijdens een fertiliteitstraject. Wat begrip kan dan echt geen kwaad...
❤ feb 2021

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 3 juli 2020, 19:40

Fie1992 schreef:
3 juli 2020, 18:11
@Sara1987: al nieuws van de bloedtest?
Ik duim zo hard dat al die positieve Action-testjes nu ook resulteren in een mooie eerste bloedname!
Ik ben net terug van mijn huisarts. Hcg staat op 652 8) . Dat is 15 keer zo veel als bij de vorige zwangerschap. Een erg goed begin. Nu 4 weken vooral genieten en dan stressen voor de eerste echo :lol:
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door paulien94 » 3 juli 2020, 20:09

Sara1987 schreef:
3 juli 2020, 19:40
Fie1992 schreef:
3 juli 2020, 18:11
@Sara1987: al nieuws van de bloedtest?
Ik duim zo hard dat al die positieve Action-testjes nu ook resulteren in een mooie eerste bloedname!
Ik ben net terug van mijn huisarts. Hcg staat op 652 8) . Dat is 15 keer zo veel als bij de vorige zwangerschap. Een erg goed begin. Nu 4 weken vooral genieten en dan stressen voor de eerste echo :lol:
Zo leuk, twee keer goed nieuws op korte tijd! Proficiat dames!
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 3 juli 2020, 20:18

Sara1987 schreef:
3 juli 2020, 19:40
Fie1992 schreef:
3 juli 2020, 18:11
@Sara1987: al nieuws van de bloedtest?
Ik duim zo hard dat al die positieve Action-testjes nu ook resulteren in een mooie eerste bloedname!
Ik ben net terug van mijn huisarts. Hcg staat op 652 8) . Dat is 15 keer zo veel als bij de vorige zwangerschap. Een erg goed begin. Nu 4 weken vooral genieten en dan stressen voor de eerste echo :lol:
Hopla! Dikke proficiat. Idd genieten van elk moment. Maandag heb ik mijn eerste afspraak op dag 11. Ben benieuwd wanneer IUI kan plaatsvinden. Spannend allemaal.
Fijn weekend 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 3 juli 2020, 21:07

Proficiat Sara!! Geniet van het goede nieuws! Fijn weekend
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten