IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
LCatteeuw
Berichten: 51
Lid geworden op: 2 oktober 2019, 18:55

Re: IUI-clubje

Bericht door LCatteeuw » 12 januari 2020, 15:27

Ciio schreef: ↑
12 januari 2020, 14:40
Hoi iedereen, hier op naar de volgende ronde. Vandaag exact 2 weken na de IUI mijn maandstonden gekregen. Morgen opnieuw bellen naar de gynaecoloog om te zeggen dat mijn cyclus terug begonnen is... ik ben zwaar teleurgesteld maar khad het nog erger verwacht. We zijn die teleurstelling al zo gewend van de vorige jaren.. Het ging ook een wonder zijn moest het meteen gelukt zijn zeker zo'n slecht staal.
Sterkte!
En heel veel succes gewenst voor de volgende poging
πŸ€πŸ€πŸ€
01/20 iui 1 (pregnyl) positief!
21/01 3+4 hcg 102
28/01 4+4 hcg 5232
13/02 6+6 1ste echo ❀️

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 12 januari 2020, 15:45

FleurZkEcdDonor schreef: ↑
11 januari 2020, 20:19
FleurZkEcdDonor schreef: ↑
7 januari 2020, 21:26
Ciio schreef: ↑
7 januari 2020, 20:19


Fleur, heb je een langere cyclus dan 30 dagen. Want 21 dagen na IUI is toch al lang he? Een cyclus van 35 dagen? Heb je geen zwangerschapstest gedaan want in principe ben je toch al overtijd he? Veel succes morgen
Normaal steeds cyclus van 28 dagen. Aangezien ik precies gevoel had dat menstruatie er doorkwam en urinetest neg was, geen bloedtest gedaan. Nu morgen wel bloed prikken om te weten wat het nu eigenlijk is. Komt de ms toch nog door maar duurt het nu gewoon langer ? Afwachten dus. Ik heb eigenlijk mijn gedacht al gezet op neg nieuws , maar dan wil ik wel graag zo snel mogelijk terug op dag 1 ms zitten voor volgende opvolging cyclus en volgende poging.
Bloedwaarden toonden pos hcg aan maar niets te zien op echo. Vervolgens vrijdag en vandaag opnieuw bloed genomen en hcg blijft stijgen maar nog steeds niets te zien op echo πŸ˜”. Vermoeden van bbzw, maar zien niets abnormaal. Afwachten tot maandag want als alles goed zou zijn dan moet hcg verder gestegen zijn en moet er op de echo iets te zien zijn. Het wachten duurt lang. Ik heb ook wa buikpijn dat op en af gaat. Arts had meegegeven als ik hevige buikpijn kreeg, dat ik dan moet binnenkomen via spoed. Je hoopt altijd op een pos resultaat en dan loopt het weer niet zoals het zou moeten.
Heel veel sterkte voor jou Fleur! Dit is inderdaad niet waar je op hoopt, hopelijk gaat de tijd snel voorbij en word je morgen uit die onzekerheid verlost.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 12 januari 2020, 19:55

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

LCatteeuw
Berichten: 51
Lid geworden op: 2 oktober 2019, 18:55

Re: IUI-clubje

Bericht door LCatteeuw » 12 januari 2020, 20:08

Mitte schreef: ↑
12 januari 2020, 19:55
LCatteeuw schreef: ↑
12 januari 2020, 15:22
Mitte schreef: ↑
12 januari 2020, 13:56


Ik heb wat zitten zoeken, maar vind nergens iets over levensduur in een potje op kamertemperatuur (enkel dat het dood gaat als het uitdroogt) maar lees wel overal dat het op (bijna) lichaamstemperatuur gehouden moet worden. Wel naar dat het zo verlopen is. Heb je het dan nog aan de dokter durven vragen? Zou je het anders volgende keer niet nog eens aankaarten? Ik vind het precies niet ok hoe dat verlopen is... en idd het is superbelangrijk voor ons, je hebt gelijk..
Ik vond toch veel terug over belang van het op lichaamstemperatuur houden. En tss kamertemperatuur en lichaamstemperatuur is toch nog een groot verschil. Ik heb het met de dokter besproken en hij zei dat het geen kwaad kan. Maar uiteindelijk zeggen ze toch wat ze willen hΓ©. Werk zelf in medische sector en weet hoe het er soms aan toe gaat. Ik vind het helemaal niet Ok. En ga de volgende poging zeker melden dat ze nog niets moeten ontdooien als dokter niet van plan is de inseminatie onmiddellijk te doen. Ohja op nr de volgende poging zeker!
Ik weet niet naar welk centrum of ziekenhuis je gaat, maar hoe zit het dan met je vertrouwen naar hen toe?
En dan ook nog donorzaad, dat kost superveel geld...
Ik ga toch duimen voor jou hoor πŸ€
Bedankt Mitte 😘
Ik ga naar Brugge en heb er nog weinig vertrouwen in daar! Spijtig genoeg nog maar mijn 1ste poging en heb nog 2 rietjes over. Dus zal wel nog 2 pogingen moeten doen daar. Denk wel om er na te informeren bij andere gynaeco of ziekenhuis.
01/20 iui 1 (pregnyl) positief!
21/01 3+4 hcg 102
28/01 4+4 hcg 5232
13/02 6+6 1ste echo ❀️

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door FleurZkEcdDonor » 13 januari 2020, 17:06

Josie21 schreef: ↑
12 januari 2020, 15:45
FleurZkEcdDonor schreef: ↑
11 januari 2020, 20:19
FleurZkEcdDonor schreef: ↑
7 januari 2020, 21:26


Normaal steeds cyclus van 28 dagen. Aangezien ik precies gevoel had dat menstruatie er doorkwam en urinetest neg was, geen bloedtest gedaan. Nu morgen wel bloed prikken om te weten wat het nu eigenlijk is. Komt de ms toch nog door maar duurt het nu gewoon langer ? Afwachten dus. Ik heb eigenlijk mijn gedacht al gezet op neg nieuws , maar dan wil ik wel graag zo snel mogelijk terug op dag 1 ms zitten voor volgende opvolging cyclus en volgende poging.
Bloedwaarden toonden pos hcg aan maar niets te zien op echo. Vervolgens vrijdag en vandaag opnieuw bloed genomen en hcg blijft stijgen maar nog steeds niets te zien op echo πŸ˜”. Vermoeden van bbzw, maar zien niets abnormaal. Afwachten tot maandag want als alles goed zou zijn dan moet hcg verder gestegen zijn en moet er op de echo iets te zien zijn. Het wachten duurt lang. Ik heb ook wa buikpijn dat op en af gaat. Arts had meegegeven als ik hevige buikpijn kreeg, dat ik dan moet binnenkomen via spoed. Je hoopt altijd op een pos resultaat en dan loopt het weer niet zoals het zou moeten.
Heel veel sterkte voor jou Fleur! Dit is inderdaad niet waar je op hoopt, hopelijk gaat de tijd snel voorbij en word je morgen uit die onzekerheid verlost.
Het ergste wat kon gebeuren is dan toch werkelijkheid: vaststelling BBZ die niet verder mag gaan. Vandaag injectie gekregen om alles te stoppen en verplichte pauze πŸ˜”. Ongelofelijk dat dit mij overkomt, dan ben ik zwanger maar is de innesteling in eileider. Vrijdag bloedafname om te zien of HCG aan het zakken is.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 13 januari 2020, 17:09

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 13 januari 2020, 17:10

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 13 januari 2020, 18:12

FleurZkEcdDonor schreef: ↑
13 januari 2020, 17:06
Het ergste wat kon gebeuren is dan toch werkelijkheid: vaststelling BBZ die niet verder mag gaan. Vandaag injectie gekregen om alles te stoppen en verplichte pauze πŸ˜”. Ongelofelijk dat dit mij overkomt, dan ben ik zwanger maar is de innesteling in eileider. Vrijdag bloedafname om te zien of HCG aan het zakken is.
Oh Fleur, dat is je ergste nachtmerrie! Ik stuur je een virtuele knuffel toe en hoop dat je er veel in realiteit krijgt.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

VDVM
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 9:00

Re: IUI-clubje

Bericht door VDVM » 13 januari 2020, 18:36

LCatteeuw schreef: ↑
11 januari 2020, 19:29
VDVM schreef: ↑
11 januari 2020, 19:08
Hopelijk hoef je die weg ind niet in te gaan..
Iedere gynaecoloog heeft zo zn eigen methodes, zelfs binnen 1 ziekenhuis merk je enorm veel verschillen. Ik denk dat belangrijkste is dat je er een goed gevoel bij hebt, bij je gynaecoloog..

Wij hebben net onze 3de gehad, na onze derde staat er een gesprek gepland. Hoe dichter het komt, hoe minder ik klaar lijk om de overstap te zetten..
Eerste iui met pregnyl en utrogestan. Heb normaa' heel voelbare eisprong en nu helemaal dus niet, dus weet niet goed wat ik er van moet maken.. Nu weer 14dagen aftellen en afleiding opzoeken!

Succes met de komende controles🀞

Oh we zitten samen op het wachtbankje!
Ik duim voor je πŸ€πŸ€πŸ€
Wanneer had jij iui? Ik 9 januari...
Heb er wel geen goed gevoel bij.
Ik moest 2u wachten en donorzaad is daar 1u30 blijven uit staan. Niet ideaal volgens mij!
Bovendien was iui dus ook 40u na pregnyl spuit door de vertraging...
Ik heb zaterdag 11de iui gehad. Ik heb er helaas ook niet z'n goed gevoel bij. We zien wel. Eerste keer met pregnyl en utrogestan. Hopelijk geeft dat de nodige boost.
Ik duim ook voor je!!
Vreselijk nu die twee weken aftellen..
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze

VDVM
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 9:00

Re: IUI-clubje

Bericht door VDVM » 13 januari 2020, 18:38

FleurZkEcdDonor schreef: ↑
13 januari 2020, 17:06
Josie21 schreef: ↑
12 januari 2020, 15:45
FleurZkEcdDonor schreef: ↑
11 januari 2020, 20:19


Bloedwaarden toonden pos hcg aan maar niets te zien op echo. Vervolgens vrijdag en vandaag opnieuw bloed genomen en hcg blijft stijgen maar nog steeds niets te zien op echo πŸ˜”. Vermoeden van bbzw, maar zien niets abnormaal. Afwachten tot maandag want als alles goed zou zijn dan moet hcg verder gestegen zijn en moet er op de echo iets te zien zijn. Het wachten duurt lang. Ik heb ook wa buikpijn dat op en af gaat. Arts had meegegeven als ik hevige buikpijn kreeg, dat ik dan moet binnenkomen via spoed. Je hoopt altijd op een pos resultaat en dan loopt het weer niet zoals het zou moeten.
Heel veel sterkte voor jou Fleur! Dit is inderdaad niet waar je op hoopt, hopelijk gaat de tijd snel voorbij en word je morgen uit die onzekerheid verlost.
Het ergste wat kon gebeuren is dan toch werkelijkheid: vaststelling BBZ die niet verder mag gaan. Vandaag injectie gekregen om alles te stoppen en verplichte pauze πŸ˜”. Ongelofelijk dat dit mij overkomt, dan ben ik zwanger maar is de innesteling in eileider. Vrijdag bloedafname om te zien of HCG aan het zakken is.

Ooh Fleur. Wat jammer ! Dat is echt geen fijn nieuws
Hoelang moet je dan pauze nemen?
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door FleurZkEcdDonor » 13 januari 2020, 19:14

Mitte schreef: ↑
13 januari 2020, 17:10
FleurZkEcdDonor schreef: ↑
13 januari 2020, 17:06
Josie21 schreef: ↑
12 januari 2020, 15:45


Heel veel sterkte voor jou Fleur! Dit is inderdaad niet waar je op hoopt, hopelijk gaat de tijd snel voorbij en word je morgen uit die onzekerheid verlost.
Het ergste wat kon gebeuren is dan toch werkelijkheid: vaststelling BBZ die niet verder mag gaan. Vandaag injectie gekregen om alles te stoppen en verplichte pauze πŸ˜”. Ongelofelijk dat dit mij overkomt, dan ben ik zwanger maar is de innesteling in eileider. Vrijdag bloedafname om te zien of HCG aan het zakken is.
Oh Fleur toch, zo vreselijk.
Heb je wat ondersteuning dichtbij? Kan iemand mee voor jou zorgen?
Hoe lang moet je pauzeren? Weet je dat?
Het is idd verschrikkelijk om mee te maken. Men kan me thuis wel opvangen maar eigenlijk kan niemand iets doen, alleen hopen dat de tijd snel voorbij gaat en ik de kans krijg om opnieuw zwanger te worden maar dan met goede afloop. En juist vandaag ook foto gekregen van een vriendin die pas bevallen is.
Ik moet nu 3 maanden wachten. Men wou geen operatie uitvoeren omdat dit minder belastend is, en kans dat de eileider moet weggenomen worden bij een operatie is groot.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 13 januari 2020, 19:44

FleurZkEcdDonor schreef: ↑
13 januari 2020, 19:14
Mitte schreef: ↑
13 januari 2020, 17:10
FleurZkEcdDonor schreef: ↑
13 januari 2020, 17:06


Het ergste wat kon gebeuren is dan toch werkelijkheid: vaststelling BBZ die niet verder mag gaan. Vandaag injectie gekregen om alles te stoppen en verplichte pauze πŸ˜”. Ongelofelijk dat dit mij overkomt, dan ben ik zwanger maar is de innesteling in eileider. Vrijdag bloedafname om te zien of HCG aan het zakken is.
Oh Fleur toch, zo vreselijk.
Heb je wat ondersteuning dichtbij? Kan iemand mee voor jou zorgen?
Hoe lang moet je pauzeren? Weet je dat?
Het is idd verschrikkelijk om mee te maken. Men kan me thuis wel opvangen maar eigenlijk kan niemand iets doen, alleen hopen dat de tijd snel voorbij gaat en ik de kans krijg om opnieuw zwanger te worden maar dan met goede afloop. En juist vandaag ook foto gekregen van een vriendin die pas bevallen is.
Ik moet nu 3 maanden wachten. Men wou geen operatie uitvoeren omdat dit minder belastend is, en kans dat de eileider moet weggenomen worden bij een operatie is groot.
Ik wens je ook heel veel sterkte Fleur! Hoeveel ellende kan een mens doorstaan zeg.Wel goed dat ze er snel bij zijn en je geen operatie hoef en je eileider op die manier gespaard kan blijven. Ik hoop heel erg mee dat het binnen drie maanden prijs is en je dan alsnog kan genieten van een zorgeloze zwangerschap.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 13 januari 2020, 19:55

Ik moet donderdag voor de derde terug voor bloedafname en meting. Het lijkt wel of mijn lichaam me extra wil boycotten, want sinds ik aan IUI ben begonnen, wordt mijn cyclus precies alleen maar langer. Vroeger zat ik altijd mooi tussen de 28 en 31 dagen en nu lijk ik naar 35 of meer dagen te gaan...Gisteren op dag 18 was er weinig te zien, nog erg kleine follikels en slijm maar beetje verdikt tegenover het vorige bezoek. Zou het aan de stress liggen?
Ik dacht ook dat de eisprongen alternerend waren per maand, maar momenteel zijn de follikels die zich ontwikkelen aan dezelfde kant als vorige maand. (Weer iets bijgeleerd :) )
Heb de laatste twee keer metingen bij de gyn gehad die ik echt niet vertrouw, heel vervelend, want wil haar dan ook geen vragen stellen. Ze heeft me verkeerde resultaten gegeven en toen erg ongerust gemaakt voor niks. Hopelijk heb ik donderdag iemand anders.

Ik wens iedereen veel succes en wens jullie allemaal spoedig een zorgeloze zwangerschap toe, want geef toe, die verdienen we meer dan wie ook! :wink:
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

LCatteeuw
Berichten: 51
Lid geworden op: 2 oktober 2019, 18:55

Re: IUI-clubje

Bericht door LCatteeuw » 13 januari 2020, 20:05

Mitte schreef: ↑
13 januari 2020, 17:09
LCatteeuw schreef: ↑
12 januari 2020, 20:08


Bedankt Mitte 😘
Ik ga naar Brugge en heb er nog weinig vertrouwen in daar! Spijtig genoeg nog maar mijn 1ste poging en heb nog 2 rietjes over. Dus zal wel nog 2 pogingen moeten doen daar. Denk wel om er na te informeren bij andere gynaeco of ziekenhuis.
Dat begrijp ik heel goed, van dat vertrouwen. Als je daar dan sowieso nog 2 pogingen moet doen, zou ik het zeker nog eens opnemen. Je kan toch zeggen dat je uit wetenschappelijke bronnen weet dat een zaadstaal op lichaamstemperatuur bewaard moet worden. (ik zit ook in de medische sector en ben nogal mondig op dat vlak)


Ik moet straks om half 9 naar de gyn. Zit al heel de dag zo in spanning. Net nog eens een LH test gedaan en nog altijd negatief. Dus denk ik dat ze - als het follikel groot genoeg is - gaat zeggen, vanavond pregnyl en woensdag insemineren. Komt slecht uit maar donderdag is nog slechter (dan moet ik naar een opleiding). Ik ga alleszins mijn pregnyl meenemen, vorige keer vroeg ze of ik die bij had want dan wilde zij hem inspuiten. Is wel fijn als ik het eens niet zelf moet doen πŸ™‚.
En was het follikel groot genoeg?
Das wel een goed idee van die pregnyl mee te nemen!
Maar moe die niet eerder β€˜s avonds gezet worden?
Ik duim alvast dat iui woe door kan gaan! πŸ€
Het is echt niet evident om dat met werk te regelen hΓ©!
01/20 iui 1 (pregnyl) positief!
21/01 3+4 hcg 102
28/01 4+4 hcg 5232
13/02 6+6 1ste echo ❀️

LCatteeuw
Berichten: 51
Lid geworden op: 2 oktober 2019, 18:55

Re: IUI-clubje

Bericht door LCatteeuw » 13 januari 2020, 20:08

VDVM schreef: ↑
13 januari 2020, 18:36
LCatteeuw schreef: ↑
11 januari 2020, 19:29
VDVM schreef: ↑
11 januari 2020, 19:08
Hopelijk hoef je die weg ind niet in te gaan..
Iedere gynaecoloog heeft zo zn eigen methodes, zelfs binnen 1 ziekenhuis merk je enorm veel verschillen. Ik denk dat belangrijkste is dat je er een goed gevoel bij hebt, bij je gynaecoloog..

Wij hebben net onze 3de gehad, na onze derde staat er een gesprek gepland. Hoe dichter het komt, hoe minder ik klaar lijk om de overstap te zetten..
Eerste iui met pregnyl en utrogestan. Heb normaa' heel voelbare eisprong en nu helemaal dus niet, dus weet niet goed wat ik er van moet maken.. Nu weer 14dagen aftellen en afleiding opzoeken!

Succes met de komende controles🀞

Oh we zitten samen op het wachtbankje!
Ik duim voor je πŸ€πŸ€πŸ€
Wanneer had jij iui? Ik 9 januari...
Heb er wel geen goed gevoel bij.
Ik moest 2u wachten en donorzaad is daar 1u30 blijven uit staan. Niet ideaal volgens mij!
Bovendien was iui dus ook 40u na pregnyl spuit door de vertraging...
Ik heb zaterdag 11de iui gehad. Ik heb er helaas ook niet z'n goed gevoel bij. We zien wel. Eerste keer met pregnyl en utrogestan. Hopelijk geeft dat de nodige boost.
Ik duim ook voor je!!
Vreselijk nu die twee weken aftellen..
Merci!
Die wachtweken zijn idd niet simpel!
Ik probeer niet al te veel hoop te hebben om teleurstelling te vermijden.
01/20 iui 1 (pregnyl) positief!
21/01 3+4 hcg 102
28/01 4+4 hcg 5232
13/02 6+6 1ste echo ❀️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten