IUI-clubje

IUI Forum
Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 21 juli 2018, 13:05

Jammer dat je je regels hebt.
Lijkt me dan niet echt nuttig om nog bloed te laten prikken. Alhoor je wel van die spookverhalen van vrouwen die zwanger zijn en hun regels toch nog hebben, maar daar hoop ik niet echt op.

Bij ons zei de gyn idd wel als niet nodig is beter geen extra hormonen. Hij vroeg ook waarom dat we dat vroegen, mijn echtgenoot denkt dat ik dan echt lastig zal lopen. De gyn zijn antwoord was: niet lastiger dan anders meneer!

Ik merk dat zelf zonder hormonen ik het al lastig heb. Ben sneller prikkelbaar en van minste begin ik te huilen. Iedere teleurstelling begint zwaarder en zwaarder te wegen. Alleen daarvoor heb ik schrik om over te stappen op ivf want volgens mij is dat nog pakje zwaarder dan iui.

Maar ik wil positief blijven en ben blij dat ik vizr terecht kan om er met lotgenoten over te praten.

Blijven duimen voor elkaar en niet opgeven.
Want als je opgeeft komt er zeker geen kindje!
Mijn zus zegt vaak: onthou het is voor een goed doel he! De weg er naar toe is misschien moeilijk maar eindresultaat is waar het om gaat!

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Lievelotte » 21 juli 2018, 14:06

Misschien een hart onder de riem voor enkelen die net begonnen zijn met IUI.
Ik heb ook nooit Clomid moeten nemen. Had steeds 1 rijpe follikel. Mijn gyn was altijd blij dat het er maar 1tje was. Ze zei altijd: de andere eierstok is mooi rustig, zoals het hoort.
Op een bepaald moment ben ik beginnen bijhouden hoeveel zwangerschapsaankondingen er waren sinds we aan het proberen waren, dat waren er 24. Waaronder ongelukjes en ‘we hebben maar 1 maand moeten proberen’. Dat is heeel pijnlijk maar het is inderdaad het resultaat dat telt. Hoewel de weg er naartoe heel vermoeiend en hard is. Iets wat iemand die niet in het traject zit heel moeilijk zal kunnen vatten.

Hier hebben we bij de vijfde poging positief nieuws gekregen en ondertussen 13w+3 zwanger.
Gewoon om even te tonen dat het kan!
Ook wij hadden al een intakegesprek voor IVF gepland maar mogen afzeggen omdat ik toen 6w was.

Ik duim voor iedereen mee op 1 of meerdere plakkertjes!
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 21 juli 2018, 15:31

Profixiat Lievelorre!

Leuk te horen dat we de hoop dus zeker niet mogen opgeven!
Ik wens je veel succes met je zwangerschap!

Het is idd moeilijk uit te leggen aan “buitenstaanders”. Ookal zeggen ze vaak we bzgrijpen je. Zolang je het zelf niet meegemaakt hebt kan je dat moeilijk begrijpen. Dat is toch mijn mening.

Bij mijn laatste folliekelmeting zei de gyn ook eentje is genoeg! Maar toch denk ik, hoe meer folliekels hoe meer kans.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 21 juli 2018, 23:49

Mijn eerste IUI heeft men niet laten doorgaan omdat ik 4 follikels had (door de clomid) en het risico op een meerling te groot was, wat eigenlijk gezien mijn leeftijd (toen 39) en mijn lage AMH waarde te verwaarlozen was. Naderhand bekeken wellicht mijn enige volwaardige IUI kans die ik ooit gehad zou hebben, maar ik was nog onwetend … heb er spijt van dat ik naar het ziekenhuis geluisterd heb toen.

Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 27 juli 2018, 7:32

Hallo,
Hoe is het met jullie?
Momenteel zit ik te wachten in de wachtzaal in ziekenhuis.
Gisteren een folliekelmeeting gehad. Toen lieten ze weten van fertiliteitskliniek dat de iui waarschijnlijk voor zaterdag is. Ik schrok wel even. Zaterdag ben ik nog maar dag 10 van mijn cyclus. Ik had bij afspraak maken nog getwijfeld folliekelmeeting is meestal op dag 10 maar omdat ook vorig cyclus vrij kort was, vroeg ik of het niet 2 dagen vroeger mocht. Gelukkig dus!

Heeft iemand van jullie dit ook, dat je cyclus steeds korter gaat worden? Komt dit door pregnyl?
Vandaag nog maar eens bloed laten trekken. Dan weet ik of ik pregnyl moet laten toe dienen od deze keer zonder.

Hopelijk dat deze keer een succes is. Want het weg en weer geloop en steeds rond bellen, werkuren moeten aanpassen. Vraagt veel energie. En dan nog maar te zwijgen van de emotionele achtbaan, in de 2 weken afwachtzn.

Blijven positief denken!!!

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Lievelotte » 27 juli 2018, 10:51

Hoi tanitaatje,

Het kan zeker. In het begin had ik wat langere cyclussen (32d) en bij de 4d IUI ging ik op dag 8(!) langs voor meting en mijn eisprong was al geweest en dus een maand overslagen.
Sindsdien altijd vanaf dag 6 moeten gaan en toch meestal tussen 10-12 d de IUI.

Ik probeerde tijdens de wachtweken steeds iets te doen dat veel tijd in beslag nam: zo hebben we een terrasoverkapping zelf geplaatst, tuin helemaal gesnoeid en gepland....

Veel succes!
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 29 juli 2018, 11:10

Even korte update over mijn situatie.
Vrijdag ben ik opnieuw bloed laten nemen. En uit die resultaten bleek dat ik nog geen eisprong aan het inzetten was. Dus zaterdag terug naar gyn voor echo en bloed laten nemen.
Daaruit bleek dat de inseminatie voor maandag zal zijn.

De afleiding in de wachtweken heb ik wel. We zijn namelijk aan het bouwen, beter gezegd starten. Bouw begint in september. Wij hadden beslist dat verhuizen en bouwen wel grote afleiding zou zijn. Al onze vrienden die het afgelopen jaar bevallen zijn zitten allemaal in verbouw of bouwwerken, dus dachten wij. Misschien is het dat wat we nodig hebben.

Ik wil vooral niet te veel gaan hopen, want de teleurstelling is dan zo groot en dat is het pijnlijkste.

Maar het moet toch eens lukken he 😉

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Jido » 3 augustus 2018, 12:02

Na een paar pogingen had ik ook steeds snel een paar follikels (dag 8 - 9). Inseminatie zelf was dus altijd rond dag 10. Maar eigenlijk had ik daar wel mijn twijfels bij en deze ook aangebracht bij de gynaecoloog die telkens mijn twijfels afwimpelde. Wat doe je dan, de dokter zal het wel weten zeker? :roll: Bij ons is het niet de gewoonte om bloedonderzoeken te doen, enkel follikelmeting en daar gaan ze dan ook volledig op af. Volgens mij zijn we zo vaak te vroeg geweest, zonder het echt te weten.

Ik heb 10 negatieve inseminaties gehad en we hebben zelf gevraagd om over te stappen naar ICSI, zodat we toch al zeker gaan zijn van een bevruchting (of niet) en een delende embryo die zich kan innestelen. Nu hadden ik het gevoel dat er in het wilde weg geschoten werd.
Ik sta meer achter de procedure zoals ze die bij jullie toepassen. Met de bloedafnames.

Een grote reis of verbouwing kan inderdaad wel een positieve invloed hebben. Mijn eerste zwangerschap was net bij het plannen van een grote reis van 2 maanden. Daar was ik inderdaad zeer veel mee bezig en het slorpte me wat op. Toen was het gelukt.
Vorig jaar hebben we onze verhuis achter de rug, waardoor het ook weer een hele drukke periode was, maar in die periode hadden we ook pogingen en was ik niet zwanger. Ook hierbij kan het dus alle kanten op.

Veel succes iedereen!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

DeborahDB
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 augustus 2018, 10:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeborahDB » 9 augustus 2018, 13:42

Hallo iedereen! Ik ben nieuw hier. Volg wel al een tijdje mee.. Ik zit met een vraag,hopelijk iemand die me kan helpen..
Ik heb al enkele inseminaties gehad met hormonen(clomid,pregnyl).
Nu wou de gyn proberen zonder hormonen.
Smaandags ga ik voor een follikelmeting,1tje van 9mm en 1 van 11mm. Ze zegt dat de inseminatie vr eind vd week is. Woensdags ga ik terug vr een meting en zegt ze: dat is raar,ze zijn nog hetzelfde...of eisprong is al geweest. Ik bloed laten trekken en later krijg ik telefoon dat dinsdag idd de eisprong is geweest. Is dat niet raar? Dus op 1 dag zo gegroeid? Of kan het springen eer het volgroeid is? Iemand ervaring hiermee?? Grtjes

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: IUI-clubje

Bericht door MenSte » 9 augustus 2018, 16:50

Ik heb al eens hetzelfde meegemaakt. Follikelmeting op vrijdag toonde follikels van 11mm. Volgende follikelmeting op maandag toonde opnieuw follikels van 11 mm zodat het leek alsof ze niet meer gegroeid waren. Uit bloedwaarden bleek nadien echter dat mijn eisprong ondertussen al geweest was. En dit klopte inderdaad, want een kleine 14 dagen later kreeg ik mijn regels...
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

DeborahDB
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 augustus 2018, 10:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeborahDB » 10 augustus 2018, 9:31

Oh ok merci... Ik dacht al, hoe raar is dat? Volgende keer dat ik ze zie toch eens tegoei vragen.

Lynnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 23:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Lynnie » 10 augustus 2018, 23:38

Hallo iedereen

Ik zou me graag even voorstellen omdat ik denk dat ik wel bij dit clubje kan horen.

Ik ben vrouw van 28. Mijn vriend en ik hebben enkele maanden geprobeerd natuurlijk zwanger te worden maar toen werd PCOS bij mij vastgesteld.
Na alle dosissen clomid geprobeerd te hebben zonder resultaat ben ik nu al 2 cyclussen menopur aan het spuiten. Telkens 2 grootte follikels gehad.
eerste keer mochten we proberen zonder IUI maar nu in tweede cyclus toch beslist wel eerste keer IUI te doen. De
Inseminatie was gisteren. Vandaag reeds heel moe en pijnlijke borsten al denk ik dat dat van Pregnyl komt.

Deze forums te lezen geven me wel wat moed want niemand binnen onze vriendenkring heeft proberen met zwanger te worden dus voelde me wel tijdje heel alleen op de wereld.

Hoop dat jullie alle snel zwanger kunnen worden!

Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 11 augustus 2018, 22:06

Welkom lynnie!

Je bent zeker niet alleen! Al ken ik het gevoel maar al te goed!

Het is erg lastig om je situatie uit te leggen bij vrienden en familie. Ze bedoelen het allemaal erg goed, maar ze weten niet hoe het voelt. Soms is het voor mij al moeilijk om het aan mijn echtgenoot uit te leggen. Hoe ik me voel. Hij ziet deze dingen ook anders, maar dat komt misschien omdat hij een man is. Vrouwen willen denken altijd nog dat tikje liever kinderen.

Ik ben in mijn laatste af tel dagen. Maandag ben ik 14 dagen na inseminatie. Ik voel allerlei dingen maar heb vooral schrik dat mijn lichaam mezelf weer maar eens voor de zot aan het houden is.

Ik hoop dus niet te veel. Alle ik zeg het niet te luid op, maar stiekem hoop ik superhard. Ik kan het niet ontkennen. Ookal weet ik dat ik dan opnieuw hard teleurgesteld zal zijn, iedere keer hoop ik terug.
Maar ze zeggen toch : hoop doet leven!

Lynnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 23:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Lynnie » 12 augustus 2018, 16:55

Hoi Tanitaatje!

Oh dan is het weer spannend!
Het niet luidop durven zeggen is iets wat we allemaal ervaren denk ik... maar niet hopen of zoals sommige mensen zeggen “het loslaten” dat lukt niet...
Met alle hormonen en dan de pregnyl is het moeilijk je lichaam te vertrouwen eh...
Mijn gyneacoloog zei dat met inseminatie dat goed verloopt telkens 20% kans is en probeer altijd tegen mezelf te zeggen dat 20% eigenlijk ook niet heel veel is en dat de kans klein is dat het direct lukt... maar ik mees ook echt wel verhalen van mensen waarbij zwangerschap na IUI binnen de 3 tot 6 keren valt.
Ik hoop alvast enorm voor je mee!!

Nog0even0geduld
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 11:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nog0even0geduld » 13 augustus 2018, 8:32

Hallo iedereen,

3 maand geleden hebben mijn vriend en ik ons laten testen omdat we na een lange periode van proberen nog altijd geen resultaat hadden.
Bij mijn vriend zijn staal bleek geen enkele cel volgroeid of juist gevormd.
Hij is nu al 3 maand Proxeed aan het nemen ter bevordering van zijn zaad.
Ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel bij en ik vroeg mij af of het kan zijn dat wanneer de kwaliteit zo slecht is er geen inseminatie plaatsvindt maar dat er wel nog follikels kunnen 'geoogst' worden.
Ik heb nu zaterdag een afspraak met de gynaecoloog voor de spuit en hij zou mij alles dan wel uitleggen. Maar ondertussen zit ik met die onzekerheid..

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten