IUI-clubje

IUI Forum
Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 14 augustus 2018, 21:44

Hallo iedereen,

Helaas voor ons weer slecht nieuws! Sniksnik

Op naar iui nr 5. Wij gaan wel een maandje overslaan want volgende keer zou net vallen op moment dat we het de hele familie op weekend gaan. En om dan eens te gaan uitleggen waarom wij niet meekunnen of misschien later moeten komen lijkt me nogal moeilijk. Mijn grootouders zijn nogal ouderwets in die dingen, dusja.

Zal ook eens goed zijn om maandje even niet aan te denken. Even tot rust komen en de emoties laten stabiliseren.

Ik blijf hopen op een geslaagde iui. Want ik zie redelijk op naar overstap tot ivf.

Ik hoop voor jullie allemaal ook!

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: IUI-clubje

Bericht door MenSte » 14 augustus 2018, 22:48

Hoi Tanitaatje,

Jammer om te horen dat jullie alweer geen goed nieuws gekregen hebben. Heeft jullie gynaecoloog al gesproken over ivf?
Hopelijk doet de rustmaand jullie goed en vinden jullie de moed om er nadien weer volop tegen aan te gaan!

Wij hebben net een rustmaand achter de rug en ik ben eerlijk gezegd toch blij dat we nu weer iets mogen ondernemen. Anders heb ik de hele tijd het gevoel dat we kostbare tijd aan het verliezen zijn en de tijd in die rust-/wachtperiodes gaat ook zo ontzettend traag!

Veel goede moed en succes nog!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 15 augustus 2018, 3:05

Dag menste,

Bedankt voor je steun!

De gyn spreekt er nog niet over. Hij zegt dat we eerst de 6 iui moeten afwachten, maar bij mij begint het toch al in mijn gedachten te komen dat we op ivf zullen moeten overgaan.

Mijn echtgenoot zegt ook dat ik te veel na denk. En dat er nog steeds 2 kansen zijn.

Ik vind het momenteel ook jammer om maandje over te slaan. Voelt meer als een verloren maand. Maar we hebben veel te doen de komende weken. En mss lukt het op natuurlijke weg deze maand. Omdat we er niet meebezig zijn.

Ik probeer mezelf te overtuigen er niet te veel mee bezig te zijn, maar ik makkelijk gezegd.

We zullen zien he!

Tanitaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 juli 2018, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Tanitaatje » 28 augustus 2018, 17:31

Hallo iedereen,

Hoe is het nog met jullie?

Marijke89
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 oktober 2018, 13:05

Re: IUI-clubje

Bericht door Marijke89 » 16 oktober 2018, 17:08

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier. Ik mag morgen voor mijn eerste inseminatie gaan. Vind het zo enorm spannend!
1ste IUI 17/10/2018: neg
2de IUI 1/12/2018: neg
3de IUI 23/12/2018: positief!

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: IUI-clubje

Bericht door MenSte » 17 oktober 2018, 10:29

Succes Marijke89! Hopelijk verloopt alles vlot en daarna succes met de wachtweken!

Ik ben na een verplichte time out door cystes eindelijk terug van de wachtbank mogen komen en had vandaag controle. Omdat de follikel nog te klein is, moet ik vrijdag terug gaan. Hopelijk krijgt hij nog een groeispurt en mogen we snel een nieuwe inseminatie proberen!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

ditte1011
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2018, 18:35

Re: IUI-clubje

Bericht door ditte1011 » 19 oktober 2018, 11:21

Hallo, ook nieuw hier :)
Heb op 7 oktober een eerste iui gehad en nu op mijn handen aan het zitten om niet aan het testen te slaan. CRG zegt beter wachten tot komende dinsdag (23 okt)...

Marijke89, spannend hé een eerste keer... Nu vanalles plannen om de wachtweken sneller te laten gaan.
MenSte veel succes vandaag!!

lima585
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 november 2018, 11:10

Re: IUI-clubje

Bericht door lima585 » 15 november 2018, 11:49

hier ook nieuw!
Ik heb al kids uit mijn eerste huwelijk, waarvan ik telkens heel snel zwanger ben geraakt. De jongste is 4 jaar. Nu ben ik 2 jaar samen met m'n nieuwe partner en wilden we graag een kindje van ons samen maar nu lukt het precies niet zo goed.
Augustus werd voorgesteld om tot IUI over te gaan, vorige week mijn eerste inseminatie gehad en sinds 2 dagen het gevoel dat het niet gelukt is. Voel niks... geen zere borsten, geen vermoeidheid ....
Maar dus nog maar 6 dagen na de IUI dus k zit me wss op te jagen in niks en je kan toch niet meer doen dan afwachten hè.
poging 1: eisprong gemist
poging 2: eisprong gemist
poging 3: geen goede folikkel
poging 4: IUI, negatief (eisprong gemist)
poging 5: eisprong gemist
poging 6: IUI op tijd: neg
poging 7:

Pearl
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 november 2018, 17:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Pearl » 17 november 2018, 17:42

Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw in dit clubje. Mijn man en ik zijn al 16 maanden aan het proberen voor een kindje. Mijn man is al vader van een dochter (7 jr). Na ons huwelijk vonden we het de tijd rijp om te gaan voor ons eigen lieverdje... Helaas, zonder resultaat tot nu toe.
3 november heb ik mijn eerste inseminatie gehad (onder Clomid en Pregnyl). Jammer genoeg negatief... :(
Vandaag zijn mijn maandstonden doorgebroken, bah!!!
En maandag herstart met Clomid en echo's en bloednames en Pregnyl. Och arme mijn man, hij zal weer afzien door de rust van hormonen door mijn lijf.
Spoedig krijg ik ook een laparascopie. Mijn gyn vermoed peritoneale endometriose. En het is even pijnlijk zoals het klinkt.
Zijn er nog lotgenoten met dit probleem? Wat heeft jullie gyn dan ondernomen? En wat was jullie wachttijd tot een zwangerschap?
Heel veel succes aan allemaal in hetzelfde bootje!

Groetjes, Pearl x

Tiemala
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 november 2018, 15:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiemala » 26 november 2018, 13:50

Hallo,
Ook wij zouden binnenkort starten met IUI. Ik vroeg me nog af wat de gangbare procedure is? Het probleem ligt bij mijn man, dus ik vraag me af of ik dan bv een HSG (of iets anders van onderzoeken, tests,...) zal moeten ondergaan? (Misschien om zeker te zijn dat alles bij mij in orde is?)
We gaan eind december op consultatie bij de gynaecoloog om alles af te spreken, en ik vraag mij af op welke termijn we dan mogen rekenen om de eerste keer te mogen proberen?
Bedankt voor jullie informatie!

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Lievelotte » 30 november 2018, 18:43

Dag Tiemala,

Ik denk dat dat een beetje afhangt van waar je in behandeling bent.
Ik heb enkel bloed moeten laten trekken en bij mij was alles oké. De resultaten van het onderzoek van mijn man zijn besproken in november en wij zijn in december gestart met de eerste ronde. Wij hebben ook wel een gyn die van wanten weet en meteen iets had van: als jullie er klaar voor zijn, starten we meteen de volgende cyclus.

Ondertussen 7m zwanger na 5 IUI-pogingen.

Alvast heel veel succes!
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Tiemala
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 november 2018, 15:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiemala » 3 december 2018, 11:49

@Lievelotte Bedankt voor de info! Ik denk dat wij ook pas in januari gaan kunnen starten. Bloed is wel al onderzocht bij mij en de gyn zei toen ook dat alles oké was, maar we hebben op 22/12 de afspraak bij de gyn en 26/12 of 27/12 is dan al mijn eisprong dus ik vrees dat dat misschien een beetje heel snel is.
Proficiat met jouw zwangerschap alleszins!

Saar90
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 december 2018, 10:26

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar90 » 12 december 2018, 10:37

Hallo allemaal,

Ook wij zijn al geruime tijd bezig met clomid en pregnyl (4x), de vorige keer zei de gynaecoloog van te starten met menopur in combinatie met pregnyl. Dit was nu de tweede cyclus hiermee... ook wordt het de laatste tijd via IUI geprobeerd... mijn laatste IUI was 29 november, dus ben ik nu 13 dagen na IUI. Kon me deze morgen niet houden en heb getest, deze was negatief... die teleurstelling altijd :-( heb ik te vroeg getest? Of zal het deze ronde weer niet lukken?
We zijn aan het twijfelen, indien het deze ronde nog niet lukt, om over te stappen naar een andere gynaecoloog...


We zijn al 1,5 jaar aan het proberen. We hebben al een kindje van 3,5 jaar, maar heb het gevoel dat ons gezin nog niet volledig is...

Heel veel succes voor iedereen hier!!

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Jido » 12 december 2018, 10:47

Saar90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal,

Ook wij zijn al geruime tijd bezig met clomid en pregnyl (4x), de vorige keer zei de gynaecoloog van te starten met menopur in combinatie met pregnyl. Dit was nu de tweede cyclus hiermee... ook wordt het de laatste tijd via IUI geprobeerd... mijn laatste IUI was 29 november, dus ben ik nu 13 dagen na IUI. Kon me deze morgen niet houden en heb getest, deze was negatief... die teleurstelling altijd :-( heb ik te vroeg getest? Of zal het deze ronde weer niet lukken?
We zijn aan het twijfelen, indien het deze ronde nog niet lukt, om over te stappen naar een andere gynaecoloog...


We zijn al 1,5 jaar aan het proberen. We hebben al een kindje van 3,5 jaar, maar heb het gevoel dat ons gezin nog niet volledig is...

Heel veel succes voor iedereen hier!!
Hey Saar

Het is mogelijk dat je te vroeg testte maar evengoed is het inderdaad negatief. Ik wil niet cru zijn, want weet hoe het voelt... Wij zijn ook al 1,5jaar bezig voor een tweede en het wil ook maar niet lukken. Wij zijn ondertussen al overgestapt naar ICSI, maar deze maand (1/12) toch nog een KID gehad omdat we dit jaar niet meer konden opstarten voor een pick-up.

Ik hoop voor jou dat het gewoon te vroeg was en je toch binnen enkele dagen een streepje hebt! Zal meeduimen!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 21 december 2018, 7:41

Dag iedereen,

Wij deze maand ook eerste iui, al ganse weg doorgemaakt, 2,5 jaar aan het proberen en na zwaar jaar met mislukte ivf en slecht nieuws beslist kid te proberen. In december was dus eerste kid iui.
Vandaag normaal bloed laten nemen maar deze morgen mijn regels... Niet meer nodig dan van bloed te nemen helaas.
Ik lees wel dat bijna iedereen medicatie moet nemen tijdens zijn iui traject. Wij in behandeling uz gent en nu volledig zonder enige medicatie, nog mensen zonder? Ik heb wel een zoontje van 4 uit vorige relatie, daarom wilden ze eerst zonder proberen...
Op naar de volgende ronde dan maar... Kans dat lukte na eerste keer was klein maar blijft zwaar al die teleurstellingen keer na keer...

Liefs
x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten