IUI-clubje

IUI Forum
JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 16 maart 2019, 18:49

GDN schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw in dit groepje en wil me toch ook voorstellen. Ik ben 32 jaar en we zijn bezig voor ons eerste kindje. We zijn ondertussen 19 maanden bezig. Ik ben zwanger geweest na 2de poging clomid+pregnyl maar een miskraam gehad op 8weken. Sinds september opnieuw begonnen maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik ben ondertussen bezig aan de 5de poging menopur en 2de poging iui. Mijn man zijn staal is telkens goed. Ik heb vaak 1-2 eitjes. Er is eigenlijk geen reden waarom het nu niet meer lukt. Het is frustrerend maar hoop dat iui ons zal helpen. Wat is jullie mening ivm stress? Na mijn miskraam had ik veel stress van het moet weer lukken en moet snel mogelijk zwanger zijn...nu heb ik er mij al beetje bij neergelegd maar wel steeds stress op het werk enz. Ik denk soms dat het daarom is dat het niet wil lukken.
Veel succes allemaal!
Oef, een miskraam dat moet moeilijk geweest zijn zeg! :(
Ik weet zelf ook niet wat ik moet denken van die stressfactor, het zal waarschijnlijk wel iets meespelen.
Anders zeggen ze dat toch niet altijd dat stress nefast is als je zwanger wilt worden, niet?
Maar hoe groot die factor is en hoe erg je daar mee moet rekening houden, dat zou wel goed zijn om te weten hé!
Alleszins veel succes!!

Cdj
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 17 maart 2019, 6:48

Dag dames,

Bij deze wil ik mij ook graag even voorstellen.
Ik lees hier al een hele tijd in stilte mee, maar voelde ondertussen toch de kriebels om ook wat neer te schrijven.

Wij zijn een lesbisch koppel en hebben al 1 kindje, waarvan mijn partner is bevallen. We hadden hier 7 pogingen voor nodig.

Ik zal nu ons tweede kindje dragen. Poging 1 draaide op niks uit. Bij poging 2 had ik er voorzichtig goede hoop op want in de week voor mijn nod had ik 3 dagen licht bloedverlies (innestelingsbloed?) en daarna ook enkele dagen een wat misselijk gevoel. Het was dan ook een domper toen ik toch ongesteld werd. Naar mijn gevoel moet er toch ‘iets’ geweest zijn.

Aangezien wij met donorzaad werken en graag een tweede kindje van dezelfde donor willen én de voorraad beperkt is mogen wij iets sneller gaan in ‘hulpmiddelen’ dan normaal. Dus cyclus 3 met clomid en pregnyl. Netjes 5 dagen 1 pilletje clomid, daarna fm: 1x 17mm, 2x 16mm, X-aantal 10-12mm. Kortom overstimulatie en verplicht cyclus overslaan 😔

Op naar cyclus 4 dus, nu nog in afwachting van mijn menstruatie en dan op controle of er geen cystes zijn achtergebleven. Daarna maar terug in de natuurlijke cyclus, want de gynae vreest ook overstimulatie met een half pilletje..

Ondertussen wil ik graag meeduimen voor jullie!
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

kaveetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 maart 2019, 19:59

Re: IUI-clubje

Bericht door kaveetje » 17 maart 2019, 9:25

Gisterenavond naar een leuk feestje moeten gaan waar ik teveel cola heb gedronken.
Wat raadt je...vannacht paar keer moeten opstaan om te plassen :roll:
Kan het zijn dat dit een invloed geeft op mijn ochtendurine?
Deze morgen dus een negatieve test :( ... wel teleurgesteld maar was precies zoiets verwachtend...gezien ik echt niets speciaals voelde ofzo wat zou duiden op zwangerschap...of is dit normaal dat je niets voelt tijdens je wachtweken?
Morgen opnieuw testen??
Deze iui is in een rush moeten gebeuren,al besef ik dat dit een behandeling is afhankelijk hoe je lichaam het doet... De avond ervoor de spuit pregnyl en de dag erop iui...was dit niet kort opeen? ik weet dat dit voor iedereen anders is maar toch...
Morgen hebben we alvast een gesprek betreft IVF omdat mijn gynecologe de weg niet te lang wil maken gezien mijn leeftijd en de periode (sinds oktober) dat we al in behandeling zijn met tot nu toe 1 poging iui
Ik zou nog 1 keer iui willen proberen alvorens IVF te doen omdat dit toch nog een stapje zwaarder is vermoed ik.
Is IVF ook een lange startweg alvorens er een Move kan gemaakt worden? Of is dit beter regelbaar?
amai zoveel vragen ...

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 17 maart 2019, 12:24

Kaveetje:
Ik heb deze morgen de pregnyl moeten zetten. Om 6.00 uur, morgenavond om 18.00 heb ik een afspraak.
Dus dat moest exact zo veel uur tussen zijn.
Dat vind ik dan inderdaad precies wel kort opeen dat jij ze hebt moeten zetten en de behandeling.
Ik weet nog bij mijn eerste poging was het ook de bedoeling dat ik die spuit moest zetten.
Maar heb ik dan toch niet meer moeten doen omdat de cyclus onverwacht wat rapper was, dan kwam dat niet uit.

Cdj:
Welkom , veel succes!
Ik hoop voor jou dat de volgende cyclus meer geluk brengt!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 17 maart 2019, 12:46

Kaveetje: Ik heb bij mijn eerste iui ook dag ervoor pregnyl gehad. Had gevoel dat mijn eisprong al eraan kwam voor dat ze echo hadden gedaan. Ik heb toen een ovulatietest gedaan en die knalde. Mijn eitje was toen 18mm pregnyl gehad om 4u en dag erop inseminatie.
Bij mijn 2de poging had ik opnieuw op dag 10 2 eitjes van 21mm en 18mm en positieve ovulatietest. Ze hebben toen ook nog pregnyl gegeven en dag erna inseminatie.
Ik had normaal pas eisprong rond dag 14 maar ineens rond dag 11. Bij mij spuiten ze pregnyl bij zodat ik meer progesteron zou aanmaken. Een eisprong heb ik vanmezelf dus daarom moet ik sowieso nog een spuitje zetten.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 17 maart 2019, 13:44

Ik heb eens de pregnyl eens 's avonds moeten zetten om 17u en om 12u30 volgende dag iui omdat eisprong sneller dan verwacht ging.
Het kan dus wel. Dat is gebaseerd op je bloedwaarden.
Anders eens navragen als je twijfelt

Wat doen jullie met de gebruikte spuiten en flesjes van pregnyl?

Lienie
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 januari 2019, 15:08

Re: IUI-clubje

Bericht door Lienie » 17 maart 2019, 15:59

Hey allemaal.

Ik heb vandaag mijn eerste inseminatie gehad. Gisteren had ik een spontane LH piek op bloed dus moest deze middag voor de inseminatie gaan.
Nu had ik afgelopen nacht wel steken en dacht dat dit ev wel de ovulatie kan zijn. Maar is dan de inseminatie niet te laat gebeurd? De gynaeco zei dat dat geen kwaad kon...
Ook heb ik geen pregnyl moeten spuiten omdat ik spontaan een LH piek had (iui in mijn gewone cyclus), maar arts vroeg me vndg of ik dan pregnyl geplaatst had.. Ik zei dat ze met dat niet gezegd hadden. Heeft nog iemand dit gehad? Dat je geen of juist wel pregnyl moest zetten als je spontaan LH piek hebt?

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 17 maart 2019, 20:25

Lienie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey allemaal.

Ik heb vandaag mijn eerste inseminatie gehad. Gisteren had ik een spontane LH piek op bloed dus moest deze middag voor de inseminatie gaan.
Nu had ik afgelopen nacht wel steken en dacht dat dit ev wel de ovulatie kan zijn. Maar is dan de inseminatie niet te laat gebeurd? De gynaeco zei dat dat geen kwaad kon...
Ook heb ik geen pregnyl moeten spuiten omdat ik spontaan een LH piek had (iui in mijn gewone cyclus), maar arts vroeg me vndg of ik dan pregnyl geplaatst had.. Ik zei dat ze met dat niet gezegd hadden. Heeft nog iemand dit gehad? Dat je geen of juist wel pregnyl moest zetten als je spontaan LH piek hebt?
Dag Lienie,

Bij mijn eerste 3 iui’s geen pregnyl moeten zetten omdat idd spontaan gebeurde. Nu bij 4e zei ze dat ik mocht in huis halen maar dat het ook niet echt hoefde. Toch gedaan, je weet nooit 😀
Maar ik denk dat je niet moet mee inzitten als je geen moet zetten omdat spontaan komt!

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 17 maart 2019, 20:27

Lienie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey allemaal.

Ik heb vandaag mijn eerste inseminatie gehad. Gisteren had ik een spontane LH piek op bloed dus moest deze middag voor de inseminatie gaan.
Nu had ik afgelopen nacht wel steken en dacht dat dit ev wel de ovulatie kan zijn. Maar is dan de inseminatie niet te laat gebeurd? De gynaeco zei dat dat geen kwaad kon...
Ook heb ik geen pregnyl moeten spuiten omdat ik spontaan een LH piek had (iui in mijn gewone cyclus), maar arts vroeg me vndg of ik dan pregnyl geplaatst had.. Ik zei dat ze met dat niet gezegd hadden. Heeft nog iemand dit gehad? Dat je geen of juist wel pregnyl moest zetten als je spontaan LH piek hebt?
Bij mijn eerste IUI heb ik ze ook niet moeten zetten omdat ze anders te laat zouden zijn omdat de ovulatie al aan het beginnen was. Dus ook volledig op natuurlijke cyclus.
Ik was ook wel wat ongemakkelijk na die IUI in de paar uren die daarop volgden.
Morgen de 2de poging, ik ben benieuwd of dat nog zo gaat zijn...

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 17 maart 2019, 20:34

Succes iedereen!!!
Yes we can! Hoe moeilijk soms ook! Het lukt ons wel en uiteindelijk zal ons wachten beloond worden met een wondertje! x

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 18 maart 2019, 8:35

Succes vandaag Kathy!

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 18 maart 2019, 8:37

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb eens de pregnyl eens 's avonds moeten zetten om 17u en om 12u30 volgende dag iui omdat eisprong sneller dan verwacht ging.
Het kan dus wel. Dat is gebaseerd op je bloedwaarden.
Anders eens navragen als je twijfelt

Wat doen jullie met de gebruikte spuiten en flesjes van pregnyl?
Flesjes deed ik in de glascontainer, spuiten in de vuilbak en naalden gaf ik af in het ziekenhuis bij volgende keer bloed of echo.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 18 maart 2019, 8:41

Ik was ook altijd ongerust over die pregnyl, 's avonds om. 18u zetten en dan 40 uur later inseminatie, maar wat als mijn ei tijdens die 40 uur ondertussen beslist spontaan te springen? Want je ei springt binnen max 40 uur. Maar wat is de minimum?
Maar in het ziekenhuis zullen ze het wel weten zeker...

Lienie
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 januari 2019, 15:08

Re: IUI-clubje

Bericht door Lienie » 18 maart 2019, 11:45

Bedankt voor de reacties! Nu toch al iets meer gerust...
Kvind die timing ook altijd wat onduidelijk maar in het ziekenhuis zullen ze het wel beste weten zeker?
Wie zit er nog in de aftelweken?

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 18 maart 2019, 16:39

Ben daar ook wel onzeker over want bij mij
zei ze dat er al vocht rond mijn eitje zat, dat was om half 5... en dan pas om 12u dag erop inseminatie gehad. Ze moeten natuurlijk een minder lange weg afleggen en een eitje leeft 24u dus zal wel nog oke zijn zeker.
Ik zit in de wachtweken. 5 dagen na inseminatie. Heb wel wat stressvolle dagen achter de rug, hoop dat geen invloed heeft...
Ik vind moeilijk om te blijven geloven omdat elke keer niets is.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten