IUI-clubje

IUI Forum
michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 14 september 2020, 15:56

Dat hoop ik ook, elke maand denk ik, ik ga er niet teveel aan denken maar ik ben mijn wederom weer zo bewust van mijn lichaam en let weer op elk dingetje. En nu denk ik.. zullen sommige klachten door de pregnyl kunnen komen, ik hoor er verschillende reacties over. Wat zijn jullie ervaringen met klachten na de pregnyl 5000.
Aankomende maandag over precies 1 week zit ik op 10 dagen na mijn 2e iui. Zou ik dan kunnen testen ?

😃🙏
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Minosh
Berichten: 1383
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 14 september 2020, 16:53

Klachten variëren steeds: Pijn aan de borsten, steken in de buik, misselijk,... Ieder klein pijntje voel je wel🙄...
Normaal na 10 dagen zou de pregynl uit je lichaam moeten zijn. Ik duim mee🍀🍀🍀🍀🤞🤞🤞🤞

Nana
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 september 2020, 1:31

Re: IUI-clubje

Bericht door Nana » 14 september 2020, 17:19

Atalanta schreef:
14 september 2020, 8:01
Hej Nana, begrijpbaar dat je er even door zit, ik versta niet dat ze mensen die reeds begonnen zijn aan hun traject weigeren :shock: heb je je nu dan kunnen 'inschrijven' voor de ronde hierna? Als ik 1 iets geleerd heb in dit traject dan is het wel het belang van vragen te stellen en info uit te wisselen, want zoals je zegt, iedereen heeft toch een specifieke behandeling nodig! Ik kan je niet meer info geven over Genk of Jette, maar het lijkt me geen slecht idee om ergens anders te starten.
Ik ben voorlopig ingeschreven voor de ronde erna maar ik moet toch bellen als mijn ms beginnen. Maar omdat ik er toch mee zat heb ik contact opgenomen met de consulenten en daar zeiden ze dat als ik bel en Uiteindelijk toch niet mag meedoen ik naar iemand specifiek moest vragen dus dat is een beetje een geruststelling! Hopelijk lukt het snel want buiten de stress van heel het traject en zou het gelukt zijn of niet moet ik mij nu ook zorgen maken of er de komende tijd wel plaats gaat zijn 😔 maar we houden de moed erin! Als ik hier zie hoe lang sommige al bezig zijn zal ik maar niet flauw doen en wat proberen te relativeren 💪🏻 Heel veel succes allemaal!

Johanna1991
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 14 september 2020, 17:24

Ik heb deze morgen mijn tweede IUI dus ook maar laten doorgaan, ik had mijn bloedwaarden gezien en die waren toch redelijk gelijkaardig aan vorige IUI, nog ietsje lager, maar ik heb liever dat ze te vroeg insemineren dan te laat. Wel weer een hele dag verspild eigenlijk. Binnen om 8u30, IUI om 11u15, uiteindelijk was het 12u20 voor we binnen mochten. Het waren twee assistenten en ze konden ons niet eens vertellen hoe goed de staal was. Ik word van zo'n dingen dus echt heel slechtgezind :p En dan mag je niet stressen op zo'n moment... uhu...

@Nana: ik voel met je mee; hoewel het niet allemaal superslecht is of zo, vind ik toch dat ze in UZ Leuven ook wat meer hun best mogen doen en ieder dossier als uniek moeten bekijken. Ik had onlangs voor het eerst sinds lange tijd een consultatie, en we hadden daar redelijk lang gezeten, zeker meer dan een uur. Ik had allerlei vragen opgeschreven, sommige gewoon uit interesse. En nadien komt het verslag dan online. Dat bevatte letterlijk: "patiënte had vragen en deze werden beantwoord." Wauw, dankje voor deze concrete verslaggeving...
Ik ben ook niets wijzer geworden uit die consultatie, ze vonden gewoon dat we nog moesten verder proberen en zouden dan wel zien. Het enige dat ik geleerd heb is dat ze me Puregon geven omdat dat blijkbaar iets is dat ze heel gemakkelijk kunnen afbouwen als ze zien dat je te veel wordt gestimuleerd.

@Bijwerkingen: ik heb altijd heel weinig bijwerkingen van alles (ik klaag niet), maar zo weet ik dus ook nooit of iets aan het werken is of niet. Van die Pregnyl voel ik eigenlijk niets. Vorige cyclus had ik wel af en toe een steekje in de buik, dat je denkt "zou er toch iets zijn", maar dat kan zoveel zijn. Maar ik ben op dat vlak geen goede referentiepersoon :p
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 14 september 2020, 18:51

@johanna ik snap je frustratie , heel vervelend als je zo een lange ochtend erop heb zitten en dat ze dan niet vertellen hoe goed het staal is, zoiets wil je wel weten en kan je weer vergelijken met de andere maanden, misschien kan je er morgen nog om bellen ? Ze zetten het toch altijd in de computer neer ?

Spannend @minosh . Ik ervaar altijd precies dezelfde klachten dus het doet wel zijn werking zou je denken, en idd sommige meiden zijn veel langer bezig. Daar heb ik ook onwijs veel respect voor. Laat deze dagen snel gaan 😬

@nana succes en idd het is erg stressen. Houd moed 🙏
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 14 september 2020, 19:01

Bedankt voor de tip @Minosh, ik zal eens een kijkje nemen :D

@Michelle: ik dacht ook dat ik die nevenwerkingen had als Minosh tot ik vorige maand geen pregnyl heb gespoten en toch steken had en pijnlijke borsten. :lol:

@Johanna: kunnen jullie niet naar huis tussen het staal en de IUI? Mijn vriend gaat smorgens altijd zijn staal brengen en ik 2u later voor de inseminatie, zo verliezen we allebei mss een uurtje. Is toch een sleur als je zoveel tijd moet vrij maken, vervelend op je werk ook waarschijnlijk?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Johanna1991
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 14 september 2020, 19:26

Ik had in principe naar huis kunnen gaan ja, maar ik heb besloten dat niet te doen. Omdat ik in een ziekenhuis werk dat aan hetzelfde IT-netwerk gelinkt is als UZ Leuven, kon ik me gewoon aan een tafeltje zetten met mijn laptop en van daaruit werken. Op die manier was ik wat afgeleid, moest ik niet meer op de drukke wegen heen en terug rijden en moest ik ook geen verlof nemen of werkonbekwaamdheid aanvragen. Een slim plan leek me dus, maar ik heb dan wel alles afgesloten en ben in de wachtzaal gaan zitten, goed op tijd... en toen dus nog heel lang moeten wachten :p

En we gaan inderdaad zelf wel de spermastaal-resultaten bekijken op NexuzHealth dan, maar jammer dat ze niet even *iets* konden zeggen...

Over switchen naar Jette: het moeilijke is dat verkeer he. Ik ken mezelf. Ik heb ooit ook al een auto-ongeval gehad, en hoewel ik daar niks aan heb overgehouden, autorijden staat voor mij gewoon gelijk aan stress. En Jette ligt wel in het centrum van de verkeersmiserie, in mijn hoofd toch :p Anders zouden we misschien allemaal al lang geswitcht zijn...
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Minosh
Berichten: 1383
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 15 september 2020, 10:10

Johanna, ik hoop dat je de komende 2 weken wat rust kan vinden. Ik duim alvast mee op een positief resultaat :-).

Carole
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 september 2020, 5:31

Re: IUI-clubje

Bericht door Carole » 15 september 2020, 12:34

Vandaag dag 12 na mijn eerste IUI. Heb 4 dagen geleden nog extra pregnyl 5000 gekregen en neem dagelijks 3x utrogestan.

Vrijdag bloedtest. Fingers crossed!

Voel mij enorm, enorm moe ! Mijn regels zijn alsook nog niet doorgekomen, heel af en toe voel ik precies iets thv mijn baarmoeder en mijn tepels zijn meer gespannen dan anders.

Zouden die symptomen allemaal te wijten zijn aan de pregnyl en utrogestan?
Laatst gewijzigd door Carole op 15 september 2020, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 15 september 2020, 12:44

Welkom aan alle nieuwe dames, dat het een fijne uitlaatklep mag bieden, is het voor mij absoluut al geweest, en dat jullie snel goed nieuws mogen brengen hier!

@nana, ik zat ook in Genk, 4x Iui gehad en we gaan eind deze maand over naar Jette inderdaad. Ook vooral nav dit forum. De ervaringen en adviezen van anderen. En wat minder goede eigen ervaringen met Genk / ombelet. Mogelijk hebben ze m'n laatste IUI poging verknald door de vroeg te insemineren🙄🤷‍♀️ Inderdaad geen enkele ruimte voor vragen, antwoorden, uitleg,... Integendeel. Ze weten nooit wat gaande is en reageren hun persoonlijke ergernissen zelfs uit op de patiënten. Zo liet hij mij eens voor niks komen op consult, om uitslagen te bespreken die niet waren aangekomen, kafferde mij ervoor uit om de een of andere reden, en factureerde me 't consult. Ik ging jankend buiten. Naar wat sowieso al heel beladen gesprek was en we de hele corona pauze op gewacht hadden.
Dat soort dingen...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1383
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 15 september 2020, 16:12

Carole schreef:
15 september 2020, 12:34
Vandaag dag 12 na mijn eerste IUI. Heb 4 dagen geleden nog extra pregnyl 5000 gekregen en neem dagelijks 3x utrogestan.

Vrijdag bloedtest. Fingers crossed!

Voel mij enorm, enorm moe ! Mijn regels zijn alsook nog niet doorgekomen, heel af en toe voel ik precies iets thv mijn baarmoeder en mijn tepels zijn meer gespannen dan anders.

Zouden die symptomen allemaal te wijten zijn aan de pregnyl en utrogestan?
De symptomen kunnen door de pregnyl en utro komen, maar ook door een mogelijke innesteling.
Het jammer en het frustrerende is dat je het niet weet tot je een bloedtest of test doet...
ik duim alvast mee op positief nieuws :-)

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 15 september 2020, 19:38

M'n vriend was zonet zijn dossier aan het uitprinten via cozo.be ter voorbereiding op Jette over 2weken.. En zaten 't zowat door te lezen. Plots zie ik staan : DNA fragmentatie test, dfi 23,2. Opgezocht wat dat is..
Als de DNA strengen "gedefragmenteerd" zijn, zijn ze dus eigenlijk in stukjes zeg maar dus beschadigd. Dfi is de meetindex daarvan. Alles boven de 25 procent zou een sterk verlaagde slaagkans op zwangerschap geven bij Iui stond er op het papier. En hij zit daar met 23 dus zeer kortbij. Op internet verder over gezocht. En daar staat dat zelfs boven de 20 je kansen al vermindert bij icsi.. 😳 Terwijl ombelet ons dus zei "ja uitslag is prima hoor" en hier dus staat dat er een stress test geïndiceerd is om dit verder te bekijken....
Is er nog iemand hier die bekend is met die Dfi?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Chacha
Berichten: 22
Lid geworden op: 8 september 2020, 12:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Chacha » 15 september 2020, 21:06

Johanna, veel succes in de wachtweken! Hopelijk een positieve uitkomst!

Pindanootje, jammer genoeg geen ervaring mee, enkel met dragerschap van een bepaalde mutatie.. Van dat van jou nog nooit van gehoord :|

Vandaag had ik follikelmeting: er zat er eentje klaar van 19mm en bms 9,5 en mooi triple! Lh was al 60, dus zelfs geen pregnyl moeten zetten. Ik ben alleen vergeten te vragen of ik utrogestan zou moeten starten.. Zal ik nog eens voor bellen dan🙈.
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie —> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 —> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 15 september 2020, 21:19

Ik denk dat veel mensen hier nog niet van gehoord hebben terwijl het toch een belangrijk iets is, dus bij deze de link voor de geïnteresseerden:

https://www.uza.be/betere-slaagkansen-z ... a-dna-test

Wie weet kan het iemand helpen die ook onverklaard onvruchtbaar is.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1383
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 15 september 2020, 21:27

Ik had er al over gelezen, maar weet niet onze resultaten hierover. Heb je deze info van die extra test dat jullie hebben laten doen?
Het enige wat ik weet is dat door voeding en supplementen die dna fragmentatie wel kan verbeteren, wat ik er natuurlijk over lees, als dat klopt natuurlijk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten