IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 15 september 2020, 21:35

Minosh schreef:
15 september 2020, 21:27
Ik had er al over gelezen, maar weet niet onze resultaten hierover. Heb je deze info van die extra test dat jullie hebben laten doen?
Het enige wat ik weet is dat door voeding en supplementen die dna fragmentatie wel kan verbeteren, wat ik er natuurlijk over lees, als dat klopt natuurlijk
Ja die test is al in juni uitgevoerd bij ons. Allez, bij m'n vriend dan uiteraard. En ombelet zei toen ik belde voor de resultaten ervan "ja alles prima doe maar Iui verder hoor" maar echt HEEL vlugvlug aan telefoon.. Maar op 't papier zelf, wat we nu vanavond dus pas doorlazen, staat inderdaad dat de cutoff 25 is en m'n vriend heeft 23. Dus ik vind dat wel iets wat noemenswaardig is 🤔 Ben er nu al constant over ah lezen natuurlijk.. M'n vriend zegt dan, laat 't los, we horen 't in Jette wel. Ma ik wil over zoveel mogelijk al zoveel mog weten, controlefreak als ik ben. Lopen al ruim 2j rond met het idee dat alles prima met ons zal zijn en we 't uitblijven vd baby niet snappen. Wie weet ligt hier de verklaring wel. Dna fragmentatie komt door oxidatieve stress, wat ontstaat door bijvoorbeeld ongezonde levensstijl, en daar valt m'n vriend helaas wel onder, 15j lang gerookt etc, flink op stap gegaan altijd,.....
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1371
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 15 september 2020, 22:09

Ik snap volledig wat je bedoelt. Je blijft steeds zoeken naar een antwoord, waarom het niet lukt, en eens je iets hebt gevonden wil je hier meer over weten.. Ik zou het ook niet kunnen loslaten.
Ik hoop dat Jette je hier verder mee kan helpen en dat zij antwoorden hebben op je vragen.
Ik neem dit ook mee vrijdag wanneer ik op follikelmeting moet.
Merci om het hier te posten, hoe meer info we hebben, hoe meer vragen we kunnen stellen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 15 september 2020, 22:21

Minosh schreef:
15 september 2020, 22:09
Ik snap volledig wat je bedoelt. Je blijft steeds zoeken naar een antwoord, waarom het niet lukt, en eens je iets hebt gevonden wil je hier meer over weten.. Ik zou het ook niet kunnen loslaten.
Ik hoop dat Jette je hier verder mee kan helpen en dat zij antwoorden hebben op je vragen.
Ik neem dit ook mee vrijdag wanneer ik op follikelmeting moet.
Merci om het hier te posten, hoe meer info we hebben, hoe meer vragen we kunnen stellen.
Heel goed! Ik deel er nog een artikeltje over met uitleg :

https://m.nataal.nl/artikelen/artikelen ... heid-3800/

Inderdaad, gericht vragen stellen kan ons enkel helpen denk ik dan..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Nana
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 september 2020, 1:31

Re: IUI-clubje

Bericht door Nana » 15 september 2020, 22:34

Pindanootje schreef:
15 september 2020, 12:44
Welkom aan alle nieuwe dames, dat het een fijne uitlaatklep mag bieden, is het voor mij absoluut al geweest, en dat jullie snel goed nieuws mogen brengen hier!

@nana, ik zat ook in Genk, 4x Iui gehad en we gaan eind deze maand over naar Jette inderdaad. Ook vooral nav dit forum. De ervaringen en adviezen van anderen. En wat minder goede eigen ervaringen met Genk / ombelet. Mogelijk hebben ze m'n laatste IUI poging verknald door de vroeg te insemineren🙄🤷‍♀️ Inderdaad geen enkele ruimte voor vragen, antwoorden, uitleg,... Integendeel. Ze weten nooit wat gaande is en reageren hun persoonlijke ergernissen zelfs uit op de patiënten. Zo liet hij mij eens voor niks komen op consult, om uitslagen te bespreken die niet waren aangekomen, kafferde mij ervoor uit om de een of andere reden, en factureerde me 't consult. Ik ging jankend buiten. Naar wat sowieso al heel beladen gesprek was en we de hele corona pauze op gewacht hadden.
Dat soort dingen...
Oh wat erg seg! Onbegrijpelijk dit! Ik heb nog maar 1 iui gehad en ik kwam na elke echo al volledig verontwaardigd buiten! Elke keer dacht ik wat is dit😳 ! Ik lees hier op het forum een hoop namen van medicatie, groottes en waardes van vanalles! Ik weet gewoon van niks! Ik krijg nog niet is een antwoord op hoeveel IUI’s ik kan krijgen. Er wordt niks gezegd of uitgelegd. Ja ze zeggen pak maar clomid terwijl er zogezegd niks mis is bij mij en dan zeggen ze oh ja nu is uw baarmoederslijmvlies te dun (blijkbaar door clomid hoorde ik tijdens de inseminatie van de consulente) hiervoor kreeg ik dan progynova en de echo na de insiminatie om te kijken of de eisprong was geweest vroeg ik of het baarmoederslijmvlies nu wel dik genoeg was en kreeg ik gewoon het antwoord ah ja da heb ik niet gemeten en dat terwijl ik nog op de tafel lig en ze de camera nog in haar handen heeft. Ja ik dacht van alé meent ze dit nu echt KIJK DAN HE! Ma nee ze riepen al direct de TWEE volgende waardoor ze al aan mijn deur stonden te trekken en ik nog niet eens mijn broek terug aan had 😒 NOG maar is een keertje heel verbouwereerd naar de auto gewandeld.
Hoe verloopt de overstap naar Jette? Moet je lang wachten? Kun je ondertussen nog doorgaan in Genk tot je naar Jette kan? Doen ze al de onderzoeken opnieuw? Ik las dat het ook nog niet zo evident is om een volledig dossier te krijgen in Genk om over te stappen. Vaak ontbreken resultaten ? Sorry zit met nogal veel vragen 😄

Minosh
Berichten: 1371
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 15 september 2020, 22:42

Pindanootje schreef:
15 september 2020, 22:21
[quote=Minosh post_id=359446 time=<a href="tel:1600200580">1600200580</a> user_id=12499]
Ik snap volledig wat je bedoelt. Je blijft steeds zoeken naar een antwoord, waarom het niet lukt, en eens je iets hebt gevonden wil je hier meer over weten.. Ik zou het ook niet kunnen loslaten.
Ik hoop dat Jette je hier verder mee kan helpen en dat zij antwoorden hebben op je vragen.
Ik neem dit ook mee vrijdag wanneer ik op follikelmeting moet.
Merci om het hier te posten, hoe meer info we hebben, hoe meer vragen we kunnen stellen.
Heel goed! Ik deel er nog een artikeltje over met uitleg :

https://m.nataal.nl/artikelen/artikelen ... heid-3800/

Inderdaad, gericht vragen stellen kan ons enkel helpen denk ik dan..
[/quote]

viewtopic.php?t=13484
In dit topic wordt er ook over gesproken

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 16 september 2020, 14:45

@Johanna, inderdaad dat klonk als een mega strak plan :lol:

@Carole: het zou wel eens iets kunnen zijn hé?! Ik ben nooit moe van pregnyl, lijkt me meer iets voor een zwangerschap?? Was dit je eerste ronde? Ik zal ook eens informeren naar die extra pregnylspuit. Nog enkele dagen op je tanden bijten, ik duim mee!

@Nana en Pindanootje: ik voel echt mn bloed koken als ik jullie verhalen lees, ik heb ook al zulke ervaringen gehad en ik word daar zo boos van. Die verdienen zoveel geld en ze doen gewoon bandwerk. Zo kan ik zelf ook gynaecoloog zijn..
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 16 september 2020, 14:54

Nana schreef:
15 september 2020, 22:34
Hoe verloopt de overstap naar Jette? Moet je lang wachten? Kun je ondertussen nog doorgaan in Genk tot je naar Jette kan? Doen ze al de onderzoeken opnieuw? Ik las dat het ook nog niet zo evident is om een volledig dossier te krijgen in Genk om over te stappen. Vaak ontbreken resultaten ? Sorry zit met nogal veel vragen 😄

Ik heb hun gewoon opgebeld, op 17 aug om aan te melden, ze stellen je dan enkele vragen en wijzen je een arts toe. Wij konden daarbij een dikke maand later terecht, dat is over 2 weekjes nu. Dus een beetje wachttijd maar cava nog. Je moet je volledige medische dossier zelf meebrengen op papier, dus je vraagt dat op in Genk of print het van cozo.be en dan bekijken ze in Jette of er nog aanvullend onderzoek nodig is volgens hun of niet. Ik weet niet of het handig is om tussentijd nog verder in Genk te blijven maar dat is een persoonlijke keuze wellicht.
Er ontbraken inderdaad wat dingen uit ons dossier vanuit Genk dus heb nog nagebeld zelf en hun de rest ook nog laten doorsturen, nu gelukkig wel compleet.

Ik probeerde Ombelet vanmorgen te bellen met de vraag waarom die score van m'n vriend op DNA fragmentatie niet benoemd is, want zoals ik het begrijp is verder testen aangewezen en icsi boven Iui aanbevolen, maar dat is ons door hem totaal niet gezegd. Helaas wou hij me niet telefonisch te woord staan. Consulente zei dat ik maar een consult moest plannen dan. Ik weiger er nog verder m'n tijd, moeite en centen in te steken, ze kunnen de boom in. Ik zie wel wat Jette erover zegt..
Het enige wat ik hoop is dat ze niet moeilijk gaan doen over de echo metingen, die ik hier wil laten blijven doen in Genk ipv Jette. Ik hoorde namelijk van een verpleegster (kennis) dat ombelet die dossiers soms weigert omdat hij vind dat als je de behandeling in Jette volgt je dan ook maar alle dagen voor je echo's daarheen moet. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn leg ik echt klacht neer denk ik. Heb 't compleet gehad daar..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 16 september 2020, 15:56

@pindanootje, ik heb ook al gehoord dat ze sommige dossiers weigeren.
Als het een troost of hoop kan zijn, ik had maar 1 echo per icsi of per tp, veel minder dan in Genk, daar waren het er 3 of 4.
Ik ging wel naar Jette daarvoor, ik was zelfs minder tijd kwijt door naar Jette te gaan omdat het uur van afspraak min of meer gerespecteerd werd, ik Genk moest ik er om 7u-7u30 zijn en ik was meestal pas buiten rond 8u30-9u + dan nog de heen- en terugrit.

En als je in Jette gaat ben je zeker dat de echo juist gedaan is en die op tijd daar is. Als het 's morgens te moeilijk is, kan je ook een afspraak's avonds krijgen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 16 september 2020, 16:59

mich75 schreef:
16 september 2020, 15:56
@pindanootje, ik heb ook al gehoord dat ze sommige dossiers weigeren.
Als het een troost of hoop kan zijn, ik had maar 1 echo per icsi of per tp, veel minder dan in Genk, daar waren het er 3 of 4.
Ik ging wel naar Jette daarvoor, ik was zelfs minder tijd kwijt door naar Jette te gaan omdat het uur van afspraak min of meer gerespecteerd werd, ik Genk moest ik er om 7u-7u30 zijn en ik was meestal pas buiten rond 8u30-9u + dan nog de heen- en terugrit.

En als je in Jette gaat ben je zeker dat de echo juist gedaan is en die op tijd daar is. Als het 's morgens te moeilijk is, kan je ook een afspraak's avonds krijgen.
Ik weet het, maar Jette is voor mij echt best een stuk rijden :( De bloednames kan ik gewoon bij de huisarts doen maar misschien kan ik elders iemand zoeken voor de echo's. Heb geen idee of er alternatieven voor zijn. Een gynaecoloog die thuis een praktijk heeft ofzo 🤔?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 16 september 2020, 17:36

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 16 september 2020, 17:38

@mitte : ik heb inderdaad net een medisch centrum gevonden in Maasmechelen intussen, is 10 of 15 minuten vanwaar ik woon, daar zit ook een gyn. Heb meteen gebeld of ik daar voor echo metingen terecht zou kunnen. Hij was op verlof tot de 22ste maar dan zouden ze m'n vraag meteen voorleggen en me terugbellen. Dus moet normaal wel lukken denk ik dan.
Hoop het echt 🤞
Ik zie overigens dat jij intussen zwanger bent :D proficiat meid!!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Carole
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 september 2020, 5:31

Re: IUI-clubje

Bericht door Carole » 16 september 2020, 19:55

@Atalanta, dit is idd mijn eerste ronde, dus al de symptomen zijn nieuw voor mij. En al het opzoekwerk via google stelt je ook niet echt gerust :D
De moeheid zou volgens het internet grotendeels aan de utrogestan kunnen liggen. Gebruik jij die medicatie ook?

Nog 2 dagen en ik heb het verlossende antwoord! :o

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 16 september 2020, 20:02

Carole schreef:
16 september 2020, 19:55
@Atalanta, dit is idd mijn eerste ronde, dus al de symptomen zijn nieuw voor mij. En al het opzoekwerk via google stelt je ook niet echt gerust :D
De moeheid zou volgens het internet grotendeels aan de utrogestan kunnen liggen. Gebruik jij die medicatie ook?

Nog 2 dagen en ik heb het verlossende antwoord! :o
Spannend Carole!! Op zich kunnen je symptomen inderdaad wel van de pregnyl en utro komen. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet ve zwangerschap kunnen komen ook. Hoop 't voor je! Misschien kan een early testje ook al duidelijkheid brengen :p? 🍀 Succes in ieder geval, we duimen voor je
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Nana
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 september 2020, 1:31

Re: IUI-clubje

Bericht door Nana » 16 september 2020, 20:13

Pindanootje schreef:
16 september 2020, 17:38
@mitte : ik heb inderdaad net een medisch centrum gevonden in Maasmechelen intussen, is 10 of 15 minuten vanwaar ik woon, daar zit ook een gyn. Heb meteen gebeld of ik daar voor echo metingen terecht zou kunnen. Hij was op verlof tot de 22ste maar dan zouden ze m'n vraag meteen voorleggen en me terugbellen. Dus moet normaal wel lukken denk ik dan.
Hoop het echt 🤞
Ik zie overigens dat jij intussen zwanger bent :D proficiat meid!!!
Oh wat een goed idee! Hou je mij op de hoogte? Dat zou voor mij ook wel ideaal zijn als ik de echo’s daar zou kunnen laten doen. Morgen eens bellen naar Jette voor wat uitleg. Je sprak over Cozo. Dat ken ik nog niet eens 😣 weer zoiets waar ik niet van op de hoogte ben gesteld. Hopelijk blijven de fertiliteitsbehandelingen doorgaan nu de Coronabesmettingen weer zo erg aan het stijgen zijn! Heel veel succes nog 🍀

Nana
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 september 2020, 1:31

Re: IUI-clubje

Bericht door Nana » 16 september 2020, 20:13

Pindanootje schreef:
16 september 2020, 17:38
@mitte : ik heb inderdaad net een medisch centrum gevonden in Maasmechelen intussen, is 10 of 15 minuten vanwaar ik woon, daar zit ook een gyn. Heb meteen gebeld of ik daar voor echo metingen terecht zou kunnen. Hij was op verlof tot de 22ste maar dan zouden ze m'n vraag meteen voorleggen en me terugbellen. Dus moet normaal wel lukken denk ik dan.
Hoop het echt 🤞
Ik zie overigens dat jij intussen zwanger bent :D proficiat meid!!!
Oh wat een goed idee! Hou je mij op de hoogte? Dat zou voor mij ook wel ideaal zijn als ik de echo’s daar zou kunnen laten doen. Morgen eens bellen naar Jette voor wat uitleg. Je sprak over Cozo. Dat ken ik nog niet eens 😣 weer zoiets waar ik niet van op de hoogte ben gesteld. Hopelijk blijven de fertiliteitsbehandelingen doorgaan nu de Coronabesmettingen weer zo erg aan het stijgen zijn! Heel veel succes nog 🍀

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten