IUI-clubje

IUI Forum
Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 8 juli 2020, 18:50

Pindanootje schreef:
8 juli 2020, 11:03
Sara1987 schreef:
8 juli 2020, 9:19
Vandaag terug bloedafname op vraag van dr. Van Turnhout.

Hopelijk is mijn HCG goed gestegen. Op zich verwacht ik niet dat het gedaald zou zijn, 't is niet alsof de symptomen verdwenen zijn.

Langs de andere kant vraag ik me af wat het nut is. Bij de miskraam bleef mijn HCG tot net voor de curettage ook gewoon stijgen. Twee dagen voor de curettage stond mijn HCG op 40000 en was het dus mooi blijven verdubbelen. Zonder levensvatbaar vruchtje...
Wat een spannende tijd voor jou Sara.. Stom dat ze enkel het Hcg testen terwijl dat inderdaad niet het enige is wat aangeeft of alles goed gaat of niet. Geduld hebben zal nu super moeilijk zijn ja. Hopelijk kan je veel afleiding vinden, wat de dagen wat sneller doet gaan..

Vraagje : is er iemand bekend met de supplementen PQQ en CoQ10?
Rond 16u wat witverlies waar precies toch een druppeltje bloed bij leek te zitten, want eerder naar de bruin/rozige kant dan de witte kant. Direct paniekgevoel van: dit loopt weer mis. Verder gewoon wit-wit-witter dan wit witverlies, maar toch... Hopelijk kan ik morgen iemand bereiken voor de resultaten van mijn bloedonderzoek... Want dat is vaak toch een lichte ramp hoor...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 8 juli 2020, 20:23

Toi toi toi aan alle dames hier!

Inderdaad grappig hoe we hier zoveel aan elkaar hebben, maar we op straat vreemden voor elkaar zouden zijn.
Ergens vind ik die anonimiteit net fijn hier. Op die manier kan je vrijuit praten, je hart luchten of troost zoeken bij mensen die weten wat het is.

Op een dag hoop ik dat ik hier wat vlotter over ga kunnen praten. Momenteel ervaar ik het nog steeds als taboe. Alsof je toegeeft dat je ergens wat gefaald hebt als vrouw of als koppel, terwijl niets minder waar is. Tegendeel, al die koppels die het best gemakkelijk hadden om zwanger te worden zouden tonnen respect moeten hebben voor wat ieder van ons hier heeft moeten doorstaan om een hartenwens in vervulling te laten gaan! Powerladies! 🤭
❤ feb 2021

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 8 juli 2020, 21:27

@Babske, als je de pil neemt heb je geen eisprong en ook geen echte ms. Het is een onttrekkingsbloeding die er komt doordat je stopt met je pil. Aangezien je in principe maand na maand altijd 3 weken hormonen neemt en 1 week niet, zit er regelmaat in.

Het kan best zijn dat er nu geen eitje groeit en dan heb je geen eisprong en dan moet je de volgende cyclus nog eens proberen. Als je een langere tijd de pil hebt genomen kan het soms maanden duren eer je terug een eisprong hebt en bij anderen is alles direct in orde.

In principe kunnen ze geen 5 dagen op voorhand voorspellen wanneer je eisprong gaat zijn en zeker als er geen eitje aan het rijpen is. Hopelijk is er vrijdag wat meer duidelijkheid want als er vandaag geen follikel was dan lijkt een eisprong binnen enkele dagen zo goed als onmogelijk.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 8 juli 2020, 21:29

@Fie dat vind ik ook ja.. Al die mensen die direct zwanger zijn na paar maand hebben geen flauw benul van waar wij allemaal doorheen moeten gaan.. Het onbegrip en de cliché antwoorden enz zijn allemaal niet zo eenvoudig he..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 8 juli 2020, 21:41

mich75 schreef:
8 juli 2020, 21:27
@Babske, als je de pil neemt heb je geen eisprong en ook geen echte ms. Het is een onttrekkingsbloeding die er komt doordat je stopt met je pil. Aangezien je in principe maand na maand altijd 3 weken hormonen neemt en 1 week niet, zit er regelmaat in.

Het kan best zijn dat er nu geen eitje groeit en dan heb je geen eisprong en dan moet je de volgende cyclus nog eens proberen. Als je een langere tijd de pil hebt genomen kan het soms maanden duren eer je terug een eisprong hebt en bij anderen is alles direct in orde.

In principe kunnen ze geen 5 dagen op voorhand voorspellen wanneer je eisprong gaat zijn en zeker als er geen eitje aan het rijpen is. Hopelijk is er vrijdag wat meer duidelijkheid want als er vandaag geen follikel was dan lijkt een eisprong binnen enkele dagen zo goed als onmogelijk.

Bedankt voor je uitleg in mensentaal 😊👍🏻
De oestradiol waarde was al behoorlijk hoog, vandaar dat dokter eisprong vermoed rond zondag/maandag. Ze zei enkel dat er nu “nog geen beweging was” maar of dat betekent dat er geen follikel is, weet ik niet. Ik ben slecht in zo’n dingen te vragen en ik neem aan wat ze zeggen.
Ik zag op de echo wel links en rechts “bolletjes” en ze heeft er enkele gemeten dus denk dat dit wel follikels waren.

Vrijdag zal ik wat meer uitleg vragen, jullie zijn duidelijk al meer geinformeer dan ik...sorry en bedankt voor de info (ik hoop dat de dokter toch gelijk heeft en ik dit weekend goed nieuws krijg om te starten 🤞🏻)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 8 juli 2020, 22:58

@ Sara Hopelijk kunnen ze je snel geruststellen. Zo'n minibeetje bloedverlies hoeft echt niets slechts te betekenen, maar gezien je geschiedenis begrijp ik het helemaal dat je je zorgen maakt.

@Pindanootje Merci! En inderdaad wel grappig, ik denk er soms over na in de wachtkamer wie er daar mss zit die ook hier schrijft :)

@Svezso Mijn IVF gesprek staat ook al gepland, op 20/8, waarschijnlijk in de wachtweken, gaat wel raar zijn. Ik las wel (in het IVF groepje) dat je een goedkeuring terugbetaling moet hebben van je mutualiteit of hospitalisatieverzekering. Daar maak ik me nu wel wat zorgen om, want wat als dat lang duurt. Dan kan ik volgende maand toch nog niet starten... Succes morgen!

@Babske Het zijn inderdaad de follikels die de gyn meet. Met bloedafname kunnen ze je hormoonwaarden opvolgen en ongeveer voorspellen hoe snel de follikels zullen groeien en wanneer je eisprong gaat vallen. Neem je iets van medicatie? Of heb je een spontane cyclus?

Succes iedereen!
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 9 juli 2020, 8:25

@Babske, bij het begin van je cyclus zitten een aantal eitjes klaar, bij de ene al meer dan bij de andere. Eentje daarvan gaat groeien en komt vrij bij de eisprong, de rest gaat verloren.
Bij IVF gaan die andere ook mee groeien en is het dus belangrijk dat er wel wat klaar zitten, bij IUI is eentje voldoende.

Bij pcos heb je veel eitjes, maar is vaak moeilijk om een rijp eitje te bekomen en is er vaak ook geen eisprong.

Zoals eerder gezegd, hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid en kan er iets gepland worden en heb je iets om naar uit te kijken.

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 9 juli 2020, 8:55

Josie21 schreef:
8 juli 2020, 22:58
@ Sara Hopelijk kunnen ze je snel geruststellen. Zo'n minibeetje bloedverlies hoeft echt niets slechts te betekenen, maar gezien je geschiedenis begrijp ik het helemaal dat je je zorgen maakt.

@Pindanootje Merci! En inderdaad wel grappig, ik denk er soms over na in de wachtkamer wie er daar mss zit die ook hier schrijft :)

@Svezso Mijn IVF gesprek staat ook al gepland, op 20/8, waarschijnlijk in de wachtweken, gaat wel raar zijn. Ik las wel (in het IVF groepje) dat je een goedkeuring terugbetaling moet hebben van je mutualiteit of hospitalisatieverzekering. Daar maak ik me nu wel wat zorgen om, want wat als dat lang duurt. Dan kan ik volgende maand toch nog niet starten... Succes morgen!

@Babske Het zijn inderdaad de follikels die de gyn meet. Met bloedafname kunnen ze je hormoonwaarden opvolgen en ongeveer voorspellen hoe snel de follikels zullen groeien en wanneer je eisprong gaat vallen. Neem je iets van medicatie? Of heb je een spontane cyclus?

Succes iedereen!
Ja dat klopt, ik heb ook papieren voor de mutualiteit gehad, die zijn toch al even binnen maar nog geen antwoord gehad :( (ik denk 2 weken geleden) Ik heb ook mijn IVF gesprek tijdens de wachtweken, morgen is het zo ver. Benieuwd wat we dan weer allemaal te horen krijgen...
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 9 juli 2020, 10:02

Josie21 schreef:
8 juli 2020, 22:58
@ Sara Hopelijk kunnen ze je snel geruststellen. Zo'n minibeetje bloedverlies hoeft echt niets slechts te betekenen, maar gezien je geschiedenis begrijp ik het helemaal dat je je zorgen maakt.
Hallo Josie,

Ik heb net kunnen bellen met de echtgenoot van mijn huisarts, die toevallig ook huisarts is. MIjn huiarts werkt nl. niet op donderdag. Mijn HCG staat op meer dan 11000, wat wil zeggen dat ik meer dan een verdubbeling per 48u heb gehad. Oef! Heb even kort uitgelegd dat ik gisteren even in paniek was, en gevraagd of ik nu wat gerust mag zijn. Hij heeft dat bevestigd. Nu nog een 6 dagen werken en dan 3 weken vakantie. Dat gaat deugd doen!

Gelukkig heb ik hier erg fijne collega's, die me daarnet al goed hebben opgevangen en waar ik altijd terecht kan. Denk dat die ups and downs ook wel normaal zijn, al die hormonen die door mijn lijf gaan :lol:

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Svezso » 9 juli 2020, 14:42

Vandaag follikelmeting gehad en net de pregnyl al mogen zetten. Er was opnieuw 1 rijp eitje. Morgen is het mijn laatste IUI dus hopelijk hebben we wat geluk.
Ik zag dat er verschillende ook binnenkort hun IVF gesprek hebben. Veel geluk alvast. Mijn gynae heeft de papieren voor IVF reeds aan het begin van mijn pogingen tot IUI gegeven om geen tijd te verliezen als we zouden moeten overschakelen. Ik heb de goedkeuring dus reeds gekregen en moet dit document mee hebben bij gesprek. Ik vermoed dus dat wij in augustus gaan mogen starten maar zeker ben ik niet. Ik weet niet of ze nog bijkomende testen eerst moeten doen of niet. Ga me daar nu nog niet druk over maken. Eerst morgen inseminatie en dan zien we weer. Toch wat meer gespannen momenteel dan anders...

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 9 juli 2020, 14:57

@sveszo: ik hoop dat deze de goede is.
Veel succes morgen en met de ww.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 9 juli 2020, 15:08

Dat is wel een goede tip, die papieren voor de ivf vergoeding.. Ik ga er komende week ook alvast eens voor bellen dat dat loopt. Geen zin om extra te gaan wachten daarvoor... Heb 't idee dat er al genoeg tijd is verspild dit jaar.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 9 juli 2020, 19:42

@Svezso Dat gaat snel bij jou seg. Zoals Minosh zegt is dit hopelijk de goede *fingers crossed* Ik had vandaag eentje v 14mm dus moet zaterdag terugkomen voor een nieuwe meting. Er waren er nog twee aan het groeien, maar denk niet groot genoeg om iets te kunnen betekenen. De dokter stelde voor om erover na te denken om ze door te prikken om een tweeling te voorkomen, moesten ze toch voldoende gegroeid zijn tegen de inseminatie. Ik vind het gek dat het zo verschilt van centrum tot centrum want ik heb hier toch al gelezen over 2 en 3 follikels. Drie zouden ze sowieso niet doen, twee zou dan mijn eigen keuze zijn. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is. Wat goed van je gyn dat die dat al voorbereid had, ik begin er nu wel over te stressen en ga er zeker zaterdag naar vragen. Ik heb net als Pindanootje geen zin om nog tijd te verliezen. Ik vind het zo frustrerend dat je daar dan zelf allemaal moet achter zitten, dat zijn toch dingen waarin ze je zouden moeten begeleiden?

@Sara Zo'n fantastisch nieuws! Ik ben zo blij voor je! Geniet ervan ;) En wat goed dat je collega's er voor je kunnen zijn. Vriendschap en steun kan je nooit te veel hebben.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Svezso » 9 juli 2020, 19:52

Minosh schreef:
9 juli 2020, 14:57
@sveszo: ik hoop dat deze de goede is.
Veel succes morgen en met de ww.
Bedankt 🙂

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Svezso » 9 juli 2020, 20:09

Josie21 schreef:
9 juli 2020, 19:42
@Svezso Dat gaat snel bij jou seg. Zoals Minosh zegt is dit hopelijk de goede *fingers crossed* Ik had vandaag eentje v 14mm dus moet zaterdag terugkomen voor een nieuwe meting. Er waren er nog twee aan het groeien, maar denk niet groot genoeg om iets te kunnen betekenen. De dokter stelde voor om erover na te denken om ze door te prikken om een tweeling te voorkomen, moesten ze toch voldoende gegroeid zijn tegen de inseminatie. Ik vind het gek dat het zo verschilt van centrum tot centrum want ik heb hier toch al gelezen over 2 en 3 follikels. Drie zouden ze sowieso niet doen, twee zou dan mijn eigen keuze zijn. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is. Wat goed van je gyn dat die dat al voorbereid had, ik begin er nu wel over te stressen en ga er zeker zaterdag naar vragen. Ik heb net als Pindanootje geen zin om nog tijd te verliezen. Ik vind het zo frustrerend dat je daar dan zelf allemaal moet achter zitten, dat zijn toch dingen waarin ze je zouden moeten begeleiden?

@Sara Zo'n fantastisch nieuws! Ik ben zo blij voor je! Geniet ervan ;) En wat goed dat je collega's er voor je kunnen zijn. Vriendschap en steun kan je nooit te veel hebben.
Wat gaat er snel? De overschakeling naar ivf of de follikelgroei? Ik heb steeds op dag 12 al een mooie follikel gehad en dag erna de inseminatie. Jammer genoeg betekent een mooie follikel nog niets. Op welke dag zit jij nu misschien? Verder hangt het denk ik ook af van je leeftijd of ze toch 2 of 3 follikels bevruchten. Mijn gynae was vorige keer ook aan het twijfelen om te bevruchten maar heeft de keuze bij ons gelaten. Uiteindelijk geen enkele van de 3 bevrucht dus ja.
Wat betreft de ivf procedure hebben wij ook wel nog geen verdere uitleg gekregen dus daar ga ik morgen om vragen. Dat geeft bij ons ook wel wat frustratie dat je alles echt dient te vragen. Ik snap niet dat ze geen goede brochures maken met alle faqs. In begin wist ik bijvoorbeeld ook niet dat die utrogestan je compleet kan laten denken dat je zwanger bent door uitblijven maandstonden, steken in baarmoeder, zwelling van borsten,... Al doende leert men maar met zo een traject zou je niet bijkomend hoeven stressen vind ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten