IUI-clubje

IUI Forum
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 14 juli 2020, 20:52

Pindanootje schreef:
14 juli 2020, 19:13
Ik heb me het eerste jaar dat we probeerden ongeveer, ook nogal strak aan die regeltjes gehouden in de wacht weken. Geen kopje koffie meer, vis, geen druppel alcohol zelfs op speciale gelegenheden niet, altijd een uitleg verzonnen... Maar na een tijd had ik er genoeg van. Zoveel moeite doen elke keer, voor niks. Het woog voor mij niet meer op. Ik zal natuurlijk niet uit de bol gaan in die wachtweken maar veel ontzeggen doe ik me ook niet meer. Pas als ik eens een positieve streep op de test zie staan start dat. De stress die overal op letten me gaf en de ontgoocheling vond ik erger dan hier of daar eens een koffie of kaas of... Bovendien hoorde ik dat het eigenlijk pas uitmaakt vanaf zoveel weken.
Maar denk dat het belangrijkste is om te doen waar je je zelf beste bij voelt.

Sara fijn verlof!

Jouw redenering kan ik volledig volgen. Ik ga donderdag navragen waar ik zéker op moet letten en al de rest zal ik zo goed mogelijk mijden. Idd die smoesjes verzinnen is ook niet altijd gemakkelijk, gelukkig heb ik een gevoelige maag dus ik kan alles daarop steken 😋
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 14 juli 2020, 21:33

Niks zwaar heffen is volgens mij pas veel later een ding.. En als je altijd katten hebt gehad, zou het overigens ook geen probleem zijn om de kattenbak te blijven doen, misschien met handschoenen aan maar die zijn met de Corona tijd nu toch zeer makkelijk voorhanden :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 14 juli 2020, 21:37

Pindanootje schreef:
14 juli 2020, 21:33
Niks zwaar heffen is volgens mij pas veel later een ding.. En als je altijd katten hebt gehad, zou het overigens ook geen probleem zijn om de kattenbak te blijven doen, misschien met handschoenen aan maar die zijn met de Corona tijd nu toch zeer makkelijk voorhanden :)
Ik heb geen katten in huis, nooit gehad, vandaar dat ik onder andere geen antifstoffen heb. Denk dat je je vergist met Paulien, zij vertelde daarstraks over kattenbak 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 14 juli 2020, 21:49

Ah haha ja klopt, sorry :D
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

fossie
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 juni 2020, 12:48

Re: IUI-clubje

Bericht door fossie » 14 juli 2020, 22:00

@Paulien Super spannend! Ik snap dat je nog niet té euforisch wilt zijn, maar aan de andere kant net wel! Hopelijk snel uitsluitsel!

Ik heb morgen mijn tweede inseminatie. Vorige en deze week ook een aantal dokterbezoeken moeten doen, follikeltje groeide heel traag, maar is nu eindelijk toch groot genoeg. Vanmiddag pregnylspuit laten zitten, ook nu weer eerder als back-up en niet echt uit noodzaak. Vanaf morgen dus weer 2 weken bang afwachten.. die eerste dagen vallen nog mee vond ik de vorige keer, het is vooral die laatste week.. Ik heb een kat en had vorige keer gevraagd aan mijn gynaecoloog of ik al moest oppassen, ze raadde toch aan van wel, dus ik maak de kattenbak proper met handschoenen en was de groentjes enzo toch wel al ietsje beter. Het kan nooit kwaad om er al een beetje op te letten zeker? Maar ik snap dat het op den duur niet opweegt zoals Pindanootje zegt.

Toi toi toi!
BAM!
Juni 2020 - 1e IUI - negatief
Juli 2020 - 2e IUI - negatief
Aug 2020 - 3e IUI (met utrogestan) - negatief
Op naar poging 4!

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 14 juli 2020, 22:05

fossie schreef:
14 juli 2020, 22:00
@Paulien Super spannend! Ik snap dat je nog niet té euforisch wilt zijn, maar aan de andere kant net wel! Hopelijk snel uitsluitsel!

Ik heb morgen mijn tweede inseminatie. Vorige en deze week ook een aantal dokterbezoeken moeten doen, follikeltje groeide heel traag, maar is nu eindelijk toch groot genoeg. Vanmiddag pregnylspuit laten zitten, ook nu weer eerder als back-up en niet echt uit noodzaak. Vanaf morgen dus weer 2 weken bang afwachten.. die eerste dagen vallen nog mee vond ik de vorige keer, het is vooral die laatste week.. Ik heb een kat en had vorige keer gevraagd aan mijn gynaecoloog of ik al moest oppassen, ze raadde toch aan van wel, dus ik maak de kattenbak proper met handschoenen en was de groentjes enzo toch wel al ietsje beter. Het kan nooit kwaad om er al een beetje op te letten zeker? Maar ik snap dat het op den duur niet opweegt zoals Pindanootje zegt.

Toi toi toi!
We lopen gelijk en ook ons eitje groeit even traag, donderdag is bij mij dag 21...maar een traag eitje wil niet zeggen dat het een slecht is he, dus ik geloof erin. Ik mag binnen een uurtje Pregnyl zetten (hopelijk lukt het).
Succes!!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 15 juli 2020, 7:18

Ik kreeg wat tegenstrijdige info wat voorzichtig zijn met eten e.d. betreft. Eerste iui zei de vroedvrouw dat ik enkel met alcohol moest opletten. Laatste iui zei dr. Van Turnhout dat ik best met alles oplet. Ik heb geen antistoffen voor toxoplasmose en als ik het net voor de innesteling oploop is het kennelijk moeilijk te weten of hrt voor of tijdens de zwangerschap was.

Dus kattenbak is al 2 weken voor de positieve test met handschoentjes. Ik moet wel zeggen - je vindt niet gemakkelijk wegwerp hoor. Ik weet niet of van due rubberen om af te wassen echt veilig genoeg zijn...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 15 juli 2020, 7:43

Wat grappig om te lezen allemaal! Ik vind het ook moeilijk om te bepalen wat wel en niet te doen in de wachtweken... Deze keer heb ik heel af en toe een glaasje wijn gedronken, en dit weekend was ik ook al halverwege mijn voorgerecht met gerookte zalm toen ik er aan dacht! :shock: Ook maar opgegeten, want enkel een paar goede vrienden weten dat wij bezig zijn met IUI dus kon het moeilijk ineens laten staan :lol: Zelfde voor de alcohol, ik heb elk excuus al gebruikt dus ik ben eigenlijk benieuwd of sommige mensen het al vermoeden! Ik was ook mijn groenten erg goed want dat heeft de dokter mij stellig uitgelegd, geen idee of het uit voorzorg is of echt invloed op de innesteling kan hebben.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

fossie
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 juni 2020, 12:48

Re: IUI-clubje

Bericht door fossie » 15 juli 2020, 8:10

Babske84 schreef:
14 juli 2020, 22:05
fossie schreef:
14 juli 2020, 22:00
@Paulien Super spannend! Ik snap dat je nog niet té euforisch wilt zijn, maar aan de andere kant net wel! Hopelijk snel uitsluitsel!

Ik heb morgen mijn tweede inseminatie. Vorige en deze week ook een aantal dokterbezoeken moeten doen, follikeltje groeide heel traag, maar is nu eindelijk toch groot genoeg. Vanmiddag pregnylspuit laten zitten, ook nu weer eerder als back-up en niet echt uit noodzaak. Vanaf morgen dus weer 2 weken bang afwachten.. die eerste dagen vallen nog mee vond ik de vorige keer, het is vooral die laatste week.. Ik heb een kat en had vorige keer gevraagd aan mijn gynaecoloog of ik al moest oppassen, ze raadde toch aan van wel, dus ik maak de kattenbak proper met handschoenen en was de groentjes enzo toch wel al ietsje beter. Het kan nooit kwaad om er al een beetje op te letten zeker? Maar ik snap dat het op den duur niet opweegt zoals Pindanootje zegt.

Toi toi toi!
We lopen gelijk en ook ons eitje groeit even traag, donderdag is bij mij dag 21...maar een traag eitje wil niet zeggen dat het een slecht is he, dus ik geloof erin. Ik mag binnen een uurtje Pregnyl zetten (hopelijk lukt het).
Succes!!

Zeker niet! Ons eitje had gewoon een beetje extra tijd nodig 😀 Is het gelukt met de pregnyl?

Ik vind het vooral lastig om smoesjes te verzinnen als ik erop probeer te letten (alcohol, groentjes, rauwe dingen..), dus heb wel al aan een paar goeie vrienden gezegd dat ik ermee bezig ben. Ik ben niet goed in liegen (je moet mij eens zien pokeren) of uitvluchten te verzinnen, ben dan liever eerlijk, dan leven ze ook extra met mij mee, en als alleenstaande kan je alle steun gebruiken! Op kamp gaan ofzo is uiteraard wel iets anders, daar kan je het moeilijk aan iedereen vertellen. Dus hier en daar toch proberen er iets op te vinden, inventief zijn? :) Veel plezier alvast, is wel een ideale manier om er niet constant mee bezig te zijn, het van je af te zetten en alles daarbinnen zijn werk te laten doen!
BAM!
Juni 2020 - 1e IUI - negatief
Juli 2020 - 2e IUI - negatief
Aug 2020 - 3e IUI (met utrogestan) - negatief
Op naar poging 4!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 15 juli 2020, 8:25

Die excuusjes waarom ik niet dronk.. Boh dat was me wat. De ene keer was ik Bob, de andere keer zat ik net in een antibiotica kuur, nog wat later had ik maagpijn of last vd darmen of eens overgegeven enzo. Heb eens gehad dat de gastvrouw vh restaurant me maag tabletten aanbood🙄 Of dat ik virgin cocktail bestelde stiekem en deed of ik een gewone had...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 15 juli 2020, 10:56

Pindanootje schreef:
15 juli 2020, 8:25
Die excuusjes waarom ik niet dronk.. Boh dat was me wat. De ene keer was ik Bob, de andere keer zat ik net in een antibiotica kuur, nog wat later had ik maagpijn of last vd darmen of eens overgegeven enzo. Heb eens gehad dat de gastvrouw vh restaurant me maag tabletten aanbood🙄 Of dat ik virgin cocktail bestelde stiekem en deed of ik een gewone had...
Ah die laatste is een goede! Ga ik ook eens proberen om stiekem een virgin te bestellen. Meeste vrienden zijn erg lief en begripvol, maar anderen snappen het niet echt en worden het nogal ''beu'' na een jaar ... Dus ik ben wat voorzichtig omdat het toch nogal wat is wat wij meemaken he! Het is lastig voor mensen om zich daar iets bij voor te stellen als ze er zelf niet in zitten. OK mijn geklaag is over ;)
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 15 juli 2020, 11:20

HMm na bijna 2 jaar let ik niet meer op mijn voeding. De gecombineerde kans op een zeldzame bacterie oplopen én zwanger worden is zo laag, dan zou ik me evengoed kunnen opsluiten om de kans om omver gereden te worden te vermijden :lol:
Ik beperk wel alcohol, ook voor de inseminatie, omdat dit nadelig kan zijn voor de ontwikkeling van de follikels. Bij gelegenheid drink ik wel 1 glaasje, eigenlijk vooral omdat niet iedereen zou denken dat ik zwanger ben. Te pijnlijk als mensen insinueren ‘of je zwanger bent misschien?’. Iemand zei me laatst dat er in kraantjeswater te veel oestrogeen zit, dus ben ik nu weer overgeschakeld op flessenwater..
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 15 juli 2020, 12:08

fossie schreef:
15 juli 2020, 8:10
Babske84 schreef:
14 juli 2020, 22:05
fossie schreef:
14 juli 2020, 22:00
@Paulien Super spannend! Ik snap dat je nog niet té euforisch wilt zijn, maar aan de andere kant net wel! Hopelijk snel uitsluitsel!

Ik heb morgen mijn tweede inseminatie. Vorige en deze week ook een aantal dokterbezoeken moeten doen, follikeltje groeide heel traag, maar is nu eindelijk toch groot genoeg. Vanmiddag pregnylspuit laten zitten, ook nu weer eerder als back-up en niet echt uit noodzaak. Vanaf morgen dus weer 2 weken bang afwachten.. die eerste dagen vallen nog mee vond ik de vorige keer, het is vooral die laatste week.. Ik heb een kat en had vorige keer gevraagd aan mijn gynaecoloog of ik al moest oppassen, ze raadde toch aan van wel, dus ik maak de kattenbak proper met handschoenen en was de groentjes enzo toch wel al ietsje beter. Het kan nooit kwaad om er al een beetje op te letten zeker? Maar ik snap dat het op den duur niet opweegt zoals Pindanootje zegt.

Toi toi toi!
We lopen gelijk en ook ons eitje groeit even traag, donderdag is bij mij dag 21...maar een traag eitje wil niet zeggen dat het een slecht is he, dus ik geloof erin. Ik mag binnen een uurtje Pregnyl zetten (hopelijk lukt het).
Succes!!

Zeker niet! Ons eitje had gewoon een beetje extra tijd nodig 😀 Is het gelukt met de pregnyl?

Ik vind het vooral lastig om smoesjes te verzinnen als ik erop probeer te letten (alcohol, groentjes, rauwe dingen..), dus heb wel al aan een paar goeie vrienden gezegd dat ik ermee bezig ben. Ik ben niet goed in liegen (je moet mij eens zien pokeren) of uitvluchten te verzinnen, ben dan liever eerlijk, dan leven ze ook extra met mij mee, en als alleenstaande kan je alle steun gebruiken! Op kamp gaan ofzo is uiteraard wel iets anders, daar kan je het moeilijk aan iedereen vertellen. Dus hier en daar toch proberen er iets op te vinden, inventief zijn? :) Veel plezier alvast, is wel een ideale manier om er niet constant mee bezig te zijn, het van je af te zetten en alles daarbinnen zijn werk te laten doen!
Ja hoor, tis gelukt gisterenavond. Wel een rode plek op plaats van inspuiting en wat gevoelig maar zal wel weggaan.
T gaat inderdaad helpen om niet te veel na te denken. Succes ook met jouw ww, alles komt goed! 😉
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 15 juli 2020, 15:51

paulien94 schreef:
14 juli 2020, 10:04
Hoi allemaal

Ik mocht vanochtend een zwangerschapstestje doen en... deze is licht positief! Ik kan het echt niet geloven. Ik wil nog erg voorzichtig zijn, maar ben toch ook heel blij! Morgen even langs de praktijk voor een bloedtest, dat geeft hopelijk wat meer zekerheid...

Liefs
Paulien

Hoi Paulien,

Wat een fijn nieuws! Ik duim dat je bloedtest vandaag even goed nieuws mag brengen. Ik wens je al een voorzichtige proficiat!

@de andere dames:
Sorry, het is niet evident om iedereen zijn verhaal even goed op te volgen! Maar of je nu aan het wachten bent op een nieuwe poging of in de wachtweken bent: ik wens je veel moed toe en alle geluk van de wereld!

Wat betreft het aanpassen van eten en drinken:
Ik koos ervoor geen alcohol meer te drinken van zodra we actief invulling probeerden te geven aan onze kinderwens. Dat heeft heel vaak tot vervelende opmerkingen geleid. Hoe langer het begon te duren en zeker eens we naar het fertiliteitscentrum gingen, hoe pijnlijker dat werd. Daarom gunde ik mezelf soms eens een glas nadat ik een negatieve zwangerschapstest had. Dat bracht mensen dan weer in verwarring en leverde evenzeer domme opmerkingen op. "Oh, nu toch weer drinken? Hoe zit dat nu eigenlijk?".
Ik kan enkel maar zeggen dat het op geen enkele manier gewerkt heeft voor mij. Dan maar beter niet drinken en laat hen maar raden. Proberen reageren met een kwinkslag als je weer eens een pijnlijke opmerking te verwerken krijgt.

Wat voeding betreft: ik at alles tot ik de echte positieve test had. Net zoals de meesten hier ben ik niet immuun voor toxoplasmose en het is echt geen pretje. Deze week had ik dan nog even een crisismomentje omdat ik geraspte kaas had die van niet-gepasteuriseerde melk gemaakt was. Heb dan heel het internet afgezocht om te zoeken naar antwoorden. Ter info: emmentaler kan dus geen kwaad ;-). Als jullie ook ooit zoiets zouden meemaken: zoek op in het Engels. Er is veel betere en betrouwbare info beschikbaar op Engelstalige websites. De info in BE is best beperkt en zeer vaak tegenstrijdig.
Heb daarna wel beseft dat mijn reactie buiten proportie was. We lopen hier al zo lang op deze aardbol rond en we kwamen nog niet in contact met toxoplasmose of listeria. Wat is de kans van dat ene foutje... Maar he, soms komt paniek zoveel eenvoudiger dan common sense ;-)
❤ feb 2021

Svezso
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 februari 2020, 16:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Svezso » 15 juli 2020, 18:43

Josie21 schreef:
14 juli 2020, 17:05
Ik kreeg daarnet een mailtje van het ziekenhuis dat mijn ivf gesprek verplaatst moet worden :( Toen ik om deze afspraak gevraagd had waren er nog maar twee data vrij in juli. Ik kan nu niemand meer bereiken, maar vrees dat mijn gesprek dus naar augustus zal moeten schuiven, wat dus te laat is :evil: Ik heb vorige keer ook naar de papieren voor de mutualiteit gevraagd (aan de arts in opleiding die follikelmeting heeft gedaan) en zij wou ze nog niet geven. Ik heb erover gediscussieerd, maar ze zei dat mijn behandelende gyn dat moet schrijven. Allemaal goed en wel, maar als ik nooit een afspraak bij haar kan maken, kan ik nog lang wachten. Pfff zoveel frustratie, ik snap je helemaal Pindanootje! Achter alles moet je zelf achter zitten en zelfs dan...

Ik ben voor het eerst in mijn leven een paar dagen alleen op vakantie, moest even weg van alles en ff lekker tijd voor mezelf nemen. Maar dit is er toch weer wat een domper op.
Oh zo jammer, heb je ondertussen al je iui gehad? Je follikel groeide wat trager dan de mijne en heb wat gesprekken gemist ondertussen 🙂.

Wij hadden vandaag ons ivf gesprek. Voelde wel eerder als een gesprek bij de notaris want komen zoveel contractjes bij te zien ... Wel voor de rest een goed gevoel erbij. Konden vanalles vragen en mochten hen steeds opnieuw contacteren. Alle medicatievoorschriften ook reeds gehad dus de dag dat deze iui mis gaat zit ik onmiddellijk in het ivf traject. Nog even blijven hopen natuurlijk want het zijn echt wel veel injecties bloedafnames en echo afspraken. Momenteel blijven we er dus rustig en hoopvol bij. Het zal ons ooit wel lukken 🍀🍀🍀

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten