IUI-clubje

IUI Forum
JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 29 april 2019, 20:00

LeenBr schreef:
28 april 2019, 22:33
Ik heb een aantal maanden geleden ook een HSG moeten laten doen. Heb daarvoor ook geen maand 'proberen' moeten overslaan, ze doen dat inderdaad tussen je menstruatie en eisprong.
Mijn gynaecoloog vertelde me toen dat je na dit onderzoek meer kans hebt om zwanger te worden. éen kan het zijn dat je eileider eigenlijk niet doorgankelijk was, maar dat dit doorgankelijk wordt tijdens het onderzoek wanneer ze deze 'gel' inspuiten... Dus kan het zijn dat je een ondoorgankelijke eileider had zonder dat je het wist. Anderzijds zorgt deze gel in je baarmoeder voor een stimulatie van je baarmoederslijmvlies, waardoor innesteling vlotter zou verlopen. Dit effect zou 2-3 maanden blijven duren. Zo vertelde mijn gynaecoloog me toch.
Bij mij mocht dit jammer genoeg niet baten, maar hopelijk heb jij meer geluk, Kathy!

Het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn om geconfronteerd te worden met deze babykleertjes en babyshower toestanden... Ik ben in zulkgelijke situatie ook al 'even naar het toilet' moeten gaaan om de tranen te verbergen voor anderen... Gelukkig heb je er toch nog wat van kunnen genieten!

Morgen bloedafname voor de zwangerschapstest na mijn eerste IUI! Enerzijds spannend, maar anderzijds ben ik er vrij zeker van dat het niet zover is. Ik heb al signalen ontvangen dat mijn menstruatie er zal aankomen :-(
Op naar volgende maand...
Ha! Merci voor de informatie! :) We zullen wel zien hoe het verloopt zeker...
En al resultaat gehad van je bloedafname??

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 29 april 2019, 21:29

[quote=JustmeKathy post_id=345964 time=1556560842
Ha! Merci voor de informatie! :) We zullen wel zien hoe het verloopt zeker...
En al resultaat gehad van je bloedafname??
[/quote]

Jep, negatief... Ondanks dat ik het wel verwacht had is het een grote teleurstelling. De hoop waarmee ik door het leven fladderde de voorbije weken is weer helemaal weggevallen.
Een paar dagen treuren en dan gaan we er weer voor zeker?
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 1 mei 2019, 9:20

Gisteren eerste follikelmeting op dag 9...
Normaal zit ik dan tegen de 16-18mm en klaar voor pregnyl. Nu zat ik aan 12mm :o
Toch vreemd als u lichaam ineens iets anders doet. Volgende meting op vrijdag. Zit ik weer op diene zondag mss en dan doen ze bij ons geen IUI :( Ze doen het dan op zaterdag of op maandag en ik maak me juist altijd zorgen over die timing.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 1 mei 2019, 12:15

GDN schreef:
1 mei 2019, 9:20
Gisteren eerste follikelmeting op dag 9...
Normaal zit ik dan tegen de 16-18mm en klaar voor pregnyl. Nu zat ik aan 12mm :o
Toch vreemd als u lichaam ineens iets anders doet. Volgende meting op vrijdag. Zit ik weer op diene zondag mss en dan doen ze bij ons geen IUI :( Ze doen het dan op zaterdag of op maandag en ik maak me juist altijd zorgen over die timing.
Ik vind dat wel heel vreemd en niet ok dat ze dat niet doen op zondag. Ik heb 2x iui gehad op zondag, als het moment in de cyclus daar is, kun je dat toch niet gaan uitstellen?
Maar aan de andere kant zullen zij het wel weten zeker...
Ik duim alvast voor je.

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 1 mei 2019, 12:31

ShH schreef:
1 mei 2019, 12:15
GDN schreef:
1 mei 2019, 9:20
Gisteren eerste follikelmeting op dag 9...
Normaal zit ik dan tegen de 16-18mm en klaar voor pregnyl. Nu zat ik aan 12mm :o
Toch vreemd als u lichaam ineens iets anders doet. Volgende meting op vrijdag. Zit ik weer op diene zondag mss en dan doen ze bij ons geen IUI :( Ze doen het dan op zaterdag of op maandag en ik maak me juist altijd zorgen over die timing.
Ik vind dat wel heel vreemd en niet ok dat ze dat niet doen op zondag. Ik heb 2x iui gehad op zondag, als het moment in de cyclus daar is, kun je dat toch niet gaan uitstellen?
Maar aan de andere kant zullen zij het wel weten zeker...
Ik duim alvast voor je.
Ik ook maar niet aan te doen. Ze spuiten de pregnyl later dan maar ik heb van mezelf een eisprong dus ga het niet kunnen tegenhouden.
Ik ga vrijdag sowieso ovulatietest doen en zien of hij donker is of niet...
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 2 mei 2019, 11:51

GDN schreef:
1 mei 2019, 12:31
ShH schreef:
1 mei 2019, 12:15
GDN schreef:
1 mei 2019, 9:20
Gisteren eerste follikelmeting op dag 9...
Normaal zit ik dan tegen de 16-18mm en klaar voor pregnyl. Nu zat ik aan 12mm :o
Toch vreemd als u lichaam ineens iets anders doet. Volgende meting op vrijdag. Zit ik weer op diene zondag mss en dan doen ze bij ons geen IUI :( Ze doen het dan op zaterdag of op maandag en ik maak me juist altijd zorgen over die timing.
Ik vind dat wel heel vreemd en niet ok dat ze dat niet doen op zondag. Ik heb 2x iui gehad op zondag, als het moment in de cyclus daar is, kun je dat toch niet gaan uitstellen?
Maar aan de andere kant zullen zij het wel weten zeker...
Ik duim alvast voor je.
Ik ook maar niet aan te doen. Ze spuiten de pregnyl later dan maar ik heb van mezelf een eisprong dus ga het niet kunnen tegenhouden.
Ik ga vrijdag sowieso ovulatietest doen en zien of hij donker is of niet...
Als het nu al trager ging dan je gewoon bent, groeit hij hopelijk ook wat trager door en kom je niet uit op zondag maar op maandag. Ik duim alvast voor jou!
En idd echt heel stom dat ze geen iui doen op zondag. Wat is de redenering daarachter?

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubjes

Bericht door LiNN89 » 3 mei 2019, 8:14

Dag dames,

Ik zit in de laatste wachtweek.
Gisteren hadden we de afspraak om over ivf te praten met onze arts, ik had die al vastgelegd bij de 2e mislukte poging. Ze vertelde ons dat de laatste 2 x dus ook bij deze poging het aantal zaadcellen maar net genoeg was dus eveneens niet veel hoop dat poging 3 gelukt zou kunnen zijn. Ze vertelde dat dat de slaagkans drastisch verminderde. Omdat we op voorhand afgesproken hadden dat we 3x iui zouden proberen had ik vorige keer dan al een afspraak gemaakt omdat ik zoveel hoor over lange wachtlijsten.
Nu zei ze dat we kunnen meedoen aan een onderzoek en we daar door misschien zelfs meteen konden starten.
Dus ze ging meteen navragen waarvoor wij eventueel in aanmerking kwamen.
Resultaat; de vp vertelde ons dat de fabrikant van die medicatie die ik zou moeten inspuiten als we aan ivf beginnen onderzoek deed, we moeten dan gewoon 5x gaandeweg een vragenlijst invullen. De vp sprak eerst over een maand niks en dan weer beginnen, maar omdat ik zei gaan jullie dan wel die maand mijn cyclus regelen zodat ik geen wekenlang of zelfs paar maand moet wachten op m’n maandstonden is ze dat nog gaan navragen bij onze arts. Nu mag ik 3 dagen eerder, komende maandag de bloedtest gaan doen en als het dan effectief niet gelukt is en m’n waarden zijn goed straten wij dus begin volgende week al aan het ivf-traject! 😱
Ik vind het erg angstaanjagend en terwijl voel ik me zelfs een beetje euforisch.
Ik ben er lang bang voor geweest dat we dit moesten doen, niks natuurlijk meer aan.. zwaarder traject etc.. maar ik wil het zo goed mogelijk zien als alleen maar meer kans en minder als het onnatuurlijke zware toestand!

Hoe gaat het met jullie dames?

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saartje9 » 3 mei 2019, 13:12

Hoi Linn

Het lijkt wel of jij mijn verhaal hebt neergeschreven ;-)

Hier 3x IUI gedaan, zonder resultaat. Dan zelf een afspraak gemaakt in Jette voor meer onderzoek of evt. IVF.
Volgens mijn gynaecologe was dit een heel goede beslissing, gezien de goede resultaten in Jette. Zij stuurde ook aan op IVF. Zaadkwaliteit van mijn vriend is niet optimaal, er is slecht weinig ejaculaat. Bij de laatste IUI hebben ze zelfs geen staaltje genomen om de kwaliteit te onderzoeken zodat alles voor de inseminatie werd gebruikt. Maar op basis van de resultaten die er wel zijn, moeten we ons daar geen zorgen over maken en ziet alles er ok uit (voor IVF).

Vorige week dan op intakegesprek geweest in Jette. Aangezien we alle resultaten al bij hadden, verliep dat redelijk vlot vond ik. Van de dokter daar mocht ik zelf beslissen, nog eens IUI proberen of IVF; maar omdat bij IVF de kansen hoger liggen... Waarom nog wachten? Dus dan zullen we maar meteen de stap zetten zeker (hoe hard ik er vaak ook over twijfel en soms toch liever mijn hoop in IUI wil leggen).
Daar spraken ze ook van wachtlijsten en stelden ze me voor om mee te doen aan een onderzoek. Het is een studie naar Rekovelle waarbij ik op regelmatige tijdstippen een vragenlijst zal moeten invullen. Het is niet meer of minder dan dat.
13 mei hebben we ons counselinggesprek. Dan ook zal ik beslissen of ik mee ga doen aan de studie, maar wellicht wel. Ik heb er nog wel een aantal vragen over. Aangezien het alleen een observationeel onderzoek is, is het niet ingrijpend. Ze leren daar uit, en de best mogelijke behandelingen is toch wat we voor iedereen wensen.

Ik ben heel benieuwd naar dat counseling-gesprek en hoe en wat het proces gaat zijn bij ons. Regelmatig overvalt me wel een gevoel van angst: wat gaat dat geven al die hormonen? Enz...Maar bon, nog even afwachten maar zeker ;-)

In Jette heb ik ook nog een vaccinatie tegen rubella gekregen. Dus deze maand mag ik zeker niet zwanger worden. Na al die tijd is dat ook een beetje een raar gevoel, zo absoluut niet meer naar die kalender kijken :-p

Fingers crossed nog voor je in je laatste wachtweek ;-)

Groetjes,
Saar
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 3 mei 2019, 19:17

Dinsdag een teleurstellende echo maar vandaag waren er 2 goede eitjes! Eisprong is nog niet in aantocht om morgen al inseminatie te doen dus maandag zal goed zijn. Ik moet me geen zorgen maken. Morgenavond spuit ik pregnyl!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 4 mei 2019, 11:28

GDN schreef:
3 mei 2019, 19:17
Dinsdag een teleurstellende echo maar vandaag waren er 2 goede eitjes! Eisprong is nog niet in aantocht om morgen al inseminatie te doen dus maandag zal goed zijn. Ik moet me geen zorgen maken. Morgenavond spuit ik pregnyl!
Duimen omhoog!!

Ik moet een cyclus wachten.
Moet een eileider onderzoek gaan laten doen, maar ze hadden geen plaats meer deze week.
Nu de 28ste een afspraak... Duimen dat daar alles goed gaat.
23ste heb ik een afspraak voor acupunctuur gemaakt.
Dus één cyclus gedachten verzetten nu. En dan gaan we er weer tegenaan.

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 4 mei 2019, 23:24

Saartje9 schreef:
3 mei 2019, 13:12
Hoi Linn

Het lijkt wel of jij mijn verhaal hebt neergeschreven ;-)

Hier 3x IUI gedaan, zonder resultaat. Dan zelf een afspraak gemaakt in Jette voor meer onderzoek of evt. IVF.
Volgens mijn gynaecologe was dit een heel goede beslissing, gezien de goede resultaten in Jette. Zij stuurde ook aan op IVF. Zaadkwaliteit van mijn vriend is niet optimaal, er is slecht weinig ejaculaat. Bij de laatste IUI hebben ze zelfs geen staaltje genomen om de kwaliteit te onderzoeken zodat alles voor de inseminatie werd gebruikt. Maar op basis van de resultaten die er wel zijn, moeten we ons daar geen zorgen over maken en ziet alles er ok uit (voor IVF).

Vorige week dan op intakegesprek geweest in Jette. Aangezien we alle resultaten al bij hadden, verliep dat redelijk vlot vond ik. Van de dokter daar mocht ik zelf beslissen, nog eens IUI proberen of IVF; maar omdat bij IVF de kansen hoger liggen... Waarom nog wachten? Dus dan zullen we maar meteen de stap zetten zeker (hoe hard ik er vaak ook over twijfel en soms toch liever mijn hoop in IUI wil leggen).
Daar spraken ze ook van wachtlijsten en stelden ze me voor om mee te doen aan een onderzoek. Het is een studie naar Rekovelle waarbij ik op regelmatige tijdstippen een vragenlijst zal moeten invullen. Het is niet meer of minder dan dat.
13 mei hebben we ons counselinggesprek. Dan ook zal ik beslissen of ik mee ga doen aan de studie, maar wellicht wel. Ik heb er nog wel een aantal vragen over. Aangezien het alleen een observationeel onderzoek is, is het niet ingrijpend. Ze leren daar uit, en de best mogelijke behandelingen is toch wat we voor iedereen wensen.

Ik ben heel benieuwd naar dat counseling-gesprek en hoe en wat het proces gaat zijn bij ons. Regelmatig overvalt me wel een gevoel van angst: wat gaat dat geven al die hormonen? Enz...Maar bon, nog even afwachten maar zeker ;-)

In Jette heb ik ook nog een vaccinatie tegen rubella gekregen. Dus deze maand mag ik zeker niet zwanger worden. Na al die tijd is dat ook een beetje een raar gevoel, zo absoluut niet meer naar die kalender kijken :-p

Fingers crossed nog voor je in je laatste wachtweek ;-)

Groetjes,
Saar

WoW! Das idd echt hetzelfde verhaal 😅
Het gaan idd om de rekovelle, die zouden ze mij ook geven!
Ik snap het, wij hebben dat gesprek maandag wanneer ik dan eigenlijk tegelijk weet of de 3e iui gelukt is of niet (die kans is dus wel heel klein door “de zwemmers” die niet talrijk aanwezig zijn) maar het overvalt mij mij sinds donderdag regelmatig.. de ene kant blij dat we snel aan iets kunnen beginnen met hogere kansen en andere kant bang voor wat moet komen..
Wij zitten ook in Jette, wie weet komen we mekaar zonder dat we het weten tegen 😁

Ik heb natuurlijk wel nog een klein beetje hoop voor deze ronde en geloof best wel dat er koppels zijn met succesverhalen over iui, dat hoop ik trouwens voor iedereen hier! Maar voor mezelf vrees ik ervoor.
Nu ben ik al paar dagen met momenten plots super super moe.. gigantisch humeurig ook (heb soms echt medelijden met m’n vriend 🙈) ben ook suuuuper snel buiten adem maar vorige 2 pogingen ook, daarstraks op m’n werk ook draaierig en echt niet goed voelen en dan denk ik hmmm zou het? Maar dan bedenk ik me dat ik in de laatste wachtweek echt zelfs precies ochtend misselijk was.. bon dat zal van stress geweest zijn en nu mss ook
Mijn conclusie; zo weinig mogelijk hopen maar doe dat maar eens he!

Alvast heel veel succes!

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 4 mei 2019, 23:25

GDN schreef:
3 mei 2019, 19:17
Dinsdag een teleurstellende echo maar vandaag waren er 2 goede eitjes! Eisprong is nog niet in aantocht om morgen al inseminatie te doen dus maandag zal goed zijn. Ik moet me geen zorgen maken. Morgenavond spuit ik pregnyl!

Heel veel succes! 💪🏼

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 4 mei 2019, 23:27

JustmeKathy schreef:
4 mei 2019, 11:28
GDN schreef:
3 mei 2019, 19:17
Dinsdag een teleurstellende echo maar vandaag waren er 2 goede eitjes! Eisprong is nog niet in aantocht om morgen al inseminatie te doen dus maandag zal goed zijn. Ik moet me geen zorgen maken. Morgenavond spuit ik pregnyl!
Duimen omhoog!!

Ik moet een cyclus wachten.
Moet een eileider onderzoek gaan laten doen, maar ze hadden geen plaats meer deze week.
Nu de 28ste een afspraak... Duimen dat daar alles goed gaat.
23ste heb ik een afspraak voor acupunctuur gemaakt.
Dus één cyclus gedachten verzetten nu. En dan gaan we er weer tegenaan.

Hopelijk doet het je deugd om even rust te hebben en kan je eens goed ontspannen zonder al die toestanden on je lijf! Komt goed! 💪🏼

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 5 mei 2019, 9:27

JustmeKathy schreef:
4 mei 2019, 11:28
GDN schreef:
3 mei 2019, 19:17
Dinsdag een teleurstellende echo maar vandaag waren er 2 goede eitjes! Eisprong is nog niet in aantocht om morgen al inseminatie te doen dus maandag zal goed zijn. Ik moet me geen zorgen maken. Morgenavond spuit ik pregnyl!
Duimen omhoog!!

Ik moet een cyclus wachten.
Moet een eileider onderzoek gaan laten doen, maar ze hadden geen plaats meer deze week.
Nu de 28ste een afspraak... Duimen dat daar alles goed gaat.
23ste heb ik een afspraak voor acupunctuur gemaakt.
Dus één cyclus gedachten verzetten nu. En dan gaan we er weer tegenaan.
Even een maandje rust! Veel succes met je onderzoek en hoop dat de accupunctuur wat opbrengt.

Ik kan het niet laten om me weer zorgen te maken ivm de timing van de IUI ( met die stomme zondag altijd). Ze hadden anders vandaag IUI gedaan. Ik heb gisteren nog ovulatietest gedaan en die was positief dus dan springt mijn ei toch gewoon vandaag. Vraag me af of die IUI morgen dan zin heeft...
Ik heb al pijn gevoeld ook maar dat is door de groei zeggen ze bij fertiliteit...
Zal het morgen nog eens vragen en hopelijk kunnen ze me wat geruststellen...
Wel even geen rekening gehouden met hun onthouding want anders sowieso verloren maand.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 5 mei 2019, 19:02

GDN schreef:
5 mei 2019, 9:27
Even een maandje rust! Veel succes met je onderzoek en hoop dat de accupunctuur wat opbrengt.

Ik kan het niet laten om me weer zorgen te maken ivm de timing van de IUI ( met die stomme zondag altijd). Ze hadden anders vandaag IUI gedaan. Ik heb gisteren nog ovulatietest gedaan en die was positief dus dan springt mijn ei toch gewoon vandaag. Vraag me af of die IUI morgen dan zin heeft...
Ik heb al pijn gevoeld ook maar dat is door de groei zeggen ze bij fertiliteit...
Zal het morgen nog eens vragen en hopelijk kunnen ze me wat geruststellen...
Wel even geen rekening gehouden met hun onthouding want anders sowieso verloren maand.
Ik voel de pijn altijd 1 soms zelfs 2 dagen voor de sprong.
De eerste IUI was ik er helemaal van overtuigd dat ik te laat zou zijn daardoor.
Maar bij de 2de en 3de keer ging het net hetzelfde. :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten