IUI-clubje

IUI Forum
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 26 mei 2019, 19:20

Hoi iedereen,

ik had mijn regels ook gekregen na mijn tweede IUI-poging.
Toch altijd een raar gevoel. Vrijdag langs de gynaecoloog geweest op mijn tiende dag.
Gisteren avond om 20:00 Pregnyl gespoten en morgen mogen we ons weer aanmelden in Leuven voor poging 3.
Mijn gynaecoloog wou graag nog twee keer proberen en dan eens bespreken wat we dan gaan doen.

Het vreet toch allemaal energie inderdaad.
Ik drink na mijn regels ook wel eens een glaasje, dat kan al eens deugd doen.
Maar na mijn IUI niet meer tot mijn regels.

Ik heb geen bijwerkingen van Pregnyl. Ik voel wel dat mijn slijmvlies veranderd.
Maar dat is dan een goed teken.
Pijn heb ik nog nooit gehad ervan.

Ik heb dat ook eens gevraagd hoe ze eigenlijk zien of je ei niet vroeger weg was.
Maar voor ze het bewerkt sperma inspoot keek ze na en zei ze dat ze dat wel kunnen zien.
Ik weet niet meer goed wat ze zei, maar het was duidelijk dat men ei op tijd gesprongen was en er was en de timing goed was, want die vraag stelde ik mezelf ook, aangezien ik soms maar een cyclus heb van 22 dagen.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 27 mei 2019, 10:15

Ashton schreef:
26 mei 2019, 19:20

Ik heb dat ook eens gevraagd hoe ze eigenlijk zien of je ei niet vroeger weg was.
Maar voor ze het bewerkt sperma inspoot keek ze na en zei ze dat ze dat wel kunnen zien.
Ik weet niet meer goed wat ze zei, maar het was duidelijk dat men ei op tijd gesprongen was en er was en de timing goed was, want die vraag stelde ik mezelf ook, aangezien ik soms maar een cyclus heb van 22 dagen.
Na je eisprong blijft er een deel van het follikel achter in je eierstok, wat vanaf dan je 'geel lichaam' genoemd wordt. Dat geel lichaam zorgt voor de productie van je progesteron in de 2de helft van je cyclus. Dit heel lichaam is zichtbaar via echo vlak na je eisprong, ik heb het ook al eens meegemaakt.
Hoe lang het zichtbaar blijft weet ik wel niet... Maar mijn gynaecoloog zei toen wel dat dat het bewijs was dat mijn eisprong net gebeurd was.

Veel succes met poging 3! Hopelijk wordt het 3de keer, goede keer!
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Kito » 27 mei 2019, 10:24

Zaterdag en vandaag echo gehad om te zien of er een eitje aan t groeien is om iui nr2 te starten
Zaterdag was er 1 van 12mm. vandaag was dat even groot😞
Dus weet niet wat er nu verder gaat gebeuren
Ze gingen het bespreken
ze hebben wel bloed genomen om te zien waar ik in mijn cyclus zit
Nu heb ik weer zoveel vraagtekens he
Zal maar afwachten wat ze straks zeggen aan de telefoon zeker 😢
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 27 mei 2019, 23:09

JustmeKathy schreef:
21 mei 2019, 22:37
Hier te veel rust naar mijn zin...
Ik dacht één cyclus kwijt te zijn door dat eileideronderzoek wat ik moet doen.
Nu ben ik er 2 kwijt blijkbaar... Ze doen geen inseminatie in de cyclus waarin het onderzoek gebeurt blijkbaar.
Niemand vond het schijnbaar nodig om mij daar even over in te lichten.
Dus bij mijn vorige cyclus was er geen plaats meer voor mij in het rooster voor het onderzoek.
Nu moet ik volgende week gaan voor het onderzoek en dan weer afwachten tot de volgende cyclus. Pfff!
1 maand gedachten verzetten is eens fijn, 2 x absoluut niet!

Nu "per geluk" was voorbije cyclus plots 4 dagen korter dan normaal.
En de paar mensen die iets weten van waar ik mee bezig ben vragen dan maar, "en...?" Ik heb al lang spijt dat ik het überhaupt tegen iemand gezegd heb :roll:

Hey daar!

Wat stom seg! Dat hadden ze je idd wel eens mogen zeggen! Er komen zoveel teleurstellingen bij kijken! Ik hoop voor je dat het terug een kortere cyclus zal zijn zodat ke snel terug voor een mooie kans kan gaan! Ik duim volop!!

Toen ik voor dat onderzoek moest gaan helemaal int begin was dat natuurlijk net tussen kerst en nieuwjaar en konden ze mij er ook niet tussen nemen. Toen hadden ze mij gezegd het enige dat je kan proberen is een ander centrum proberen een afspraak te vragen wat dan gelukt was in Leuven.
Ik snap het helemaal, bij ons weten dat ook enkelen maar waaronder m’n schoonzus per ongeluk dan nog 🤦🏼‍♀️ Staan luistervinken! Echt ongelooflijk en op een paar dagen tijd wist de hele familie het en god weet wie nog allemaal! Toen serieuze boel geweest. Kwamen we aan op een verjaardagsfeestje en vroeg m’n schoonmoeder aan een volle tafel; Awel wat heb ik gehoord, ge gaat naar het ziekenhuis voor te helpen voor een kindje?! Ik was zoo hard van slag toen!

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 28 mei 2019, 20:59

LiNN89 schreef:
27 mei 2019, 23:09
Hey daar!

Wat stom seg! Dat hadden ze je idd wel eens mogen zeggen! Er komen zoveel teleurstellingen bij kijken! Ik hoop voor je dat het terug een kortere cyclus zal zijn zodat ke snel terug voor een mooie kans kan gaan! Ik duim volop!!

Toen ik voor dat onderzoek moest gaan helemaal int begin was dat natuurlijk net tussen kerst en nieuwjaar en konden ze mij er ook niet tussen nemen. Toen hadden ze mij gezegd het enige dat je kan proberen is een ander centrum proberen een afspraak te vragen wat dan gelukt was in Leuven.
Ik snap het helemaal, bij ons weten dat ook enkelen maar waaronder m’n schoonzus per ongeluk dan nog 🤦🏼‍♀️ Staan luistervinken! Echt ongelooflijk en op een paar dagen tijd wist de hele familie het en god weet wie nog allemaal! Toen serieuze boel geweest. Kwamen we aan op een verjaardagsfeestje en vroeg m’n schoonmoeder aan een volle tafel; Awel wat heb ik gehoord, ge gaat naar het ziekenhuis voor te helpen voor een kindje?! Ik was zoo hard van slag toen!
My God! Dat meen je niet :shock: Dan zou het hier ook boel zijn ja! Probleem is dat bij je schoonfamilie je toch minder boel kan maken als bij je eigen familie hè.
Allee, al een sjans dan dat ik geen schoonfamilie heb :lol:

Vandaag het onderzoek gehad, alles is gelukkig in orde.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 28 mei 2019, 21:57

JustmeKathy schreef:
21 mei 2019, 22:37
Hier te veel rust naar mijn zin...
Ik dacht één cyclus kwijt te zijn door dat eileideronderzoek wat ik moet doen.
Nu ben ik er 2 kwijt blijkbaar... Ze doen geen inseminatie in de cyclus waarin het onderzoek gebeurt blijkbaar.
Niemand vond het schijnbaar nodig om mij daar even over in te lichten.
Dus bij mijn vorige cyclus was er geen plaats meer voor mij in het rooster voor het onderzoek.
Nu moet ik volgende week gaan voor het onderzoek en dan weer afwachten tot de volgende cyclus. Pfff!
1 maand gedachten verzetten is eens fijn, 2 x absoluut niet!

Nu "per geluk" was voorbije cyclus plots 4 dagen korter dan normaal.
En de paar mensen die iets weten van waar ik mee bezig ben vragen dan maar, "en...?" Ik heb al lang spijt dat ik het überhaupt tegen iemand gezegd heb :roll:
Zo raar dat het overal anders is hé, bij mij is dat onderzoek uitgevoerd voor ik begon met de iui. Omdat iui weinig zin zou hebben als de eileiders niet open zijn...

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 29 mei 2019, 11:52

JustmeKathy schreef:
28 mei 2019, 20:59
LiNN89 schreef:
27 mei 2019, 23:09
Hey daar!

Wat stom seg! Dat hadden ze je idd wel eens mogen zeggen! Er komen zoveel teleurstellingen bij kijken! Ik hoop voor je dat het terug een kortere cyclus zal zijn zodat ke snel terug voor een mooie kans kan gaan! Ik duim volop!!

Toen ik voor dat onderzoek moest gaan helemaal int begin was dat natuurlijk net tussen kerst en nieuwjaar en konden ze mij er ook niet tussen nemen. Toen hadden ze mij gezegd het enige dat je kan proberen is een ander centrum proberen een afspraak te vragen wat dan gelukt was in Leuven.
Ik snap het helemaal, bij ons weten dat ook enkelen maar waaronder m’n schoonzus per ongeluk dan nog 🤦🏼‍♀️ Staan luistervinken! Echt ongelooflijk en op een paar dagen tijd wist de hele familie het en god weet wie nog allemaal! Toen serieuze boel geweest. Kwamen we aan op een verjaardagsfeestje en vroeg m’n schoonmoeder aan een volle tafel; Awel wat heb ik gehoord, ge gaat naar het ziekenhuis voor te helpen voor een kindje?! Ik was zoo hard van slag toen!
My God! Dat meen je niet :shock: Dan zou het hier ook boel zijn ja! Probleem is dat bij je schoonfamilie je toch minder boel kan maken als bij je eigen familie hè.
Allee, al een sjans dan dat ik geen schoonfamilie heb :lol:

Vandaag het onderzoek gehad, alles is gelukkig in orde.
Hoo maar boel was het! 😂
Ik houd mijn tong wel eens in 7 knopen wat betreft m’n schoonfamilie maar dat ging mij echt veel te ver! Nu durven ze er niets meer over vragen of zeggen, wat ik geweldig vind 😬
Enkel m’n schoonbroer weet alles, dat is dan ook geen roddeltante en vertelt zelf niet zomaar alles 😂

Super! Dat is toch al een meevaller he! Ben blij voor je!

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 30 mei 2019, 18:04

Dank je LeenBr voor de uitleg :) altijd handig om nog meer te weten.
Ik heb het gevoel soms nooit genoeg te weten :D
Wij duimen zelf ook, maar probeer me vooral af te leiden, zodat ik er niet aan moet denken.

Het lijkt me frustrerend Kito als je eitje niet goed groeit :( heb je al meer nieuws wat er nu besproken is?

Een deel van mijn familie weet het. Omdat ik een zoontje heb van 5,5 en die heeft al is opvang nodig. Maar niemand overdrijft in zijn vragen en laten ons rustig doen.
Een deel vriendinnen weten het ook, maar als ik er zelf over praat luisteren ze, maar eigenlijk hou ik dat heel beperkt.
Aan mijn vriend zijn kant weet eigenlijk niemand het. En daar ben ik blij om.
Ik heb niet altijd behoefte om erop te antwoorden, mensen hebben ook vaak iets van je hebt toch al een gezond kind.
Alsof ik daar niet heel dankbaar voor ben. Dat is een geschenk uit de hemel, maar het voelt niet alsof mijn gezin compleet is en op de vragen is het gelukt... euh het is gisteren nog maar gebeurd. Innesteling is pas een week later ofzo.

Op zich mag ik niet klagen.
8 juni mag ik testen of het gelukt is of niet. Die dag ga ik ook met mijn familie naar de Efteling.
Moet zeggen, als het niet gelukt is ik liever in de zetel zou kruipen met een dekentje en een gin tonic...
Maar ik duim natuurlijk voor mezelf.
Enkel die utrogestan vind ik zo vervelend. Je voelt u precies zwanger :?
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 30 mei 2019, 18:05

En ik duim voor de rest ook natuurlijk :!: :D
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Kito » 31 mei 2019, 12:18

Ashton schreef:
30 mei 2019, 18:04
Dank je LeenBr voor de uitleg :) altijd handig om nog meer te weten.
Ik heb het gevoel soms nooit genoeg te weten :D
Wij duimen zelf ook, maar probeer me vooral af te leiden, zodat ik er niet aan moet denken.

Het lijkt me frustrerend Kito als je eitje niet goed groeit :( heb je al meer nieuws wat er nu besproken is?

Een deel van mijn familie weet het. Omdat ik een zoontje heb van 5,5 en die heeft al is opvang nodig. Maar niemand overdrijft in zijn vragen en laten ons rustig doen.
Een deel vriendinnen weten het ook, maar als ik er zelf over praat luisteren ze, maar eigenlijk hou ik dat heel beperkt.
Aan mijn vriend zijn kant weet eigenlijk niemand het. En daar ben ik blij om.
Ik heb niet altijd behoefte om erop te antwoorden, mensen hebben ook vaak iets van je hebt toch al een gezond kind.
Alsof ik daar niet heel dankbaar voor ben. Dat is een geschenk uit de hemel, maar het voelt niet alsof mijn gezin compleet is en op de vragen is het gelukt... euh het is gisteren nog maar gebeurd. Innesteling is pas een week later ofzo.

Op zich mag ik niet klagen.
8 juni mag ik testen of het gelukt is of niet. Die dag ga ik ook met mijn familie naar de Efteling.
Moet zeggen, als het niet gelukt is ik liever in de zetel zou kruipen met een dekentje en een gin tonic...
Maar ik duim natuurlijk voor mezelf.
Enkel die utrogestan vind ik zo vervelend. Je voelt u precies zwanger :?
Ja maandag is gebleken dat ik vrijdag ervoor mijn eisprong al had gehad 😖
Dus een maand wachten nu dus
Volgende keer moet ik op dag 6 van mijn cyclus al gaan voor de eerste echo
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 1 juni 2019, 22:19

Dat is vervelend om te horen en dan weer geduld hebben.
Het is toch allemaal niet gemakkelijk.

Ik weet dat mensen het goed bedoelen als ze ernaar vragen en zeggen van ‘het komt wel’.
Laatste tijd beging het mij meer te irriteren. Ook misschien van de hormonen.
Maar dat is al vier jaar dat het wel zal komen...
Sorry. Moest het even kwijt :?
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 2 juni 2019, 13:31

Ashton, ik ervaar net hetzelfde gevoel! Al bijna 2 jaar 'het zal wel komen' zinnetje en dan er nog eens bij: 'je moet je er niet te veel op focussen'. Ze bedoelen het allemaal goed, maar het doet er je niet beter op voelen he...

Ik zit nu in de eerste week van mijn cyclus en heb last van zona... Ik neem er een medicatiekuur voor in die voorbij zal zijn tegen dat ik opnieuw geïnsemineerd zal worden. Ben aan het twijfelen om naar het crg te bellen en te vragen of dat een probleem vormt. Ik wil eigenlijk niet bellen uit angst dat ik deze maand niet mag geïnsemineerd worden, wil echt geen maand moeten wachten.
Maar anderzijds is het mss wel belangrijk om dat even te vragen...
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 3 juni 2019, 21:01

Oh verschrikkelijk eh, inderdaad, dat zinnetje.
Focussen .. dan denk ik. Ik moet spuiten, ik moet op controle.
Ik ben er op een normale manier mee bezig.
En dat wordt dan nog zo vaak gezegd als ze zelf er eens achter vragen.
Ik praat er dan eens over omdat ze het vragen en dan lijkt het alsof ik nergens anders over praat.
Achja.. zal overal wel iets zijn zeker :roll:

Ik kan uw angst wel begrijpen hoor. Ik zou daar ook bang voor zijn.
Ik heb er ook geen idee van en of je dr Google kunt geloven?
Uw huisarts?

Elke poging dat we kunnen telt e.
Ik moet nog 5 dagen wachten, maar ik heb er geen goed gevoel bij :(
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 3 juni 2019, 21:49

Baaldag... De tijd gaat niet vooruit.
Nu de HyFoSy goed gegaan is moet ik weer wachten tot de volgende cyclus en dan weer aan de Clomid.
Nog een week geduld dan zijn mijn regels weer daar (normaal gezien).
Dan weer wachten tot echo, dan weer wachten tot inseminatie, dan weer wachten voor te testen.
Al dat wachten ik word er zo ambetant van... :x
Vandaag het goede nieuws gekregen van mijn beste vriendin en haar vriendin dat ze zwanger zijn na de 2de inseminatie.
Ze zijn na mij begonnen, en nu al zwanger. Ik ben mega blij voor hen. En ik ben tegelijk echt zwaar ik-weet-het-niet. Pfff
Ze willen het nog niet geweten hebben dus ik mag ook zwijgen, fantastisch.

Ik had gehoopt dat de acupunctuur wat rust in mijn hoofd zou brengen.
Niet dus :P

Hoe is het met de ladies voor de rest??
xx

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 4 juni 2019, 19:43

Jammer dat je een baaldag hebt, maar weet dat dit ook oke is.
Wachten en geduld hebben, dat wordt vaak op de proef gesteld,
ik hoop dat je snel kan beginnen.
Ik ken ook toevallig twee mensen die zwanger zijn en in mijn hoofd heb ik iets van,
als ik maar zwanger ben tegen dat ze bevallen. :oops:

Rust, een goei vakantie zou wel helpen :lol:

Bij mij alles rustig. Zaterdag heb ik mijn regels of niet.
Al voel ik wat hoofdpijn en zin in chocolade. Dus ik zet men bonen er niet op te week en
bereid mezelf al mentaal voor op ronde 4 :(
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten