IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 8 november 2021, 16:25

Lore1 schreef:
8 november 2021, 15:10
Sproetje schreef:
6 oktober 2021, 17:01
Hey Dames! Half november is mijn eerste terugplaatsing voorzien! Ik moet bij mijn volgende menstruatie starten met progynova en dan rond dag 10 echo en als mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is dan plannen ze de week erna de terugplaatsing in. Spannend! Ik zie deze kans echt als DE kans. De Fertiliteitsarts was zo positief ook. Alsof ze bijna geloofde dat het al prijs was. Mijn verwachtingen zijn daardoor wel wat hoog gespannen dus hopelijk krijg ik niet steeds het deksel tegen de neus, anders zal het zeer moeilijk worden om te dragen.

Mijn eierstokken zijn wel nog steeds herstellende. Waren nog steeds vergroot. Maar alles zag er goed uit en zoals ze had verwacht na zo’n zware pick up. Het was dus zeker belangrijk om alles de tijd te geven om te herstellen. En een verse terugplaatsing was zeker niet mogelijk want veel kans op ernstig OHSS. Ik vind het op zich niet zo erg dat ik een cyclus moet overslaan. Liever een serieuze kans volgende maand als ik genezen ben dan nu proberen met nog kapotte eierstokken. Zie dat mijn lichaam denkt oei neen… het lichaam is nog kapot dus geen goed idee voor een baby en boem weggesmeten kans.

Hoe gaat het hier ondertussen? Stilletjes heb ik de indruk.
In het ICSI groepje ook wel stilletjes moet ik zeggen.

Groetjes!
Is er al een datum voor de TP? 🤞 Het komt dichterbij!
Hey Lore

Helaas ben ik gecrasht op het werk. Ik zit er even volledig door. Mijn werk, Corona en dan nog de stress van de procedure heeft me neergehaald. Mijn vriendin en ik hebben besloten even pauze te nemen tot ik er weer door ben. Alles is een beetje te zwaar geweest de laatste tijd. 😞 we hadden het liever anders gezien en het voelt verschrikkelijk dat dit onze plannen in de war sturen. Want mijn biologische klok tikt verder… maar nu zwanger worden zou geen goed idee zijn. Ik moet eerst al die stress en spanning kwijt. Ik wil mijn embryootjes ook niet op het spel zetten en riskeren dat die een voor een afgestoten worden door m’n lichaam omdat ik volledig overstresst ben.

Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 9 november 2021, 6:50

Sproetje schreef:
8 november 2021, 16:25
Lore1 schreef:
8 november 2021, 15:10
Sproetje schreef:
6 oktober 2021, 17:01
Hey Dames! Half november is mijn eerste terugplaatsing voorzien! Ik moet bij mijn volgende menstruatie starten met progynova en dan rond dag 10 echo en als mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is dan plannen ze de week erna de terugplaatsing in. Spannend! Ik zie deze kans echt als DE kans. De Fertiliteitsarts was zo positief ook. Alsof ze bijna geloofde dat het al prijs was. Mijn verwachtingen zijn daardoor wel wat hoog gespannen dus hopelijk krijg ik niet steeds het deksel tegen de neus, anders zal het zeer moeilijk worden om te dragen.

Mijn eierstokken zijn wel nog steeds herstellende. Waren nog steeds vergroot. Maar alles zag er goed uit en zoals ze had verwacht na zo’n zware pick up. Het was dus zeker belangrijk om alles de tijd te geven om te herstellen. En een verse terugplaatsing was zeker niet mogelijk want veel kans op ernstig OHSS. Ik vind het op zich niet zo erg dat ik een cyclus moet overslaan. Liever een serieuze kans volgende maand als ik genezen ben dan nu proberen met nog kapotte eierstokken. Zie dat mijn lichaam denkt oei neen… het lichaam is nog kapot dus geen goed idee voor een baby en boem weggesmeten kans.

Hoe gaat het hier ondertussen? Stilletjes heb ik de indruk.
In het ICSI groepje ook wel stilletjes moet ik zeggen.

Groetjes!
Is er al een datum voor de TP? 🤞 Het komt dichterbij!
Hey Lore

Helaas ben ik gecrasht op het werk. Ik zit er even volledig door. Mijn werk, Corona en dan nog de stress van de procedure heeft me neergehaald. Mijn vriendin en ik hebben besloten even pauze te nemen tot ik er weer door ben. Alles is een beetje te zwaar geweest de laatste tijd. 😞 we hadden het liever anders gezien en het voelt verschrikkelijk dat dit onze plannen in de war sturen. Want mijn biologische klok tikt verder… maar nu zwanger worden zou geen goed idee zijn. Ik moet eerst al die stress en spanning kwijt. Ik wil mijn embryootjes ook niet op het spel zetten en riskeren dat die een voor een afgestoten worden door m’n lichaam omdat ik volledig overstresst ben.

Grtjs
Jammer om te horen, het is allemaal niet evident natuurlijk... Maar geef de moed niet op! Beter even rust nemen en dan met een goed gemoed er tegenaan! Kop op, hopelijk voel je je rap terug beter! 🍀
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 12 november 2021, 9:10

Maggie1 schreef:
2 november 2021, 14:41
Liesjeb schreef:
18 oktober 2021, 10:08
Hallo dames, ben nieuw hier op het forum en wil graag ervaringen uitwisselen met lotgenootjes :) Heb zelf al m'n 2de IUI achter de rug, net een week geleden. In het wachtclubje dus voorlopig... Veel liefs, Lies
Hey Liesje,

Al nieuws? 🙏🏻
Hallo Maggie,
Dank je wel om even te checken :) De 2de IUI was helaas geen succes. We zijn er even tussenuit getrokken en een weekje op verlof gegaan net toen ik m'n maandstonden kreeg, dus een 3de poging kan pas bij m'n volgende cyclus. Heb eind van de maand ook een afspraak met de gynaecoloog om eventueel al naar IVF te kijken. Ik zou graag alles al zo goed mogelijk plannen zodat we geen tijd verliezen mocht poging nr 3 niets worden. Klokje tikt snel verder, in januari staat er straks al 38 op de teller :D
Veel liefs, Lies
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 12 november 2021, 9:15

Sproetje schreef:
8 november 2021, 16:25
Lore1 schreef:
8 november 2021, 15:10
Sproetje schreef:
6 oktober 2021, 17:01
Hey Dames! Half november is mijn eerste terugplaatsing voorzien! Ik moet bij mijn volgende menstruatie starten met progynova en dan rond dag 10 echo en als mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is dan plannen ze de week erna de terugplaatsing in. Spannend! Ik zie deze kans echt als DE kans. De Fertiliteitsarts was zo positief ook. Alsof ze bijna geloofde dat het al prijs was. Mijn verwachtingen zijn daardoor wel wat hoog gespannen dus hopelijk krijg ik niet steeds het deksel tegen de neus, anders zal het zeer moeilijk worden om te dragen.

Mijn eierstokken zijn wel nog steeds herstellende. Waren nog steeds vergroot. Maar alles zag er goed uit en zoals ze had verwacht na zo’n zware pick up. Het was dus zeker belangrijk om alles de tijd te geven om te herstellen. En een verse terugplaatsing was zeker niet mogelijk want veel kans op ernstig OHSS. Ik vind het op zich niet zo erg dat ik een cyclus moet overslaan. Liever een serieuze kans volgende maand als ik genezen ben dan nu proberen met nog kapotte eierstokken. Zie dat mijn lichaam denkt oei neen… het lichaam is nog kapot dus geen goed idee voor een baby en boem weggesmeten kans.

Hoe gaat het hier ondertussen? Stilletjes heb ik de indruk.
In het ICSI groepje ook wel stilletjes moet ik zeggen.

Groetjes!
Is er al een datum voor de TP? 🤞 Het komt dichterbij!
Hey Lore

Helaas ben ik gecrasht op het werk. Ik zit er even volledig door. Mijn werk, Corona en dan nog de stress van de procedure heeft me neergehaald. Mijn vriendin en ik hebben besloten even pauze te nemen tot ik er weer door ben. Alles is een beetje te zwaar geweest de laatste tijd. 😞 we hadden het liever anders gezien en het voelt verschrikkelijk dat dit onze plannen in de war sturen. Want mijn biologische klok tikt verder… maar nu zwanger worden zou geen goed idee zijn. Ik moet eerst al die stress en spanning kwijt. Ik wil mijn embryootjes ook niet op het spel zetten en riskeren dat die een voor een afgestoten worden door m’n lichaam omdat ik volledig overstresst ben.

Grtjs
Hallo Sproetje, Wat spijtig om te horen. Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat! Liefs, x
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Maggie1
Berichten: 42
Lid geworden op: 9 juli 2021, 9:36

Re: IUI-clubje

Bericht door Maggie1 » 14 november 2021, 10:48

Liesjeb schreef:
12 november 2021, 9:10
Maggie1 schreef:
2 november 2021, 14:41
Liesjeb schreef:
18 oktober 2021, 10:08
Hallo dames, ben nieuw hier op het forum en wil graag ervaringen uitwisselen met lotgenootjes :) Heb zelf al m'n 2de IUI achter de rug, net een week geleden. In het wachtclubje dus voorlopig... Veel liefs, Lies
Hey Liesje,

Al nieuws? 🙏🏻
Hallo Maggie,
Dank je wel om even te checken :) De 2de IUI was helaas geen succes. We zijn er even tussenuit getrokken en een weekje op verlof gegaan net toen ik m'n maandstonden kreeg, dus een 3de poging kan pas bij m'n volgende cyclus. Heb eind van de maand ook een afspraak met de gynaecoloog om eventueel al naar IVF te kijken. Ik zou graag alles al zo goed mogelijk plannen zodat we geen tijd verliezen mocht poging nr 3 niets worden. Klokje tikt snel verder, in januari staat er straks al 38 op de teller :D
Veel liefs, Lies
Veel moed in ieder geval! De procedure is echt mentaal heel zwaar dus voldoende rust en steun is idd belangrijk. Ik duim in ieder geval dat jullie niet te lang moeten wachten op positief nieuws!
Juni '21: IUI 1 - ❌
Juli ‘21: IUI 2 - ❌
Augustus ‘21: IUI 3 - positief 💕
Dochtertje verwacht op 18.05.22 👶🏼

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 15 november 2021, 16:47

Ik hoop op 3de keer goede keer zoals bij jou Maggie :D
Dankjewel! x
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Maggie1
Berichten: 42
Lid geworden op: 9 juli 2021, 9:36

Re: IUI-clubje

Bericht door Maggie1 » 15 november 2021, 20:13

Liesjeb schreef:
15 november 2021, 16:47
Ik hoop op 3de keer goede keer zoals bij jou Maggie :D
Dankjewel! x
Ik hoop mee!
Juni '21: IUI 1 - ❌
Juli ‘21: IUI 2 - ❌
Augustus ‘21: IUI 3 - positief 💕
Dochtertje verwacht op 18.05.22 👶🏼

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Kath25 » 22 november 2021, 16:38

Hoi,

Binnen 6/8 weken ben ik officieel ook lid van jullie clubje.
Eens benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan. Spannende tijden.

Sifi
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 augustus 2020, 18:22

Re: IUI-clubje

Bericht door Sifi » 22 november 2021, 16:46

Kath25 schreef:
22 november 2021, 16:38
Hoi,

Binnen 6/8 weken ben ik officieel ook lid van jullie clubje.
Eens benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan. Spannende tijden.
Heel veel succes.🍀😊
Begin kinderwens 2019
Begin fertiliteit traject 2020
Begin inseminatie 24 juni 2021 XXXXX negatief
1 ste icsi eind februari 2022 pu maart 2022
Pu 15 eicellen 13 bevrucht 1 verse trugplaatsing X negatief 0❄
Icsi 2juni---juli pu 6 eicellen O bevrucht 😥

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: IUI-clubje

Bericht door Margootje » 23 november 2021, 9:04

Kath25 schreef:
22 november 2021, 16:38
Hoi,

Binnen 6/8 weken ben ik officieel ook lid van jullie clubje.
Eens benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan. Spannende tijden.
Dag Kath, spannende tijden indeed!! Welkom bij de club en veel succes
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 23 november 2021, 11:12

Kath25 schreef:
22 november 2021, 16:38
Hoi,

Binnen 6/8 weken ben ik officieel ook lid van jullie clubje.
Eens benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan. Spannende tijden.
Dag Kath, welkom en hopelijk is je lidmaatschap hier slechts van korte duur :wink: :wink:
Mocht je vragen hebben ga je hier zeker en vast tekst en uitleg krijgen.
Veel succes alvast! Liefs x
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Lena8
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 november 2021, 17:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Lena8 » 23 november 2021, 17:24

Hey vandaag mijn eerste IUI gehad nu 14 dagen afwachten . Nood aan even te ventileren vind het een zeer emotioneel proces .vertellen jullie het op het werk ?

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: IUI-clubje

Bericht door Margootje » 23 november 2021, 20:25

Hi Lena, oh wat leuk 🤞 hopelijk is het meteen bingo voor je!

Ik vertel het niet. IUI 2 viel
in het midden van drie aansluitende vergaderingen; heb die ochtend telewerk gedaan tegen de afspraak met m’n baas in, zogezegd omdat ik dacht dat ik COVID had, ‘s middags een vergadering niet bijgewoond (zogezegd om naar de apotheek te gaan voor een COVID test) en naar de IUI gegaan, en dan als de wiedeweerga naar het werk voor de andere vergadering (“toch geen COVID!”). Met bloednames en echo’s (ochtendraadpleging) had ik tot nu to altijd chance want die vielen altijd op vr-za-zo ochtend en dan werk ik niet.
Maar ja covid is dus mijn go-to excuus 😹
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: IUI-clubje

Bericht door Margootje » 23 november 2021, 20:28

Hi Lena, oh wat leuk 🤞 hopelijk is het meteen bingo voor je!

Ik vertel het niet. Mijn baas wil niet dat ik zwanger word, dat ligt moeilijk, is een mannenwereld, ik wil het echt geheim houden.
Paar leuke collega’s weten het wel.
IUI 2 viel pal in het midden van drie aansluitende vergaderingen; heb die ochtend telewerk gedaan tegen de afspraak met m’n baas in, zogezegd omdat ik dacht dat ik COVID had, ‘s middags een vergadering niet bijgewoond (zogezegd om naar de apotheek te gaan voor een COVID test) en naar de IUI gegaan, en dan als de wiedeweerga naar het werk voor de andere vergadering (“toch geen COVID!”). Met bloednames en echo’s (ochtendraadpleging) had ik tot nu to altijd chance want die vielen altijd op vr-za-zo ochtend en dan werk ik niet.
Maar ja covid is dus mijn go-to excuus 😹
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 24 november 2021, 9:22

Lena8 schreef:
23 november 2021, 17:24
Hey vandaag mijn eerste IUI gehad nu 14 dagen afwachten . Nood aan even te ventileren vind het een zeer emotioneel proces .vertellen jullie het op het werk ?
Hoi Lena,
Veel succes en hopelijk meteen schot in de roos! :D
Ik heb het wel aan mijn baas verteld. Ben in behandeling in Jette waar de wachttijden soms kunnen oplopen dus dan moet ik me niet in al te veel bochten wringen om mijn afwezigheid te verklaren :wink: Gelukkig kan ik rekenen op veel begrip en flexibiliteit. Liefs x
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten