IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 30 mei 2022, 8:20

diffusiongirl schreef:
30 mei 2022, 7:34
Oh wat fijn om te zien dat hier nog mensen zitten!

@Sproetje, amai jij gaat ook een spannende week tegemoet dan! Dan lopen we qua wachtweken gelijkaardig. Ik duim super hard dat het lukt. Negen in de diepvries is goed toch?! Laten we hopen dat er maar eentje nodig is ;-)

@Mik22, het lijkt me heel moeilijk om die aanvankelijke euforie te voelen en dan een miskraam te krijgen. Daar heb ik schrik voor, een positieve zwangerschap is echt maar één van de vele stappen en ik ben daar nu zo op gefocust. Ik wens alvast dat IUI 3 raak mag zijn en blijft hangen! Even een beginnersvraagje misschien, maar waarvoor staan de cijfertjes (7.4, 5.4?)

@Kath25 bedankt! :-D

Zelf wou ik eigenlijk geen medicatie. Ik heb een regelmatige cyclus, ik voel altijd alles heel goed (wanneer mijn eisprong is, wanneer mijn oestrogeen daalt en progesteron stijgt). Ze hebben een cyclusmonitoring gedaan en alle waardes waren eigenlijk perfect en ook toen had ik een eitje van 20mm. Ik had dus gehoopt dat ze dit in mijn natuurlijke cyclus zouden doen, maar ik heb toch letrozole en ovitrelle moeten nemen. Ik was zo trots op mijn goeie cycli, alleen hebben ze me nog niet geholpen om zwanger te geraken. Hopelijk kan de medicatie dit nu wel...
Ja, 9 is super goed! Ik hoop ook dat er maar 1tje nodig is. Duimen draaien dus! Jij ook super veel succes hè! 🤞🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 30 mei 2022, 15:19

diffusiongirl schreef:
30 mei 2022, 7:34

@Mik22, het lijkt me heel moeilijk om die aanvankelijke euforie te voelen en dan een miskraam te krijgen. Daar heb ik schrik voor, een positieve zwangerschap is echt maar één van de vele stappen en ik ben daar nu zo op gefocust. Ik wens alvast dat IUI 3 raak mag zijn en blijft hangen! Even een beginnersvraagje misschien, maar waarvoor staan de cijfertjes (7.4, 5.4?)
Dank je wel! De cijfers staan voor weken + dagen zwangerschap.

Dat was heel lastig, ik dacht altijd over een zwangerschap: 'als je zwanger bent krijg je 9 maanden later een kind.' Door de miskramen zie ik vooral heel wat hordes, te beginnen met de eerste echo, als ik die maar 'haal'' enz. Ik probeer er wel vertrouwen naast te zetten, het kan nu ook gewoon goed gaan. Een vriendin was via zelfinseminatie in een keer zwanger en is inmiddels bevallen. Dat kan dus ook. :D

Ik ga voor je duimen morgen. Spannend hoor! Veel succes!

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 30 mei 2022, 17:04

Mik22 schreef:
30 mei 2022, 15:19
diffusiongirl schreef:
30 mei 2022, 7:34

@Mik22, het lijkt me heel moeilijk om die aanvankelijke euforie te voelen en dan een miskraam te krijgen. Daar heb ik schrik voor, een positieve zwangerschap is echt maar één van de vele stappen en ik ben daar nu zo op gefocust. Ik wens alvast dat IUI 3 raak mag zijn en blijft hangen! Even een beginnersvraagje misschien, maar waarvoor staan de cijfertjes (7.4, 5.4?)
Dank je wel! De cijfers staan voor weken + dagen zwangerschap.

Dat was heel lastig, ik dacht altijd over een zwangerschap: 'als je zwanger bent krijg je 9 maanden later een kind.' Door de miskramen zie ik vooral heel wat hordes, te beginnen met de eerste echo, als ik die maar 'haal'' enz. Ik probeer er wel vertrouwen naast te zetten, het kan nu ook gewoon goed gaan. Een vriendin was via zelfinseminatie in een keer zwanger en is inmiddels bevallen. Dat kan dus ook. :D

Ik ga voor je duimen morgen. Spannend hoor! Veel succes!
Oh, bedankt voor de info!

Mijn vriend heeft reeds een kindje verloren op 21 weken zwangerschap in zijn vorig huwelijk. Die zwangerschap werd afgebroken omwille van een zware genetische afwijking. Hij kijkt dus sowieso nog angstiger naar een zwangerschap dan ik. Een streepje op een zwangerschapstest is geen baby in je armen jammer genoeg. Ik had echt gehoopt voor hem om niet in het medisch circuit te belanden voor onze kinderwens.

Positief blijven en geloven in de wetenschap is het enige wat we kunnen doen. Maar ik kan me voorstellen dat het af en toe moeilijk is om hoopvol te blijven. Zelf ken ik ook een aantal zeer positieve verhalen, zelfs na heel moeilijke trajecten die jaren geduurd hebben. Alles kan! :-D
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Nicmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 april 2022, 12:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicmar » 31 mei 2022, 13:18

Heel herkenbaar, die schrik dat het niet zou lukken..
Veel succes vandaag! Spannend toch, die eerste IUI!
Ik mag donderdag 02/06 voor poging 3.

Fingers crossed voor iedereen hier 🍀

diffusiongirl schreef:
29 mei 2022, 18:27
hoi hoi,

Ik vroeg me af of er hier nog IUI-ers zijn? Het lijkt hier al eventjes stil. Ik ben zelf net een eerste IUI cyclus gestart. Ik mag straks een Ovitrelle spuit zetten en dan dinsdag 31/5 de eerste inseminatie.

Wij proberen al een jaartje zwanger te worden. Mijn vriend en ik zijn 35 jaar en hoewel we nog maar een jaartje actief aan het proberen zijn, houdt het mij al laaaaang bezig. Ik noteer al enkele jaren mijn cyclus, omdat ik zo'n grote kinderwens heb en op een of andere manier altijd gedacht heb dat het niet goed zou lukken.

Ik ben benieuwd! Er staat een eitje klaar om te springen (21mm) aan de rechterkant :D

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Kath25 » 31 mei 2022, 20:09

diffusiongirl schreef:
30 mei 2022, 7:34
Oh wat fijn om te zien dat hier nog mensen zitten!

@Sproetje, amai jij gaat ook een spannende week tegemoet dan! Dan lopen we qua wachtweken gelijkaardig. Ik duim super hard dat het lukt. Negen in de diepvries is goed toch?! Laten we hopen dat er maar eentje nodig is ;-)

@Mik22, het lijkt me heel moeilijk om die aanvankelijke euforie te voelen en dan een miskraam te krijgen. Daar heb ik schrik voor, een positieve zwangerschap is echt maar één van de vele stappen en ik ben daar nu zo op gefocust. Ik wens alvast dat IUI 3 raak mag zijn en blijft hangen! Even een beginnersvraagje misschien, maar waarvoor staan de cijfertjes (7.4, 5.4?)

@Kath25 bedankt! :-D

Zelf wou ik eigenlijk geen medicatie. Ik heb een regelmatige cyclus, ik voel altijd alles heel goed (wanneer mijn eisprong is, wanneer mijn oestrogeen daalt en progesteron stijgt). Ze hebben een cyclusmonitoring gedaan en alle waardes waren eigenlijk perfect en ook toen had ik een eitje van 20mm. Ik had dus gehoopt dat ze dit in mijn natuurlijke cyclus zouden doen, maar ik heb toch letrozole en ovitrelle moeten nemen. Ik was zo trots op mijn goeie cycli, alleen hebben ze me nog niet geholpen om zwanger te geraken. Hopelijk kan de medicatie dit nu wel...
Je kan het hen niet kwalijk nemen dat ze wel medicatie gebruiken. Ovitrelle is toch gewoon om zeker te zijn, dat je elke maand optimaal benut. Geen idee waarvoor letrozole is.

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 31 mei 2022, 21:01

@ Kath25 Oh natuurlijk, ik neem ze niets kwalijk en als het mij maximale kansen geeft, dan ga ik er zeker in mee! No worries.

Alles is goed gegaan vandaag, IUI was niet pijnlijk of zo. Het spermastaaltje was goed volgens de arts. Wel zat er 43,5 uur tussen de Ovitrelle en de inseminatie. Ik dacht dat dat wat veel was, maar de vroedvrouw die ik aan de lijn had leek dat prima te vinden. Toen ik thuiskwam had ik wel wat lichte pijn ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik vermoed dat dat niet abnormaal is? Nu hopen dat het gelukt is!

Ik ben opgelucht dat dit deeltje achter de rug is. Ik vind de wachtweken altijd wel wat spannend, maar de vele echo's, bloedtesten en wachten op de telefoontjes + alle medicatie toch ook best intens. Misschien ook wel extra intens omdat het de eerste keer was en we niet goed wisten wat we precies konden verwachten...

@Nicmar @sproetje: allebei donderdag! Ik zal voor jullie duimen :-D
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Kath25 » 31 mei 2022, 21:33

diffusiongirl schreef:
31 mei 2022, 21:01
@ Kath25 Oh natuurlijk, ik neem ze niets kwalijk en als het mij maximale kansen geeft, dan ga ik er zeker in mee! No worries.

Alles is goed gegaan vandaag, IUI was niet pijnlijk of zo. Het spermastaaltje was goed volgens de arts. Wel zat er 43,5 uur tussen de Ovitrelle en de inseminatie. Ik dacht dat dat wat veel was, maar de vroedvrouw die ik aan de lijn had leek dat prima te vinden. Toen ik thuiskwam had ik wel wat lichte pijn ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik vermoed dat dat niet abnormaal is? Nu hopen dat het gelukt is!

Ik ben opgelucht dat dit deeltje achter de rug is. Ik vind de wachtweken altijd wel wat spannend, maar de vele echo's, bloedtesten en wachten op de telefoontjes + alle medicatie toch ook best intens. Misschien ook wel extra intens omdat het de eerste keer was en we niet goed wisten wat we precies konden verwachten...

@Nicmar @sproetje: allebei donderdag! Ik zal voor jullie duimen :-D
Het is compleet normaal om nu en totzelf enkele dagen na de iui wat krampjes te hebben. Blijkbaar heeft dit iets te maken met het vocht en de lucht dat ingespoten wordt. De eisprong zou rond de 36 a 42 uur na de ovitrelle moeten plaatsvinden. Is ideaal getimed als ze elkaar tegenkomen. Die eerste keer is inderdaad ook heel spannend, had ik ook. Ik had helemaal geen deftige uitleg gekregen van wat me te wachten stond.
Ik zou je aanraden een leuke bezigheid/afleiding te zoeken voor de komende 2 weken. Het zal nodig zijn :)

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 31 mei 2022, 22:05

Oh, fijn om te horen dat dit heel normaal is. Zowel de krampen als de spanning 🙃 En de timing lijkt dan vrij goed te zitten. Oké, dan rest me alleen nog het geduld te vinden om 2 weken te wachten! 😅

Ik heb gelukkig al heel wat plannen gemaakt voor de komende twee weken. Dat laat me hopelijk mijn zinnen wat verzetten.
Kath25 schreef:
31 mei 2022, 21:33
diffusiongirl schreef:
31 mei 2022, 21:01
@ Kath25 Oh natuurlijk, ik neem ze niets kwalijk en als het mij maximale kansen geeft, dan ga ik er zeker in mee! No worries.

Alles is goed gegaan vandaag, IUI was niet pijnlijk of zo. Het spermastaaltje was goed volgens de arts. Wel zat er 43,5 uur tussen de Ovitrelle en de inseminatie. Ik dacht dat dat wat veel was, maar de vroedvrouw die ik aan de lijn had leek dat prima te vinden. Toen ik thuiskwam had ik wel wat lichte pijn ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik vermoed dat dat niet abnormaal is? Nu hopen dat het gelukt is!

Ik ben opgelucht dat dit deeltje achter de rug is. Ik vind de wachtweken altijd wel wat spannend, maar de vele echo's, bloedtesten en wachten op de telefoontjes + alle medicatie toch ook best intens. Misschien ook wel extra intens omdat het de eerste keer was en we niet goed wisten wat we precies konden verwachten...

@Nicmar @sproetje: allebei donderdag! Ik zal voor jullie duimen :-D
Het is compleet normaal om nu en totzelf enkele dagen na de iui wat krampjes te hebben. Blijkbaar heeft dit iets te maken met het vocht en de lucht dat ingespoten wordt. De eisprong zou rond de 36 a 42 uur na de ovitrelle moeten plaatsvinden. Is ideaal getimed als ze elkaar tegenkomen. Die eerste keer is inderdaad ook heel spannend, had ik ook. Ik had helemaal geen deftige uitleg gekregen van wat me te wachten stond.
Ik zou je aanraden een leuke bezigheid/afleiding te zoeken voor de komende 2 weken. Het zal nodig zijn :)
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 2 juni 2022, 10:10

Hoe gaan jullie om met de onzekere planning? Ik overweeg om een werktrip te plannen, maar die zou vallen rond de tijd dat ik mijn maandstonden zou krijgen (als die eerste IUI niet gewerkt heeft). Dat wilt zeggen dat het inplannen van een startecho/labo misschien niet lukt. Wilt dat dan zeggen dat ik helemaal niet kan opstarten? Het is toch echt lastig om zaken in de toekomst te plannen. Of is het dan "een maandje later proberen"? :(
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Nicmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 april 2022, 12:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicmar » 2 juni 2022, 11:16

Hi diffusiongirl

Wanneer mijn maandstonden doorbreken (helaas), hoef ik eigenlijk niets te doen. Op dag drie van mijn menstruatie moet ik gewoon opnieuw 5 dagen letrozole nemen en een seintje geven aan de gyneacologe per mail. Zij plant dan een echo + bloedtest in rond dag 11 of 12 van mijn cyclus (dag 1= start menstruatie). Vorige ronde zat er een spontane eisprong klaar. De overige rondes moest ik een tweede keer terug voor een echo omdat de follikels de eerste echo nog niet rijp waren + uiteindelijk een spuit otrivelle zetten om de sprong uit te lokken.

Maar ik weet niet hoe dat alders loopt natuurlijk.

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 2 juni 2022, 12:05

Hoi Nicmar,

Bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat de gynae die mijn IUI deed zei dat ik moest bellen op dag 1 om een echo in te plannen om zeker te zijn dat er geen cysten zijn. Een startlabo, daar ben ik nu niet meer zeker van. In elk geval heb ik een startlabo en echo gehad op dag 2 om deze IUI cyclus op te starten. Ik ga zelf in het UZ Gent.

Veel succes vandaag voor jou!
Nicmar schreef:
2 juni 2022, 11:16
Hi diffusiongirl

Wanneer mijn maandstonden doorbreken (helaas), hoef ik eigenlijk niets te doen. Op dag drie van mijn menstruatie moet ik gewoon opnieuw 5 dagen letrozole nemen en een seintje geven aan de gyneacologe per mail. Zij plant dan een echo + bloedtest in rond dag 11 of 12 van mijn cyclus (dag 1= start menstruatie). Vorige ronde zat er een spontane eisprong klaar. De overige rondes moest ik een tweede keer terug voor een echo omdat de follikels de eerste echo nog niet rijp waren + uiteindelijk een spuit otrivelle zetten om de sprong uit te lokken.

Maar ik weet niet hoe dat alders loopt natuurlijk.
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 2 juni 2022, 13:27

diffusiongirl schreef:
2 juni 2022, 12:05
Hoi Nicmar,

Bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat de gynae die mijn IUI deed zei dat ik moest bellen op dag 1 om een echo in te plannen om zeker te zijn dat er geen cysten zijn. Een startlabo, daar ben ik nu niet meer zeker van. In elk geval heb ik een startlabo en echo gehad op dag 2 om deze IUI cyclus op te starten. Ik ga zelf in het UZ Gent.

Veel succes vandaag voor jou!
Nicmar schreef:
2 juni 2022, 11:16
Hi diffusiongirl

Wanneer mijn maandstonden doorbreken (helaas), hoef ik eigenlijk niets te doen. Op dag drie van mijn menstruatie moet ik gewoon opnieuw 5 dagen letrozole nemen en een seintje geven aan de gyneacologe per mail. Zij plant dan een echo + bloedtest in rond dag 11 of 12 van mijn cyclus (dag 1= start menstruatie). Vorige ronde zat er een spontane eisprong klaar. De overige rondes moest ik een tweede keer terug voor een echo omdat de follikels de eerste echo nog niet rijp waren + uiteindelijk een spuit otrivelle zetten om de sprong uit te lokken.

Maar ik weet niet hoe dat alders loopt natuurlijk.
In her UZ Gent heb ik ook altijd een startlabo gehad. Echo was enkel nodig bij de eerste cyclus. Ze doen inderdaad dat startlabo om er zeker van te zijn dat er geen cysten zijn door follikels die niet gesprongen zijn in vorige cyclus. Dat heb ik een keertje gehad, waardoor mijn poging toen uitgesteld is geweest en ik eerst de pil moest nemen om de cyste te doen verdwijnen.

Qua planning is het inderdaad heel lastig en daar heb ik ook moeite mee gehad. Ik durfde niets meer vast te leggen omdat ik niet het risico wilde lopen dat een controle samenliep met mijn plannen. Maar soms is het nodig om ontspanning te nemen en soms heb je inderdaad ook belangrijke werkdingen te doen. Ik wou altijd maar doorgaan, maar uiteindelijk mag je je leven er niet helemaal door laten leiden. Misschien kan je wel eens informeren bij de dienst? Ik kan je wel zeggen dat een maandje pauze mentaal niet gemakkelijk is, maar uiteindelijk is het ook maar een maandje. Ik ben bijvoorbeeld zwanger geworden de cyclus na mijn verplichte pauze door de cyste. 😉

Succes!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 2 juni 2022, 14:22

Hi Glow,

merci om even jouw ervaring te delen. Ik heb het er even over gehad met mijn vriend. Ik ga voor mezelf een soort "afspraak" maken. De eerste twee cycli (indien nodig en mogelijk) meteen na elkaar. Daarna ga ik zoals je zegt inderdaad een beetje ruimte moeten laten om te leven. Ik weet gewoon nu al dat ik dat heel lastig ga vinden, als het niet lukt om te starten met een volgende cyclus omdat ik er niet ben. Ik kan dan in elk geval jouw verhaal in mijn achterhoofd houden en denken "misschien ben je wel na de pauze met de volgende IUI zwanger" :-D

groetjes


Glow schreef:
2 juni 2022, 13:27
diffusiongirl schreef:
2 juni 2022, 12:05
Hoi Nicmar,

Bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat de gynae die mijn IUI deed zei dat ik moest bellen op dag 1 om een echo in te plannen om zeker te zijn dat er geen cysten zijn. Een startlabo, daar ben ik nu niet meer zeker van. In elk geval heb ik een startlabo en echo gehad op dag 2 om deze IUI cyclus op te starten. Ik ga zelf in het UZ Gent.

Veel succes vandaag voor jou!
Nicmar schreef:
2 juni 2022, 11:16
Hi diffusiongirl

Wanneer mijn maandstonden doorbreken (helaas), hoef ik eigenlijk niets te doen. Op dag drie van mijn menstruatie moet ik gewoon opnieuw 5 dagen letrozole nemen en een seintje geven aan de gyneacologe per mail. Zij plant dan een echo + bloedtest in rond dag 11 of 12 van mijn cyclus (dag 1= start menstruatie). Vorige ronde zat er een spontane eisprong klaar. De overige rondes moest ik een tweede keer terug voor een echo omdat de follikels de eerste echo nog niet rijp waren + uiteindelijk een spuit otrivelle zetten om de sprong uit te lokken.

Maar ik weet niet hoe dat alders loopt natuurlijk.
In her UZ Gent heb ik ook altijd een startlabo gehad. Echo was enkel nodig bij de eerste cyclus. Ze doen inderdaad dat startlabo om er zeker van te zijn dat er geen cysten zijn door follikels die niet gesprongen zijn in vorige cyclus. Dat heb ik een keertje gehad, waardoor mijn poging toen uitgesteld is geweest en ik eerst de pil moest nemen om de cyste te doen verdwijnen.

Qua planning is het inderdaad heel lastig en daar heb ik ook moeite mee gehad. Ik durfde niets meer vast te leggen omdat ik niet het risico wilde lopen dat een controle samenliep met mijn plannen. Maar soms is het nodig om ontspanning te nemen en soms heb je inderdaad ook belangrijke werkdingen te doen. Ik wou altijd maar doorgaan, maar uiteindelijk mag je je leven er niet helemaal door laten leiden. Misschien kan je wel eens informeren bij de dienst? Ik kan je wel zeggen dat een maandje pauze mentaal niet gemakkelijk is, maar uiteindelijk is het ook maar een maandje. Ik ben bijvoorbeeld zwanger geworden de cyclus na mijn verplichte pauze door de cyste. 😉

Succes!
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Kim35
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 april 2022, 20:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Kim35 » 11 juni 2022, 8:53

Hoi IUI-lotgenoten,
afgelopen zondag 6e inseminatie gekregen. Nu dus in mijn wachtweken.
Laatste (vierde) miskraam dateert van juli 2021, in oktober geopereerd aan septum in baarmoeder en in januari mogen starten met 1e IUI in natuurlijke cyclus.
Vind het heel gek dat ik voorheen vrij gemakkelijk zwanger geraakte (wel 4 keer uitgedraaid op miskraam :( ) en nu loopt het zo moeizaam.
Op 14 juli evaluatiegesprek met behandelende arts in UZ Gent. Ben benieuwd wat haar voorstel zal zijn. Tegen dan zal ik ook de uitslag van ons chromosomen bloedonderzoek meekrijgen. Misschien komt hier een verklaring uit.
Ik start op 4 juli met nieuwe job (ben doodongelukkig op huidige job), nieuwe werkgever is op de hoogte van mijn traject en maakt er geen issue van. Nu dus heel hard duimen dat deze 6e poging lukt maar vrees ervoor.
Heb gelukkig al een superlief zoontje van 4,5 jaar maar zou zo graag een broertje of zusje willen voor hem.
Groetjes, Kim

diffusiongirl
Berichten: 94
Lid geworden op: 2 februari 2022, 12:45

Re: IUI-clubje

Bericht door diffusiongirl » 12 juni 2022, 13:52

Hoi Kim!

Amai wat een hobbelig parcours heb jij al afgelegd zeg! Het zou mooi zijn mocht deze zesde IUI raak zijn. Ik heb het al verschillende keren gelezen, dus ik hoop en duim met je mee!

Zelf ben ik op dag 12 na mijn eerste IUI en ik voel krampen alsof ik mijn maandstonden ga krijgen. Mijn gevoel is dat het niet gelukt is. Heb het de eerste 8 dagen goed volgehouden maar sinds enkele dagen zit het echt “on top of my mind”. Ik ga morgenochtend eens testen als mijn ms nog niet zijn doorgebroken. Ik weet dat het nog maar de eerste keer is, maar toch heb je veel hoop. Omdat er voor het eerst iets anders geprobeerd wordt en toch heel wat onderdelen geoptimaliseerd worden.
Kim35 schreef:
11 juni 2022, 8:53
Hoi IUI-lotgenoten,
afgelopen zondag 6e inseminatie gekregen. Nu dus in mijn wachtweken.
Laatste (vierde) miskraam dateert van juli 2021, in oktober geopereerd aan septum in baarmoeder en in januari mogen starten met 1e IUI in natuurlijke cyclus.
Vind het heel gek dat ik voorheen vrij gemakkelijk zwanger geraakte (wel 4 keer uitgedraaid op miskraam :( ) en nu loopt het zo moeizaam.
Op 14 juli evaluatiegesprek met behandelende arts in UZ Gent. Ben benieuwd wat haar voorstel zal zijn. Tegen dan zal ik ook de uitslag van ons chromosomen bloedonderzoek meekrijgen. Misschien komt hier een verklaring uit.
Ik start op 4 juli met nieuwe job (ben doodongelukkig op huidige job), nieuwe werkgever is op de hoogte van mijn traject en maakt er geen issue van. Nu dus heel hard duimen dat deze 6e poging lukt maar vrees ervoor.
Heb gelukkig al een superlief zoontje van 4,5 jaar maar zou zo graag een broertje of zusje willen voor hem.
Groetjes, Kim
- 05/21: start kinderwens
- 04/22 : onderzoeken, geen reden voor uitblijven zwangerschap gevonden
- 05/22: IUI-1 --> zwanger! uitgerekend voor 21/02/2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten