IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 24 februari 2020, 22:18

Wat heftig Josie :(
Ik moet ook nog tot volgende week woensdag wachten op nieuws. Ben er ook constant mee bezig. Bij mij helpt de afleiding wel redelijk moet ik zeggen. En het feit dat ik het al mijn (goede) vriendinnen heb verteld en erover kan gepraat worden maakt het veel draaglijker precies. Al merk ik wel dat degene die zelf al een kindje hebben of over zwanger zijn hebben nagedacht een stuk meelevender zijn dat mijn leeftijdsgenoten (31) die nog single zijn of in een prille relatie en totaal niet snappen wat het is. Maarja. Enkel onze ouders willen we het expres niet vertellen, omdat we hun zo graag compleet zouden willen verrassen met nieuws dat 't gelukt is.
Ben wel benieuwd hoe jullie er hier mee omgaan eigenlijk, wie vertel je wel of niet wat, en wat doet dat met je?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 24 februari 2020, 23:09

Van mij weten best al wat mensen het... Goede vriendinnen, maar ook wat collega's. Sommigen heb ik het zelf verteld (één collega die zelf 3 jaar heeft geprobeerd om zwanger te worden) en anderen valt het natuurlijk op dat ik vaak te laat of afwezig ben op school.
Aan mijn mama heb ik het verteld omdat we met twee op weekend gingen op het moment dat ik de eerste inseminatie moest doen en ik dus over en weer moest rijden vanuit Nederland. Ik kon geen smoes meer verzinnen en heb dan maar de waarheid verteld, hoewel ik ook liever gewacht had tot ik haar had kunnen verrassen met goed nieuws. Achteraf gezien had ik dat beter gedaan, want haar reactie viel erg tegen. Ze werd heel boos om het feit dat ik niet sneller iets had gezegd. We hebben lang gediscussieerd en ik heb me er dan maar bij neergelegd dat we er niet hetzelfde over denken.

Enkele vriendinnen vragen er regelmatig naar, maar niet met een frequentie dat het vervelend wordt, dat betekent veel voor mij. Mijn beste vriendin daarentegen vraagt er, naar mijn mening, te weinig naar. Ze heeft al zelf wel aangegeven dat ze het moeilijk vindt omdat ze niet weet of ze me steunt of net pijn doet door erover te praten.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 24 februari 2020, 23:20

Bij mij weten ook vele mensen het. Van de familie mijn ouders en zus, de rest wel niet en schoonfamilie ook niet (kinderwens wel en dat we ermee bezig zijn, niets van de iui). Opt werk weet iedereen dat we voor kindje ah gaan zijn maar enkel mijn team (2 collega's) en de baas weten van de iui. Al staat in mijn werkagenda wel wanneer ik te laat ga zijn of mogelijk afwezig dus ze kunnen het wel raden. Van de vrienden weet iedereen het. De vrienden vragen er wel vaak naar, 2 vriendinnen zelfs iedere dag.
Heb er zelf voor gekozen om er heel open in te zijn om enerzijds begrip op te brengen voor moodswings, afwezigheden,.. En anderzijds omdat ik er nood aan heb om over te praten. Mijn partner is heel gesloten en we praten er helaas niet veel over dus heb ik mijn vrienden om mijn hart tegen te luchten.

Het wachtbankje is idd om zot van te worden. Maar realiseer me dat tussen regels en iui ook niet fijn is. Nu is er niets, geen mogelijke bevruchting, kans dat je zwanger bent.. Heb het er de laatste dagen heel lastig mee. Dat het maar snel volgende week is.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 24 februari 2020, 23:26

Wat jammer dat je mama er boos over werd zeg :( dat lijkt me echt niet de bedoeling. Je hebt dan juist alle steun nodig natuurlijk..
En ook van beste vrienden inderdaad. Soms komt er meer steun uit een hoek waaruit je het niet had verwacht en veel minder uit de hoek waar je vanuit ging op terug te kunnen vallen. Een van mijn beste vriendinnen, die ik ook nog eens als getuige voor m'n huwelijk gevraagd heb over 3 maand 🙄, leeft gigantisch weinig mee. De vorige keer op de dag vd negatieve uitslag heeft ze er niet eens naar gevraagd en heb ik na 4dagen zelf maar gestuurd dat het trouwens negatief was. Dat viel me enorm hard tegen. Een andere vriendin stuurde "ah, vervelend". Was ik ook niet zo blij over..

En ik merk dat de stress soms ook op de relatie gaat wegen. Ik jaag me deze week aan veel meer dingen op. En dan vind m'n vriend dat ik me niet mag opjagen om onze kansen niet te verslechteren (invloed v stress op 't eventuele bevruchte eitje..) en dan word hij boos, en dan ik weer bozer, en dan loopt hij weg. Zonet hadden we discussie over iets heel stom maar ik ben er uiteindelijk zo in opgegaan dat ik een bord heb kapot gegooid in de keuken nadat hij weg was gelopen. Schaam me dood. Maar het zit me ook best hoog allemaal gwn :'(
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 24 februari 2020, 23:39

Wat een nachtraafjes hier :)

@Laurake Eigenlijk zouden we een afstandsbediening moeten hebben om al die vervelende momenten te kunnen doorspoelen ;) Of gewoon een zekerheid dat het op een dag allemaal in orde komt...

@Pindanootje Inderdaad, het is niet bevorderlijk voor je relatie! Ik ben zo onverdraagzaam en wil liefst van al gerust gelaten worden. Niets om je voor te schamen hoor, een bord is maar een bord en je reactie lijkt me enkel maar menselijk.
Je vriend bedoelt het alleen maar goed, maar ik kan me de situatie helemaal voorstellen. En alsof het allemaal nog niet moeilijk genoeg is, gaan we nog eens stressen over dat je niet mag stressen, het is een vicieuze cirkel. Hopelijk heeft het even opgelucht. Veel sterkte en als het je nog eens te veel wordt, kom je hier maar ventileren!
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 24 februari 2020, 23:47

Dat is heel lief, merci :) Doet me wel even goed! Eigenlijk luchtte het wel op op dat moment ja! En over het algemeen is hij gelukkig heel begripvol over al m'n stress momenten dus komt allemaal goed ook.
Toen wij zelf nog maar een paar maanden ah proberen waren, weet ik nog dat iemand op het werk vertelde over hun traject en hij zei dat z'n relatie al zo hard geleden had, dat het komen vd baby zelfs dringend werd om hun nog bij elkaar te houden. Vond ik zo heftig om te horen.. Twee maanden erna was ze gelukkig ook zwanger en daarna inderdaad weer heel gelukkig samen. Maar zo zie je wat een tol het kan eisen. Niet evident allemaal..
Ik ga m'n bed maar eens inkruipen, iig weer een dag voorbij..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 25 februari 2020, 8:18

Ik begin terug een cyclus te krijgen... Langs de ene kant: oef! Dat gaat redelijk vlotjes. Langs de andere kant: verdorie, dat is dan een gemiste kans deze maand. Zal maar denken dat de artsen weten waar ze mee bezig zijn, zeker?

Bij mij weet iedereen het. Maar echt iedereen, behalve mijn hoogbejaarde grootouders. Hen wil ik graag verrassen als het gelukt is en de kans dat het (weer) mis loopt erg klein geworden is. M.a.w. na 3 maanden en na de NIPT. Mijn vriendinnen, mijn werkgevers, mijn collega's, mijn ouders, mijn broers, mijn schoonzusjes, mijn tantes en nonkels,... En heel het dorp waar mijn ouders wonen want mijn moeder kan evenmin zwijgen als dat ik kan zwijgen.

Ik merk dat ik het erg nodig heb om er over te kunnen praten, praten en nog eens praten. Ik denk dat ik daarom ook redelijk vlot over de miskraam aan het raken ben. Hoewel ik nu door mijn cyclus wel wat stemmingswisselingen heb. Dit weekend en vorige week opvallend goed gezind (maar echt, kwaad zijn op iemand en twee seconden later bijna huppelend door de gang gaan), maar gisteren was het eerder :cry: . Nu ja, ik ben zowel op het ogenblik van mijn ovulatie als op het moment van mijn menstruatie altijd één brok emoties, dus zal maar denken dat dat een goed teken is, dat ik daar ondertussen terug zit. :wink:
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 25 februari 2020, 17:30

Dat is goed nieuws Sara, dat je cyclus al snel weer op gang komt. Dat zal wel een opluchting zijn. Hopelijk komt de volgende poging er snel aan.

Fijn dat je het met zoveel mensen in je omgeving kan delen. Al die emoties alleen dragen is veel te zwaar.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 25 februari 2020, 18:16

Josie, geef maar die afstandsbediening en vooral die zekerheid. Vorig jaar dacht ik dit jaar zal ik wel het jaar eindigen als moeder of tenminste zwanger. Dat durf ik nu niet meer uitspreken.

Sara, heel goed voor jou dat je cyclus terug begint in orde te komen en dat je binnenkort er terug aan kan beginnnen.

Zo heftig pindanootje. Zou ik me niet kunnen voorstellen. Wij maken nooit ruzie en als we slecht gezind zijn zwijgen we gewoon. Met het traject nu ben ik soms wel eens lastig (op alles en nog wat, niet persoonlijk), en ik zeg 1000 maal sorry als ik lastig ben. Mijn vriend vindt het gelukkig niet erg. Maar babbelen doen we wel quasi ni en dat vind ik wel jammer.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 26 februari 2020, 9:29

Laurake86 schreef:
25 februari 2020, 18:16
Zo heftig pindanootje. Zou ik me niet kunnen voorstellen. Wij maken nooit ruzie en als we slecht gezind zijn zwijgen we gewoon. Met het traject nu ben ik soms wel eens lastig (op alles en nog wat, niet persoonlijk), en ik zeg 1000 maal sorry als ik lastig ben. Mijn vriend vindt het gelukkig niet erg. Maar babbelen doen we wel quasi ni en dat vind ik wel jammer.
Ik zou me dan weer niet kunnen voorstellen te zwijgen als er iets is :) ik heb er echt nood aan samen te praten als me iets dwars zit, en uit en deel zo veel mogelijk, soms teveel😂, maar heb daar wel behoefte aan. En hij vind dat ook wel belangrijk gelukkig. Zo heeft ieder stel z'n eigen maniertjes toch echt he:)

@Sara wat knap dat je het aan iedereen al hebt kunnen vertellen! Moet ook wel deugd doen denk ik!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 26 februari 2020, 9:54

Ja, het is niet altijd gemakkelijk om te zwijgen maar soms liever dat dan ruzie maken...

Vraagje: heb nu mijn eerste regels na een inseminatie en die is veel pijnlijker dan mijn regels ervoor. Hebben jullie dit ook? De buikpijn was de dagen ervoor al heviger en nu dat ik ze heb, op het toilet kan ik geen druk zetten van de pijn, zelfs op dag 5 als ze al bijna gedaan zijn. En nu heb ik nog een lichte zeurende pijn. Had ik daarvoor nooit. Eenmaal mijn regels erdoor kwamen, ging de pijn weg. Nu blijft ze.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 26 februari 2020, 10:15

Ik had voorheen inderdaad ook amper last van m'n regels maar na de eerste iui wel! Veel meer buikpijn van tevoren ook idd.
Het zal er misschien bij horen :(
Hopelijk volgende poging meer geluk!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 26 februari 2020, 10:53

Laurake86 schreef:
26 februari 2020, 9:54
Ja, het is niet altijd gemakkelijk om te zwijgen maar soms liever dat dan ruzie maken...

Vraagje: heb nu mijn eerste regels na een inseminatie en die is veel pijnlijker dan mijn regels ervoor. Hebben jullie dit ook? De buikpijn was de dagen ervoor al heviger en nu dat ik ze heb, op het toilet kan ik geen druk zetten van de pijn, zelfs op dag 5 als ze al bijna gedaan zijn. En nu heb ik nog een lichte zeurende pijn. Had ik daarvoor nooit. Eenmaal mijn regels erdoor kwamen, ging de pijn weg. Nu blijft ze.
Ik heb heel veel last van mijn menstruatie. Ik ben benieuwd wat het nu gaat geven, eerste cyclus na de miskraam. En dan hoop ik eigenlijk om nadien weer een positieve zwangerschapstest te hebben.

Maar normaal zou een mislukte IUI geen invloed mogen hebben op je menstruatie. Misschien is er toch een bevruchting geweest, die mis is gelopen voordat er voldoende HCG was om te detecteren? Want anders zou je iedere cyclus waarin er zaadcellen in je baarmoeder zijn geweest, een zwaardere menstruatie moeten hebben.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 26 februari 2020, 11:11

Hopelijk hebben we allen de volgende poging inderdaad meer geluk en allen een positieve test in onze handen.

Ik neem nu wel clomid en pregnyl, wat ik ervoor niet innam.
En tijdens mijn follikelmeting had ik een baarmoederslijmvlies van 11 (mm?).
Misschien dat die hormonen dat extra stimuleren en dus meer is dan normaal en daardoor pijnlijkere ms !?
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 26 februari 2020, 12:05

Is die 11mm niet vd follikel zelf?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten