IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 28 februari 2023, 14:51

FienG schreef:
28 februari 2023, 14:42

Hey Eline,

Ja inderdaad. Ik heb in september 2021 op controle geweest bij de gynaecoloog, die zei dat er dus een duidelijk beeld van PCOS was. Dus door de echo zag hij de vele follikels, maar geen 1 dominante. Dan heb ik bloed moeten laten trekken en zagen ze ook dat mijn hormonen niet helemaal oke waren.
Maar nu zei ze dat ik bijna altijd een eigen eisprong heb, dat de bloedingen niet te verklaren zijn..

Momenteel ben ik enorm moe, heel veel stress, ik hoop echt dat ik zwanger ben. Veel steken gevoeld, mijn borsten gevoelig. Maarja, op de duur weet je niet meer wat je juist voelt, met al die hormonen.
Gisteren en vandaag klein beetje bloedverlies gehad, totaal niet veel en niet te vergelijken met de vorige keren. Dus ik moet zogezegd zaterdag testen, maar ik ben zo bang dat mijn menstruatie er aan komt. Ik denk dat ik morgen een testje ga wagen, en moest mijn menstruatie uitblijven dan doe ik nog 1 zaterdag of zondag.

Ja inderdaad, bij ons is er nog nooit een bevruchting geweest zelf. Heel emotioneel dit traject toch? Soms weet ik echt niet meer wat ik moet voelen, de tijd gaat zo snel voorbij en tijdens die wachtweken kan het niet rap genoeg gaan.
Hoe gaat het met jou ondertussen? Wanneer kunnen jullie beginnen?
Ik wens je alvast heel veel succes, ik hoop super hard mee!

Als het nu niet lukt van ons, zullen we ook met ivf beginnen.
Veel groetjes

Fien
Hey Fien

Ik kom je eventjes een hart onder de riem steken. Ikzelf heb geen PCOS, maar ik heb wel 6 negatieve IUI’s gehad. Geen zwangerschappen, zelfs geen biochemische. Ik ga er dus vanuit dat er bij ons ook nooit een bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik ben dan over gestapt naar ICSI en daar wel mooi aantal eicellen en veel bevruchtingen. Ik had 9 embryo’s in de diepvries. De eerste terugplaatsing was al meteen prijs. Maar helaas uitgedraaid in een miskraam. De 2de terugplaatsing, ja echt niet te geloven, was weer prijs. Ik ben ondertussen 25 weken zwanger. Ik wil je gewoon maar even zeggen… de moed niet opgeven. Het lukt ooit wel een keer. Ik duim heel hard mee voor jou. En iedereen in dit groepje trouwens. De overstap naar IVF/ICSI is niet evident. Ik ga niet rond de pot draaien daarover. Voor mij was het zwaar. Ook ingrijpender dan IUI.
Grtjs

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 28 februari 2023, 17:35

ElineH schreef:
26 februari 2023, 13:16
Wensje07 schreef:
26 februari 2023, 12:37
ElineH schreef:
24 februari 2023, 23:26


Oh wauw, super goed nieuws! Heel blij voor jou 😊
Hopelijk mag het wat meezitten nu, ik duim zo hard mee 🤞🏻🍀 Veel succes met de inseminatie morgen!

Wij hebben intake IVF gehad dinsdag. Nog tot en met 5/3 de pil nemen, 9/3 echo en bloedname en dan krijg ik te horen welke dosis Menopur (vermoedelijk) ik moet gaan spuiten vanaf 10/3. Erg spannend om deze weg in te slaan, ik hoop dat het ons ook wat geluk mag brengen.
Dankjewel! Het is gebeurd. Voelt wel echt speciaal vind ik. Voel me vreemd. Alles was prima. Net eisprong gehad en het staal van mijn man was zeer goed. Dus na.. Laten we hopen. Maar ja eerste poging zou mirakel zijn hé :) morgen terug acupuncturist want ik geloof er echt in

Oh amai. Spannend ivf dan. Ik hoop zo hard mee... Das echt het enige dat we kunnen doen hé. Ondergaan en hopen.. Toch vermoeiend vind ik emotioneel
Mijn duimen staan krom voor je!
Wat goed dat alles in orde was en het gebeurd is! ☺️
Eerste poging kan zeker en vast lukken, bij mij was het toen ook raak alleen jammer genoeg buitenbaarmoederlijk. Maar het kan echt wel! Alleen proberen er wat nuchter in te blijven, want je wilt niet dat straks de teleurstelling eens zo hard aankomt… Maar voorzichtig hopen dat is een must 🍀 We kunnen inderdaad niets anders doen dan steeds afwachten en hopen. Bedankt, ik duim ook heel hard mee voor jou 🤞🏻

Nee dat klop idd, probeer ik maar oh de tijd kruipt zo traag he nu :-)
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: IUI-clubje

Bericht door Jeanneke » 28 februari 2023, 20:40

Ik had vandaag mijn echo op dag 3. Volgende week woensdag echo en bloedafname. Ik verwacht dan in het weekend daarop inseminatie. We hopen dat het ons eindelijk eens gegund is.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 2 maart 2023, 18:54

Jeanneke schreef:
28 februari 2023, 20:40
Ik had vandaag mijn echo op dag 3. Volgende week woensdag echo en bloedafname. Ik verwacht dan in het weekend daarop inseminatie. We hopen dat het ons eindelijk eens gegund is.

Oh ik duim zo hard mee voor je!!!!!
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 2 maart 2023, 18:57

Dames.
Ik moet het even van me afschrijven

Ik houd me zo sterk maar word zot van de onwetendheid. Gaat het me nog lukken voor de tijd onherroepelijk stop zegt of niet.
Ik heb zaterdag iui gehad en voelde me zo goed.
Nu is het elke dag een vreemd maar ook zeer spannend gevoel dat ik ervaar door hoop.. En daar ben ik bang van
Want met mijn twee dochters was het Easy peasy na twee mk wel maar daarna vlekkeloos en snel. (sorry ik besef nu hoeveel waarde dat heeft). Dus als het nu met Iui niet zal lukken vraag ik me echt af wat nog.
Ik heb 14/3 die prp. Kost ons 2200 euro pfff
En ook daar... Heb ik hoop door. Ik zeg wel steeds tegen mezelf dat het even goed niet lukt.. Maar dat stemmetje van hoop aiai

Een vraagje :wanneer mag je testen? Want iui 25/2maar 14/3 al ingreep en moet dus zeker wel iets weten..

Hoe gaat het met de anderen? Xx
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Cdj
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 7 maart 2023, 6:48

@wensje07: hier zeiden ze testen in het bloed op dag 16 of urine op dag 18.

Ik zit ook terug even op het wachtbankje. Zondag eerste inseminatie gehad 🍀
We hebben al 2 kindjes, en na lang wikken en wegen (en ik zagen bij m’n partner ;) ) toch besloten om nog eens te proberen met de 5 rietjes die we nog over hebben.
5 x iui, daarna gedaan…

Ik duim ook even mee met jullie allemaal!
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 7 maart 2023, 9:34

Cdj schreef:
7 maart 2023, 6:48
@wensje07: hier zeiden ze testen in het bloed op dag 16 of urine op dag 18.

Ik zit ook terug even op het wachtbankje. Zondag eerste inseminatie gehad 🍀
We hebben al 2 kindjes, en na lang wikken en wegen (en ik zagen bij m’n partner ;) ) toch besloten om nog eens te proberen met de 5 rietjes die we nog over hebben.
5 x iui, daarna gedaan…

Ik duim ook even mee met jullie allemaal!
Oh dankjewel! De dokter zei me nu de 10e testen. Ik heb iui gehad op 24/2. Is vreselijk nu.heb al twee dagen buikpijn laag...
Zijn je andere kindjes met iui ook geboren?
Ik word er echt zot van...
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Cdj
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 7 maart 2023, 21:12

Wensje07 schreef:
7 maart 2023, 9:34

Oh dankjewel! De dokter zei me nu de 10e testen. Ik heb iui gehad op 24/2. Is vreselijk nu.heb al twee dagen buikpijn laag...
Zijn je andere kindjes met iui ook geboren?
Ik word er echt zot van...
Wachten is lastig e. En ik kan begrijpen dat het nóg lastiger is als je de tijd voelt tikken.

Ja, wij zijn een lesbisch koppel, dus al 2x iui, we hebben elk een kindje gedragen. Voor ons gelukkig wel iui zonder medische redenen, maar het is evengoed veel naar het ziekenhuis en veel wachten.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

FienG
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 januari 2023, 16:15

Re: IUI-clubje

Bericht door FienG » 8 maart 2023, 14:53

Sproetje schreef:
28 februari 2023, 14:51
FienG schreef:
28 februari 2023, 14:42

Hey Eline,

Ja inderdaad. Ik heb in september 2021 op controle geweest bij de gynaecoloog, die zei dat er dus een duidelijk beeld van PCOS was. Dus door de echo zag hij de vele follikels, maar geen 1 dominante. Dan heb ik bloed moeten laten trekken en zagen ze ook dat mijn hormonen niet helemaal oke waren.
Maar nu zei ze dat ik bijna altijd een eigen eisprong heb, dat de bloedingen niet te verklaren zijn..

Momenteel ben ik enorm moe, heel veel stress, ik hoop echt dat ik zwanger ben. Veel steken gevoeld, mijn borsten gevoelig. Maarja, op de duur weet je niet meer wat je juist voelt, met al die hormonen.
Gisteren en vandaag klein beetje bloedverlies gehad, totaal niet veel en niet te vergelijken met de vorige keren. Dus ik moet zogezegd zaterdag testen, maar ik ben zo bang dat mijn menstruatie er aan komt. Ik denk dat ik morgen een testje ga wagen, en moest mijn menstruatie uitblijven dan doe ik nog 1 zaterdag of zondag.

Ja inderdaad, bij ons is er nog nooit een bevruchting geweest zelf. Heel emotioneel dit traject toch? Soms weet ik echt niet meer wat ik moet voelen, de tijd gaat zo snel voorbij en tijdens die wachtweken kan het niet rap genoeg gaan.
Hoe gaat het met jou ondertussen? Wanneer kunnen jullie beginnen?
Ik wens je alvast heel veel succes, ik hoop super hard mee!

Als het nu niet lukt van ons, zullen we ook met ivf beginnen.
Veel groetjes

Fien
Hey Fien

Ik kom je eventjes een hart onder de riem steken. Ikzelf heb geen PCOS, maar ik heb wel 6 negatieve IUI’s gehad. Geen zwangerschappen, zelfs geen biochemische. Ik ga er dus vanuit dat er bij ons ook nooit een bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik ben dan over gestapt naar ICSI en daar wel mooi aantal eicellen en veel bevruchtingen. Ik had 9 embryo’s in de diepvries. De eerste terugplaatsing was al meteen prijs. Maar helaas uitgedraaid in een miskraam. De 2de terugplaatsing, ja echt niet te geloven, was weer prijs. Ik ben ondertussen 25 weken zwanger. Ik wil je gewoon maar even zeggen… de moed niet opgeven. Het lukt ooit wel een keer. Ik duim heel hard mee voor jou. En iedereen in dit groepje trouwens. De overstap naar IVF/ICSI is niet evident. Ik ga niet rond de pot draaien daarover. Voor mij was het zwaar. Ook ingrijpender dan IUI.
Grtjs

Sproetje
Hallo!

Bedankt voor je berichtje, doet deugd om te babbelen met 'lotgenoten'. Proficiat! Zo blij voor jou dat je eindelijk zwanger bent, na zo'n lange weg.. Inderdaad ik blijf hopen, vandaag ben ik opnieuw naar het ziekenhuis geweest (want mijn 4de inseminatie was niet gelukt). We hebben een goed gesprek gehad over IVF, mijn gynaecologe zei dat ik zeker eens op raadpleging kon gaan naar Jette, dat ze het zeker begrijpt dat we eens voor een 2de opinie willen gaan. Dat we dan nog altijd bij haar in Kortrijk kunnen blijven voor ivf te starten, of als ons gevoel beter ligt in Jette dat we daar kunnen starten met IVF. Nu heb ik al veel goede dingen gehoord over Jette, maar natuurlijk zullen er wachttijden zijn. Dus weet ik niet zo goed of ik toch nog in Kortrijk zal blijven of direct in Jette zal proberen.. Even laten bezinken, want het was weer een zware dag. Ik blijf er inderdaad in geloven, maar soms is het zo moeilijk alsof er niets echt kan lukken bij mij. Waarschijnlijk heel herkenbaar.
Bedankt voor je berichtje, deed heel veel deugd, zeker vandaag na zo'n zwaar gesprek.
Heel veel succes verder en geniet van je zwangerschap!!!

Veel groetjes
Fien

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 9 maart 2023, 19:58

Vandaag naar Jette geweest en alweer te horen gekregen dat de kans echt zeer laag is dat ik nog zwanger kan worden zonder donor
Al echt van zondag pijnlijke buik zoals menstruatie en wordt alleen erger pff. Heb ik nooit.. Altijd voel ik net en dan direct mijn regels. Morgen normaal maandstonden na IUI 1. Echt wat een hel. Zoveel emoties... Ik ben een. Wrak
Dinsdag die prp is de enige kans nog
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

DraakjeGewenst
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 februari 2023, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door DraakjeGewenst » 13 maart 2023, 9:27

Hey Allen

Graag had ik even naar jullie ervaringen met de wachttijd van Jan Palfijn gevraagd. Ik had mijn eerste afspraak daar in april 2021, maar door mijn gewicht wilden ze me toen niet goedkeuren. Ik ben hierdoor beginnen sporten, op mijn voeding letten en werken met een diëtiste en uiteindelijk in december 2022 dan de ok gekregen om op de wachtlijst te gaan. Daar hadden ze me gezegd dat dit tussen de 3 tot 5 maanden kon duren, maar die wachttijd en onzekerheid begint me mentaal lastig te worden. Ik vind ook nergens concreet hoelang het effectief duurt, wat me toch wel wat gek maakt.
Hoewel ik er nog maar een kleine 4 maand op sta, voelt het al zoveel langer door alles wat ik ervoor moest doen om die goedkeuring te krijgen. Zijn er mensen die de laatste paar maanden op de wachtlijst stonden en hoelang heeft het bij jullie geduurd om de verlossende mail te krijgen? Gewoon om mezelf wat mentale rust te brengen.
Bedankt voor de reacties
Iui 1: 30 maart 2023 --> negatief
Iui 2: 19 juni 2023 --> negatief
Iui 3: 7 november 2023 --> zwanger

Molski
Berichten: 297
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 16 maart 2023, 20:03

Hoi iedereen!

Ik ben nieuw hier en net zoals vele beetje op zoek naar "lotgenoten", ervaringen en om beetje wegwijs te geraken in heel dit medische verhaal. ❤️

Na 9 maanden "proberen" zijn we, gezien mijn leeftijd (bijna39) gaan aankloppen bij het fertiliteitcentrum in Genk. Ondertussen zijn we door alle vooronderzoeken heen. Bij hem is alles oke. Ik heb op beide eierstokken 4 follikels, amh 0.44. Eileiders zijn mooi open en ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen.
Vandaag hebben we het laatste gesprek gehad bij de fertiliteitsconsulente. Het plan is 2x met femara, 2x met inspuitingen. Na 4x overschakelen op IVF.
Omdat mijn menstruatie vandaag gestart is mochten we kiezen om onmiddellijk tr starten OF bij de volgende cyclus. Uiteraard zijn we voor het eerste gegaan.. Zaterdag 18/3 moet ik starten met Femara (dag 3) en dit tot woensdag 22/3.
Vrijdag 24/03 mag ik 's ochtends al gaan vr een bloedafname; gevolgd door een echo.
ALS alles goed is, spuitje ovitrelle en zou zaterdag 25/03 al de eerste IUI kunnen plaatsvinden.
We zijn er ons van bewust dat dit het beste scenario zou zijn. Evengoed wordt de cyclus afgebroken of is het te vroeg of is er niks.. Vind het allemaal opeens zo vlot gaan..
Ik hou via een app mijn cyclussen bij. Maar volgens de app zou ik pas een eisprong 31 maart hebben.
In beste geval, zou 25/03 dan toch te vroeg zijn?
Of wordt dit zo sterk beinvloed door Femara.
Deze vraag schoot me pas laat te binnen. Waardoor ik hier even raad kom vragen.. #tisallemaalzonieuw

Somebody? ❤️
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 16 maart 2023, 20:58

Molski schreef:
16 maart 2023, 20:03
Hoi iedereen!

Ik ben nieuw hier en net zoals vele beetje op zoek naar "lotgenoten", ervaringen en om beetje wegwijs te geraken in heel dit medische verhaal. ❤️

Na 9 maanden "proberen" zijn we, gezien mijn leeftijd (bijna39) gaan aankloppen bij het fertiliteitcentrum in Genk. Ondertussen zijn we door alle vooronderzoeken heen. Bij hem is alles oke. Ik heb op beide eierstokken 4 follikels, amh 0.44. Eileiders zijn mooi open en ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen.
Vandaag hebben we het laatste gesprek gehad bij de fertiliteitsconsulente. Het plan is 2x met femara, 2x met inspuitingen. Na 4x overschakelen op IVF.
Omdat mijn menstruatie vandaag gestart is mochten we kiezen om onmiddellijk tr starten OF bij de volgende cyclus. Uiteraard zijn we voor het eerste gegaan.. Zaterdag 18/3 moet ik starten met Femara (dag 3) en dit tot woensdag 22/3.
Vrijdag 24/03 mag ik 's ochtends al gaan vr een bloedafname; gevolgd door een echo.
ALS alles goed is, spuitje ovitrelle en zou zaterdag 25/03 al de eerste IUI kunnen plaatsvinden.
We zijn er ons van bewust dat dit het beste scenario zou zijn. Evengoed wordt de cyclus afgebroken of is het te vroeg of is er niks.. Vind het allemaal opeens zo vlot gaan..
Ik hou via een app mijn cyclussen bij. Maar volgens de app zou ik pas een eisprong 31 maart hebben.
In beste geval, zou 25/03 dan toch te vroeg zijn?
Of wordt dit zo sterk beinvloed door Femara.
Deze vraag schoot me pas laat te binnen. Waardoor ik hier even raad kom vragen.. #tisallemaalzonieuw

Somebody? ❤️

Hey welkom!!! Wauw spannend hé. Je kan mijn verhaal van de afgelopen maanden terugvinden in de posts hierboven. Ik ook 39 maar nog Lagere amh. Ik heb zo weinig goede reserve dat ik nu dinsdag prp gedaan heb..

De afgelopen maanden nam ik femara en had ik een zeer snelle eisprong. Maak je hoofd dus niet zot want echt alles is anders met diie Pillen. Althans bij mij toch. Als je graag je hart lucht mag je altijd sturen. Voor mij ook een steun
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Cdj
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 17 maart 2023, 10:47

Molski schreef:
16 maart 2023, 20:03
Vrijdag 24/03 mag ik 's ochtends al gaan vr een bloedafname; gevolgd door een echo.
ALS alles goed is, spuitje ovitrelle en zou zaterdag 25/03 al de eerste IUI kunnen plaatsvinden.
We zijn er ons van bewust dat dit het beste scenario zou zijn. Evengoed wordt de cyclus afgebroken of is het te vroeg of is er niks.. Vind het allemaal opeens zo vlot gaan..
Ik hou via een app mijn cyclussen bij. Maar volgens de app zou ik pas een eisprong 31 maart hebben.
In beste geval, zou 25/03 dan toch te vroeg zijn?
Of wordt dit zo sterk beinvloed door Femara.
Deze vraag schoot me pas laat te binnen. Waardoor ik hier even raad kom vragen.. #tisallemaalzonieuw

Somebody? ❤️
Het is best veel info in het begin he :) en die dokters goochelen ook maar met waardes en namen van medicatie.

Ikzelf heb geen ervaring met Femara, maar het zal zeker wel zijn invloed hebben op je cyclus. Bij die afspraak voor bloedafname en echo gaan ze ook kijken of er een ovulatie zit aan te komen en afhankelijk daarvan de ovitrelle plannen. Die kan er dan ook voor zorgen dat je ovulatie iets vroeger is dan dat het van nature zou gegaan zijn.
Ik hou ook alles wel wat bij in een app, maar met medicatie mag je je er niet teveel aan vasthouden.

Nog veel succes!
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Molski
Berichten: 297
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 17 maart 2023, 14:56

Wensje07 schreef:
16 maart 2023, 20:58
Molski schreef:
16 maart 2023, 20:03
Hoi iedereen!

Ik ben nieuw hier en net zoals vele beetje op zoek naar "lotgenoten", ervaringen en om beetje wegwijs te geraken in heel dit medische verhaal. ❤️

Na 9 maanden "proberen" zijn we, gezien mijn leeftijd (bijna39) gaan aankloppen bij het fertiliteitcentrum in Genk. Ondertussen zijn we door alle vooronderzoeken heen. Bij hem is alles oke. Ik heb op beide eierstokken 4 follikels, amh 0.44. Eileiders zijn mooi open en ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen.
Vandaag hebben we het laatste gesprek gehad bij de fertiliteitsconsulente. Het plan is 2x met femara, 2x met inspuitingen. Na 4x overschakelen op IVF.
Omdat mijn menstruatie vandaag gestart is mochten we kiezen om onmiddellijk tr starten OF bij de volgende cyclus. Uiteraard zijn we voor het eerste gegaan.. Zaterdag 18/3 moet ik starten met Femara (dag 3) en dit tot woensdag 22/3.
Vrijdag 24/03 mag ik 's ochtends al gaan vr een bloedafname; gevolgd door een echo.
ALS alles goed is, spuitje ovitrelle en zou zaterdag 25/03 al de eerste IUI kunnen plaatsvinden.
We zijn er ons van bewust dat dit het beste scenario zou zijn. Evengoed wordt de cyclus afgebroken of is het te vroeg of is er niks.. Vind het allemaal opeens zo vlot gaan..
Ik hou via een app mijn cyclussen bij. Maar volgens de app zou ik pas een eisprong 31 maart hebben.
In beste geval, zou 25/03 dan toch te vroeg zijn?
Of wordt dit zo sterk beinvloed door Femara.
Deze vraag schoot me pas laat te binnen. Waardoor ik hier even raad kom vragen.. #tisallemaalzonieuw

Somebody? ❤️

Hey welkom!!! Wauw spannend hé. Je kan mijn verhaal van de afgelopen maanden terugvinden in de posts hierboven. Ik ook 39 maar nog Lagere amh. Ik heb zo weinig goede reserve dat ik nu dinsdag prp gedaan heb..

De afgelopen maanden nam ik femara en had ik een zeer snelle eisprong. Maak je hoofd dus niet zot want echt alles is anders met diie Pillen. Althans bij mij toch. Als je graag je hart lucht mag je altijd sturen. Voor mij ook een steun
Heel erg spannend! Vind best moeilijk om de controle over iets heel persoonlijks over te geven. Maar goed, part of the process i guess. 🤷‍♀️
Ik ben heel erg benieuwd hoe Femara op me zal werken.

Een deel van je verhaal heb ik gelezen. Heftig!
Vind zo jammer dat het zo snel kan dalen met die waardes. Mijn vriend en ik hebben beide geen kinderen. Maar ik heb in een vorige relatie wel 2mk gehad. Wat achteraf bleek bij een genetische "fout" bij mijn ex.

Hoe gaat het nu met jou?

Liefs.
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten