IUI-clubje

IUI Forum
Poppemieke

Re: IUI-clubje

Bericht door Poppemieke » 18 augustus 2024, 11:03

Hallo allemaal!
Ik word hopelijk een bewust alleenstaande mama van 28 jaar. Na lang aan het lijntje gehouden te zijn bij fertility clinic brussels, heb ik de overstap gemaakt naar Jan Palfijn Gent.
Daar had ik op 6/8 mijn eerste IUI. Volgende woensdag (21/8) staat mijn bloedname gepland.
Natuurlijk kon ik zo lang niet wachten met testen. Het ovitrelle-streepje heb ik zo zien verdwijnen. Vandaag 12DPO test ik negatief. De afgelopen 3 dagen heb ik wel last van krampen, maar dat heb ik altijd voor mijn menstruatie of zou het de innesteling zijn? In dat geval zou het misschien nog te vroeg zijn voor een positieve urine test maar toch... Zou er woensdag nog een positieve bloedtest kunnen volgen? Ik probeer nog wat hoop te hebben maar ik vrees ervoor.
Wat denken jullie?
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

kimmieh

Bericht door kimmieh » 19 augustus 2024, 15:23

@ Poppemieke

Alvast veel succes met je 1ste IUI, hopelijk mag het meteen raak zijn.

Ik heb mijn 2de IUI ergens binnen 5-6 dagen denk ik.. Morgen echo na 5D Letrozole & kijken hoeveel eitjes er zijn ;)
Uiteraard hoop ik ook op 2de keer goede keer ;)

Groetjes!
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie
12/24 --> kunstmatige menopauze met Zoladex
01/25 --> inspuitingen Zoladex (3 in totaal)

kimmieh

Bericht door kimmieh » 19 augustus 2024, 15:23

@ Poppemieke

Alvast veel succes met je 1ste IUI, hopelijk mag het meteen raak zijn.

Ik heb mijn 2de IUI ergens binnen 5-6 dagen denk ik.. Morgen echo na 5D Letrozole & kijken hoeveel eitjes er zijn ;)
Uiteraard hoop ik ook op 2de keer goede keer ;)

Groetjes!
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie

Avocado

Bericht door Avocado » 20 augustus 2024, 14:33

Het is bijna zo ver, ik duim mee! Of heb je ondertussen nog eens zelf getest?

Ik denk dat je het antwoord zelf al gaf, je innesteling kan laat geweest zijn, en dan kon je nog niet positief testen maar wel krampen hebben. Of je innesteling was vroeger en het is toch negatief, en je krampen zijn de naderende menstruatie. Helaas (of gelukkig) kan je het nooit zeker weten voor de testdag.

Ik heb gisteren bloed laten trekken om mijn progesteron te checken, maar heb niets meer gehoord van het ziekenhuis... Volgende woensdag mag ik laten testen op HCG.
Edit: blijkbaar bellen ze niet meer als de resultaten goed zijn en er geen extra medicatie genomen moet worden (teveel telefoontjes die ze moeten doen).
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 20 augustus 2024, 18:00

Hey!

Gisteren en vandaag nog steeds zo negatief als maar kan zijn dus knopje maar omgedraaid en nu vooruit kijken naar een volgende poging. Ergens wel te verwachten dat het niet van de eerste keer zou lukken, maar toch...
Morgen zal de bevestiging komen dat het deze keer niet mocht zijn en het wel degelijk mijn menstruatie zal zijn (die maar niet doorkomt door de utrogestan).

Ik duim alvast voor jullie! Heel veel succes en hopelijk volgen er binnenkort enkele leuke berichtjes van jullie!
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Avocado

Bericht door Avocado » 22 augustus 2024, 12:00

Ja je hoopt toch altijd ergens dat je een van die gelukkige uitzonderingen bent he.
Ik had ook altijd pas een week later mijn menstruatie door Utrogestan. Geven ze dat standaard bij jullie? Want uiteindelijk bleken mijn progesteronwaarden altijd goed, en moest ik het niet pakken. Tegenwoordig doen ze nog een extra bloedtest enkele dagen na de inseminatie, voor de zekerheid.

Van mij zal er nog niet direct een leuk berichtje komen vrees ik, alles loopt weer zoals anders. Al kan er in de laatste week nog veel veranderen natuurlijk, maar gezien mijn voorgeschiedenis denk ik van niet.
UZ Jette

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 22 augustus 2024, 19:42

Zoals gedacht was de bloedtest negatief. Op naar de volgende poging dan maar...

Utrogestan werd hier inderdaad standaard voorgeschreven, 3x/dag. Enkel een bloedtest op 15dpo om te zien of de inseminatie gelukt is. Ik ben benieuwd wanneer mijn menstruatie gaat doorkomen. Toen ik nog Utrogestan gebruikte, had ik steeds het gevoel dat ze ieder moment kon doorkomen. Sinds ik gestopt ben, geen enkele kramp meer gehad :roll: . Er is geen haast bij, want sta nu weer op de wachtlijst voor een donor. En dat zou een 4 tot 6 weken wachten zijn. Dus liever nu wat langer wachten dan dat het net slecht valt.

Oh ik had nog zo gehoopt dat het goed zou gaan. Misschien komt het nog! Ik duim in ieder geval mee!
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Avocado

Bericht door Avocado » 26 augustus 2024, 9:13

Ik hoop bij jou ook dat de volgende keer vlotter mag gaan! Dat wachten er nog eens bij...

Ja ik weet niet wat het beste is eigenlijk ivm progesteron, want vind het nu ook wel héél veel bloedprikken...mijn armen zien er niet mooi uit. Ik was vroeger regelmatige bloeddonor, had ik dit geweten had ik ze wat gespaard :lol: Hopelijk zijn er mensen mee gered!
UZ Jette

kimmieh

Bericht door kimmieh » 26 augustus 2024, 15:49

Overmorgen 28/08 2de IUI,

Zijn er zaken/dingen die de IUI of innesteling kunnen bevorderen?
Opnieuw hopen tot 13/09 :wink:
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie

Avocado

Bericht door Avocado » 27 augustus 2024, 14:24

Er gaan veel tips de ronde, niet allemaal wetenschappelijk bewezen, maar het zal ook zeker geen kwaad kunnen:

De IUI best met een volle blaas laten doorgaan en nadien indien mogelijk nog wat neerliggen. Sommigen zeggen zelfs met een kussentje onder je billen en de benen omhoog :mrgreen:
Nadien nog even zelf aan de slag gaan zou ook kunnen helpen, als de baarmoeder samentrekt, zouden de zwemmers nog extra in de goede richting geduwd worden :wink:

Voor de innesteling zou het helpen om jezelf goed warm te houden. Wel vermijden om in de sauna of hete baden te gaan.
Er bestaan heeldere lijsten van voeding die je net wel of net niet moet eten. Eentje die ik mij herinner is dat granaatappel(sap) goed zou zijn :P Maar denk dat het vooral neerkomt op zo gezond mogelijk eten: geen alcohol, veel water, veel groenten en fruit, voldoende voedingsstoffen.
En ook voor de rest zo gezond mogelijk leven: niet roken, voldoende bewegen (maar niet té intensief), voldoende slaap, geen stress, ...
UZ Jette

kimmieh

Bericht door kimmieh » 27 augustus 2024, 16:49

Bedankt!

We zullen wel zien :wink:
Hopelijk 2de keer, goede keer.. We blijven echter realistisch..
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 27 augustus 2024, 22:40

Voeten en handen warm houden :) dan kan je lichaam alle warmte naar je baarmoeder sturen ipv naar de uiteindes.. ik had altijd koude handen en voeten en dan vond ik het wel fijn om te gaan slapen met een kersenpitkussen.. maar mijn laatste IUI was dan ook in februari 🙈

valeriedel

Bericht door valeriedel » 28 augustus 2024, 10:17

Hallo allemaal en aangenaam!

Ik lees al enkele maanden mee op het forum bij veschillende topics. En bij deze schrijf ik ook eens actief mee. Want wat ik lees vind ik zo herkenbaar. Dankbaar daarvoor!

Deze namiddag ga ik Gonal F gaan ophalen omdat mijn man en ik 'de volgende stap' in zetten in onze wens voor een kindje. Dat zag er tot nu toe zo uit:

dec '22: kinderwens
apr' 23: verlies op 10 weken
febr - jul '24: Letrozole
Aug '24: pauze :-)

We zijn in behandeling in Sint-Lucas in Gent bij dokter Meire. Ik ben heel blij met de steun en het begrip in mijn omgeving (we kiezen om er open over te praten), maar het voelt soms eenzaam. En ik maak me ook wel vaak zorgen. We zijn (voorlopig) zo'n koppel waar er geen oorzaak is voor uit uitblijven van een zwangerschap. En daarom schrijf ik graag even mee in dit forum.

Ik wens iedereen alvast veel succes
apr '22: positief
jun' 23: zwangerschapsverlies
*Sint Lucas Gent*
febr - jul '24: OI
sept - okt '24 IUI
*Dr Decleer-Jan Palfijn*
nov '24: OI

kimmieh

Bericht door kimmieh » 29 augustus 2024, 8:04

valeriedel schreef:
28 augustus 2024, 10:17
Hallo allemaal en aangenaam!

Ik lees al enkele maanden mee op het forum bij veschillende topics. En bij deze schrijf ik ook eens actief mee. Want wat ik lees vind ik zo herkenbaar. Dankbaar daarvoor!

Deze namiddag ga ik Gonal F gaan ophalen omdat mijn man en ik 'de volgende stap' in zetten in onze wens voor een kindje. Dat zag er tot nu toe zo uit:

apr' 23: verlies op 10 weken
febr - jul '24: Letrozole
Aug '24: pauze :-)

We zijn in behandeling in Sint-Lucas in Gent bij dokter Meire. Ik ben heel blij met de steun en het begrip in mijn omgeving (we kiezen om er open over te praten), maar het voelt soms eenzaam. En ik maak me ook wel vaak zorgen. We zijn (voorlopig) zo'n koppel waar er geen oorzaak is voor uit uitblijven van een zwangerschap. En daarom schrijf ik graag even mee in dit forum.

Ik wens iedereen alvast veel succes
Welkom op dit forum!
Veel succes bij het verdere verloop..
Weet dat je nooit alleen bent, ook wij zijn er voor jou!

Liefs!
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie

Avocado

Bericht door Avocado » 29 augustus 2024, 13:59

Welkom valeriedel!

Onze timing lijkt een beetje gelijk te lopen. Ik besefte gisteren dat we de "mijlpaal" hebben bereikt van 20 mislukte pogingen, ook zonder officiële oorzaak.

De eenzaamheid snap ik helemaal, er zijn veel mensen die ons steunen, maar ik heb het gevoel wie het niet zelf meegemaakt heeft, het nooit helemaal kan begrijpen. Zelfs mijn partner beleeft het anders dan ik.

Ik wens jullie heel veel geluk, dat 2024 eindelijk wel eens het jaar mag worden.
UZ Jette

Plaats reactie