IUI-clubje

IUI Forum
Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 4 november 2020, 20:14

Ik denk enkel vanaf je eisprong dat je temperatuur een heel klein beetje omhoog gaat en dan blijft dat ietsjes hoger tot aan je menstruatie.. gemiddeld is je temperatuur vlak na je eisprong 0,2-0,3 gr hoger tot aan je menstruatie en 5-10 dagen na de eisprong kan het bevruchte eicel zich innestelen en dan heb je terug een korte verlaging van je temperatuur van 1-2 dagen... daarom denk ik dat je temperatuur meten niet veel nut heeft hoor..

hier ook nog 8 dagen wachten voordat we meer weten.. :? :(
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 4 november 2020, 20:23

Je temperatuur stijgt na je eisprong (0,2 -0,9°), maar je moet eigenlijk wel altijd op hetzelfde moment je temp nemen, 's morgens als je nog in bed ligt, want vanaf je opstaat stijgt je temperatuur.

Je temperatuur stijgt onder invloed van progesteron en "normaal" als je zwanger bent blijft je temperatuur hoger, als je niet zwanger bent, zakt je progesteron en dus ook je temperatuur en krijg je je ms.

MAAR als je extra progesteron neemt dan werkt deze methode niet, uiteindelijk is dit vooral bedoeld om te weten wanneer je ovulatie is

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: IUI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 5 november 2020, 8:21

Hallo dames

Ik ben nieuw hier op het forum, alleszins toch de eerste keer dat ik hier iets plaats.
Zoals jullie zit ik ook in het IUI traject, bij mij wel nog in mijn natuurlijke cyclus.
Augustus was mijn eerste inseminatie en natuurlijk superblij dat we bij de gelukkigen waren, waarbij het vab de eerste keer was gelukt. Na 7 weken was ons geluk ten einde.
Nu vorige week vrijdag, nog een poging kunnen ondernemen (stress door die stomme Corona), maar ben toch nog kunnen gaan en nu in die verschrikkelijk lange wachtweken.
Als ik al jullie verhalen hier lees, dan denk ik....... wat een sterke dames, want er zijn toch heel veel heftige verhalen.
Aug ‘20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma ‘21ICSI 1- 1 🥚- ❌
Mei ‘21 ICSI 2- 2 🥚🥚zwanger mk 12 weken
Nov‘21 ICSI 3-2 🥚🥚❌
Dec’21 ICSI 4.1-2 🥚🥚❌
Feb’22 ICSI 4.2- 1 🥚❌
Apr ‘22 ICSI 5- 2 🥚🥚zwanger ❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 5 november 2020, 14:27

Oke bedankt nvroosje en mich75 👍
Hahaha jaa word spannend nvroosje. Hopelijk voor ons beide over 8 dagen geluk 🍀🍀

Welkom op dit forum liefjecw. Wat fijn dat het de eerste keer meteen is gelukt. Dan weet je iedergeval dat dit een slagingskans heeft in jullie geval.. ik begin steeds meer te twijfelen. Wel ontzettend spijtig dat het is misgelopen. Hopelijk ben je snel weer zwanger 😘
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 6 november 2020, 8:19

Welkom LiefjeCW, zonde dat het is afgebroken maar zoals Michellefee zegt... wel goed dat het meteen gelukt is! Alleen mag je nu niet te snel je hoop verliezen als het bij de eerstvolgende keer misschien niet opnieuw raak is. Uiteraard positief blijven want nu klonk dat misschien verkeerd ;-)


Ik moet nog iets langer afwachten datn Nvroosje en michellefee... bij mij zou het voor 17 november moeten zijn geloof ik.
Ik ben wel al 2 dagen echt niet helemaal in orde, lig telkens al om 20.30 in m'n bed, gisterenavond super duizelig...
't Zal vast wel geen symptonen zijn maar toch... lijkt me namelijk te vroeg als inseminatie dinsdagochend was.
In ieder geval, ik heb volgende week 3 ma, di, woe vrijaf dus even geen 'werkstress' haha.

Heb wel sinds gisterenmiddag lichte steken in mijn rechterlies, wat ik bij de vorige iui's ook gevoeld heb alleen lijkt het me nu raar, want de follikel zou links gezeten moeten hebben? Iemand een verklaring hiervoor?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 6 november 2020, 13:38

Hahaha ik heb precies hetzelfde als jou, alleen dan omgekeerd nikki123.

Ik had 2 eitjes rechts die zouden springen deze maand, ik voel alleen maar steken links.
kon ik maar in mijn lichaam kijken en zien wat er gebeurde :P
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 6 november 2020, 14:14

Als je follikel springt, komt er vrij vocht vrij. Ik heb één keer een follikelmeting gehad toen mijn ovulatie net achter de rug was en daar was mooi in de andere kant van mijn buikholte vocht te zien. Dus wist ik in één keer waarom ik aan de andere kant een drukkend gevoel had.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 6 november 2020, 14:40

Aha vandaar elke maand dezelfde krampen. Dank je wel xx
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 6 november 2020, 20:23

Sara1987 schreef:
6 november 2020, 14:14
Als je follikel springt, komt er vrij vocht vrij. Ik heb één keer een follikelmeting gehad toen mijn ovulatie net achter de rug was en daar was mooi in de andere kant van mijn buikholte vocht te zien. Dus wist ik in één keer waarom ik aan de andere kant een drukkend gevoel had.
ahaaaa dat verklaard een hele hoop. Begon al te twijfelen of de gynae's wel onderscheid konden maken tussen links en rechts :lol:
Maar een bijkomende vraag.. pregnyl-spuit was zondagavond, inseminatie dinsdag 11u, en pas sinds gisteren (donderdag) heb ik terug die pijnscheuten. Ik moet er toch niet vanuit gaan dat gisteren pas m'n eisprong geweest is he? Die pijnscheuten door dat vocht kan dus iets later optreden?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: IUI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 7 november 2020, 11:39

Nikki123, dat klonk helemaal niet negatief, maar realistisch. Blijven hopen doe ik stiekem wel. Ik mag pas volgende week zaterdag testen, dus probeer tot dan realistisch te blijven. Al is dat soms moeilijk.
Aug ‘20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma ‘21ICSI 1- 1 🥚- ❌
Mei ‘21 ICSI 2- 2 🥚🥚zwanger mk 12 weken
Nov‘21 ICSI 3-2 🥚🥚❌
Dec’21 ICSI 4.1-2 🥚🥚❌
Feb’22 ICSI 4.2- 1 🥚❌
Apr ‘22 ICSI 5- 2 🥚🥚zwanger ❤️

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 7 november 2020, 14:06

Liefjecw, probeer nog wat zinnen te verzetten, des te sneller is het volgende week zaterdag ;)
Spannend wel!

Ik ben sinds gisteren vaak duizelig, snap er niets van.
Misschien heb ik gewoon ‘een plaagje’ ofzo? 2 dagen geleden ook al, en gaat niet echt weg. Ook niet als ik iets gegeten of gedronken heb.

Gekke vraag misschien: je leest vaker dat warme voeten helpt bij/voor innesteling.. doen jullie ook extra dingen om je voeten warm te krijgen? Ik heb namelijk altijd wel koude voeten
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Lotusje0506 » 7 november 2020, 18:36

Nikki123 schreef:
7 november 2020, 14:06
Liefjecw, probeer nog wat zinnen te verzetten, des te sneller is het volgende week zaterdag ;)
Spannend wel!

Ik ben sinds gisteren vaak duizelig, snap er niets van.
Misschien heb ik gewoon ‘een plaagje’ ofzo? 2 dagen geleden ook al, en gaat niet echt weg. Ook niet als ik iets gegeten of gedronken heb.

Gekke vraag misschien: je leest vaker dat warme voeten helpt bij/voor innesteling.. doen jullie ook extra dingen om je voeten warm te krijgen? Ik heb namelijk altijd wel koude voeten
Hoi Nikki!

Alle pogingen welke ik zwanger was (biochemisch, miskraam en mijn zoontje) was ik ook telkens duizelig vanaf de innestelingsdag. Dus kan ook zeker een positief teken zijn.
Als ik dit heb, dan betekent het voor mij alleszins dat er iets gaande is.

Een warme baarmoeder bevordert de innesteling zegt mijn dokter. Dus niet enkel warme voeten, maar bv ook soep of een thee zijn goed!xx
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 9 november 2020, 14:17

Oh lotusje! Ik wil me er nu natuurlijk niet te hard op vastpinnen want des te groter anders weer de teleurstelling.
Ben wel blij dat ik nu 3 dagen vrijaf heb, probeer wat ‘me-time’ dingetjes te doen om zo wat gedachten te verzetten en warm geregeld een warmte-kruikje die ik onder m’n voeten leg :D

Hoe gaat het voor de rest met iedereen?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 9 november 2020, 21:30

Ik probeer ook veel mijn voeten warm te houden aangezien ik ook vaak heb gelezen dat het helpt, maar eigenlijk weet ik ook niet wat ik nog meer kan doen. Ik doe al alles ervoor om het te laten slagen, ik let goed op mijn voeding en beweging, ik probeer overdag te rusten en niet zware dingen te tillen.. voeten warm te houden wat ik al zei. En heb 6 behandelingen acupunctuur gehad.. vandaag heel stom een testje gewaagd want ik word eigenwijs na al die mislukte pogingen 😊 maar helaas zoals ik al had verwacht was hij omo wit. Vandaag zit ik op dag 10 na de inseminatie.. betekent wel dus dat de pregnyl al uit mijn lichaam is!!!
Pffff wat een zware maanden. Ondanks de leuke dingen die je blijft doen met je partner en familie blijft dit een behoorlijke last die je met je meedraagt.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 9 november 2020, 22:01

michellefee2020 schreef:
9 november 2020, 21:30
Ik probeer ook veel mijn voeten warm te houden aangezien ik ook vaak heb gelezen dat het helpt, maar eigenlijk weet ik ook niet wat ik nog meer kan doen. Ik doe al alles ervoor om het te laten slagen, ik let goed op mijn voeding en beweging, ik probeer overdag te rusten en niet zware dingen te tillen.. voeten warm te houden wat ik al zei. En heb 6 behandelingen acupunctuur gehad.. vandaag heel stom een testje gewaagd want ik word eigenwijs na al die mislukte pogingen 😊 maar helaas zoals ik al had verwacht was hij omo wit. Vandaag zit ik op dag 10 na de inseminatie.. betekent wel dus dat de pregnyl al uit mijn lichaam is!!!
Pffff wat een zware maanden. Ondanks de leuke dingen die je blijft doen met je partner en familie blijft dit een behoorlijke last die je met je meedraagt.
Hey Michelle, ik snap je volledig. Nog niet opgeven! Ik zou gewoon over 2 dagen misschien nog testje doek? Gebruik je dan wel de early tester?
Maar ‘t zijn zware maanden he? Ook door het hele corona-gebeuren ben je ook alweer beperkter in wat je kan doen om eventueel je zinnen te verzetten.

Ik zag gisteren een bericht op insta van iemand die ik volg waarin ze zei dat ze het zo zwaar had door alle nieuwe aankondigingen in haar omgeving en online. En dat ze het iedereen gunt, maar ook egoïstisch is en het er moeilijk mee heeft omdat ze blijkbaar ook allang proberen voor een 2de. Heeel veel berichtjes zijn daarop gekomen en snap haar voor de volle 200%. Anderzijds durf ik er mijn reactie niet op te plaatsen want wil helemaal niet dat mensen die me kennen dit al weten.
Langs ene kant wil ik het heel graag de wereld ingooien, om meee ‘awareness’ te creëren over hoe groot het % is van koppels die struggelen en het niet vanzelf gaat.. anderzijds denk ik dat ik het pas openbaar kan maken als het me gelukt is om zwanger te geraken. Maar wederom weet ik nu al dat je dan van heel wat vrouwen reacties gaat krijgen waar ik niet op zit te wachten, hoe goedbedoeld ze ook kunnen zijn. Maar als je niet in dit traject zit, kan je je dit ecjt moeilijk inbeelden.

Sorry, ff lange tekst maar hier zit ik de laatste tijd veel mee in m’n hoofd
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten