IUI-clubje

IUI Forum
michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 11 november 2020, 20:37

Ik herken je gevoel. Zo begint mijn menstruatie ook altijd. Tussendoor niet meer door de utrogestan maar helaas breekt de menstruatie er wel doorheen met voorbode van bruinverlies. Al 3 jaar.. 🤦‍♀️🤦‍♀️
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 12 november 2020, 10:14

@Johanna, ik sukkel ook met een dun BMS (en ik nam dus menopur) maar Clomid zou hier ook niet bij helpen... Ik hoop ook dat andere medicatie nu, betere resultaten gaat geven... Maar er is mij ook nooit iets anders voorgesteld dan Menopur...
@Michellefee2020: Ik ben nu ook aan het overstappen naar IVF/ICSI en moest ook eerst aan de pil... Morgen laatste pil na een 16dagen... hoeraa!
NVRoosje, wij hebben niet meer zoveel vragen gesteld tijdens het IVF intake gesprek... We hadden reeds een brochure gelezen en eigenlijk komen bij ons de vragen voornamelijk op de moment zelf... En alles bij elkaar rol je net zoals IUI van de ene afspraak/telefoon in/naar de andere afspraak/telefoon... Ik wou graag de slaagkansen weten maar is mij onduidelijk als dit we de 'algemene slagingskansen' kregen of die van ons fertiliteitscentrum (ik vermoed dat eerste...). Is zeker wel interesssant om de IVF en ICSI groep te volgen, je leert altijd weer iets van anderen hun ervaring...

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 12 november 2020, 11:25

Dank je
Ja ik weet nu dus zeker dat ik voor icsi ga moeten gaan, de vraag is natuurlijk wanneer met die corona, morgen weet ik het antwoord.. en nu 4 dagen afzien want heb altijd veel buikkrampen en heb geen pijnstillers meer in huis :(
Heb ook gehoord dat de algemene slagingskansen 30%zijn bij ivf maar ons zaad is niet van goede kwaliteit dus is afwachten weer wat het gaat geve

Kan ik mij nu terug wat concentreren op meer sporten en gezonder eten want ben wat teveel bijgekomen :cry:
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 12 november 2020, 13:01

Roosje, succes alvast met je gesprek morgen! Keep us posted
Zijn ze er ondertussen al doorgekomen of nog niet?

Michelle, mij zou dat ook een vreemd gevoel geven om tijdelijk aan de pil te moeten. Klinkt in je hoofd gewoon niet hoe het hoort ofzo haha

Ik ben zó benieuwd en moet wel nog 4-5 dagen wachten tot ik iets meer weet. Ik blijf dagelijks af en toe momenten hebben dat ik licht duizelig ben dus wil gewoon weten waardoor dit komt en mogelijks ‘een symptoon’ is of door iets anders.
Ook benieuwd of, als het negatief is, ik nu geen bruinverlies zal hebben paar daten voordien omdat ik nu dus utrogestan gebruik.
Gisteren wel ‘anders’ gedroomd. Dat ik plots mama was en een kindje had. Ik heb nooit uit mezelf hierover durven dromen omdat ik dan vaak negatiever wordt en meer schrik heb dat de kans er niet inzit. Maar nu onbewust hierover gedroomd. Voelde raar maar anderzijds wel een heel goed gevoel.
Bleh, ik klink raar nu he. Sorry!!!
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 12 november 2020, 15:35

Nvroosje succes met je gesprek morgen, bij mij is de menstruatie ook doorgebroken, deze maand door de utrogestan heen dus helaas iui 5 word het voor mij:(
balen balen balen. hopelijk kan je snel starten met icsi.. hou je ons op de hoogte alsjeblieft

nikki123 ik begon ook raar te dromen met utrogestan, ik hoorde van de andere meiden dat het daar door kon komen.
dat het een bijwerking is. hopelijk betekent het voor jou meer. duizeligheid is een goed teken bij veel meiden.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 12 november 2020, 15:42

@carocaro excuus ik moest jou nog antwoorden, jaaa zeker apart dat je moet beginnen met de pil, ik begrijp heel goed waarvoor maar voor jou gevoel zijn het gemiste dagen hahaha. wat fijn dat jij er nu mee klaar bent. wat gaat er nu gebeuren, hoe gaat zoiets verder in zijn werking?
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 12 november 2020, 17:45

Michellefee2020: Dit las ik trouwens op de site van UZGent waarom je soms eerst de pil moet nemen...
Waarom moet ik de pil nemen voor ik een stimulatiecyclus kan starten?
Het is uiteraard niet de bedoeling dat de contraceptieve pil zwangerschap voorkomt, maar dat ze de eierstokken stillegt. Als een vrouw minstens 14 dagen lang de pil heeft genomen, zijn de eierstokken inactief. Het voordeel daarvan is dat de stimulatie beter en synchroner zal verlopen. Bovendien zijn er in dat geval bij het begin van de stimulatie geen restcysten meer – eventuele overblijfsels van een vorige eisprong. De pil heeft er immers voor gezorgd dat er geen eisprong is geweest. Nog een voordeel: als de vrouw de pil gebruikt, kan het koppel de behandeling vooraf plannen.

Als ik gestopt ben met de pil, begin ik 5 dagen later met inspuitingen en een dikke week later een eerste echo. Ze had me gezegd dat pick-up dan wellicht voor de week erna zou zijn, beetje afhankelijk hoe snel alles werkt/reageert...
En de rest, dat moet ik dus ook nog afwachten ;-)

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 12 november 2020, 17:58

Oke duidelijk en spannend allemaal :D ik ben zo bang dat ik nooit mama word.. het blijft toch altijd in je achterhoofd dwalen ook al probeer je rustig te blijven
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 12 november 2020, 18:29

Ja mijn regels zijn nu dus deze ochtend in alle hevigheid doorgekomen, maargoe dat ik verlof had vandaag want had serieus buikkrampen en geen apranax in huis :(
Ook wel wat zitte wenen maar cava heb mij er weer bij neergelegd
Morgen namiddag gesprek met gyn en ben ook benieuwd of het door kan gaan in november maar kijk echt ni uit naar die hormonen behandeling pfff :(
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 12 november 2020, 21:49

Ohnee Michelle en Roosje! Sorry om te horen :(
Heel veel succes bij de volgende rond en Roosje met je gesprek morgen.

Ooooh Michelle, ik had nog niet gelezen dat je vreemde dromen kon krijgen door die utrogestan!
Maar misschien is dat het wel, wie weet!

Ik heb sinds deze namiddag ook lichte buikkrampen onderaan, dus precies het gevoel je menstruatie eraan zit te kopen. Urgh dit is zó zenuwslopend allemaal
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 12 november 2020, 22:47

Nikki123 , het is ontzettend zenuwslopend allemaal. Natuurlijk geniet je ook van andere dingen in je leven maar dit is onze allergrootste wens. Het zal je altijd bezig houden tot het gelukt is :) hopelijk zijn je krampjes de juiste krampen en je duizeligheid ook. En anders beginnen we met ze 3e aan een nieuwe ronde met hoop 🙏
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 13 november 2020, 17:06

nvroosje, hoe is je gesprek gegaan? Ik ben alvast benieuwd!
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 13 november 2020, 20:00

Fijn dat jullie zo nieuwsgierig/bezorgd zijn :)
Ik zie het weer terug helemaal zitten :D
Toch echt wel goede uitleg gehad en we zullen er weer voorgaan..
Deze maand is te snel om al te starten met icsi, ik moet eerst nog een hysteroscopie laten doen en een gynetisch onderzoek en nog terugbetaling aanvragen aan de mutualiteit.. dus eerdat da allemaal gebeurd is zijn we 6 weken verder.
dan zou het kunnen voor eind december, jammer genoeg is het fertiliteitscentrum waar ik de terugplaatsing moet laten doen gesloten tussen kerst en nieuw..
Dus zal het voor januari zijn..

ergens was ik lichtjes opgelucht dat ik nu minstens 1 maand "rust" heb, dan kan ik even "bekomen" want iui vond ik ook best al mentaal belastend.. of zenuwslopend zoals jullie allemaal zeggen.
en dan heb ik nog amper hormonen moeten spuiten.. maar aan de andere kant lijken het ook wel 2 verloren maanden..

achja, ik ga mij nu wat meer focussen op mijn gewicht want dat is er terug weer te veel bijgekomen :oops: :oops:
en dan ga i knaar het andere groepje verhuizen.. zal hier nog wel af en toe eens komen kijken maar ik wens al de rest die nog bezig zijn, alvast vééél succes en ik duim heel hard mee dat het jullie wel lukt met iui !!!!!

groetjes
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 13 november 2020, 20:15

@nvroosje het klinkt wel positief, alleen 'stom' dat ze gesloten zijn tussen kerst en nieuw, want anders vind ik dat je best snel kan opstarten! Probeer van die 'rust'periode ten volle te genieten, batterijen opladen, je gemoed opladen en dan er terug helemaal voorgaan. Ik denk dat het inderdaad ook iets zwaarder kan worden, voornamelijk mentaal dan met spuitjes etc.

En zwijg me over dat gewicht... het mijne is NIET.NORMAAL.MEER! ik ben een goeie 5kg bijgekomen en oke, ik beweeg minder omdat ik van thuis werk en de gyms die gesloten zijn, maar 't komt er ook wel heel snel bij... dus al die hormonen helpen zeker niet :roll:

Waar ik gisteren plots lichte hoop kreeg dat dit misschien mijn ronde zou worden krijg ik nu precies meer schrik? krampjes worden precies wat erger en ben gewoon bang dat het mijn menstruatie is dit op gang aan het komen is. normaal is dinsdag pas de dag, dus weet niet of ik zondag misschien al test kan doen of is dat te vroeg denk je?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 13 november 2020, 22:22

@Nikki
Je doet echt best pas de dag zelf een test!
Ik vertrouw niet meer op die testen te vroeg te doen, want dan is de kans héél groot dat ze negatief zijn.
Probeer echt te wachten tot 14dagen na de iui. Dan komen ze ook dadelijk tegoei door (was bij mij toch het geval)
ik weet dat het moeilijk is en verleidelijk om op voorhand een test te doen,maar laat je lichaam gewoon zijn werk doen en wat kom dat komt.. je moet ook altijd denken dat er maar een kans is van 10-15% bij iui, dus niet opgeven hoe moeilijk het ook is..

veel succes!!
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten