IUI-clubje

IUI Forum
toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 14 februari 2022, 12:38

@ingevr84 gaat het wat met je?

@lenka wanneer moet je terug op controle?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 14 februari 2022, 13:14

Hey!

Ik heb nog steeds mijn menstruatie niet .. ben compleet in de war en ervan overtuigd dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is :(
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 14 februari 2022, 13:34

ingevr84 schreef:
14 februari 2022, 13:14
Hey!

Ik heb nog steeds mijn menstruatie niet .. ben compleet in de war en ervan overtuigd dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is :(
Het kan wel een paar dagen duren voor ze doorkomen. Ik zou eens bellen en vragen voor een bloedafname. Dan kunnen ze zien of alles basaal is of dat er iets anders is. Zo bleek ik na mijn tweede IUI een follikel te hebben die niet gesprongen was en dus een cyste aan het vormen was.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 15 februari 2022, 13:43

ingevr84 schreef:
14 februari 2022, 13:14
Hey!

Ik heb nog steeds mijn menstruatie niet .. ben compleet in de war en ervan overtuigd dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is :(
Vervelend gevoel.
Ik zou inderdaad ook eens bloed laten prikken. Dan weet je hoe je hormonen staan.
Heb je utrogestan gebruikt? Want dat kan de menstruatie ook wel uitstellen natuurlijk.

Ik duim dat je snel ongesteld wordt en kan beginnen aan de volgende cyclus.

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 15 februari 2022, 13:47

Ikzelf heb vanochtend een nieuwe bloedcontrole gekregen. Mijn HCG is mooi gezakt van 40 naar 3. Sinds vanochtend ook veel bloedverlies. Voelt dubbel om te zeggen, maar in mijn hoofd had ik het afgesloten dus dan is het ook fijn dat de bloedwaarden en mijn lichaam wil volgen.

Net ook telefoon gekregen van het ziekenhuis dat ik terug kan starten als ik wens. We gaan meteen morgen al terug voor een nieuwe echo en start van een nieuwe cyclus. Ook al is het emotioneel een hele rollercoaster, ik probeer positief te denken.

Veel liefs en good luck!

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 15 februari 2022, 13:52

Hey Lenka,

We zitten dan ongeveer in dezelfde timing. Ik zou 24/2 of 25/2 een follikelmeting hebben en dan kort nadien de tweede inseminatie.
Idd, nu weet je dat je lichaam en hormonen terug op peil zitten en kan je vooruit kijken. De teleurstelling blijft wel ff hangen uiteraard... Hoeveel dagen zaten er bij jou tussen je IUI en menstruatie? Als je HCG al gestegen was, ben je dan heel even zwanger geweest? Dat moet echt zo moeilijk zijn om dat door te maken.

Liefs,
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 15 februari 2022, 19:53

Hey,

Ik had 25 januari de IUI.
8 februari positieve zwangerschapstest
9 februari HCG 38, dus er is inderdaad een innesteling geweest. Even euforie, om nadien terug negatief nieuws te horen dat mijn HCG niet gestegen was op 11 februari.
14 februari begin bloedverlies
15 februari hormonen terug basaal (HCG nog 3)
Morgen echo en bloedname om te kijken of ik kan starten met puregon en dan normaal 1 week later terug controle.

Is jouw menstruatie ondertussen begonnen?
Heb je geen tussentijdse onderzoeken alvorens de follikelmeting?

Liefs

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 16 februari 2022, 8:11

Hey Lenka,

Zo jammer! Kan me voorstellen dat je dan van euforie naar grote teleurstelling gaat op een paar dagen tijd... Gaan ze onderzoeken hoe het komt dat de innesteling gelukt is, maar het nadien toch nog fout gelopen is?

Mijn menstruatie is 14/2 begonnen en de IUI was op 28/1.
Ze hebben me gezegd dat ik opnieuw een afspraak mag maken voor een follikelmeting en bloedonderzoek zoals de eerste IUI poging. Ik ga wel eens vragen of het normaal is dat er meer dan 14 dagen nl. 17 dagen tussen zaten. Misschien was de eisprong dan toch later dan verwacht...?
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 16 februari 2022, 8:44

ingevr84 schreef:
16 februari 2022, 8:11
Hey Lenka,

Zo jammer! Kan me voorstellen dat je dan van euforie naar grote teleurstelling gaat op een paar dagen tijd... Gaan ze onderzoeken hoe het komt dat de innesteling gelukt is, maar het nadien toch nog fout gelopen is?

Mijn menstruatie is 14/2 begonnen en de IUI was op 28/1.
Ze hebben me gezegd dat ik opnieuw een afspraak mag maken voor een follikelmeting en bloedonderzoek zoals de eerste IUI poging. Ik ga wel eens vragen of het normaal is dat er meer dan 14 dagen nl. 17 dagen tussen zaten. Misschien was de eisprong dan toch later dan verwacht...?
Hey Inge, sorry dat ik continu inbreek in dit topic maar jouw vragen klinken zo herkenbaar voor mij! Ik heb het eens opgezocht voor mijn geval en bij IUI1 was dit 15 dagen en IUI2 was dat 16 dagen. Dus ook niet die 14 dagen. Op zich niet zo gek, het lichaam van iedereen is anders. Een latere ovulatie is niet de enige potentiële oorzaak. Weet dat zelfs bij een goede timing (dus zaadcellen aanwezig voor bevruchting) de slaagkansen niet 100% zijn helaas. Er moeten heel wat stappen doorlopen worden. Zo kan er bijvoorbeeld wel een bevruchting geweest zijn, maar het innestelen gebeurt niet of gaat slecht. Dat kan ook voor vertragingen zorgen in jouw cyclus. Sowieso kan je het zeker eens vragen! Veel succes met jouw tweede ronde!

Ook aan de rest hier, veel succes!

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 16 februari 2022, 8:55

Hey Glow,

Dat was ik zelf ook aan het bedenken. Wat als de innesteling niet lukt, en dit zich steeds herhaalt. Dan is de kans op een zwangerschap klein, ook al gaat het via IUI. Hebben ze toen uitgelegd of je daar iets aan kan doen?
Welk heb ik een week voor mijn menstruatie licht roze verlies gehad, enkele druppels. Ik dacht toen direct aan de innesteling en dat gaf me hoop op dat moment.
Je hebt het zelf meerdere keren meegemaakt? Wel lastig, omdat je bij elke vertraging hoop zal gekregen hebben...
Hoe vaak heb je dat zelf voorgehad als ik dat mag vragen?

Bedankt om dat te delen, nu begrijp ik al iets beter waar het mogelijk is misgegaan.

Lieve groetjes
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 16 februari 2022, 9:14

ingevr84 schreef:
16 februari 2022, 8:55
Hey Glow,

Dat was ik zelf ook aan het bedenken. Wat als de innesteling niet lukt, en dit zich steeds herhaalt. Dan is de kans op een zwangerschap klein, ook al gaat het via IUI. Hebben ze toen uitgelegd of je daar iets aan kan doen?
Welk heb ik een week voor mijn menstruatie licht roze verlies gehad, enkele druppels. Ik dacht toen direct aan de innesteling en dat gaf me hoop op dat moment.
Je hebt het zelf meerdere keren meegemaakt? Wel lastig, omdat je bij elke vertraging hoop zal gekregen hebben...
Hoe vaak heb je dat zelf voorgehad als ik dat mag vragen?

Bedankt om dat te delen, nu begrijp ik al iets beter waar het mogelijk is misgegaan.

Lieve groetjes
Inge
Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer je niet te hard vast te pinnen op waar het misloopt. Ik vond die onzekerheid ook het meest verschrikkelijke aan dit proces. Ik dacht ook dat er iets mis was met de innesteling. Maar weet dat zelfs bij gezonde koppels zonder iets van problemen, er maar 1/4 kans is op zwangerschap wanneer de timing juist zit. Innesteling lukt nu gewoon niet altijd. Ik heb zelf twee niet gelukte IUI's gehad (met die dagen verschil uit mijn vorig berichtje). Ik testte zelf altijd negatief op dag 14.

Tussendoor heb ik ook eens een cyclus gehad die afgebroken moest worden (3 follikels en daar gaan ze niet mee door). Zelfs toen zaten er meer dan 14 dagen tussen mijn ovulatie (moest pregnyl zetten) en mijn menstruatie. Ik herinner me nog dat ik zelfs gebeld had voor een bloedafname. Er was niet eens een inseminatie gebeurd toen. Op de dag van de bloedafname (dag 18, denk ik) kreeg ik toen mijn menstruatie.

En dan had ik na mijn tweede IUI een follikel die wel was meegegroeid maar niet gesprongen waardoor ik met een cyste zat. Dus ik heb toen een paar weken de pil moeten nemen. Absoluut geen vlekkenloos parcours en dat hakt erop in. We waren 5 maanden verder en hadden nog maar 2 IUI's gehad. We hadden dan ook besloten dat IUI3 onze laatste was en dat we naar IVF zouden gaan. Onze intake lag ook al vast. Maar die derde keer ging het dus wél goed.

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 16 februari 2022, 9:29

Dat is inderdaad een heel traject vol emoties en wat teleurstellingen. Zeker wanneer je een cyclus moet overslaan is dat moeilijk he.. Je wil zo graag proberen en dan moet je die maand wachten. Dan weer de pil nemen, kan me voorstellen dat je lichaam wel heeft afgezien onder al die hormonen en veranderingen.

Ik heb mezelf voor de tweede poging voorgenomen dat ik zelf ook ovulatietesten ga doen, zelfs 2 keer per dag zodat ik het moment zelf kan meevolgen en me beter kan voorbereiden op de 14e dag na de eisprong. Hebben jullie dan ook nog seks gehad rond die dag van inseminatie? Dat vind ik wel verwarrend omdat ze aanraden om toch 2-3 dagen te wachten om de kwaliteit van het sperma te verbeteren. Maar toen ik de 28e ging voor de IUI zei de verpleegkundige dat ze ook aanraden om de dag voordien seks te hebben..

Ik lees dat je ook altijd testte op dag 14, dat is zeker een goed moment om je al voor te bereiden op een mislukte poging. Dat heb ik zelf ook gedaan, en ondanks dat mijn menstruatie nog enkele dagen uitbleef, weet ik nu dat ik daarop wel kan verder gaan. Dat helpt ook iets mee in de teleurstelling. Ik begon nu toch weer hoop te krijgen ondanks dat die test op dag 14 negatief was. Je denkt aan die HCG waarde die nog moet stijgen en mss wat later gebeurt.
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 16 februari 2022, 11:43

ingevr84 schreef:
16 februari 2022, 8:11
Hey Lenka,

Zo jammer! Kan me voorstellen dat je dan van euforie naar grote teleurstelling gaat op een paar dagen tijd... Gaan ze onderzoeken hoe het komt dat de innesteling gelukt is, maar het nadien toch nog fout gelopen is?

Mijn menstruatie is 14/2 begonnen en de IUI was op 28/1.
Ze hebben me gezegd dat ik opnieuw een afspraak mag maken voor een follikelmeting en bloedonderzoek zoals de eerste IUI poging. Ik ga wel eens vragen of het normaal is dat er meer dan 14 dagen nl. 17 dagen tussen zaten. Misschien was de eisprong dan toch later dan verwacht...?

Ik heb zelf niet echt gevraagd waarom het mogelijks fout gelopen is. Ik denk dat dit een teken is dat er met het embryo toch iets mis is, waardoor mijn lichaam dit verloren heeft. Ik probeer er vooral niet teveel bij stil te staan.
Het is natuurlijk ook omdat we in een fertiliteitstraject zitten, dat we dit weten en dat dit opgevolgd wordt. Moest dit niet zijn dan was ik gewoon enkele dagen overtijd en had ik het niet geweten. Ik had geen zwangerschapssymptomen, en het bloedverlies is ook niet echt anders dan een gewone menstruatie. Op het moment dat ik echt overtijd was, was mijn HCG al terug aan het zakken dus dan zou een urinetest waarschijnlijk ook negatief getekend hebben (ik heb het niet getest). Dus koppels die spontaan kunnen zwanger worden zouden hier waarschijnlijk niets vermoed hebben.

Anderzijds ben ik ook wel bang dat mijn leeftijd er voor iets tussen zit. 5jaar geleden heb ik na 2IUI een vlekkeloze zwangerschap gehad, en loopt hier nu een prachtige dochter rond. Nu ben ik net 40 geworden en hoop ik toch dat een tweede kindje nog kan..
Bij ons is het KID, dus advies rond onthouding rond de inseminatie kan ik je niet geven..

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 16 februari 2022, 12:00

Hey Lenka,
Dat begrijp ik. Inderdaad, nu je met een behandeling bezig bent zoom je daar makkelijker op in. In een natuurlijke zwangerschap zou je er niets van merken. Dat is wel een goede manier om dat te bekijken zonder al te veel negativiteit.
De leeftijd speelt wel een rol, al hoor ik ook vaak dat het zelfs naar de 40 toe en daar voorbij nog steeds natuurlijk lukt. Ik ben zelf 37 en denk ook wel dat het mij parten speelt... Mijn partner heeft een hersteloperatie ondergaan, en dat heeft ook wat tijd nodig gehad om terug op peil te geraken. Al zal de kwaliteit nooit meer zo goed zijn als ervoor. Dat is ook de reden dat we voor IUI zijn gegaan.
Jij doet KID, dus dat is dan met een spermadonor? Is het proces dan gelijkaardig aan het IUI traject?
Ik duim mee voor jou en de andere dames hier, dat het onze laatste ronde is :D
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

jessica1990
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 augustus 2020, 13:57

Re: IUI-clubje

Bericht door jessica1990 » 16 februari 2022, 18:49

Goede avond iedereen,

Het is ondertussen meer dan een jaar geleden dat ik hier nog iets postte. Even een korte samenvatting van het afgelopen jaar. November 2020 was mijn 3e iui (kid) gelukt. 2 bloednames en een echo op 7 weken waren prima en er werd al hartactiviteit vastgesteld. Bij een echo op 10 weken (januari 2021) bij mijn gewone gynaecoloog bleek er echter geen hartactiviteit meer te zijn. Missed abortion was de conclusie. Vermoedelijk rond de 8,5 w misgelopen. 22 tabletjes cytotec en 4 maanden aan de pil later, was mijn baarmoeder eindelijk weer helemaal ´schoon´. (Ingreep wou ik niet.) Ik had nog enkele maanden rust nodig vooraleer ik er mentaal weer klaar voor was om opnieuw verder te gaan in ons traject. Tegen het einde van de zomer ging ik terug op consultatie in zol genk. Erna volgende een hysteroscopie en in december een operatieve hysteroscopie om mijn t vormige baarmoeder te corrigeren. Dit was voor de 1e iui al vastgesteld met meerdere onderzoeken maar een operatie werd me toen nog niet meteen aanbevolen. Na de miskraam dus wel. 3 weken na de kleine ingreep een controle echo en nog een 3 weken later mijn inseminatie van iui4. Helaas is deze negatief. Sinds zaterdag ben ik nu puregon aan het spuiten, voorheen waren dit clomid pilletjes. Overmorgen echo om te kijken of de puregon effect heeft.

Zo dit was nu ik het zo zie niet zo een korte samenvatting maar er is dan ook veel gebeurd. Ik heb ondertussen weer nood aan een klankbord met mensen in een gelijkaardige situatie dus hier ben ik weer.

Groetjes Jessica
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten