IUI-clubje

IUI Forum
Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 15 maart 2022, 21:23

jessica1990 schreef:
14 maart 2022, 11:34
Dag dames,

Ik heb net al telefoon gekregen. Zwangerschapstest inderdaad positief! Hcg meer dan 600 dus zag er goed uit. Woensdag nieuwe bloedtest om te kijken of waardes goed stijgen. 🤞 Ik voel me blij en gespannen tegelijk. Weet niet goed wat voelen. Ik wil mezelf nog wat beschermen tegen teleurstelling, maar wil toch ook genieten van het gevoel.
Proficiat! Probeer vooral te genieten van het goede nieuws. :D

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 16 maart 2022, 9:43

Dikke proficiat Jessica!! Geniet maar van het leuke gevoel! De test vandaag gaat goed zijn :D

Ik heb zelf iets raar voor. Normaal gezien zou ik vorige zaterdag mijn menstruatie krijgen. Die heb ik nog steeds niet, enkel wat heel licht bruin bloedverlies. Ik heb vorige zaterdag een test gedaan, maar die was negatief...
Heb wel nog altijd pijnlijke borsten en tepels. Heeft iemand van jullie dit ook al gehad? Denken jullie dat ik opnieuw moet testen? Of is dit gewoon een heel lichte menstruatie?
Ik ben zo in de war :?
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

jessica1990
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 augustus 2020, 13:57

Re: IUI-clubje

Bericht door jessica1990 » 16 maart 2022, 16:16

Ingevr84,

Heb je geen bloedname gehad? Doen ze bij ons (zol) wel standaard. Als je twijfels zou je nog een test kunnen doen.

Hier was de test niet perfect maar wel gewoon goed. Hcg was maandag 631 en vandaag 1181. Echo binnen 3 weekjes maar moet morgen terugbellen voor exacte dag. Spannend!

Groetjes Jessica
ingevr84 schreef:
16 maart 2022, 9:43
Dikke proficiat Jessica!! Geniet maar van het leuke gevoel! De test vandaag gaat goed zijn :D

Ik heb zelf iets raar voor. Normaal gezien zou ik vorige zaterdag mijn menstruatie krijgen. Die heb ik nog steeds niet, enkel wat heel licht bruin bloedverlies. Ik heb vorige zaterdag een test gedaan, maar die was negatief...
Heb wel nog altijd pijnlijke borsten en tepels. Heeft iemand van jullie dit ook al gehad? Denken jullie dat ik opnieuw moet testen? Of is dit gewoon een heel lichte menstruatie?
Ik ben zo in de war :?
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!

Nicmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 april 2022, 12:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicmar » 5 april 2022, 13:17

Hallo!

Ik ben ‘nieuw’ op dit forum wat betreft het plaatsen van een berichtje. Maar ik heb al heel wat steun gevonden in gelijkaardige gevoelens/verhalen/vragen.

Mijn partner en ik zijn intussen al anderhalf jaar aan het ‘proberen’. Sinds december zijn we een stap verder gegaan en hebben we de nodige onderzoeken doorlopen. Hieruit bleek mijn partner verminderde zaadkwaliteit te hebben. Na testen met verschillende dosissen hormonen (onregelmatig cyclus) was het zes dagen geleden zo ver: onze eerste IUI. Ondanks dat het voorgaande jaar ook elke cyclus opnieuw spannend/ afwachten was, is dit toch echt wel next level. Vandaar ook mijn eerste berichtje hier. Gedeelde smart is halve smart?

Nicmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 april 2022, 12:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicmar » 11 april 2022, 11:30

Update: al een test gedaan op dag 12 na IUI. Helaas negatief :cry:


Nicmar schreef:
5 april 2022, 13:17
Hallo!

Ik ben ‘nieuw’ op dit forum wat betreft het plaatsen van een berichtje. Maar ik heb al heel wat steun gevonden in gelijkaardige gevoelens/verhalen/vragen.

Mijn partner en ik zijn intussen al anderhalf jaar aan het ‘proberen’. Sinds december zijn we een stap verder gegaan en hebben we de nodige onderzoeken doorlopen. Hieruit bleek mijn partner verminderde zaadkwaliteit te hebben. Na testen met verschillende dosissen hormonen (onregelmatig cyclus) was het zes dagen geleden zo ver: onze eerste IUI. Ondanks dat het voorgaande jaar ook elke cyclus opnieuw spannend/ afwachten was, is dit toch echt wel next level. Vandaar ook mijn eerste berichtje hier. Gedeelde smart is halve smart?

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 11 april 2022, 15:50

Blijf komende dagen even testen. Op dag 12 kan er nog niet voldoende hormoon aangemaakt zijn voor een positieve test. Mijn ziekenhuis geeft dag 16 aan om te testen en niet ervoor om teleurstelling te voorkomen.
Nicmar schreef:
11 april 2022, 11:30
Update: al een test gedaan op dag 12 na IUI. Helaas negatief :cry:

Nicmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 april 2022, 12:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicmar » 11 april 2022, 20:33

Hey Mik22,

Bedankt voor het advies! Ik test in de loop van de week opnieuw. Hoewel ik niet te veel durf hopen... De teleurstelling/ verdriet was enorm, ondanks dat ik mijzelf had ingeprent dat het ‘maar een eerste poging’ is.

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 11 april 2022, 21:27

Snap ik helemaal...ik zit nu ook enorm te hopen (en ik ben net pas de wachtweken in gegaan).
Is ook niet tegen te houden door allerlei logische gedachten. Take care!

jessica1990
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 augustus 2020, 13:57

Re: IUI-clubje

Bericht door jessica1990 » 12 april 2022, 11:36

Welkom! Het wachten dat eeuwig lijkt te duren en de spanning zijn ons allen gekend. Normaal ook dat je meer verwacht na een iui behandeling. De eerste keer meteen prijs zou wel heel positief zijn, maar dat is helaas zelden. Veel succes met jullie wens in vervulling te laten komen.
Nicmar schreef:
5 april 2022, 13:17
Hallo!

Ik ben ‘nieuw’ op dit forum wat betreft het plaatsen van een berichtje. Maar ik heb al heel wat steun gevonden in gelijkaardige gevoelens/verhalen/vragen.

Mijn partner en ik zijn intussen al anderhalf jaar aan het ‘proberen’. Sinds december zijn we een stap verder gegaan en hebben we de nodige onderzoeken doorlopen. Hieruit bleek mijn partner verminderde zaadkwaliteit te hebben. Na testen met verschillende dosissen hormonen (onregelmatig cyclus) was het zes dagen geleden zo ver: onze eerste IUI. Ondanks dat het voorgaande jaar ook elke cyclus opnieuw spannend/ afwachten was, is dit toch echt wel next level. Vandaar ook mijn eerste berichtje hier. Gedeelde smart is halve smart?
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!

Nicmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 april 2022, 12:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicmar » 19 april 2022, 13:01

Hey Mik22! Hoe gaat het intussen met jou in de wachtweken ? Ik duim!
Hier intussen aan de hormonen voor ronde twee begonnen. Brengt nieuwe hoop mee :).

Mik22 schreef:
11 april 2022, 21:27
Snap ik helemaal...ik zit nu ook enorm te hopen (en ik ben net pas de wachtweken in gegaan).
Is ook niet tegen te houden door allerlei logische gedachten. Take care!

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 20 april 2022, 12:08

Fijn die hoop, gelukkig borrelt die na de teleurstelling weer op he (mijn 1ste ronde was gelijk raak maar mk na 5 weken). Succes met de tweede ronde!!

Ik zit op dag 11 nu, vanmorgen negatieve test (kon het niet laten). Wel wat kwaaltjes zoals misselijkheid, honger en vermoeidheid maar ja. Misschien beeld ik het me in. Kortom: slopend weer, pfff.

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 2 mei 2022, 11:08

Hey dames,
Ik heb even pauze genomen en intussen een 3e IUI poging gehad...
Het is een intens proces, en met een maandje rust ertussen gaat het me beter af :-)
Het is nu al de tweede keer dat er een verminderde kwaliteit van sperma wordt vastgesteld, de eerste keer was het heel goed van kwaliteit...
We twijfelen daarom of we de 6 pogingen gaan proberen. Ik had deze cyclus 2 follikels en ben bang aan het hopen dat dit onze kans vergroot.
Als het niet gelukt is gaan we op consulatie om te bespreken wat nog mogelijk is.
Hoe is het bij jullie afgesproken ivm het aantal IUI pogingen? Schakelen jullie sneller over of doen jullie er 6?
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Thanks en veel succes aan iedereen hier!!
Lieve groetjes,
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 2 mei 2022, 14:40

ingevr84 schreef:
2 mei 2022, 11:08
Hey dames,
Ik heb even pauze genomen en intussen een 3e IUI poging gehad...
Het is een intens proces, en met een maandje rust ertussen gaat het me beter af :-)
Het is nu al de tweede keer dat er een verminderde kwaliteit van sperma wordt vastgesteld, de eerste keer was het heel goed van kwaliteit...
We twijfelen daarom of we de 6 pogingen gaan proberen. Ik had deze cyclus 2 follikels en ben bang aan het hopen dat dit onze kans vergroot.
Als het niet gelukt is gaan we op consulatie om te bespreken wat nog mogelijk is.
Hoe is het bij jullie afgesproken ivm het aantal IUI pogingen? Schakelen jullie sneller over of doen jullie er 6?
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Thanks en veel succes aan iedereen hier!!
Lieve groetjes,
Inge
Hoi hoi,
Ik heb maar 2 IUI's gedaan en dan heeft m'n gyn me meteen aangeraden om over te stappen op IVF. De hoofdreden was leeftijd en aangezien ik 84 in je naam zie staan ga ik er van uit dat we even oud zijn ;)

Ik lees dat er ook sprake is van verminderde kwaliteit, dan lijkt het me wel een goed idee om nu al de IVF piste te bekijken (indien jullie hier voor open staan natuurlijk).

Veel succes verder!
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 2 mei 2022, 15:05

Hey Liesjeb,

Leuk dat je reageert :-)
Idd ik ben van 84.
Is het bij jou gelukt met IVF? Hoe heb je het hele proces ervaren? Het lijkt me wel nog veel intenser te zijn dan IUI...

Groetjes,
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 3 mei 2022, 8:06

ingevr84 schreef:
2 mei 2022, 15:05
Hey Liesjeb,

Leuk dat je reageert :-)
Idd ik ben van 84.
Is het bij jou gelukt met IVF? Hoe heb je het hele proces ervaren? Het lijkt me wel nog veel intenser te zijn dan IUI...

Groetjes,
Hey Inge,
Het proces is inderdaad wel heftiger dan IUI, toen moest ik alleen letrozole tabletjes nemen. Voor IVF was dat 2 spuitjes per dag, wat op zich heel erg meeviel, maar tegen het einde leken mijn eierstokken wel ballonnen :lol: Ik heb later deze maand pas mijn eerste terugplaatsing dus kan je nog niet zeggen of het gelukt is...

Indien jullie IVF overwegen zou ik dit zeker al aankaarten bij je gyn. Maar als ik het goed gelezen heb, heb je nog geen uitslag van je laatste IUI? Ik hoop mee voor jou dat het spreekwoord mag klopppen, derde keer goede keer ;)
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten