IUI-clubje

IUI Forum
JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 17 februari 2019, 18:55

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00

Goed dat je het aangedurfd hebt om er met enkele mensen over te praten. Voor hen is dat natuurlijk ook even wennen. Ik heb ondervonden dat je alles goed moet uitleggen. Heel vaak weten mensen niet wat iui is of wat het allemaal inhoud. Beetje jammer van je vriendin dat ze het wat in het belachelijke trekt. Ik vind je heel erg moedig en je mag trots zijn op jezelf. Mijn steun heb je alvast!

Heb je de film ‘the back-up plan’ al gezien? Overlangs gezien en ik moest aan je denken!

Ik zie net dat jij niet meer tussen het lijstje staat?

Ik ben zooooo zenuwachtig voor morgen! Gelukkig een drukke dag vandaag!

Liefs, GJM
Zo lief, bedankt. Het is inderdaad een "vreemd" idee voor veel mensen ja. Iedereen zal daar anders mee omgaan waarschijnlijk. Ook niet goed weten wàt te zeggen misschien... Misschien ben ik een beetje té gevoelig, maar toch.
Ik ben wel echt blij dat ik dit forum gevonden heb, ookal hebben we niet allemaal helemaal dezelfde waarom we precies bij deze behandeling zijn uitgekomen.

Ja lang geleden heb ik die film eens gezien. Ik zou hem nog wel eens willen kijken nu je het erover hebt :lol:
Inderdaad, ik ben plots uit het lijstje gevallen, eventjes aanpassen!

Ik ga zeker aan je denken morgen!! xx

Aftellen tot testdag (NOD):
- GJM, 31j, kinderloos, poging tot 1,5j, 2 de IUI (clomid + pregnyl + utrogestan), NOD 18/2.

-Eekhoorntje3, 33j, zoontje van 4, 2,5jaar bezig, 3 iui met donorzaad, geen medicatie, NOD 18/2

Sesampje, 33j, 1 zoon van 5j, 3e iui pregnyl + utrogestan, NOD 27/02

Aftellen tot volgende IUI:
Solary,31j, kinderloos, lesb koppel, 1ste poging enkel pregnyl, fm 21/03

JustmeKathy, 29j, Kinderloos, BAM, 1ste poging enkel Pregnyl, fm 19/02

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 17 februari 2019, 20:03

Eekhoorntje3 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik voel niet veel maar probeer het ook echt uit mn gedachten te zetten... vorige keren buikpijn en allerlei dingen gevoeld maar kan voor zowel regels die doorkomen of eventueel vroege zwangerschap.. maar ik vraag me af of je iets voelt zo vroeg...
mijn regels meestal tussen dag 28 en dag 32 dus bang afwachten... bijna einde dag 30... maar alles kan nog... zot zou je worden...
Zwijgt mij ervan. Vandaag was ik een emotioneel wrak. De ene voelt vanalles, de andere juist niets. Dus op zich kan niets voelen net wel positief zijn. Ik heb al serieuze krampen, zoals altijd als ik mijn MS moet hebben.

Wacht je tot je overtijd gaat of test je morgenochtend al? Ik neem utrogestan en dat stelt mijn regels uit. Dus overtijd gaan is voor mij geen optie, want het kan ‘vals’ zijn. Ik hoop alvast dat toch één van ons positief nieuws krijgt morgen! Ik wens je alvast veel succes!

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 17 februari 2019, 20:24

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00

Goed dat je het aangedurfd hebt om er met enkele mensen over te praten. Voor hen is dat natuurlijk ook even wennen. Ik heb ondervonden dat je alles goed moet uitleggen. Heel vaak weten mensen niet wat iui is of wat het allemaal inhoud. Beetje jammer van je vriendin dat ze het wat in het belachelijke trekt. Ik vind je heel erg moedig en je mag trots zijn op jezelf. Mijn steun heb je alvast!

Heb je de film ‘the back-up plan’ al gezien? Overlangs gezien en ik moest aan je denken!

Ik zie net dat jij niet meer tussen het lijstje staat?

Ik ben zooooo zenuwachtig voor morgen! Gelukkig een drukke dag vandaag!

Liefs, GJM
Zo lief, bedankt. Het is inderdaad een "vreemd" idee voor veel mensen ja. Iedereen zal daar anders mee omgaan waarschijnlijk. Ook niet goed weten wàt te zeggen misschien... Misschien ben ik een beetje té gevoelig, maar toch.
Ik ben wel echt blij dat ik dit forum gevonden heb, ookal hebben we niet allemaal helemaal dezelfde waarom we precies bij deze behandeling zijn uitgekomen.

Ja lang geleden heb ik die film eens gezien. Ik zou hem nog wel eens willen kijken nu je het erover hebt :lol:
Inderdaad, ik ben plots uit het lijstje gevallen, eventjes aanpassen!

Ik ga zeker aan je denken morgen!! xx

Aftellen tot testdag (NOD):
- GJM, 31j, kinderloos, poging tot 1,5j, 2 de IUI (clomid + pregnyl + utrogestan), NOD 18/2.

-Eekhoorntje3, 33j, zoontje van 4, 2,5jaar bezig, 3 iui met donorzaad, geen medicatie, NOD 18/2

Sesampje, 33j, 1 zoon van 5j, 3e iui pregnyl + utrogestan, NOD 27/02

Aftellen tot volgende IUI:
Solary,31j, kinderloos, lesb koppel, 1ste poging enkel pregnyl, fm 21/03

JustmeKathy, 29j, Kinderloos, BAM, 1ste poging enkel Pregnyl, fm 19/02
Voor veel mensen is BAM nog ‘taboe’. Wees dan ook zeker niet verrast als mensen een rare reactie geven of er een grapje over maken. Dat is hun manier om je ‘schokerend’ nieuws te verwerken. Denk daar gewoon aan als iemand je nog eens soloboter noemt :roll:.

Idem dito wat betreft het forum. Praten met lotgenootjes kan deugd doen. Mijn dierbaarste vriendinnen weten het wel allemaal, maar het gesprek blijft vaak oppervlakkig omdat ze bang zijn me te kwetsen als ze doorvragen of me erover aanspreken.

Zeker nog eens bekijken! Wie weet loop je binnenkort ook de ware tegen het lijf en beval je binnen een paar jaar ook nog eens van een tweeling! :wink:

Ik laat zeker iets weten morgen. Bedankt voor je steun!

Liefs, GJM

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 17 februari 2019, 20:34

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Die utrogestan is toch wel viezigheid vind ik. :oops:
Oh inderdaad! Om nog maar te zwijgen van de bijwerkingen. Hoeveel neem je er per dag en hoe is je iui verlopen?

Liefs, GJM
Bijwerkingen vallen goed mee nu. *Hout vasthouden*
wel pas vrijdagavond begonnen. Maar de vorige keer had ik na 1 dag al bijwerkingen.
Ik neem er een 's ochtends en een 's avonds.
Iui is goed verlopen. Gynaecoloog zei dat het heel vlot ging. Ik weet niet goed wat ik mij moet voorstellen als het niet vlot zou gaan.
Ik heb wel echt niks gevoeld.
Maandagavond was ik naar de osteopaat geweest en daar ook gevraagd om eens te checken of er mogelijk problemen waren die negatief zijn voor zwanger worden.
Heb een heel eenvoudige oefening gekregen om de regio heupen en onderbuik te ontspannen.
Vorige iui moest ik ook twee bollen, nu drie! Hou er wel rekening mee dat dit je MS kan uitstellen.
Ik heb al verhalen gelezen van dames die heel erg veel pijn hebben bij de inseminatie. Blij dat het goed verlopen is. En nu afwachten en hopen op goed nieuws!

Met die oefeningen kun je zeker niets verkeerd doen he! Woensdag zal mijn osteopaat ook starten met het losmaken van mijn heupen. Ben eens benieuwd!

Ik wens je alvast tonnen geduld toe! :lol:

Liefs, GJM

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 17 februari 2019, 20:42

Haha, dank je! Die tonnen geduld zullen nodig zijn. :D

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 17 februari 2019, 21:48

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Eekhoorntje3 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik voel niet veel maar probeer het ook echt uit mn gedachten te zetten... vorige keren buikpijn en allerlei dingen gevoeld maar kan voor zowel regels die doorkomen of eventueel vroege zwangerschap.. maar ik vraag me af of je iets voelt zo vroeg...
mijn regels meestal tussen dag 28 en dag 32 dus bang afwachten... bijna einde dag 30... maar alles kan nog... zot zou je worden...
Zwijgt mij ervan. Vandaag was ik een emotioneel wrak. De ene voelt vanalles, de andere juist niets. Dus op zich kan niets voelen net wel positief zijn. Ik heb al serieuze krampen, zoals altijd als ik mijn MS moet hebben.

Wacht je tot je overtijd gaat of test je morgenochtend al? Ik neem utrogestan en dat stelt mijn regels uit. Dus overtijd gaan is voor mij geen optie, want het kan ‘vals’ zijn. Ik hoop alvast dat toch één van ons positief nieuws krijgt morgen! Ik wens je alvast veel succes!
Ik ga wachten tot woensdagmorgen denk ik... dan bloedtest.
Heb al paar keer na paar dagen overtijd urinetest gedaan en dan na negatieve test binnen uur regels.. lichaam kan wrede dingen doen 🙈

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 18 februari 2019, 21:39

Hoi dames,

Mijn test was deze ochtend negatief. De teleurstelling was en is nog steeds groot. Op naar nummer 3!

Volgende week hebben we een afspraak bij een fertiliteitsart in Brugge, voorlopig deden we de inseminatie bij mijn ‘gewone’ gynaecoloog in Veurne.

Liefs, GJM

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 19 februari 2019, 6:51

Hier helaas ook geen goed nieuws... vanmorgen opgestaan, dag 32... begon alweer te hopen dat het zou mogen zijn...maar regels aan het doorkomen...

Liefs
x

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 19 februari 2019, 8:05

Eekhoorntje3 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier helaas ook geen goed nieuws... vanmorgen opgestaan, dag 32... begon alweer te hopen dat het zou mogen zijn...maar regels aan het doorkomen...

Liefs
x
Hey eekhoorntje!

Ik vind het heel erg jammer voor je. Had toch gehoopt dat één van ons twee goed nieuws ging hebben.

Veel sterkte!

Liefs, GJM

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 19 februari 2019, 21:53

Wat jammer zeg!

Ik hoop voor jullie beide dat jullie de volgende keer meer geluk hebben :(

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 19 februari 2019, 23:02

Vandaag fm gehad.
19 mm
De ovulatie is wel reeds begonnen, ik moet dus geen pregnyl spuiten en morgen gaan voor de inseminatie...
1ste keer dus, ik weet niet of ik veel ga slapen vannacht :oops:

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 20 februari 2019, 6:09

Veel succes vandaag!!

x

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 20 februari 2019, 6:35

JustmeKathy schreef:
1 januari 1970, 1:00
Vandaag fm gehad.
19 mm
De ovulatie is wel reeds begonnen, ik moet dus geen pregnyl spuiten en morgen gaan voor de inseminatie...
1ste keer dus, ik weet niet of ik veel ga slapen vannacht :oops:
Dit moet ongelooflijk spannend voor je zijn! Vanaf vandaag wordt alles anders, uiteraard in een positieve zin! Hopelijk heb je toch wat kunnen slapen? Alvast veel succes vandaag! En moest je je straks afvragen of dit allemaal wel een goed idee was... JA HOOR! Tjop tjop je kan dit! Laat eens weten hoe het is geweest hé! 🍀

Liefs, GJM

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 20 februari 2019, 9:24

Zéker ongelooflijk spannend, amai!
Ik heb gelukkig goed geslapen. Ik had een vrije dag van mijn werk vandaag (wat een geluk).
Dus kon ik wat langer blijven mijmeren voor ik opstond.
Het is zo gevaarlijk om nu te veel vooruit te gaan denken, ik weet dat de kans bij de eerste keer heel klein is...
Dus wil me ook wel wat behoeden voor teleurstelling.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 20 februari 2019, 15:40

Is buikpijn een bijwerking van utrogestan?
Al 3 dagen buikpijn maar anders dan anders tijdens mijn cyclus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten