IUI-clubje

IUI Forum
Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 14 november 2020, 10:01

ik heb eigenlijk nooit een eerdere test kunnen doen omdat mijn menstruatie er al een paar dagen eerder doorkwam (althans, bruinverlies) maar wist meteen hoelaat het was.

Vannacht 2x wakker geworden door best toch wel heftige krampen in m'n onderbuik.

Mijn zaterdagochtend begint nu niet heel erg leuk... één van m'n vriendinnen die het weet stuurde me daarnet een berichtje met een foto dat haar 2 kindjes grote broer en zus zullen worden en ze in verwachting zijn van hun derde. Ze zei wel dat ze niet goed wist hoe ze het moest zeggen omdat ze het er wel wat moeilijk meehad.
En das wel lief dat ze het erbij zet, toch uit respect naar mij toe maar ik heb het eventjes ZO HARD moeilijk :(
Je gunt het ze zeker en vast, maar ik kan het wel uitschreeuwen.
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 14 november 2020, 14:12

Nvroosje wat fijn. Nog even volhouden.. ik ben ook waarschijnlijk januari aan de beurt. Ik ben nu bezig met de 5e iui en de 6e kan ik ook dit jaar nog doen als het niet slaagt.. ook al heb ik zelf meer hoop bij ivf. Toch wou ik nog doorgaan met iui.. natuurlijk zie ik helemaal niet zitten.. even een vraagje. Wat is hysteroscopie?? En moet dat standaard gebeuren voor de IVF/icsi.. plus de genetische bepaling ?? Ik heb gister de intake gehad maar niets daarover gehoord.. dan kan ik mij wel alvast voorbereiden als het moet gebeuren..

Nikki123 oowhhh wat vervelend he. Mijne begint ook altijd met bruin.. nu al 3 dagen veel bruinverlies en heel af en toe rood ertussen door en krampen dus ik weet nou niet of dit mijn menstruatie is of voorbode.. zo verwarrend.. ik zie het maar gewoon als menstruatie. En wat shit als je zo een bericht krijgt. Ik herken je gevoel heel erg.. we moeten volhouden meid ❤
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 15 november 2020, 22:24

michellefee2020 schreef:
14 november 2020, 14:12
Nvroosje wat fijn. Nog even volhouden.. ik ben ook waarschijnlijk januari aan de beurt. Ik ben nu bezig met de 5e iui en de 6e kan ik ook dit jaar nog doen als het niet slaagt.. ook al heb ik zelf meer hoop bij ivf. Toch wou ik nog doorgaan met iui.. natuurlijk zie ik helemaal niet zitten.. even een vraagje. Wat is hysteroscopie?? En moet dat standaard gebeuren voor de IVF/icsi.. plus de genetische bepaling ?? Ik heb gister de intake gehad maar niets daarover gehoord.. dan kan ik mij wel alvast voorbereiden als het moet gebeuren..

Nikki123 oowhhh wat vervelend he. Mijne begint ook altijd met bruin.. nu al 3 dagen veel bruinverlies en heel af en toe rood ertussen door en krampen dus ik weet nou niet of dit mijn menstruatie is of voorbode.. zo verwarrend.. ik zie het maar gewoon als menstruatie. En wat shit als je zo een bericht krijgt. Ik herken je gevoel heel erg.. we moeten volhouden meid ❤
een hysteroscopie is dat de gyn met een camera gaat kijken in je baarmoeder om te zien of er op afwijkingen zijn maar ze zei tege mij dat ze dat helemaal niet verwacht dus weet niet echt waarom het nodig is.. En het genetisch onderzoek mogen we zelf kiezen maar daar verwacht ze ook geen afwijkingen omdat we al een gezond kind hebbe maar daarmee kunnen ze de kans op miskramen of op bepaalde chromosomen opsporen..
Wij hadden maar 3 iui pogingen anders hadden we niet genoeg sperma meer voor icsi..

Veel succes nog

Grtjs
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 16 november 2020, 9:45

Michellefee2020, ik had een hysteroscopie een 10-tal dagen geleden en is idd met een camera'tje. Duurt niet zo heel lang, is even pijnlijk/vervelend, maar valt eigenlijk echt wel goed mee... Bij mij is daar ook niets bijzonder uit gekomen...

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 16 november 2020, 15:22

Bedankt voor jullie antwoorden, we hebben vandaag allebei bloed laten prikken voor ivf/icsi .. ik verwacht pas in januari een oproep te krijgen . Ik red het dus precies met 6x iui dit jaar. Ik kan nu niet meer doen als afwachten en hopen dat het alsnog lukt met iui. Ik heb lekker mijn kerstboom al opgezet want we hoeven geen rekening te houden met sinterklaas😜 zijn er nog meiden die kunnen testen 1 van deze dagen ? Zover ik zie is het voor de meeste deze maand negatief.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 16 november 2020, 19:22

Diegene utrogestan gebruiken, tot wanneer gebruiken jullie deze? Morgen zou mijn NOD zijn maar ik heb gelezen dat.. zolang je utrogestan gebruikt je menstruatie er niet vanzelf doorkomt? Of gebeurt dit wel vanzelf als je niet zwanger zou zijn?

't Is dat ik vaak las dat mensen die stopten met utrogestanm hun menstruatie pas paar dagen erna doorkwamen, vandaar...
Morgenvroeg zal ik testen maar ik vrees al voor het antwoord :( dit weekend lichte hoofdpijn gehad en mega-gevoelige borsten. Meestal dezelfde symptonen als wanneer mijn menstruatie eraan komt :(
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 16 november 2020, 22:35

Nikki123 ik gebruik het nu 2 maanden. Ik ben 2x gestopt op de nod dag. Test was negatief of ik voelde het al aan mijn lichaam. Dag erna brak mijn menstruatie door.. ik vind het dan onnodig om te gebruiken tot vanzelf mijn menstruatie doorbreekt.. duurt de maand alleen maar nog langer heb ik het idee..
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Lise13
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 november 2020, 22:38

Re: IUI-clubje

Bericht door Lise13 » 16 november 2020, 22:53

Hoi allemaal

Ik weet nog niet precies hoe het werkt, ben net nieuw hier maar heel erg nood aan lotgenoten die weten hoe het voelt.

Vandaag 1ste IUI gehad, spannende dagen achter de rug en nog meer de komende 2 spannende weken. Zo’n schrik voor opnieuw een teleurstelling 🥺

Zijn er nog die het zo moeilijk hebben positief te blijven? Mss tips?

Groetjes
Lise

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 17 november 2020, 9:28

Hey lise13. Spannend voor je, mijn eerste iui was in juli , ik probeer ook positief te blijven door verhalen van anderen. Veel positieve verhalen te lezen op internet en blijven hopen, mijn vriend zegt altijd. Hou je koppie omhoog , we komen er wel. Linksom of rechtsom. Ook hoop ik deze maand een positieve test te hebben. Het kan zomaar gebeuren word er telkens tegen mij gezegd in het ziekenhuis. Nu maar hopen dat het zo is. Gebruik je ook medicijnen??
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 17 november 2020, 10:27

Hi lieve dames,

Wat gebeurt er veel zeg! Even een week niet gelezen en had een hoop in te halen!

Ik heb gister mijn 3e iui gehad, en tot mijn schrik zat er bloed aan het staafje waarmee geïnsemineerd word. Volgens gyn was dit normaal, maar had dit niet eerder gezien? Ook had ik een transparant slijm propje verloren in de middag na de inseminatie.. zou dit het semen zijn?
herkent iemand van jullie deze dingen?

Voor alle dames op t wachtbekken sterkte en houd je hoofdje hoog!
Alle andere dames ook heel veel sterkte

Xxx

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 17 november 2020, 10:49

Hey Nicki, ik had na een inseminatie ook eens het gevoel dat het er allemaal uitgelopen was en toen nog de vraag gesteld. Volgens de dokter is alles dat moet 'weggezwommen' zijn dan al lang vertrokken en kon dat geen kwaad... Voor wat het waard is dus... het is in elk geval niet positief gebleken erna ;-) Succes in elk geval!

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 17 november 2020, 20:32

Hey Nicki,
Je baarmoedermond is tijdens en vlak na je eisprong heel goed doorbloed. Een klein bloedvat is snel gesprongen.
Wat je verloren hebt is vermoedelijk echt een klein slijmpropje. Soms nemen ze dat weg voor de inseminatie als het voor de baarmoedermond zit, maar niet altijd. Geen reden tot paniek dus!
Heel veel succes!

Lise13
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 november 2020, 22:38

Re: IUI-clubje

Bericht door Lise13 » 17 november 2020, 23:13

Ook al een tijdje bezig zo te zien... Ik heb een heel regelmatige cyclus en goede eisprong, dus was niet nodig zei gynaecoloog. Enkel pregnyl moeten spuiten 2 dagen voor IUI. Maar veel last van gehad 😣 jij wel?

Lise13
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 november 2020, 22:38

Re: IUI-clubje

Bericht door Lise13 » 17 november 2020, 23:13

Ook al een tijdje bezig zo te zien... Ik heb een heel regelmatige cyclus en goede eisprong, dus was niet nodig zei gynaecoloog. Enkel pregnyl moeten spuiten 2 dagen voor IUI. Maar veel last van gehad 😣 jij wel?

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: IUI-clubje

Bericht door Katy124 » 18 november 2020, 13:16

Hoi dames! Ik mag me aansluiten bij het IUI-clubje. Wij starten deze maand met inseminatie in het Middelheimziekenhuis, we komen er net van. Ik dacht altijd dat ik PCOS had (dit kwam ook uit vorige onderzoeken) maar ik heb blijkbaar nu geen kenmerken meer van pcos in mijn bloed en op de echo. Geen rare hormonenniveau’s en geen kralenketting. Bizar!
Mijn vriend zijn zaad is helaas niet van topkwaliteit. Zijn aantallen zitten goed maar de beweeglijkheid is slechts 26% ipv de ondergrens 30% en morfologie 1% ipv 4% :s dit vind ik toch wel schokkend...heeft er hier iemand ook ervaring met slechte zaadresultaten? Het was wel voldoende om te insemineren, dus ik ben wel blij dat we st eerst mogen proberen. Ik verwacht vandaag nog mijn regels, dus aan de clomid (100mg) en binnen 2 weken echo. Zo hebben we dit jaar toch nog een kans, ben zo blij! Dus ik zal vanaf nu ook mee praten hier.

Heel veel succes voor iedereen!
Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten