IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 5 december 2020, 13:55

jessica1990 schreef:
5 december 2020, 13:30
Sproetje schreef:
5 december 2020, 11:27
Het is gebeurd. De eerste inseminatie achter de rug.
Amai wat was dat pijnlijk. De eendenbek is niet mijn beste vriend. Dokter zei dat m’n baarmoederhals redelijk ver lag en er een knik in zat waardoor hij heeft moeten wringen om de eendenbek goed te kunnen plaatsen.

Wat was het druk zeg. Zo druk dat ik eigenlijk niet de kans meer gehad heb om iets te vragen. Ik denk dat ik straks dus best nog eens bel om te vragen wat de volgende stappen zijn. Moet ik bloed laten trekken? Zwangerschapstest? Wanneer?

Chaos in mijn hoofd!
Welk ziekenhuis ben je geweest? Bij ons in Genk nemen ze rustig de tijd, ze gebruiken bij mij een kleinere speculum zodat het voor mij geen pijn doet (maar ik heb ook al gehoord dat het bij sommige vrouwen wat zoeken is naar de ingang van de baarmoeder dus zal bij jou zo zijn geweest) , ik krijg meteen een blad voor bloedname 15 dagen later (zwangerschapstest)... Jammer dat je eerste ervaring niet zo tof was. Best nog bellen dan idd met al je vragen.
Veel succes!
Ik ga naar Sint Jan brugge maar word opgevolgd in een ander ziekenhuis. Bloed en echo’s zijn in het ander ziekenhuis gebeurd. Dus ik bel maandag nog eens naar daar om te laten weten dat de inseminatie is doorgegaan zoals gepland en vragen wat het volgende is (bloedafname dan wellicht)

Ja hij zei wel heel de tijd sorry en legde dan uit waarom het pijn deed. Maar daar was ik niet zoveel mee geholpen hé. Bah ik kan niet zo goed pijn verdragen. Dus ben wel wat bang moest er een volgende keer komen. Nuja. In mijn hoofd houden dat het voor het goede doel is en dat het pijn is die over gaat.

Groetjes en bedankt!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Meisje91
Berichten: 17
Lid geworden op: 9 juli 2020, 1:10

Re: IUI-clubje

Bericht door Meisje91 » 6 december 2020, 4:53

Hey iedereen

Na een heel traject te doorlopen met Clomid heb ik nu mijn eerste poging IUI ondergaan.
Op dag 11 bloedonderzoek laten doen (omdat het anders in het weekend viel). Mijn waarden stonden op 15. Ze zeiden me dat ik Utrogestan mocht opdrijven naar 5 pillen per dag ipv 3. Maandag moet ik opnieuw mijn bloed laten onderzoeken.
Ik vind het zenuwslopend dat wachten. Doordat ik op van de zenuwen ben, heb ik toch al een zwangerschapstest gedaan. Er was een heel fijn streepje aanwezig. Mag ik hoop hebben dat ik zwanger zou kunnen zijn? Of kan dit ook een vals resultaat opleveren? Misschien had ik toch beter gewacht met testen zodat ik geen valse hoop koester.
Febr. 2020: Diagnose PCOS - Clomid 6X
Dec. 2020: IUI 1: Positief (menopur/pregnyl/utrogestan)
Aug. 2021: Zoontje
Jan. 2023: kinderwens 2de kindje
Dec. 2023: IUI 2: Neg (menopur/ovitrelle/utrogestan)
Jan. 2024: IUI 3: Neg
Febr. 2024: IUI 4: Neg

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 6 december 2020, 14:41

Meisje91 schreef:
6 december 2020, 4:53
Hey iedereen

Na een heel traject te doorlopen met Clomid heb ik nu mijn eerste poging IUI ondergaan.
Op dag 11 bloedonderzoek laten doen (omdat het anders in het weekend viel). Mijn waarden stonden op 15. Ze zeiden me dat ik Utrogestan mocht opdrijven naar 5 pillen per dag ipv 3. Maandag moet ik opnieuw mijn bloed laten onderzoeken.
Ik vind het zenuwslopend dat wachten. Doordat ik op van de zenuwen ben, heb ik toch al een zwangerschapstest gedaan. Er was een heel fijn streepje aanwezig. Mag ik hoop hebben dat ik zwanger zou kunnen zijn? Of kan dit ook een vals resultaat opleveren? Misschien had ik toch beter gewacht met testen zodat ik geen valse hoop koester.
Goh meisje91

Ik hoop mee voor jou dat het positief is en geen vals resultaat! Veel succes morgen!

Grtjs Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 6 december 2020, 14:53

Amai. Gisteren was een rollercoaster. Voelde me zo emo. Geen idee waarom. Mss omdat het de eerste keer was. Omdat alles nog zo onbekend is. En zoveel bedenkingen zoals “hopelijk is alles ok, zijn er geen onderliggende aandoeningen, ben ik nog vruchtbaar genoeg,....”
Ik had ook heel de namiddag zeurende buikpijn. Ik heb bijna heel de namiddag in het zeteltje gelegen met een dekentje en zelfs even geslapen.

Nieuwe dag, nieuwe gevoelens. Ik voel me emotioneel veel beter vandaag. De piekergedachten zijn er nog steeds. Maar ik probeer ze van me af te zetten. Ook voel ik nog steeds lichte ongemakken in mijn onderbuik. Maar is wel al veel beter dan gisteren. Morgen start de werkweek terug en het is heel druk. Ideaal dus om mijn gedachten te verzetten!

Wat zijn jullie ervaringen van de eerste inseminatie? Ook zo zenuwachtig? Angstig tegelijk?

Grtjs sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Liefn » 6 december 2020, 16:22

Hoi allemaal,

Als het oké is, volg ik graag even mee :-). Misschien kan ik wat tips gebruiken.

Ik heb eerst 3 cyclussen met clomid en pregnyl gevolgd, maar mijn slijmvlies bleef aan de kleine kant, waardoor we na 3 pogingen moesten overstappen op menopur met pregnyl en inseminatie.

Vanaf donderdag kunnen we beginnen met een test, de eerste inseminatie zit er op.

Ik heb een gekantelde baarmoeder, maar voor de rest ben ik als mijn man 'gezond' verklaard, 'onverklaarbare onvruchtbaarheid' kregen we te horen.

Bij de eerste inseminatie zagen ze twee follikels klaarzitten. Verhoogt dit de kans in het algemeen? Ik las dat er maar 10% kans is op een zwangerschap via inseminatie. Lijkt me zoooo ongelooflijk weinig... Maar wie weet!

Liefs,
Lie
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: IUI-clubje

Bericht door Katy124 » 6 december 2020, 16:25

Sproetje schreef:
6 december 2020, 14:53
Amai. Gisteren was een rollercoaster. Voelde me zo emo. Geen idee waarom. Mss omdat het de eerste keer was. Omdat alles nog zo onbekend is. En zoveel bedenkingen zoals “hopelijk is alles ok, zijn er geen onderliggende aandoeningen, ben ik nog vruchtbaar genoeg,....”
Ik had ook heel de namiddag zeurende buikpijn. Ik heb bijna heel de namiddag in het zeteltje gelegen met een dekentje en zelfs even geslapen.

Nieuwe dag, nieuwe gevoelens. Ik voel me emotioneel veel beter vandaag. De piekergedachten zijn er nog steeds. Maar ik probeer ze van me af te zetten. Ook voel ik nog steeds lichte ongemakken in mijn onderbuik. Maar is wel al veel beter dan gisteren. Morgen start de werkweek terug en het is heel druk. Ideaal dus om mijn gedachten te verzetten!

Wat zijn jullie ervaringen van de eerste inseminatie? Ook zo zenuwachtig? Angstig tegelijk?

Grtjs sproetje
Hey Sproetje!

Wij zitten zowat in dezelfde situatie, ik heb donderdag ook mijn eerste IUI gekregen 😊. Wel jammer dat het je zo is tegengeslagen, bij mij deed het gelukkig geen pijn. Misschien heb je je door de zenuwen een beetje ‘verkrampt’ ofzo? Ik ben ook super emo, enerzijds omdat ons staaltje niet super was (ben een pessimist) en anderzijds door de hormonen denk ik. Het is normaal dat je je slecht voelt, het is ook allemaal niet niks wat we moeten doen. Ik voel alleszins nu helemaal niks, geen krampen en zelfs geen pijnlijke borsten zoals ik normaal wel heb na de eisprong.

Wanneer is je testdatum? En oh misschien nog een persoonlijk vraagje, je hoeft zeker niet te antwoorden als het gevoelig ligt hoor. Maar ik zie dat jullie met donorzaad werken, welke reden heeft dat?

Groetjes en probeer nog wat van je zondag te genieten
Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: IUI-clubje

Bericht door Katy124 » 6 december 2020, 16:29

Liefn schreef:
6 december 2020, 16:22
Hoi allemaal,

Als het oké is, volg ik graag even mee :-). Misschien kan ik wat tips gebruiken.

Ik heb eerst 3 cyclussen met clomid en pregnyl gevolgd, maar mijn slijmvlies bleef aan de kleine kant, waardoor we na 3 pogingen moesten overstappen op menopur met pregnyl en inseminatie.

Vanaf donderdag kunnen we beginnen met een test, de eerste inseminatie zit er op.

Ik heb een gekantelde baarmoeder, maar voor de rest ben ik als mijn man 'gezond' verklaard, 'onverklaarbare onvruchtbaarheid' kregen we te horen.

Bij de eerste inseminatie zagen ze twee follikels klaarzitten. Verhoogt dit de kans in het algemeen? Ik las dat er maar 10% kans is op een zwangerschap via inseminatie. Lijkt me zoooo ongelooflijk weinig... Maar wie weet!

Liefs,
Lie
Hoi Lie!

Ik had donderdag de inseminatie en ook 2 follikels klaarzitten 🥳. Morgen hebben we nog een afspraak met de arts dus ik ga eens vragen of het onze kansen verhoogt. Ze sprak over een licht verhoogde kans op een meerling maar eigenlijk zie ik het (naar mijn gevoel) als een dubbele kans op 1 bevruchting hihi. Zal waarschijnlijk niet kloppen hoor! Ik ga er alleszins niet op hopen, het is tot hiertoe nooit gelukt en ons staal was niet goed dus waarom zouden we dan nu ineens veel geluk hebben 🙄. Wanneer is je testdatum?

Grtjs Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Liefn
Berichten: 78
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 15:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Liefn » 6 december 2020, 16:33

Hoi Kathy, bedankt voor je reactie!
Ik zag het ook zo :D . 2 follikels die kunnen springen = ofwel meer kans voor 1 goede sprong (1 van de twee zal toch wel een kans maken?) of meer kans voor een meerling (= ook oké, elk hummeltje is welkom!)? Maar waarschijnlijk maken we ons iets wijs!

Donderdag zou ik mogen testen (dag 28), als deze positief is, na twee dagen nog een test afnemen thuis, en als die nog positief is, mag ik in het ziekenhuis een bloedtest laten doen...

Ik vrees er wat voor, omdat ik heel gevoelige borsten heb de laatste dagen. Ik heb dit meestal tot aan mijn maandstonden en daarna gaat dit weer over, maar wie weet...

Heel veel succes morgen!!

Liefs,
Lie
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test 🤞

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 6 december 2020, 16:39

Katy124 schreef:
6 december 2020, 16:25
Sproetje schreef:
6 december 2020, 14:53
Amai. Gisteren was een rollercoaster. Voelde me zo emo. Geen idee waarom. Mss omdat het de eerste keer was. Omdat alles nog zo onbekend is. En zoveel bedenkingen zoals “hopelijk is alles ok, zijn er geen onderliggende aandoeningen, ben ik nog vruchtbaar genoeg,....”
Ik had ook heel de namiddag zeurende buikpijn. Ik heb bijna heel de namiddag in het zeteltje gelegen met een dekentje en zelfs even geslapen.

Hey Sproetje!

Wij zitten zowat in dezelfde situatie, ik heb donderdag ook mijn eerste IUI gekregen 😊. Wel jammer dat het je zo is tegengeslagen, bij mij deed het gelukkig geen pijn. Misschien heb je je door de zenuwen een beetje ‘verkrampt’ ofzo? Ik ben ook super emo, enerzijds omdat ons staaltje niet super was (ben een pessimist) en anderzijds door de hormonen denk ik. Het is normaal dat je je slecht voelt, het is ook allemaal niet niks wat we moeten doen. Ik voel alleszins nu helemaal niks, geen krampen en zelfs geen pijnlijke borsten zoals ik normaal wel heb na de eisprong.

Wanneer is je testdatum? En oh misschien nog een persoonlijk vraagje, je hoeft zeker niet te antwoorden als het gevoelig ligt hoor. Maar ik zie dat jullie met donorzaad werken, welke reden heeft dat?

Groetjes en probeer nog wat van je zondag te genieten
Katy
Dag Katy

Ik moet maandag nog bellen naar mijn behandelende gynaecoloog/fertiliteitsarts om na te gaan of ik zelf moet testen of dat ik een afspraak moet inplannen voor een bloedonderzoek. De inseminatie gebeurt namelijk in een ander ziekenhuis en was danig onder de indruk dat ik het vergeten te vragen ben.
Wij werken met donorzaad omdat mijn partner ook een vrouw is 🙂 we zijn bijna 10 jaar samen ondertussen en vonden dat het tijd was om ons gezinnetje uit te breiden. Maar nu ben ik bang dat we te lang gewacht hebben en ik m’n kansen heb verspeeld. Word 34 en mijn biologische klok tikt natuurlijk gewoon door.

Het zou best kunnen dat ik mss door de zenuwen wat verkrampt was. Maar het is niet de eerste keer dat de eendenbek pijn doet. Ook bij de doorgankelijkheidstest deed het pijn en mijn uitstrijkjes doen ook altijd pijn.

Ik neem geen extra hormonen maar toch emo. Misschien denk ik er gewoon veel te veel over na.

Ik duim mee voor jullie poging. Jammer dat het staaltje niet super was. Maar dat wil niet zeggen dat er geen kans is natuurlijk. Maar ik begrijp wel dat dat je onzeker maakt.

Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: IUI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 6 december 2020, 17:05

@sproetje en Katy124 veel succes dames. Hopelijk is die eerste keer al direct de goede keer. Duimen omhoog.

@michelfee hoe is het met jouw? Hier misselijk, en pijnlijke onderrug, maar zoals de vorige keer weet ik dat het ook niks kan betekenen. Ik probeer een beetje met mijn 2 voetjes op de grond te blijven. Soms wel moeilijk :wink:

Klopt toch dat jij morgen testen hé? Ik duim in ieder geval met je mee.
Aug ‘20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma ‘21ICSI 1- 1 🥚- ❌
Mei ‘21 ICSI 2- 2 🥚🥚zwanger mk 12 weken
Nov‘21 ICSI 3-2 🥚🥚❌
Dec’21 ICSI 4.1-2 🥚🥚❌
Feb’22 ICSI 4.2- 1 🥚❌
Apr ‘22 ICSI 5- 2 🥚🥚zwanger ❤️

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: IUI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 6 december 2020, 17:07

@liefn ik lees ook juist dat jij morgen ook mag testen. Spannend en veel succes 🤞🏻
Aug ‘20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma ‘21ICSI 1- 1 🥚- ❌
Mei ‘21 ICSI 2- 2 🥚🥚zwanger mk 12 weken
Nov‘21 ICSI 3-2 🥚🥚❌
Dec’21 ICSI 4.1-2 🥚🥚❌
Feb’22 ICSI 4.2- 1 🥚❌
Apr ‘22 ICSI 5- 2 🥚🥚zwanger ❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 6 december 2020, 18:30

Hey liefjecw..klopt ik mag morgen testen, officieel zit ik dan op dag 14 na de inseminatie. Ik heb weinig tot geen klachten. Af en toe wat kleine steekjes in me buik en heb nu hoofdpijn. De afgelopen maanden heb ik pijnlijke borsten gehad. En nu totaal niet. Dus ik hoop dat het een goed teken is. Ben zo bang om te testen en weer een teleurstelling te krijgen.. maar wie weet zijn de weinige klachten iets positiefs als ik kijk naar de andere maanden. Lief dat je er aan denkt en vraagt..
Met 2 voeten op de grond blijven is inderdaad erg moeilijk als het continu door je hoofd spookt. Ik probeer het ook. alleen soms ben ik niet zo sterk ervoor..

Voor de andere meiden. Spannend jullie eerste iui. Ik heb vorige maand ook 2 eitjes gehad die sprongen maar helaas niets geworden. Deze maand had ik 1 grote en 2 kleintjes konden mee springen. Dus ik ben benieuwd..
Als mijn test positief is 1 van deze dagen laat ik het jullie meteen weten. En bij negatief natuurlijk ook.. en anders alweer iui nummer 6 .. hopelijk kan ik dit jaar goed afsluiten🍀
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Meisje91
Berichten: 17
Lid geworden op: 9 juli 2020, 1:10

Re: IUI-clubje

Bericht door Meisje91 » 6 december 2020, 20:05

Sproetje schreef:
6 december 2020, 14:41
Meisje91 schreef:
6 december 2020, 4:53
Hey iedereen

Na een heel traject te doorlopen met Clomid heb ik nu mijn eerste poging IUI ondergaan.
Op dag 11 bloedonderzoek laten doen (omdat het anders in het weekend viel). Mijn waarden stonden op 15. Ze zeiden me dat ik Utrogestan mocht opdrijven naar 5 pillen per dag ipv 3. Maandag moet ik opnieuw mijn bloed laten onderzoeken.
Ik vind het zenuwslopend dat wachten. Doordat ik op van de zenuwen ben, heb ik toch al een zwangerschapstest gedaan. Er was een heel fijn streepje aanwezig. Mag ik hoop hebben dat ik zwanger zou kunnen zijn? Of kan dit ook een vals resultaat opleveren? Misschien had ik toch beter gewacht met testen zodat ik geen valse hoop koester.
Goh meisje91

Ik hoop mee voor jou dat het positief is en geen vals resultaat! Veel succes morgen!

Grtjs Sproetje
@Sproetje bedankt voor je lieve woorden! Ik heb echt veel aan jullie. Dan voel ik dat ik er niet alleen voor sta.
@Michellefee jij ook heel veel succes morgen! Ook ik vind het moeilijk om er niet continue aan te denken. Ik duim voor je!
Febr. 2020: Diagnose PCOS - Clomid 6X
Dec. 2020: IUI 1: Positief (menopur/pregnyl/utrogestan)
Aug. 2021: Zoontje
Jan. 2023: kinderwens 2de kindje
Dec. 2023: IUI 2: Neg (menopur/ovitrelle/utrogestan)
Jan. 2024: IUI 3: Neg
Febr. 2024: IUI 4: Neg

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 6 december 2020, 20:14

Inderdaad. We zijn er voor elkaar. Volhouden, blijf sterk.. en geniet van de andere dingen om je heen. Ooit komt onze droom uit 🍀🍀
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: IUI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 7 december 2020, 6:25

@michellefee2020 ik duim voor je vandaag!
Aug ‘20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma ‘21ICSI 1- 1 🥚- ❌
Mei ‘21 ICSI 2- 2 🥚🥚zwanger mk 12 weken
Nov‘21 ICSI 3-2 🥚🥚❌
Dec’21 ICSI 4.1-2 🥚🥚❌
Feb’22 ICSI 4.2- 1 🥚❌
Apr ‘22 ICSI 5- 2 🥚🥚zwanger ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten