IUI-clubje

IUI Forum
Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Bloempje08 » 2 september 2019, 14:15

Je moet niet zo streng zijn voor jezelf. Het is logisch dat je hoopt (ook al is de kans dat het mislukt nog altijd groter) en logisch dat je verdrietig bent. Maar wellicht zal het de volgende keer wel beter gaan, omdat je het dan al wat kent (was bij mij toch zo). Bij iedereen zijn die twee weken vreselijk, ik denk dat er maar weinigen echt 'chill' zijn dan. :) Het niet opmeten van temperatuur lijkt me wel goed... Uiteindelijk kan je het toch nooit weten of het gelukt is of niet, die symptomen/geen symptomen zeggen niet altijd veel. Succes hé, je kan al snel terug opnieuw opstarten!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 2 september 2019, 17:55

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 5 september 2019, 9:54

Vandaag mijn 1ste consult op dag 10, eicellen waren nog geen 9mm :cry: vorige keren steeds minstens 12mm
Moest zelfs geen bloed laten trekken... en ik moet pas maandag (dag 14) terugkomen voor een 2de consult.

"Maak je geen zorgen" zei de gynae, maar dat doe ik toch écht wel nu :?
Ik dacht nog net "3de keer, goede keer"...

Zou er een cursus bestaan om beter te kunnen 'wachten'?
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 5 september 2019, 14:32

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 5 september 2019, 15:20

VickyV schreef:
5 september 2019, 9:54
Vandaag mijn 1ste consult op dag 10, eicellen waren nog geen 9mm :cry: vorige keren steeds minstens 12mm
Moest zelfs geen bloed laten trekken... en ik moet pas maandag (dag 14) terugkomen voor een 2de consult.

"Maak je geen zorgen" zei de gynae, maar dat doe ik toch écht wel nu :?
Ik dacht nog net "3de keer, goede keer"...

Zou er een cursus bestaan om beter te kunnen 'wachten'?
Vicky, ik wil je graag een hart onder de riem steken. Traag groeiende eicellen zegt niets over de kwaliteit ervan. Ik heb bij de derde inseminatie mijn eisprong gehad op dag 25. Bij de eerste echt op dag 10 was de grootste follikel 7 mm. Ondanks de trage groei bleek het wel de goede cyclus te zijn en ben ik ondertussen 24 weken zwanger. Geef de moed dus niet op! Al weet ik maar al te goed hoe frustrerend die extra onderzoeken in het ziekenhuis zijn!

Chan85
Berichten: 20
Lid geworden op: 6 september 2019, 9:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Chan85 » 6 september 2019, 9:32

Goedemorgen,

Ik kwam deze forum tegen toen ik zocht naar lotgenoten die ook bekend zijn met IUI.:oops:
Zou graag mee willen kletsen als jullie dat goed vinden. Zo ja dan zal ik mij daarna even voorstellen

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 6 september 2019, 9:40

Tuurlijk mag dat :)

Chan85
Berichten: 20
Lid geworden op: 6 september 2019, 9:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Chan85 » 6 september 2019, 10:43

Dankje Sesampje,

Ik ben Chantal ben 34 jaar, woon samen met mijn vriend(31) jaar. Mijn vriend heeft al 2 kindjes uit een vorig huwelijk.
We willen heel graag kindjes, en het is mij nooit gelukt om spontaan zwanger te worden dus zijn we naar feritiliteitsarts gegaan. Heb allerlei onderzoeken ondergaan, zoals een baarmoederfoto, kijkoperatie.. Blijkt dat ik verklevingen aan mijn eileiders heb dus kan niet spontaan zwanger worden. Er is toen besloten om voor IUI te gaan. En nu heb ik vanaf 21 aug tot 28 aug menopur gespoten en 29 aug pregnyl. Waardoor 30 aug de 1e IUI was gepland. Nu zit ik al een weekje op de wachtbank, en ben kotsmisselijk, emotioneel, geen energie. Nu vraag ik mij zelf wel eens af komt dat nog door de pregnyl. Afwachten dus! Dit was even een stukje over mij

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 6 september 2019, 16:23

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Chan85
Berichten: 20
Lid geworden op: 6 september 2019, 9:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Chan85 » 6 september 2019, 17:37

Hallo Chantal, ik heb zelf nog maar 1 IUI achter de rug, maar ik ben ook heel misselijk geweest en denk ook dat het door de pregnyl kwam (ik heb geen andere medicatie genomen en een zwangerschap is het niet geworden). Ik was ook vaak heel moe, en voelde me gewoon algemeen niet zo goed. Er is niet veel aan te doen hé, behalve verder wachten. Ik vond het supervervelend maar probeerde te denken aan mijn doel en voor de rest veel afleiding te zoeken. Afleiding leek ook vaak te helpen tegen de misselijkheid.
Succes nog met de week die nog komt. De tijd gaat héél traag, iedereen hier weet hoe dat voelt... Schrijf hier maar als je dat nodig hebt :)
[/quote]

Mitte ook spannend je 1e IUI, ik was alleen 1e dag beroerd en sinds 2 dagen weer. Had de fertiliteit afdeling gebeld om te vragen waar het van kon komen, zij gaf aan dat het niet van de pregnyl kan komen nu nog. Gelukkig heb ik druk weekend voor de boeg en maandags komen de kids van mijn vriend weer dus gelukkig genoeg afleiding. Dankje wel het is nog een lange spannende week. Dankje wel zou ik wel nodig hebben soms

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 6 september 2019, 19:38

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Chan85
Berichten: 20
Lid geworden op: 6 september 2019, 9:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Chan85 » 9 september 2019, 9:12

Goedemorgen, het begint nu wel spannender te worden. De laatste dagen op het wachtbankje beginnen.
Vrijdag is dag 14 na IUI. Wou eigenlijk vandaag al een test doen maar mijn vriend heeft mij tegengehouden.

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 9 september 2019, 9:37

Chan85 schreef:
9 september 2019, 9:12
Goedemorgen, het begint nu wel spannender te worden. De laatste dagen op het wachtbankje beginnen.
Vrijdag is dag 14 na IUI. Wou eigenlijk vandaag al een test doen maar mijn vriend heeft mij tegengehouden.
Goede morgend Chan85, ik begrijp hoe je je voelt :-). Ikzelf ben van die zwangerschapstesten gaan halen die je in principe 5 à 10 dagen voor het uitblijven van je menstruatie mag proberen, maar uiteindelijk zal je écht pas na een bepaalde periode voldoende hormonen in je lichaam hebben die ook dan pas in je urine zitten :-). Veel succes met het wachten en ik duim voor vrijdag!
malu schreef:
5 september 2019, 15:20
Vicky, ik wil je graag een hart onder de riem steken. Traag groeiende eicellen zegt niets over de kwaliteit ervan. Ik heb bij de derde inseminatie mijn eisprong gehad op dag 25. Bij de eerste echt op dag 10 was de grootste follikel 7 mm. Ondanks de trage groei bleek het wel de goede cyclus te zijn en ben ik ondertussen 24 weken zwanger. Geef de moed dus niet op! Al weet ik maar al te goed hoe frustrerend die extra onderzoeken in het ziekenhuis zijn!
Dank je Malu :-) en alvast een dikke proficiat! Ik was even onder de indruk omdat ze nog nooit zo klein waren op dag 10... maar mijn gynae heeft me deze morgend gerust gesteld. Vandaag was't 16mm, nav mijn bloedresultaten kunnen ze vanavond zeggen of er al een IUI ingepland kan worden of ik nog eens op controle moet. Op den duur begin je gewoon aan alles te twijfelen :-\. Maar niet elke cyclus is hetzelfde :-), vandaar de controles...

@Mitte, dat is een goed plan :-). ik heb me volop op "gezond eten"-receptjes gestort en daar kruipt ook heel wat tijd in ;-). Dus de tijd vliegt uiteindelijk wel. Veel plezier met het schilderen!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Chan85
Berichten: 20
Lid geworden op: 6 september 2019, 9:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Chan85 » 9 september 2019, 9:43

Goedemorgen Vicky, ja het is echt drama! Ja ik wil zo graag een test proberen, maar uit angst voor negatief durf ik het niet. Zit namelijk op dag 10 na IUI, en denk dat het dan te vroeg is voor een test

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 9 september 2019, 21:28

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten