IUI-clubje

IUI Forum
JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 21 mei 2019, 22:39

Sorry voor mijn geratel, voor al die niet uit kan aan mijn vorig berichtje :oops:

Aaargh! Frustratie :?

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 22 mei 2019, 6:49

JustmeKathy schreef:
21 mei 2019, 22:37
Hier te veel rust naar mijn zin...
Ik dacht één cyclus kwijt te zijn door dat eileideronderzoek wat ik moet doen.
Nu ben ik er 2 kwijt blijkbaar... Ze doen geen inseminatie in de cyclus waarin het onderzoek gebeurt blijkbaar.
Niemand vond het schijnbaar nodig om mij daar even over in te lichten.
Dus bij mijn vorige cyclus was er geen plaats meer voor mij in het rooster voor het onderzoek.
Nu moet ik volgende week gaan voor het onderzoek en dan weer afwachten tot de volgende cyclus. Pfff!
1 maand gedachten verzetten is eens fijn, 2 x absoluut niet!

Nu "per geluk" was voorbije cyclus plots 4 dagen korter dan normaal.
En de paar mensen die iets weten van waar ik mee bezig ben vragen dan maar, "en...?" Ik heb al lang spijt dat ik het überhaupt tegen iemand gezegd heb :roll:
Ohnee zo frustrerend! Ik zou ook kwaad zijn.
Ik was toen zwanger na mijn hsg onderzoek maar wij hadden toen een natuurlijke bevruchting geen inseminatie. Pff ik vind wel
jammer voor jou. Is het zo’n druk ziekenhuis? Bij ons kan je toch snel ingepland worden.
Mag er zeker niet van klagen want ik kan 3 juni al gaan vr mijn onderzoeken.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 22 mei 2019, 11:34

GDN schreef:
21 mei 2019, 17:10
Voor mij ook. Ik start nu met de pil voor 2 weken en begin juni gaan ze nog eens kijken in baarmoeder en controle-echo doen.
Ik start dan met de stimulatie en in de week van 24 juni zal de pickup zijn. Het gaat wel vlot als ik dat zo hoor. Dacht dat ik ff ging moeten wachten mr uiteindelijk verlies ik 2 weken. Ik zie dat aan als ff rust na een jaar behandelingen. Ooh veel succes donderdag!
Oh dat is fijn dat je niet lang hoeft te wachten. Eens 2 weken niets moeten zal wel eens deugd doen. Gisteren pregnyl gespoten, zo blij dat ik even niet meer spuiten moet zetten! Komt helemaal goed! Bij ons op de afdeling is er een “wall of Fame” waar allemaal kindjes en verhalen ophangen van mensen die ook door een traject gemoeten zijn. Gisteren las ik bij eentje “go with the flow” Awel ja dacht ik, heel juist. Het is allemaal niet makkelijk en zeer vermoeiend maar er komt een dag dat wij allemaal een kindje in onze armen mogen vastnemen en dan gaan alle teleurstellingen en pijn van nu weg zijn!
Geniet van de rustige weken en veel succes!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 22 mei 2019, 11:38

LiNN89 schreef:
22 mei 2019, 11:34
GDN schreef:
21 mei 2019, 17:10
Voor mij ook. Ik start nu met de pil voor 2 weken en begin juni gaan ze nog eens kijken in baarmoeder en controle-echo doen.
Ik start dan met de stimulatie en in de week van 24 juni zal de pickup zijn. Het gaat wel vlot als ik dat zo hoor. Dacht dat ik ff ging moeten wachten mr uiteindelijk verlies ik 2 weken. Ik zie dat aan als ff rust na een jaar behandelingen. Ooh veel succes donderdag!
Oh dat is fijn dat je niet lang hoeft te wachten. Eens 2 weken niets moeten zal wel eens deugd doen. Gisteren pregnyl gespoten, zo blij dat ik even niet meer spuiten moet zetten! Komt helemaal goed! Bij ons op de afdeling is er een “wall of Fame” waar allemaal kindjes en verhalen ophangen van mensen die ook door een traject gemoeten zijn. Gisteren las ik bij eentje “go with the flow” Awel ja dacht ik, heel juist. Het is allemaal niet makkelijk en zeer vermoeiend maar er komt een dag dat wij allemaal een kindje in onze armen mogen vastnemen en dan gaan alle teleurstellingen en pijn van nu weg zijn!
Geniet van de rustige weken en veel succes!
Bij die pregnyl had ik soms gevoel dat mijn eitjes vroeger sprongen. Volgen ze dat goed op iVF dat ze niet allemaal springen voor de punctie? Heb dr gelijk wat schrik voor of kan dat niet? Succes he!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 22 mei 2019, 12:30

Bij ivf/icsi spuit je eerst hormonen om de follikels te laten groeien, nadien komen er extra hormonen bij om de eisprong tegen te houden en als de follikels groot genoeg zijn moet je Pregnyl zetten. 36u na Pregnyl springen de eitjes, dus normaal plannen ze de pu 34-35u na Pregnyl, het is daarom heel belangrijk om op het juiste tijdstip de spuit te zetten.

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 22 mei 2019, 12:33

mich75 schreef:
22 mei 2019, 12:30
Bij ivf/icsi spuit je eerst hormonen om de follikels te laten groeien, nadien komen er extra hormonen bij om de eisprong tegen te houden en als de follikels groot genoeg zijn moet je Pregnyl zetten. 36u na Pregnyl springen de eitjes, dus normaal plannen ze de pu 34-35u na Pregnyl, het is daarom heel belangrijk om op het juiste tijdstip de spuit te zetten.
Ooh dank u die info had ik nog niet gekregen.
Toch raar hoe ze alles zo kunnen manipuleren :)
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Aline80
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2019, 9:20

Re: IUI-clubje

Bericht door Aline80 » 23 mei 2019, 9:25

Hallo, ik ben nieuw hier. Al wat ouder (39) en nu 1,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden waarvan half jaar met hulp. Gevalletje, onverklaarbare onvruchtbaarheid en gisteren 1 ste keer iui inseminatie gehad. Vananacht werd ik wakker van de pijn van mijn eisprong, nu voel ik hem wel bijna altijd maar nu was de pijn wel heel hevig en het blijft pijn doen ( anders trekt het na een paar uur wel weg)
Zou dit van de pregnyl kunnen komen? Iemand ervaring mee?

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 23 mei 2019, 13:50

Ik had ook 1 keer echt veel buikpijn. Kan door de pregnyl zijn.

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 24 mei 2019, 9:17

Aline80 schreef:
23 mei 2019, 9:25
Hallo, ik ben nieuw hier. Al wat ouder (39) en nu 1,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden waarvan half jaar met hulp. Gevalletje, onverklaarbare onvruchtbaarheid en gisteren 1 ste keer iui inseminatie gehad. Vananacht werd ik wakker van de pijn van mijn eisprong, nu voel ik hem wel bijna altijd maar nu was de pijn wel heel hevig en het blijft pijn doen ( anders trekt het na een paar uur wel weg)
Zou dit van de pregnyl kunnen komen? Iemand ervaring mee?
Hey!
Heb ik ook bij de 2e iui gehad dag erna.. heeft goed een dag geduurd.
Succes!

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 24 mei 2019, 9:20

GDN schreef:
22 mei 2019, 11:38
LiNN89 schreef:
22 mei 2019, 11:34
GDN schreef:
21 mei 2019, 17:10
Voor mij ook. Ik start nu met de pil voor 2 weken en begin juni gaan ze nog eens kijken in baarmoeder en controle-echo doen.
Ik start dan met de stimulatie en in de week van 24 juni zal de pickup zijn. Het gaat wel vlot als ik dat zo hoor. Dacht dat ik ff ging moeten wachten mr uiteindelijk verlies ik 2 weken. Ik zie dat aan als ff rust na een jaar behandelingen. Ooh veel succes donderdag!
Oh dat is fijn dat je niet lang hoeft te wachten. Eens 2 weken niets moeten zal wel eens deugd doen. Gisteren pregnyl gespoten, zo blij dat ik even niet meer spuiten moet zetten! Komt helemaal goed! Bij ons op de afdeling is er een “wall of Fame” waar allemaal kindjes en verhalen ophangen van mensen die ook door een traject gemoeten zijn. Gisteren las ik bij eentje “go with the flow” Awel ja dacht ik, heel juist. Het is allemaal niet makkelijk en zeer vermoeiend maar er komt een dag dat wij allemaal een kindje in onze armen mogen vastnemen en dan gaan alle teleurstellingen en pijn van nu weg zijn!
Geniet van de rustige weken en veel succes!
Bij die pregnyl had ik soms gevoel dat mijn eitjes vroeger sprongen. Volgen ze dat goed op iVF dat ze niet allemaal springen voor de punctie? Heb dr gelijk wat schrik voor of kan dat niet? Succes he!
Klopt! Ik moest orgalutran spuiten om de eisprong tegen de houden.
Gisteren pu gehad. Ze hebben 6 rijpe eicellen kunnen bevruchten. Ben heel benieuwd!
Ik doe het wel nooit meer onder lokale! Ligt aan het feit dat m’n eicellen rechts heel diep liggen, links was dat niet zo en viel heel goed mee!
Nu in spanning afwachten of ze willen delen!

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 24 mei 2019, 9:21

GDN schreef:
22 mei 2019, 11:38
LiNN89 schreef:
22 mei 2019, 11:34
GDN schreef:
21 mei 2019, 17:10
Voor mij ook. Ik start nu met de pil voor 2 weken en begin juni gaan ze nog eens kijken in baarmoeder en controle-echo doen.
Ik start dan met de stimulatie en in de week van 24 juni zal de pickup zijn. Het gaat wel vlot als ik dat zo hoor. Dacht dat ik ff ging moeten wachten mr uiteindelijk verlies ik 2 weken. Ik zie dat aan als ff rust na een jaar behandelingen. Ooh veel succes donderdag!
Oh dat is fijn dat je niet lang hoeft te wachten. Eens 2 weken niets moeten zal wel eens deugd doen. Gisteren pregnyl gespoten, zo blij dat ik even niet meer spuiten moet zetten! Komt helemaal goed! Bij ons op de afdeling is er een “wall of Fame” waar allemaal kindjes en verhalen ophangen van mensen die ook door een traject gemoeten zijn. Gisteren las ik bij eentje “go with the flow” Awel ja dacht ik, heel juist. Het is allemaal niet makkelijk en zeer vermoeiend maar er komt een dag dat wij allemaal een kindje in onze armen mogen vastnemen en dan gaan alle teleurstellingen en pijn van nu weg zijn!
Geniet van de rustige weken en veel succes!
Bij die pregnyl had ik soms gevoel dat mijn eitjes vroeger sprongen. Volgen ze dat goed op iVF dat ze niet allemaal springen voor de punctie? Heb dr gelijk wat schrik voor of kan dat niet? Succes he!
Klopt! Ik moest orgalutran spuiten om de eisprong tegen de houden.
Gisteren pu gehad. Ze hebben 6 rijpe eicellen kunnen bevruchten. Ben heel benieuwd!
Ik doe het wel nooit meer onder lokale! Ligt aan het feit dat m’n eicellen rechts heel diep liggen, links was dat niet zo en viel heel goed mee!
Nu in spanning afwachten of ze willen delen!

Aline80
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2019, 9:20

Re: IUI-clubje

Bericht door Aline80 » 24 mei 2019, 14:38

Ok, bedankt! Vandaag idd al wel wat beter laar nu wel weer heel moe, alsof alle energie uit mij gezogen is 😬
Had nog ren ander vraagje voor jullie, drinken jullie af en toe een glaasje alcohol tijdens de behandeling of helemaal niets? Heb de komende weken een aantal feesten en vraag mij af of dit mag? Ze hebben daar bij mij ook niks over gezegd.

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 24 mei 2019, 23:49

Hey! Ik intussen 2x IUI achter de rug, waarvan 1x zonder en 1x met Pregnyl. Ik ondervond eigenlijk geen enkele bijwerking van die Pregnyl...
Ook van IUI voel ik echt niets...!

Ik drink wel af en toe een glaasje, anders ben je er toch maar te veel mee bezig. Volgens mij kan dat geen kwaad, maar iedereen doet daarmee natuurlijk waar ze zich het best bij voelt.

Maandag weet ik de uitslag van de 2de poging. Maar heb al wat rode spotting gehad dus hoop ligt heel erg laag :(
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Aline80
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2019, 9:20

Re: IUI-clubje

Bericht door Aline80 » 25 mei 2019, 13:42

Vanmorgen ook weer half uur hevige pijn gehad 😫
Na deze ronde toch maar eens navragen wat dat dan juist kan zijn.

Rode spotting kan toch ook innestelingsbloeding zijn? Ik duim voor je dat het dat is! Dat afwachten is moeilijk hè.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 25 mei 2019, 19:19

Aline80 schreef:
24 mei 2019, 14:38
Ok, bedankt! Vandaag idd al wel wat beter laar nu wel weer heel moe, alsof alle energie uit mij gezogen is 😬
Had nog ren ander vraagje voor jullie, drinken jullie af en toe een glaasje alcohol tijdens de behandeling of helemaal niets? Heb de komende weken een aantal feesten en vraag mij af of dit mag? Ze hebben daar bij mij ook niks over gezegd.
Ik dronk nog wel een glaasje. Zolang het met mate is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten