IUI-clubje

IUI Forum
ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 10 februari 2022, 13:53

Ja het zou kunnen, maar het is wel heel beangstigend. Ik ben zo bang van die teleurstelling als het straks of morgen doorbreekt.
Morgen is het 14 dagen na de IUI, dus zou ik in principe een test kunnen doen. Al merk ik dat ik het wil uitstellen om zo meer zekerheid te krijgen voordat ik de test doe :-)
Ik laat zeker iets weten! Bedankt voor de steun in elk geval :)
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 10 februari 2022, 14:36

ingevr84 schreef:
10 februari 2022, 7:51
Glow, bedankt voor je geruststelling! Ik dacht dat 25mm zo groot was dat die follikel onmiddellijk zou springen en de inseminatie de dag nadien dus te laat zou zijn...
Je bevalling komt dichtbij! Zo spannend :-) In die laatste weken kan het voor elk moment zijn :-)
Mijn inseminatie was zelfs pas 42u na mijn Pregnylprik (hangt dus van die LH piek af, die had ik niet). 😉 Ja, het nadert inderdaad echt wel voor mij! Echt gek geleden dat ik een jaar geleden in mijn eerste IUI cyclus zat.

Ik snap trouwens dat je wil wachten tot dag 14. Ik had dat ook. Ik wou niet die vaagheid over het testresultaat. Uiteindelijk bleek ik op dag 14 een hcg van 231 te hebben, dus ik had zeker vroeger kunnen testen. Maar dat weet je niet op voorhand natuurlijk.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 10 februari 2022, 14:43

Is er iemand thuis in de bloedwaarden wanneer je een LH piek hebt?

Ohja, en is het bij jou gelukt in die poging waarbij er 42u tussen zat?
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 10 februari 2022, 14:45

ingevr84 schreef:
9 februari 2022, 15:47
Hey Lenka,

Het is inderdaad spannend allemaal! Ik ben ook nog nieuw hier op het forum.

Zelf maakte ik me zorgen over de timing van de inseminatie. Ik had al een follikel van 25mm en de avond nadien heb ik Pregnyl ingespoten, zodat de inseminatie de volgende dag kon gebeuren. Het zit zo in mijn hoofd dat het wel eens wat te laat zou kunnen zijn...

Nu vrijdag zouden de 2 helse wachtweken voorbij zijn. Ik heb gisteren een heel klein beetje bloedverlies gehad, maar dat is opnieuw gestopt. Zou de aanloop naar menstruatie kunnen zijn. Ik vraag me ook af in hoeverre er bloedverlies kan optreden ondanks een zwangerschap. Mijn zus heeft hetzelfde als jou voorgehad, net het begin van haar menstruatie maar intussen is ze al 12 weken zwanger. Zou het normaal zijn dat er bloedverlies optreedt bij het begin van de zwangerschap?

Ik denk dat jouw HCG waarde wel een goed teken is, die zal normaal gezien serieus stijgen deze dagen. Ik duim met je mee :-)

Wie heeft het ook meegemaakt?

Groetjes,
Inge
Bedankt voor je reactie!
Het is zo spannend allemaal. Elk lichaam reageert anders, de hormonen helpen ook niet mee. Ik vrees dat we gewoon geduld moeten hebben, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan ;-)

Veel succes met je test morgen!
Ik heb morgen een nieuwe bloedname.. we hopen op een mooie verdubbeling van het HCG.
Mijn bloedverlies lijkt sinds vandaag gestopt te zijn.

Ik duim met je mee dat jouw bloedverlies niet doorzet. Maar ik denk dat het in jouw situatie best nog innestelingsbloed zou kunnen zijn ook.

Succes alvast!

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 10 februari 2022, 14:50

Dag Lenka,

Ik hoop mee op een fikse verhoging van het HCG! Spannend allemaal, inderdaad!
Vooral het feit dat je moet vertrouwen op je eigen lichaam en er geen enkele controle over hebt, maakt het soms moeilijk om geduld te hebben :-)

Heb je lang en veel bloedverlies gehad? Of bleef het ook bij een paar druppels zoals je al zei?
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 10 februari 2022, 16:13

ingevr84 schreef:
10 februari 2022, 14:43
Is er iemand thuis in de bloedwaarden wanneer je een LH piek hebt?

Ohja, en is het bij jou gelukt in die poging waarbij er 42u tussen zat?
Bij mij was die tijd bij elke poging zo, dus ook bij de geslaagde poging. Dat is standaard voor het ziekenhuis waar ik ging (UZ Gent), maar elk ziekenhuis heeft zo een beetje zijn tijden. Normaal krijg je een eisprong zo'n 36 à 40u na de Pregnyl, als je geen spontane LH piek hebt. Bij mij gebeurde het insemineren dus na mijn eisprong. Ik heb net even nagekeken en ik zat meestal rond de 10 qua LH. Volgens de referentiewaarden is het pas periovulatoir vanaf 14. Toch moet ik een kanttekening plaatsen want ze kijken naar een piek, dus er wordt ook vergeleken met de vorige waarde + oestradiol is ook een belangrijke bloedwaarde. Reken daarvoor ongeveer 250 voor een rijpe follikel (bij mij was het meer dan 500 omdat er ook een tweede follikel aanwezig was). Alles gecombineerd met de follikelmeting zelf geeft een indicatie van in welk stadium je zit en welke acties ze ondernemen. Bij jou zal je waarschijnlijk wel al in een spontane LH piek gezeten hebben. Dan geven ze Pregnyl te ondersteuning en heb je de inseminatie de dag erna.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 10 februari 2022, 16:24

Waw je bent heel goed op de hoogte! Ik had een LH niveau van 21, en de vorige was 7. Toen ze zagen dat mijn follikel 25mm was, stond dus wel vast dat de eisprong eraan kwam.
Toch moeilijk om zo volledig te vertrouwen op het ziekenhuis en de controle af te geven. Ik heb de neiging om alles te gaan opzoeken en vergelijken. Dat maakt het niet minder stresserend allemaal :D
Ik heb geen idee hoe oud jullie zijn, maar speelt die druk rond leeftijd jullie ook parten? Ik zelf ben 37 en voel de tijd dringen eerlijk gezegd... Ik had me altijd voorgenomen om jonger mama te worden, maar dat is wat anders gelopen.
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 10 februari 2022, 16:59

Snap ik helemaal. Ik vond alles ook zo lastig qua controle. Vandaar dat ik heel veel opzocht en vergeleek. Ik heb hier ook veel geleerd van ervaringen van anderen op dit forum. Maar uiteindelijk weten de dokters wel wat ze doen en moet je ze vertrouwen. Ook moet je in gedachte houden dat iedereen anders is en reageert. Maar tis moeilijk inderdaad!

Ik ben 29 trouwens. We zijn er net iets vroeger aan begonnen omdat ik door mijn onregelmatige cycli (PCOS) wist dat zwanger worden wat moeilijker ging zijn. Dus we hebben een beetje marge genomen in de hoop dat ik tegen mijn 30ste mama zou worden. Ook met het idee dat we heel graag nog een tweede kindje willen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 11 februari 2022, 9:37

ingevr84 schreef:
10 februari 2022, 14:50
Dag Lenka,

Ik hoop mee op een fikse verhoging van het HCG! Spannend allemaal, inderdaad!
Vooral het feit dat je moet vertrouwen op je eigen lichaam en er geen enkele controle over hebt, maakt het soms moeilijk om geduld te hebben :-)

Heb je lang en veel bloedverlies gehad? Of bleef het ook bij een paar druppels zoals je al zei?
Ik heb een nieuwe bloedname gehad vanmorgen en helaas is mijn HCG nu maar 40 (eergisteren 38). Dit is dus niet goed.
Ik kan mijn hoop opbergen, hopen dat het snel terug daalt en dan terug gaan voor een nieuwe cyclus.

Had jij vandaag ook je test? Thumbs up!

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 11 februari 2022, 9:58

Hey Lenka,

Oh, zo jammer dat het niet voldoende gestegen is.. Kan me voorstellen dat dit een emotionele rollercoaster moet zijn!
Heb je er een verklaring voor gekregen? Kan het zijn dat het toch nog stijgt? Ik leef met je mee hoor!

Zelf zit ik vandaag op dag 14 na de IUI, en in volle stress. Ik heb echt de neiging om nog te wachten met een test, om de teleurstelling te vermijden. Maar die zal er hoe dan ook zijn... Het is al zo vaak negatief geweest, dat ik geen hoop durf hebben op een positief resultaat.

Lieve groetjes!
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 11 februari 2022, 12:43

Hoi,

Nee ik heb niet echt een verklaring gekregen. Ik ben ergens ook wel blij dat ik nu duidelijkheid heb. Die onzekerheid de afgelopen dagen was moordend. Het is een echte rollercoaster.. de hormonen, telkens opnieuw de moed verzamelen. Maar ik probeer positief te blijven.

Ik zou nog niet wanhopen als ik jou was. Dag 14? En nog niet ongesteld? Dit kan toch veelbelovend zijn lijkt mij?

Succes alvast!

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 11 februari 2022, 16:40

@lena... ik hoop dat je waarden nog gaan stijgen en dat het goed mag uitdraaien

@ingevr84 ik zou zeggen testen. Je zit op dag 14, dan ben je van de onzekerheid af en weet je hoe het exact zit :D
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 11 februari 2022, 18:33

Hey dames!

Ik heb zonet toch een test gedaan, maar die was negatief... :(
Mijn hoop is dus weg, en ik ben aan het wachten tot mijn menstruatie doorbreekt. Wat een teleurstelling...
Ben wel blij dat ik het weet, en dus geen valse hoop moet hebben het hele weekend.

Hoe gaat het met jullie?
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 11 februari 2022, 20:01

Wat jammer, dat nieuws. Heb je ook nog een bloedname te gaan of doen ze dat bij jou niet?

Ik begrijp dat de duidelijkheid wat rust geeft.

Hopelijk lukt het je om de moed niet te verliezen en kan je gaan voor een nieuwe poging.

Liefs
Lenka

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 11 februari 2022, 22:45

ingevr84 schreef:
11 februari 2022, 18:33
Hey dames!

Ik heb zonet toch een test gedaan, maar die was negatief... :(
Mijn hoop is dus weg, en ik ben aan het wachten tot mijn menstruatie doorbreekt. Wat een teleurstelling...
Ben wel blij dat ik het weet, en dus geen valse hoop moet hebben het hele weekend.

Hoe gaat het met jullie?
Hey hey,

Wat jammer had zo gehoopt dat het wel positief zou zijn.. maar tis wat hier pas gezegd werd laat je mied niet zakken. Geef het 1 dag om te verwerken en dan weer uitkijken naar poging nummer 2. Je hebt het geluk dat je nu elke dag weer een dag dichter komt naar de volgende poging. Ik heb mezelf ook die dag gegeven en toen gezegd van en nu gaan we weer verder en positief kijken naar de volgende ronde(ook al moet ik weer wachten op een mogelijke match) elke dag is er 1 dichter😊
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten