IUI-clubje

IUI Forum
Eldiso
Berichten: 73
Lid geworden op: 2 oktober 2020, 10:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Eldiso » 21 januari 2021, 22:47

michellefee2020 schreef:
21 januari 2021, 16:52
Hoi meiden, ik had vandaag een gesprek met de gynaecoloog over hoe verder en over de endometriose wat ze hebben ontdekt. Ik zou het nog even laten weten aan jullie hoe de gesprek is gegaan..
De endometriose zit op beide eierstokken en op de blaas, het is te klein om een operatie uit te voeren en we gaan dit proberen te verhelpen met 'de pil' . Ik heb in oktober een icsi indicatie gekregen en ik ben nu waarschijnlijk in april aan de beurt. Maandag word ik terug gebeld en vertellen ze welke medicijnen ik mag ophalen bij de apotheek om hiermee te starten als mijn menstruatie volgend weekend is doorgebroken. We zijn iedergeval weer een stap verder gekomen.. ik sta boven aan de lijst om een oproep te krijgen dus hopelijk gebeurt dit eerder dan april. Maar we gaan er vanuit dat het wel april word door de achterstand door corona.

😘😘
Dus: al bij al een goed gesprek met een vooruitzicht!
Super, ben blij voor je! Alhoewel dat ik nog steeds duim dat het allemaal niet hoeft en deze laatste keer IUI de goede keer is! 🍀💪😉
Liefs
'14: pilstop
'17: Jette - 3xIUI
'18 IVF 1.1+1.2 neg.
1.3. pos. (mk 5w)
1.4. pos. (mk 9w)
'19
2.1 pos. (mk 4w5d)
2.2 neg.
'20
Laprascopie endo (graad 4)
Operatie deel 2 endo
3.1 pos. (mk 4w5d)
3.2 positief 🧡

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 22 januari 2021, 8:02

@michelle goed gesprek gehad dus. Blij dat je weer nieuwe vooruitzichten hebt nu. Op naar een volgend hoofdstuk. Ik duim voor je.

Hier zijn ondertussen mijn maandstonden goed doorgebroken. Ik bel vandaag voor een afspraak voor follikelmeting. Dit zal voor 2/2 zijn. Ik schat dat poging 3 dus voor eind die week begin de volgende week zal zijn. Laatste poging voor de tussentijdse evaluatie. Als deze niet lukt slaan we sowieso eens een cyclus over. Eens een rustpauze kan geen kwaad. En eens een maand waar ik mijn gedachten volledig op nul kan zetten.

Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 23 januari 2021, 0:07

Jazeker eldiso , ik ben blij met het gesprek maar ik zal dat van jou zeker niet vergeten en weer aankaarten wanneer ik merk dat ze er makkelijk om gaan denken😘

Sproetje. Rustpauze is idd erg prettig. Ik ben achter elkaar doorgegaan vanaf juli maar ik ben ook zeker blij , mits het niet lukt deze maand. Dat ik even op adem pauze kan komen. Even weer mezelf kan worden zonder extra hormonen te gebruiken.. nog een weekje en dan testen maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het niet gelukt is , de afgelopen half jaar heb ik op elk dingetje gelet en gelet op wat ik eet en hoe ik beweeg , of ik niet verkeerde bewegingen maak paar dagen voor nod. Overdreven aan toe soms terwijl ik mij had voorgenomen om er niet al te veel mee bezig te zijn , deze maand doe ik lekker alles en het bevalt mij prima.. wanneer ik dan wel aan de beurt ben voor icsi zal ik er klaar voor zijn 💪
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 25 januari 2021, 17:48

Ondertussen eerste keer 5 dagen clomid genomen, vandaag (dag 8 ) een ovulatietest gedaan en toch al een licht streepje te zien. Normaal is dit pas véél later dus zal de clomid toch aanslaan? Echo ligt maar vast op dag 12 dus het moet niet té snel gaan natuurlijk... :roll:
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 25 januari 2021, 18:46

Lore1. Waarschijnlijk slaat de clomid goed aan. Ik gebruik gonal f en daardoor is mijn cyclus ook korter en had ik vaak op dag 12 al mijn eisprong. Ik heb gevraagd om meerdere echo's zodat ik de eisprong niet mis. Dit kan je best voorleggen. En bellen/mailen naar het ziekenhuis dat je ovulatietest al aanslaat, hij is alleen pas positief als het streepje even donker of donkerder is.
Maar ik zou het wel even zeggen tegen hun als ik jou was. Je wilt je eisprong niet missen. Xxx
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 25 januari 2021, 20:07

michellefee2020 schreef:
25 januari 2021, 18:46
Lore1. Waarschijnlijk slaat de clomid goed aan. Ik gebruik gonal f en daardoor is mijn cyclus ook korter en had ik vaak op dag 12 al mijn eisprong. Ik heb gevraagd om meerdere echo's zodat ik de eisprong niet mis. Dit kan je best voorleggen. En bellen/mailen naar het ziekenhuis dat je ovulatietest al aanslaat, hij is alleen pas positief als het streepje even donker of donkerder is.
Maar ik zou het wel even zeggen tegen hun als ik jou was. Je wilt je eisprong niet missen. Xxx
Denk het ook... Normaal heb ik pas ten vroegste dag 20/21 een positieve ovulatietest dus beginnen de streepjes ook pas veel later zichtbaar te zijn.
Denk dat ik morgen nog ga afwachten. Afhankelijk hoe donker hij dan is, kan ik nog bellen om de afspraak vroeger te leggen. Wil de eisprong zeker missen, 1e keer was het al te laat voor inseminatie (te dicht bij eisprong), vorige keer duurde cyclus te lang dus was eisprong te laat waardoor er clomid voorgeschreven is en inseminatie ook niet doorgegaan is dus hou het toch wat in het oog... Spannend!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 26 januari 2021, 10:29

Oke goed in de gaten houden hoor, zou zonde zijn als je het weer mist en meteen tegen het ziekenhuis zeggen, ik had denk ik het ziekenhuis al gemaild omdat ik bang zou zijn dat er op het laatste moment geen plek zou zijn voor een echo 🤭

Hoe is het met de rest van de meiden?
Ik heb wederom steken rechts en links zoals elke maand. Word ik het weekend ongesteld mag ik volgende week voor 2 maanden starten met de pil. Heb de medicijnen al in huis :)
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 26 januari 2021, 10:59

michellefee2020 schreef:
26 januari 2021, 10:29
Oke goed in de gaten houden hoor, zou zonde zijn als je het weer mist en meteen tegen het ziekenhuis zeggen, ik had denk ik het ziekenhuis al gemaild omdat ik bang zou zijn dat er op het laatste moment geen plek zou zijn voor een echo 🤭

Hoe is het met de rest van de meiden?
Ik heb wederom steken rechts en links zoals elke maand. Word ik het weekend ongesteld mag ik volgende week voor 2 maanden starten met de pil. Heb de medicijnen al in huis :)
Op zich is het geen probleem om last-minute nog een afspraak te krijgen voor een echo maar voor de inseminatie zou het dan wel weer al te laat kunnen zijn natuurlijk...

Hopelijk is het allemaal niet nodig voor jou om de medicatie te nemen en heb je gewoon een positieve test in je handen!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: IUI-clubje

Bericht door Katy124 » 26 januari 2021, 11:13

Hoi meiden!

Ik zit op dag 12 en een follikeltje van rond de 15mm. IUI 3 zal voor dit weekend zijn, iets later dan de vorige keer maar dat is niet erg zei de arts. Volgende week heb ik een afspraak met onze fertiliteitsarts gepland puur om ivf te bespreken. Ervan uitgaande dat het zaad niet opeens super goed is, zouden wij na deze IUI overstappen. Ik heb er nog steeds heel veel schrik voor, maar langs de andere kant voel ik dat ik nood krijg aan de volgende stap en hopelijk meer zekerheid en dé oplossing voor ons. Ik hou deze onzekerheid geen maanden meer vol, ik wil perspectief!

@michelle spannend, voel jij je klaar voor eventueel ivf? Of heb jij er ook zoveel schrik voor als ik?

Veel succes aan iedereen!

Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 26 januari 2021, 15:52

Hey Katy wat fijn, succes met iui 3.

Ik heb geen schrik voor ivf. Ik ben iui zat. Ik ben klaar voor de 2 maanden rust en ik ben klaar voor icsi ..Ik denk dat dat het juiste moet is voor ons. Ik vind het zelfs spannend want met icsi heb je meer slagingskans. Het zal zwaar worden. Dat zeker maar na de 2 maanden rust wat ik nu ga krijgen wat ik ook erg fijn vind zal ik eraan toe zijn 😘
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 29 januari 2021, 0:08

Hey meiden.

Hier is mijn menstruatie doorgebroken, dus erg spijtig. Iui 6 is ook niet gelukt.
Ik kan de komende dagen starten met de pil. En dan begint mijn icsi ervaring rondom april.
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben als mij. Helaas kan ik jullie geen positieve ervaring mee geven maar ik ben heel benieuwd hoe jullie de komende maanden ervaren 😘 ik kan mij de komende 2 maanden bezig houden met iets anders. Want even 2x geen kans. Dus extra concentratie op de bruiloft voor volgend jaar😍
Hou mij op de hoogte!!! Xxxx
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 29 januari 2021, 13:23

michellefee2020 schreef:
29 januari 2021, 0:08
Hey meiden.

Hier is mijn menstruatie doorgebroken, dus erg spijtig. Iui 6 is ook niet gelukt.
Ik kan de komende dagen starten met de pil. En dan begint mijn icsi ervaring rondom april.
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben als mij. Helaas kan ik jullie geen positieve ervaring mee geven maar ik ben heel benieuwd hoe jullie de komende maanden ervaren 😘 ik kan mij de komende 2 maanden bezig houden met iets anders. Want even 2x geen kans. Dus extra concentratie op de bruiloft voor volgend jaar😍
Hou mij op de hoogte!!! Xxxx
Geniet van de rust! En veel succes met de icsi!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: IUI-clubje

Bericht door Katy124 » 29 januari 2021, 19:43

michellefee2020 schreef:
29 januari 2021, 0:08
Hey meiden.

Hier is mijn menstruatie doorgebroken, dus erg spijtig. Iui 6 is ook niet gelukt.
Ik kan de komende dagen starten met de pil. En dan begint mijn icsi ervaring rondom april.
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben als mij. Helaas kan ik jullie geen positieve ervaring mee geven maar ik ben heel benieuwd hoe jullie de komende maanden ervaren 😘 ik kan mij de komende 2 maanden bezig houden met iets anders. Want even 2x geen kans. Dus extra concentratie op de bruiloft voor volgend jaar😍
Hou mij op de hoogte!!! Xxxx
Ooh Michelle wat jammer, maar je had je er mentaal al op voorbereid denk ik. Op naar de volgende stap:icsi! Op naar meer kansen en dan zijn jullie weer een stap dichter bij jullie baby! Heel veel succes gewenst!

Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 29 januari 2021, 23:04

Hey meiden

Hier beginnen we dinsdag weer met een eerste follikelmeting. Wel een beetje zenuwen.. ik hoop dat er eentje is en dat ie deze keer beter groeit.
De verslagen staan ondertussen ook online en daarin staat dat vorige maand mijn follikel de eerste meting 14,8 mm was en 2 dagen later maar 15,5. Groeide dus heel erg traag.. dag erna was al de inseminatie. Wat me ook opvalt is dat de dikte van mijn baarmoederslijmvlies de eerste meting 9mm was en de 2de maar 7,5 meer... kan zijn natuurlijk dat het niet overal even dik is ofzo maar ik vond dit toch vreemd.

@michelle wel jammer maar je had je er wel al wat op voorbereid. Geniet maar even van de rust. En veel succes in je volgende hoofdstuk!

Grtjs

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 30 januari 2021, 10:19

Sproetje schreef:
29 januari 2021, 23:04
Hey meiden

Hier beginnen we dinsdag weer met een eerste follikelmeting. Wel een beetje zenuwen.. ik hoop dat er eentje is en dat ie deze keer beter groeit.
De verslagen staan ondertussen ook online en daarin staat dat vorige maand mijn follikel de eerste meting 14,8 mm was en 2 dagen later maar 15,5. Groeide dus heel erg traag.. dag erna was al de inseminatie. Wat me ook opvalt is dat de dikte van mijn baarmoederslijmvlies de eerste meting 9mm was en de 2de maar 7,5 meer... kan zijn natuurlijk dat het niet overal even dik is ofzo maar ik vond dit toch vreemd.

@michelle wel jammer maar je had je er wel al wat op voorbereid. Geniet maar even van de rust. En veel succes in je volgende hoofdstuk!

Grtjs

Sproetje
Is de inseminatie in je natuurlijke cyclus of neem je bv. clomid? Door de clomid deze cyclus op dag 12 al een follikel van 21mm tgv vorige cyclus op dag 18 maar 17mm (zonder clomid). Denk dat de metingen afhangen van hoe ze juist meten en van het moment maar als het baarmoederslijmvlies 7, 5 is dan is het ook nog prima dus ik zou er mij geen zorgen over maken en niet teveel terugkijken maar vooruitkijken!
Veel succes!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten